معرفی ساندویچ پانل xps

استحکام ساختمان و سازه‌های ساختمانی یکی از موارد مهم در ساخت و ساز است. زیرا ایمنی و عمربالا ساختمان بسیار دارای اهمیت است و به‌کار بردن مصالح مرغوب و باکیفیت از مواردی است که حتما باید رعایت شود. ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری جزء یکی از کاربردی‌ترین و مطمئن‌ترین مصالح ساختمانی به حساب می‌آید. ساندویچ پانل xps ورقه های با استحکام بالا با و وزن مناسب هستند که انتخاب خوبی در ساختمان سازی به حساب می‌آیند. و در برابر عوامل مختلف آسیب زا مقاومت بالایی دارند. این ورقه‌ها مصالح مناسبی برای ساختمان‌ها به حساب می‌آید که استفاده از آنها باعث می‌شود از تا افراد از مزایا و خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد انواع ساندویچ‌های پانل برخوردار شوند. در اجرای ساندویچ پانل با عایق کردن قسمتی که در آن نصب می‌شوند از ورود صوت و هوا و رطوبت جلوگیری می‌ شود.

ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

ویژگی‌های ساندویچ پانل اکس پی اس

ساندویچ‌های پانل که جایگزین متریال‌های ساختمانی شده‌اند به علت مزایای فوق العاده بسیار رایج و پرکاربرد هستند. از ویژگی‌های این ورقه‌ها می‌توان به وزن سبک و مناسب آن‌ها اشاره کرد که که این ویژگی باعث می‌شود حمل و نقل ورقه ها آسان‌تر شود و به راحتی آن‌ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. به علاوه وزن سبک باعث آسودگی در اجرای ساندویچ پانل می‌شود. به علاوه این ورقه ها در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.  یکی دیگر از خصوصیات مهم ساندویچ پانل متراژ پایین مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف است. ساندویچ های پانل به هیچ عنوان اجازه عبور به آب یا بخار آب را نمی‌دهند اما اگر جذب اتفاق بیافتد کم‌ترین مقدار آب یا بخار آب جذب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که باعث می‌شود ساندویچ‌های پانل انتخاب افراد در ساختمان سازی و ساخت و ساز باشد نصب راحت و آسان این ورقه‌ها است. “ساندویچ پانل xps” دارای انعطاف پذیری بالایی می‌باشد. 
ویژگی‌های ساندویچ پانل اکس پی اس​

همه چیز در مورد ساندویچ پانل XPS

ساندویچ‌های پانل با کیفیت های متفاوت و مواد به‌کاررفته مختلف از نظر مرغوبیت وجود دارند که افراد می‌توانند با توجه به بودجه خود هزینه‌ای که می‌توانند پرداخت کنند آن‌ها را خریداری و تهیه کنند. همچنین این پانل‌ها دارای رنگ های متنوع، طول عمر بالا و مناسب و دارای مقاومت در برابر عواملی که باعث تخریب می‌شوند است.عواملی مانند حشرات و نفوذ آن‌ها، رشد انواع قارچ و باکتری، حوادث طبیعی مثل باران، برف و باد که باعث آسیب مصالح و محصولات مشابه می شوند اما در خصوص ساندویچ های پانل این موضوع صدق نمی‌کند و این پانل‌ها در برابر عوامل نام برده شده مقاوم و دارای استحکام هستند. 

باید به این مورد اشاره کرد که ضخامت و ابعاد این ساندویچ های پانل به صورت انتخابی و متفاوت هستند. ساندویچ‌های پانل به دو دسته دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم می‌شوند.که انواع دیواری و سقفی هم به چند دسته متفاوت و جداگانه دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام وظیفه و کاربرد متفاوتی دارند.

در نهایت مهم‌ترین نکته در خصوص انواع ساندویچ پانل xps قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن این پانل‌ها است که باعث می‌شود انتخاب افراد زیادی در ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی تجاری و ساختمان‌هایی با فعالیت‌های مرتبط و مشابه باشند.

همه چیز در مورد ساندویچ پانل XPS

پانل‌های دیواری

ساندویچ پانل XPS از دو تا چند لایه ورقه عایق تشکیل می‌شوند.و دیوار یک سازه و جای مورد نظر را به خوبی پوشش می‌دهند. ساندویچ پانل دیواری دارای دو لایه ورقه بیرونی‌اند که بسیار زیبا و با استحکام هستند. زیرا طرح و رنگ‌های مختلفی در لایه‌های بیرونی قرار دارند و قابلیت رنگ‌پذیری و مقاوم ماندن در شرایط متفاوت و مختلف آب و هوایی را دارند. 

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل xps سقفی هم مانند پانل‌های دیواری مقاومت خوبی و بالایی دارد و عایق سرما و گرما، صدا و رطوبت هستند و برای همه اقلیم‌های آب و هوایی مناسب‌اند.البته این پانل‌های دارای قابلیت بازیافت و در برابر زنگ‌زدگی و مواد مضر و آلودگی‌های شیمیایی مقاوم هستند. ساندویچ پانل‌های سقفی قابل شستو هستند و به راحتی نصب می‌شوند.البته شکل ذوزنقه‌ای پانل‌ها ممکن است که افراد نتوانند آن را موج‌دار برش دهند.

ساندویچ پانل اکس پی اس در چه مکانی کاربرد دارد؟

ساندویچ پانل xps به دلیل مقاومت فوق العاده در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف در جاهای زیادی مانند کانکس‌ها، سوله‌های ورزشی، و انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی کاربرد دارند . در چنین مواردی اغلب ساندویچ پانل متراژ پایین به کار می‌رود. بطور جزئی‌تر کاربرد این پانل ها در کف ساختمان و سقف میان طبقات برای عایق کردن است. 

عایق کردن بین ساختمان‌ها بین دیوارهای دوجداره،بین لایه میانی پانل‌های دیواری و سقفی، عایق کردن ساختمان‌های پزشکی و سرد خانه‌ها، عایق کردن سقف‌های شیب‌دار و مسطح مسکونی، صنعتی و کشاورزی، عایق کردن سقف و دیواره‌های سوله و انبارها از کاربردهای ساندویچ‌های پانل است. پانل‌ها در مکان‌های دیگری هم مانند عایق کردن سطوح ساختمان جهت پیشگیری از یخ زدگی، عایق کردن دیوارهای جداکننده ساختمان‌ها کاربرد دارند و استفاده می‌شوند. 

در واقع اصلی‌ترین کاربرد ساندویچ‌های پانل برای عایق سازی سقف و دیوار اتاق و جداسازی طبقات و دیوارها است. البته باید دقت شود که نصب ساندویچ پانل باید به درستی و مرحله به مرحله انجام شود و درصد خطا هنگام نصب کاهش یابد تا ساندویچ های پانل بتوانند به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. انجام ندادن استانداردها و اصول نصب این پانل ها می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

ساندویچ پانل اکس پی اس در چه مکانی کاربرد دارد

سخن پایانی

در پایان باید ذکر شود که ساندویچ‌ پانل xps با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد، متفاوت است و برای انتخاب آن‌ باید با توجه به معیار‌ها و شرایط آب و هوایی نوع سازه ورقه‌های پانلی را انتخاب و خریداری کنید.ساندویچ پانل با کیفیت و مرغوبیت‌های متفاوتی در بازار وجود دارند که هرکدام هم دارای قیمت‌های مختلف هستند.

امتیازدهی