پانل سقفی و کاربرد آن در ساخت و ساز

 این نوع پانل سقف به عنوان جداره در ساخت سقف سوله‌ها، کانکس‌ها‌، خانه‌های پیش ساخته و ساندویچ پانل سقفی کاربرد دارد. پانل سقفی به سازه هایی گفته می شود که از سه لایه متصل به هم تشکیل شده باشد که میان دو لایه فوم قرار دارد. با ادامه ی این مقاله که توسط شرکت ام جی سازه که کار  ساندویچ پانل دیواری و اجرای ساندویچ پانل را نیز انجام میدهد همراه باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد به کارگیری مصالح نوینی در صنعت ساختمان هستیم. در میان انواع متعدد مصالح قابل استفاده در سقف سازه‌ها، ساندویچ پانل سقفی از مزایای بیشماری برخوردار است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید

مزایای استفاده از پانل سقف در ساخت و ساز

ساندویچ پانل یکی از بهترین مصالح ساختمانی جهت پوشش سقف ساختمان و سوله می باشد. جنس ورق لایه های بیرونی این پانل سقف از آلومینیوم و ورق آلوزینک و گالوانیزه می باشد. همان‌طور که می‌ دانید ورق آلومینیوم ضد زنگ است در محیط‌ های مرطوب مقاومت بالایی دارد همچنین ورق آلوزینک علاوه بر خاصیت ضد زنگ بودن مقاومت بالا و خورندگی خیلی پایینی دارد. استفاده از این نوع ورق ها باعث شده است که استفاده از ساندویچ پانل سقفی برای اکثر مکان ها توصیه شود.
هنگام نصب این ساندویچ پانل سقفی نکات زیر باید رعایت شود. حتما به نوع ساختار سقف و فاصله های بین تکیه گاه ها دقت شود. رعایت فضای خالی بین پانل ها و روی هم قرار گرفتن اورلپ پانل مهم است.

حمل و نقل ساندویچ پانل

پانل سقف چه کاربرد هایی در ساخت و ساز دارد؟

پانل‌های سقفی در غالب موارد، عناصر پیش‌ساخته مقرون به صرفه‌ای هستند که از یک هسته عایق داخلی بین دو لایه ورق استیل رنگی تشکیل شده‌اند. پانل سقف، ایده‌آل برای تاسیسات صنعتی، تجاری و کشاورزی و ژئوتکنیک است. عایق پلی یورتان، تطبیق‌پذیری آن، ظرفیت بار و سهولت نصب آن، این نوع ساندویچ پانل‌ها را برای انتخاب صوتی برای هر نوع پروژه، از نوسازی تا بهسازی سقف، گزینه مناسبی قرار می‌ دهد. “پانل سقف” یکی از مصالح ساختمانی مدرن است که به عنوان روکش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشخصات ذوزنقه‌ای پانل‌های ساندویچی، استحکام، سفتی و سهولت در نصب را فراهم می‌ کند. هسته پشم معدنی یا فوم پلی‌استایرن محصور شده در روکش فلزی گالوانیزه، عایق‌بندی خوبی را ارائه می‌ کند. تنظیم مناسب هسته عایق، به نصب آسان و سریع آن انجامیده و استفاده از درزگیرهای اضافی بین پانل‌ها را غیرضروری ساخته و به کاهش هزینه‌های نصب کمک کرده است.

نکات ایمنی در رابطه با ساندویچ پانل سقفی

انواع پانل سقف کدامند؟

شرکت‌های ‌تولیدکننده ساندویچ پانل، پانل‌ سقف با تعداد گام‌های متفاوت تولید می‌کنند. بدین ترتیب تعداد گام های پانل سقفی می‌تواند از ۳ تا ۵ گام باشد. عرض ورق فوقانی به کار رفته در تولید ساندویچ پانل سقفی برای پانل‌های سقفی ۳ گام کمتر از عرض ورق مورد نیاز جهت تولید ساندویچ پانل سقفی ۵ گام می‌ باشد. همچنین هر چه تعداد گام‌های ساندویچ پانل سقف کمتر باشد، میزان مقاومت آن کمتر خواهد بود. بر این اساس شرکت پارسین اقدام به تولید ساندویچ پانل‌های سقفی ۵ گام نموده است که بهترین مقاومت و کارایی را برای مصرف کننده به دنبال دارد. از این رو دونوع “پانل سقف” وجود دارد:

• پانل سقفی دو رو ورق
• پانل سقفی یک رو ورق

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دیوارهای از پیش آماده کاربرد دارد ولی ساندویچ پانل سقفی به عنوان پوششی با کیفیت به حساب می آید. مقایسه کلی این دو محصول، تنوع رنگ و طرح در پانل دیواری بسیار بیشتر است. از پانل سقفی برای پوشش و سقف استفاده می گردد. در برابر رطوبت و عوامل خارجی مقاومت بسیار بالایی دارد. از ساندویچ پانل دیواری به عنوان دیوار سازه ها استفاده می شود. مشخصات هر دو محصول بر اساس نوع ورق، عرض، طول، متراژ، نوع عایق به کار رفته در محصول، جنس و ضخامت آن قابل محاسبه است. ساختار هر دو به شکل ساندویچ است یعنی دو دولایه در ظرفیت و هسته عایق در وسط قرار دارد. هر دو مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند. در تولید هر دو محصول از پلی یورتان استفاده می شود که در برابر حرارت مقاومت دارد. هر دو سبک و مقاوم هستند.

