آشنایی با انواع پانل دیواری

این مقاله آشنایی با انواع پانل دیواری است که توسط ام جی سازه که سازنده ی ساندویچ پانل سقفی و  ساندویچ پانل دیواری  و همچنان انجام دهنده اجرای ساندویچ پانل نیز هست تهیه شده. پس با ما همراه باشید. در دنیای امروز ساخت ساز از مصالح جدیدی اضافه شده است که از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر و از نظر کارایی راحت‌تر و بهتر است. افراد معمولاً برای ساخت و ساز ساختمان‌های جدید به دنبال آن ها می روند و سعی می کند بیشتر از این وسایل استفاده کنند. با بالا رفتن تقاضا درباره این مصالح تولید آن ها نیز زیاد شده است. 

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

ساندویچ پانل پیچ پنهان دیواری چه کاربردی دارد

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

انواع پانل دیواری کدامند؟

پانل دیواری یک تکه متریال است که معمولاً مسطح و به شکل مستطیل بریده می شود که به عنوان پوشش قابل مشاهده و آشکار برای دیوار عمل می کند. انواع پانل دیواری هم کاربردی و همچنین تزئینی نیز هستند، عایق اند و در ظاهر آن ها یکنواختی وجود دارد که دوام یا سهولت در تعویض دارند. محصولات امروزی که به‌عنوان عایق ساختمان‌ها برای جلوگیری از سرما استفاده می‌شوند، همیشه از چوب ساخته نمی شوند، این واقعیتی است که اگر شروع به خرید این محصول برای خانه خود کرده باشید، ممکن است از قبل متوجه شوید. این پنل ها انواع مختلفی دارند که به آن ها می پردازیم.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

انواع پانل دیواری

  • پانل های پرکننده

این پانل های دیواری ضخیم دارای هسته پلی استایرن برای بهبود بهره وری انرژی هستند، در حالی که صفحه آلومینیومی و پشتی فولادی دارند، مقاومت فوق العاده ای در برابر استفاده زیاد ایجاد می کنند و انعطاف پذیری طراحی عالی را ارائه می دهند و یا مکمل جذاب برای شیشه هستند و همچنین اجرای ساندویچ پانل ، آسان است و تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد.

  • پانل های روکش

این پانل های ضخیم که دارای یک هسته فایبرگلاس هستند برای استفاده به عنوان روکش بیرونی، سایبان، نوارهای برجسته و کف سازی بسیار عالی هستند. کم هزینه اند، سبک وزن ساخته شده اند، و بادوام و مقاوم در برابر ضربه هستند.

  • پانل های گچی با پوشش آلومینیومی

این ساندویچ پانل‌ دیواری که به راحتی تمیز می‌شوند در ضخامت‌های مختلف با نمای بیرونی آلومینیومی موجود هستند که آن ها را برای استفاده به عنوان روکش داخلی روی دیوارها در استفاده در اتاق ایده‌آل می‌کند. این پانل ها مقاوم در برابر ضربه هستند و بیشتر مواد خارجی با استفاده از مواد شوینده ملایم به راحتی تمیز می شوند.

  • پانل های ساختمان

این پانل های ضخیم دارای مقاومت بالا در برابر آتش هستند و آن ها را برای طیف گسترده ای از کاربردهای ساختمانی ایده آل می کند. انواع پانل دیواری اغلب به عنوان جایگزین یا مکمل شیشه در ویترین فروشگاه ها استفاده می شوند.

  • پانل های عایق صدا

این پانل های دیواری ضخیم با بستر سیمان برای بهبود عملکرد صوتی در سیستم های پنجره و دیوار پرده است. به این معنی که ساختار این پانل ها به گونه ای است که جلوی صدا را می‌گیرد. آن‌ها هم چنین از انواع عایق حرارتی بهبود یافته هستند و قابل استفاده در تمامی سیستم های کاهش صدا هستند.

