آشنایی با ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

امروزه از جدیدترین مصالح موجود در ساختمان سازی، می توانیم به ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل اشاره کنیم. ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری از دو ورق نازک از جنس ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک، ورق آلومینیومی و ورق رنگی تشکیل شده که در بین آن، عایق هایی مثل سنگ، پشم، پشم شیشه و پلی استایرن یا کاغذ کرافت است که برای افزایش عمر لایه های خارجی یک لایه پلیمری روی آن قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

این ساندویچ ها می‌توانند در هندسه ها و مدل های مختلفی در بازار تولید و عرضه شوند. از انواع مدل‌‌های ساندویچ پانل شامل صاف، شیار دار و پیچ مخفی است. با کمک پرس کاری در قالب های مختلف، سازه ساندویچ پانل ارائه و مصرف می شوند. برای رنگ کردن ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل از دو روش کوره ای یا الکترواستاتیک استفاده می شود. ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل سه نوع ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و سردخانه‌ای هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

ساندویچ پانل دکوراتیو

هرآنچه که درباره ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل نمی دانید​!

کاربرد ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

علاوه بر اینکه ساندویچ پانل یکی از به روز‌ترین مصالح ساختمانی است کاربرد‌ها و مزایای بسیاری نیز دارد. قیمت این ورق‌های‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل بسیار مقرون به صرفه بوده و نسبت به کارایی آن قیمت مناسبی دارد. دوام و عمر بالا، تحمل فشار، چسبندگی قوی و مناسب فوم به ورق و مقاومت شیمیایی بالا نسبت به مواد خورنده، مقاومت نسبت به آتش، وزن استاندارد و سبک، عایق بودن در برابر صدا، رطوبت، گرما و… از ویژگی‌های مهم ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل هستند.

مشخصات فنی ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

همان طور که گفته شد ساندویچ‌های پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ‌ پانل است که ضخامت آن از ۴ الی ۱۵ سانتی‌متر بوده و طول آن از ۲ الی ۱۲ متر و عرض آن تقریبا ۱ متر می‌باشد. یک ساندویچ‌ پانل سقفی نیز ضخامتی حدود ۴ الی ۱۰ سانتی‌متر دارد. ابعاد این ساندویچ می‌تواند متغیر باشد. اما به طور معمول ابعاد آن با مشابه ساندویچ پانل دیواری بوده و طولی از ۲ الی ۱۲ متر دارد و عرض آن نیز معمولا حدود ۱ متر است.

انواع پانل‌های دیواری و کاربرد آن

از ساندویچ پانل دیواری برای اجرای دیوار سوله، سردخانه‌ها، ساختمان‌های پیش ساخته، پارتیشن‌ها و…. استفاده می‌شود. معمولا برای اجرای ساندویچ پانل باید ساندویچ پانل‌ دیواری در دو طرح مختلف دارای شیار و موج‌های ریز می‌باشد.
ساندویچ پانل‌های دیواری معمولا ضخامت کمی دارند که همین امر باعث دستیابی به فضای مفید بیش‌تری می‌شود.

ساندویچ‌های پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی که به آن roof sandwich panel نیز می‌گویند دارای دو ورق که یک روی آن ورق و دیگر روی آن شمال فویل یا نایلون است؛ می‌شود. از ساندویچ پانل‌های سقفی برای سقف کانتینر‌های ماشین‌های سنگین یا سقف کانکس‌ها استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربرد‌های آن پوشش سقف سوله‌ها و یا انبار‌های کارخانجات است.

ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

به دلیل سبک بودن و همچنین داشتن مقاومت بالا که مانع نفوذ آب می‌شود؛ جایگزین خوبی برای سقف‌های سیمانی یا آجری شده است. یکی از دیگر کاربرد‌های متعدد ساندویچ پانل سقفی، پوشش سقف سرد خانه‌های ثابت و متحرک است. ساندویچ‌های پانل سقفی در انواع مختلف سینوسی یا کرکره‌ای، شادولاین، طرح سفال و ذوزنقه‌ای تولید و در بازار عرضه می‌شود.

قیمت ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

قیمت اجرای ساندویچ پانل به جنس، تعداد لایه‌ها و ضخامت و همچنین متراژ مد نظر بستگی دارد.  به علت شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی، قیمت ساندویچ‌های پانل ثابت نیست. اما ما همواره در تلاشیم تا با حفظ استاندارد‌های لازم و کیفیت بالا با بهترین و مناسب‌ترین قیمت ساندویچ‌های پانل خود را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. عموما ساندویچ‌ پانل متراژ پایین قیمت مناسبی داشته و علت گرانی برخی از ساندویچ‌ها، فوم یا ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل است. اما شما می‌توانید با خیالی آسوده سفارشات خود را به ما بسپارید و در نصب و اجرای ساندویچ‌ پانل ، بهترین نتیجه را با نازل‌ترین هزینه به دست‌آورید. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانید از خدمات مشاوره ما استفاده کنید.

مزایای استفاده از ساندویچ پنل‌ها

اجرا و استفاده از ساندویچ های پانل مزایای بسیاری دارد که استفاده کردن از آن را نه تنها مفید، بلکه امری ضروری می‌کند. ما در ادامه به برخی از کاربرد‌های مهم این ورق‌های مصرفی در تولید ساندویچ پانل اشاره می‌کنیم. با توجه به این نکته که ساندویچ پانل متراژ پایین قیمت مناسبی دارد و ساندویچ پانل وزن کمی که نسبت به سایر مصالح دارند؛ باعث سبک‌تر شدن سازه می‌شود.                    

ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل

● داشتن مقاومت بالا در برابر زلزله                                                              ● عایق بسیار مناسب در برابر رطوبت، حرارت و صدا
● مقاوم بودن در برابر آتش سوزی
● نفوذ ناپذیری در مقابل حشرات
● انعطاف‌پذیر بودن پنل‌ها که موجب آزادی عمل در اجرای طرح‌های مختلف می‌شود.
● صرفه‌جویی در هزینه به دلیل قیمت کمی که نسبت به سایر مصالح دارد.
● همچنین استفاده از پانل‌های دیواری باعث پایین آمدن میزان استفاده در آهن آلات سازه می‌شود.

سخن آخر

پیشرفت روز افزون تکنولوژی باعث شده که در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، سازه‌های جدیدی ساخته شده است. یکی از این سازه‌ها ساندویچ‌های پانل است که مقاومت بالای آن در برابر بلا‌های طبیعی و عایق بودن بالای آن در برابر گرما و صدا و… باعث شده تا از پرمخاطب‌ترین مصالح‌های ساختمانی باشد. ساندویچ‌های پانل مصالحی مدرن و سبک هستند که از پیش ساخته شده و از آن‌ها برای پوشش سقف و دیوار ساختمان‌ها و… استفاده می‌کنند. این سازه‌ها با ترکیبات طبیعی درست شده و با محیط زیست سازگاری دارد. این ساندویچ‌ها عمدتا از سه لایه تشکیل شده که یک لایه آن همان عایقی است که در آن از پشم سنگ، پلی استایرن و… استفاده شده و دو لایه دیگر نیز برای زیبایی نمای کار استفاده می‌شود. به صورت کلی  ورق های مصرفی در تولید ساندویچ پانل با کمک این سه لایه با کم‌ترین وزن، بالاترین مقاومت و بهترین عملکرد را برای شما به وجود می‌آورد.

منبع:

fooladgharb _ wikipedia

امتیازدهی