آموزش نصب ساندویچ پانل سقفی​

قیمت پانل سقف چقدر است؟

دارای انواع مختلفی هستند که در ابعاد و اندازه‌های متغیری تولید می‌ شوند. علاوه بر ابعاد هزینه یک متر مربع ساندویچ پانل به عوامل متعدد دیگری نیز بستگی دارد. نوع لایه عایق و ضخامت آن، نوع ورق‌های لایه رویه و زیره، کیفیت ساندویچ پانل و استحکام آن همگی بر نرخ ساندویچ پانل سقفی تاثیرگذار است. نصب راحت پانل سقف، امکان باز و بسته کردن آن‌ها و استفاده مجدد را فراهم می‌ کند. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید اقدام به خرید ساندویچ پانل سقفی دست دوم کنید. با توجه به عدم ثبات قیمت متریال ساختمانی در بازار، برای اطلاع از قیمت روز انواع ساندویچ پانل متراژ پایین ، پانل های دیواری و سقفی با سایت های معتبر که تولید و فروش دارند تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید که به دلیل این که متریال از کشور های دیگر وارد کشور ایران می باشد، به دلیل وجود داشتن نوسانات ارزی، اگر می خواهید قیمتی به روز را از این محصولات در دست داشته باشید، حتما به صورت روزانه سایت های مربوط به این موضوع را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید قیمتی به روز از این متریال کاربردی برای خود داشته باشید.

خرید پانل سقف چگونه ممکن می شود؟

برای خرید و سفارش محصول باید به سایت هایی که تولید و فروش پانل سقف را دارند رجوع کرده و سفارش دهید و اگر نیاز به مشاوره ای داشتید با شماره تماس های درج شده تماس حاصل فرمایید. فروش ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح نوین ساخت و ساز در کشورمان سال های اخیر توانسته به یکی از پرفروش ترین متریال دست یابد. برای خرید و سفارش محصول باید به سایت هایی که تولید و فروش پانل را دارند رجوع کرده و سفارش دهید و اگر نیاز به مشاوره ای داشتید با شماره تماس های درج شده تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان فروش راهنمایی های لازم را کسب کنید. و اگر هم علاقمند به خیر حضوری هستید به نمایندگی های سطح شهر رفته و در آنجا از نزدیک اطلاعات کافی را دریافت کنید و با جنس و متریال محصول از نزدیک آشنا شوید.

ویژگی های پانل سقفی چیست؟

استفاده از ساندویچ پانل‌ها مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت “پانل سقف” نسبت به مصالح سنتی ساختمانی، وزن سبک، جابه‌جایی آسان‌تر و نصب آسان آن‌ها است. از دیگر مزایای این متریال می‌ توان به عایق برودتی و حرارتی، عایق صوتی و مقاوم بودن آن‌ها در برابر رطوبت اشاره کرد. این ویژگی‌ها سبب شده است که بتوانید از ساندویچ پانل‌ها در هر شرایط آب و هوایی و در هر اقلیمی استفاده کنید. فرایند نصب ساندویچ پانل سقفی ساده بوده و این موضوع در کاهش زمان پروژه‌های ساختمانی تاثیرگذار است.

ویژگی های ساندویچ پانل مرغوب شامل تمام ویژگی های انواع معمولی ساندویچ پانل ها هم می شود. استفاده از ساندویچ پانل‌ها مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت ساندویچ پانل سقفی نسبت به مصالح سنتی ساختمانی، وزن سبک، جابه‌جایی آسان‌تر و نصب آسان آن‌ها است. از دیگر مزایای این متریال می‌ توان به عایق برودتی و حرارتی، عایق صوتی و مقاوم بودن آن‌ها در برابر رطوبت اشاره کرد. مقاومت در برابر پیشامدهایی نظیر زلزله ، باد ، طوفان و سیل این ویژگی‌ها سبب شده است که بتوانید از ساندویچ پانل‌ها در هر شرایط آب و هوایی و در هر اقلیمی استفاده کنید.

فرایند نصب ساندویچ پانل سقفی ساده بوده و این موضوع در کاهش زمان پروژه‌های ساختمانی تاثیرگذار است. استقبال از ساندویچ پانل در سال های اخیر به قدری توسعه یافت که با توجه به نوع و درجه عایق بودن و ضد حریق بودن آن انواع مختلفی از عایق‌ها همچون فوم پلی اورتان ، پشم سنگ و فوم پلی استایرن را وارد این صنعت کرد. ویژگی های پانل سقف به قدری منحصر به فرد است که هر متخصص و سرمایه گذاری را جلب می کند.

تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری از لحاظ عایق

سوالات متداول

اجرای پانل سقفی چگونه است؟

قبل از نصب پانل‌های سقفی باید زیر سازی ساندویچ پانل صورت بگیرد. برای انتخاب پروفیل مناسب برای اسکلت ساندویچ باید به ساختار اصلی روی سقف و فاصله میان تکیه‌گاه‌های اصلی توجه داشت.

ابعاد ساندویچ پانل سقفی چه مقدار است؟

ساندویچ پانل‌های سقفی معمولا با عرض 1 متر تولید می‌ شوند. ضخامت آن‌ها متغیر است و طول ساندویچ پانل نیز بر حسب نیاز و درخواست مشتری تولید می‌ شود.

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ضریب انتقال حرارت پانل دیواری به دلیل استفاده از فوم پلی یورتان بالا است، بنابراین نسوز بودن یا کند سوز بودن از ویژگی های این پانل به شمار می رود. ضخامت پانل های دیواری 0/5 الی 0/7 میلی متر در رنگ های مختلف می باشد. عرض ثابت 1/15 سانتی متر و عرض مفید 1/13 سانتی متر می باشد. ساندویچ پانل های دیواری که متشکل از دو طرف ورق فلزی که از نوع ورق گالوانیزه یا آلوزینک بوده و در برخی موارد مانند سردخانه ها یک روی آنها که به سمت داخل است از جنس استیل می باشد.

امتیازدهی