انواع پانل دیواری کدامند؟

انواع پانل دیواری چه کاربردی دارند؟

از “انواع پانل‌ دیواری” معمولا برای بسیاری از ساخت‌وساز ها استفاده می‌شود. همان طور که در بالا مشاهده کردیم، بیشتر این پانل ها به عنوان یک عایق در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال تصور کنید یک بیمارستان وجود دارد که اتاق‌های آن باید عایق صدا باشد، پس بهترین استفاده از این پانل ها در این بیمارستان ها اتفاق می افتد. هم چنین این پانل ها به جای دیوارهای معمولی نیز استفاده می شوند و می توانید آن ها را با هزینه و قیمت کمتر برای ساخت‌و‌ساز خود در نظر بگیرید.

آموزش نصب ساندویچ پانل دیواری​

قیمت انواع پانل دیواری چقدر است؟

اگر بخواهیم قیمت انواع پانل های دیواری را بدانیم و یا اینکه از این موضوع اطلاع داشته باشیم که قیمت دیوار ساندویچ پانل چقدر می‌شود بابد به قیمت روز آن توجه کنیم. مواردی مانند این موضوع به دلیل متریالی که در آن استفاده می‌شود معمولا قیمت های متفاوتی برای عرضه دارند و این قیمت ها با بالا و پایین رفتن دلار تغییر می کنند.برای اینکه قیمت اصلی آن ها را بدانید بهتر است همان روز که قصد خریداری آن ها را دارید از منابع معتبر سوال بپرسید. البته می توانید قبل از این از قیمت تقریبی آن با خبر شوید. برای اطلاع از قیمت این پانل ها می‌توانید به سایت های معتبر در این زمینه و یا شرکت های تولید کننده مراجعه کرده و یا اینکه به فروشگاه های حضوری رفته و قیمت این محصول را سوال کنید.

ارزان ترین نوع پانل دیواری کدام است؟

همان طور که در بالا گفتیم انواع پانل‌ دیواری ساخته شده است که این موضوع باعث می‌شود که قیمت آنها تغییر پیدا کند. اگر بخواهیم ارزانترین نوع پنل را پیدا کنیم باید توجه کنیم که از چه نوع متریالی ساخته شده است. اگر متریال استفاده شده از نوع ارزان قیمت باشد پانل نیز ارزان قیمت می شود و می‌توان به عنوان نوع مقرون به صرفه از آن استفاده کرد اما گاهی موادی که برای ساخت یک پانل استفاده می شود گران هستند و قیمت آن را بالا می برد.برای اینکه از قیمت ارزانترین نوع پانل اطلاع پیدا کنیم باید از سایت های مربوطه در این زمینه از استعلام گرفته و یا اینکه از مغازه ها و فروشگاه‌هایی که این محصول را می فروشند کمک بگیریم. معمولا یک فرد با تجربه در این زمینه می‌تواند به ما کمک های بسیاری بکند.

گران ترین نوع پانل دیواری کدام است؟

درست برعکس ارزانترین نوع پانل، گرانترین نوع آن معمولا از بهترین متریال ها ساخته شده است. این نوع پانل ها مثل ساندویچ پانل متراژ پایین در هر دیواری استفاده می شود و معمولا عمر و دوام و کیفیت بالایی نیز دارند. اگر بخواهیم بدانیم گرانترین نوع پانل ها کدام ها هستند، بهتر است از یک فرد با تجربه که با این نوع محصولات بیشتر از همه آشنا است صحبت کنیم و قیمت های دقیق این محصول را بپرسیم. گاهی اوقات نیز گرانترین نوع پانل وارداتی است و بخاطر اینکه این محصول وارد کشور شده است و خارجی محسوب می شود قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

