آشنایی با راه های محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی

ساندویچ پانل‌ها یکی از سازه‌های امروزی موجود در بازار هستند که با عملکرد بسیار قوی توانسته‌اند یک جایگزین بسیار عالی برای مصالح سنتی شوند. با این که این لوازم خود به عنوان یک عایق شناخته می‌شوند و از سازه در برابر نم و زنگ زدگی محافظت می‌کند اما خود نیز تا حدودی با زنگ زدگی سروکار دارد. لذا در این مطلب قصد داریم با راه های محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی آشنا شویم. همچنین تفاوت‌های ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی را بررسی کرده و شما را برای اجرای ساندویچ پانل راهنمایی می‌کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ساندویچ پانل متراژ پایین

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل متراژ پایین کلیک کنید

محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی به هنگام حمل و نقل

تحویل و یا انبار کردن مناسب انواع ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل دیواری در محل اولین قدم برای جلوگیری از زنگ زدگی است. مطمئن شوید که پانل‌های خود را در حین تحویل و انبار کردن در محل، برای هرگونه علائم اولیه خوردگی، مانند تغییر رنگ سیاه یا زنگ‌زدگی به درستی بررسی کرده‌اید. اگر ساندویچ پانل خود از ابتدا دارای مشکل باشد، کافیست تنها ذره‌ای زنگ زدگی در آن به وجود آید تا به طور کلی سازه از بین برود.این یکی از نکات بسیار مهم در “محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی” است.
به هیچ عنوان پانل‌هایی که دارای خوردگی و یا زندگ‌زدگی هستند را نصب نکنید، زیرا به احتمال زیاد به دلیل انبار کردن نامناسب، روکش پانل به خطر افتاده است. اگر ادامه دهید و آن را نصب کنید، آن پانل به خوردگی ادامه می‌دهد و در نهایت منجر به زنگ زدگی تمامی قسمت‌های سازه می‌شود.
از سویی دیگر اطمینان حاصل کنید که هیچ نوع رطوبتی را در بین پانل‌های فلزی به هنگام تحویل و یا انبار کردن آن‌ها دام نمی‌اندازید. اگر چه پانل به خودی خود در برابر خوردگی مقاوم است، اما اگر آن را در معرض آب مکرر و قابل توجهی قرار دهید به مرور زمان ورق محافظ آن از بین می‌رود. پس اولین قدم برای داشتن یک ساندویچ پانل بدون خوردگی و یا زنگ‌زدگی این است که به محافظت ساندویچ در برابر زنگ زدگی به هنگام حمل و نقل و یا انبار کردن آن بپردازید.

محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی به هنگام حمل و نقل

جلوگیری از زنگ زدگی ساندویچ پانل ها در حین نصب

در این قسمت، بیایید به برخی موارد بدون نصب که قطعا در نهایت منجر به زنگ زدگی می‌شود و مواردی که باید از آنها اجتناب کرد، نگاهی بیندازیم. اولین مورد تجمع براده‌های مته است. چه ساندویچ پانل سقفی باشد یا یک پانل دیواری، هنگام نصب پیچ‌ها، براده‌های فلزی ایجاد خواهید کرد. اگر آن براده‌های فلزی برداشته نشوند و به پانل‌ها بچسبند، شروع به زنگ زدگی کرده و لکه‌‌هایی را بر روی سقف یا دیوارهای ساندویچ پانلی ایجاد می‌کنند.
براده‌های فلزی بدون پوشش و بدون محافظ در برابر خوردگی هستند که می‌تواند منجر به زنگ‌زدگی فوری شود. پس به هنگام اجرای ساندویچ پانل سعی کنید تمامی براده‌های فلزی را از روی سطح تمیز کنید.

جلوگیری از زنگ زدگی ساندویچ پانل ها در حین نصب

محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی پس از نصب

ورق گالوالوم موجود بر روی ساندویچ پانل‌ها به محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی می‌پردازد، اما در کنار این ورق، کریپتونیت نیز وجود دارد که پس از نصب بر روی تمامی ساندویچ پانل‌ها به عنوان مثال ساندویچ پانل متراژ پایین باید در نظر داشت.
پس از نصب، مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید بست‌هایی که دارین به سقف یا دیوار اضافه می‌کنید با پوشش‌های Galvalume واکنش شیمیایی و منفی نشان نمی‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از مردم نمی‌دانند که اگر واحدهای مکانیکی (منظور از واحدهای مکانیکی، تمامی مواردی است که روی سقف نصب می‌شود، مانند چراغ‌ها و یا لوله‌ها) روی سقف داشته باشند، تراکم خارج شده از آن واحدهای مکانیکی، به طور مستقیم بر روی پانل Galvalume در طول زمان رسوب می‌کند که در نهایت منجر به خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود.
تماس با فلزات غیر مشابه، چه از طریق روش نادرست اتصال از تابلوهای فلزی، صفحات خورشیدی و احتباس برف باشد، می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهم در خوردگی پس از نصب باشد. پانل‌ها نباید در تماس یا در معرض فلزات زیر قرار گیرند:
• مس (سیستم‌های مهار صاعقه، چراغ‌ها چشمک زن، جک‌های سقفی، زهکشی HVAC)
• سرب (جک‌های سقفی، قطعات لوله)
• آهن (لوله)
• و همان‌طور که قبلا ذکر شد، براده‌های فلزی.

در صورت زنگ زدگی ساندویچ پانل چه باید کرد

ساندویچ پانل xps سقفی هم مانند پانل‌های دیواری مقاومت خوبی و بالایی دارد و عایق سرما و گرما، صدا و رطوبت هستند و برای همه اقلیم‌های آب و هوایی مناسب‌ اند.البته این پانل‌های دارای قابلیت بازیافت و در برابر زنگ‌زدگی و مواد مضر و آلودگی‌های شیمیایی مقاوم هستند. ساندویچ پانل‌های سقفی قابل شستشو هستند و به راحتی نصب می‌شوند.البته شکل ذوزنقه‌ای پانل‌ها ممکن است که افراد نتوانند آن را موج‌دار برش دهند.

کلام آخر

اگر بتوانید به درستی به هنگام حمل و نقل، نصب و پس از نصب به محافظت ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی بپردازید، قطعا ساندویچ پانل شما به خوبی به عنوان بخشی از یک سازه عمل می‌کند و سال‌های طولانی بدون زنگ زدگی باقی می‌ماند.

امتیازدهی