ساندویچ پانل های دیواری چه مزایایی دارند؟

ساندویچ پانل ها به دلیل تعدادی از مزایا که عمدتاً مربوط به هزینه آن ها است به طور گسترده مورد توجه قرار می گیرند. مقایسه بین فناوری پارتیشن قاب یا گل میخ قاب هایی که با ساندویچ پانل سقفی و یا دیواری  اندود شده اند و فناوری های سنتی ساختمان مبتنی بر دیوارهای آجری یا سیمانی، مزایا و ساختار پانل های دیواری را در سه زمینه کلیدی نشان داده می شوند.معمولا هزینه نیروی کار و نصب این پانل ها از دیوار آجری کمتر است و همین طور راحتتر انجام می شود که ساختمان بر اساس فرآیند سنگ تراشی سنتی ممکن است 6 تا 7 ماه طول بکشد تا تکمیل شود. یک ساختمان با همان حجم با استفاده از ساندویچ پانل ها فقط 1 ماه طول می کشد تا تکمیل شود. زمان ساخت و ساز برای کسب وکار ها بسیار مهم است. هر چه زودتر یک ساختمان یا انبار تولیدی برای استفاده راه اندازی شود، زودتر می توان بازگشت سرمایه را به دست آورد. ساختمان های ساندویچ پانل به جای ساخت مونتاژ می شوند.ساختار پانل دیواری و همچنین اجزای روکش در محل می‌رسند و سپس مانند خانه‌ای از آجرهای اسباب‌بازی مونتاژ می‌شوند. مزیت دیگر این است که نیازی نیست منتظر بمانید تا پوسته ساختمان رطوبت اضافی را از دست بدهد. در برخی از بخش های صنعت، الزامات ساخت و ساز می تواند برای یک پروژه ساختمانی حیاتی باشد. ساخت ساندویچ پانل ها یک فرایند خشک است، بدون نیاز به آب برای مصالح ساختمانی. یک فرآیند خشک فقط به مونتاژ ساختار و تثبیت روکش ها با پیچ نیاز دارد. برخی از بخش‌های صنعت، مانند فرآوری چوب یا تولید دارو، به سطوح رطوبت نسبی ثابت و کنترل‌شده نیاز دارند، که مانع از فرآیندهای ساخت‌وساز مرطوب می‌شود.

ضخامت و ابعاد ساندویچ پانل دیواری

خرید ساندویچ پانل دیواری

برای اینکه بتوانیم انواع پانل دیواری را خریداری کنیم چند راه داریم. اول می توانیم به سایت های اینترنتی شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنیم. تعداد زیادی شرکت وجود دارند که فروش اینترنتی این محصولات را آماده کرده اند تا مشتری بتواند به راحتی آن ها را خریداری کند.شما می توانید با جستجوی این محصول در اینترنت به سایت ها مراجعه کرده و آن ها را خریداری کنید. همچنین می توانید به فروشگاه ها و مغازه های مرتبط با مصالح ساختمانی مراجعه کرده و این محصولات را از آن جا نیز خریداری کنید. تعداد زیادی از این فروشگاه ها در شهرهای مختلف وجود دارند و معمولا می توانند بهترین محصولات را به شما معرفی کنند.

سوالات متداول

ساندویچ پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل محصولی است که برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. هر پانل شامل یک هسته از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلزی پوشیده شده است. ساندویچ پانل ها مواد ساختاری نیستند بلکه مواد پرده ای هستند. نیروهای سازه ای توسط اسکلت فولادی یا قاب حامل دیگری که ساندویچ پانل ها به آن وصل شده اند حمل می شوند.

آیا پانل ساندویچی دیواری برای تمام خانه ها استفاده می شود؟

این پانل ها معمولا برای بیشتر خانه ها استفاده می شود و فرقی ندارد که خانه در چه شرایطی قرار گرفته باشد.

آیا ساندویچ پانل ها مفید تر از مصالح دیگر هستند؟

این مصالح معمولا مفید تر از بقیه هستند و موارد استفاده بیشتری دارند. البته در بعضی از دیوارها اجبار برای استفاده از مصالح سنتی وجود دارد.

امتیازدهی