آشنایی با ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل‌های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و هرکدام نیز مناسب یک فعالیت خاصی هستند. یکی از انواع پرطرفدار ساندویچ پانل‌های موجود در بازار، ساندویچ پانل پلی استایرن است. این دسته از ساندویج پانل‌ ها که جزو ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هم هستند دارای کاربرد و خصوصیات بسیاری هستند و هم‌چنین به عنوان یکی از بهترین‌ها نیز در صنعت اجرای ساندویچ پانل شناخته می‌شوند. در این مطلب ما قصد داریم شما را دعوت به آشنایی با “ساندویچ پانل پلی استایرن” کنیم و اطلاعات بسیار خوب و دقیقی را در این زمینه برای شما ارائه دهیم. پس اگر نیازمند یک پانل عایقی باکیفیت هستید، به هیچ عنوان این مطلب را از دست نداده و تا انتها همراه ما باشید.

ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟

ساندویچ پانل EPS یا همان پلی استایرن دارای وزن سبک (1/20-1/30 بتن)، عایق حرارتی، سرعت ساخت سریع (عملکرد بدون رطوبت و بدون نیاز به نصب مجدد) است. این یک ماده ساختاری محافظ نوع جدیدی از مصالحی است که به حفظ حرارت و مقاومت در برابر آب می‌پردازد. پانل دیواری ساندویچ EPS با هسته‌های فوم EPS سخت‌ترین الزامات عایق حرارتی را برآورده می‌کند و در عین حال از ویژگی‌های عایق مورد نیاز و حفظ ظرفیت باربری مناسب نیز برخوردار است. ساندویچ پانل سقفی EPS از 3 لایه تشکیل شده است که لایه خارجی و داخلی از دو صفحه موج‌دار گالوانیزه یا آلومینیومی رنگ شده و فوم EPS با چگالی بالا تشکیل شده است. پانل‌های پلی استایرن به دلیل ویژگی‌هایشان ممکن است در اجسامی که به مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش نیاز دارند، اعمال شوند، ساندویچ پانل EPS موثرترین مواد آکوستیک مورد استفاده در ساخت و ساز است.

به عنوان مثال پانل دیواری ساندویچ EPS با ضخامت 50 میلی‌متر را در نظر بگیرید و پانل می‌تواند صدای بیش از 30 db/m2 را جذب کند. به طور گسترده در ساختمان کارخانه سازه‌های فولادی، اتاق‌های جلسه، سقف، دیوار و پارتیشن استفاده می‌شود.ساندویچ پانل دیواری EPS به عنوان دیوارهای خارجی و دیوارهای تقسیم داخلی، به صورت عمودی یا افقی بر روی ساختمان‌های سازه تک یا چند دهانه نصب می‌شود، مانند:

  • ساختمان‌های اسکلت فلزی
  • خانه‌های فروشگاهی و مراکز لجستیکی
  • ساختمان‌ها و ادارات تجاری
  • تاسیسات صنایع غذایی
ساندویچ پانل پلی استایرن چیست

ساندویچ پانل پلی استایرن چه مزایایی دارد؟

حال‌که با ساندویچ پانل پلی استایرن آشنا شدید، در این قسمت به صورت اختصاصی به مزایای اجرای ساندویچ پانل پلی استایرن می‌پردازیم و شما را با این محصول بی‌نظیر بیشتر آشنا می‌کنیم:

  • طول عمر پانل ساندویچ EPS بین 5 تا 20 سال است.
  • وزن سبک، یک مزیت بسیار متمایز است که نه تنها می‌تواند در هزینه حمل و نقل شما صرفه‌جویی کند، بلکه می‌تواند حمل و بلند کردن آن نیز آسان باشد و قابلیت حمل بارهای سنگین را دارد.
  • ماده‌ای بی‌اثر است که در تماس با مواد دیگر واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. مثلا، آب می‌تواند باعث زنگ‌زدگی فولاد شود، با این حال، در مورد پانل ساندویچ پلی استایرن آب هیچ واکنشی را نمی‌تواند بر روی آن به وجود آورد. هم‌چنین ساندویچ پانل EPS با مقاومت در برابر اسید و قلیایی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مکان‌هایی است که در این مناطق حضور دارند.
  • عایق حرارتی و صوتی بودن ساندویچ پانل EPS محیطی آرام را برای کاربران تضمین می‌کند.
  • با استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن، مجموع تمام هزینه‌های شما از خرید، تحویل، ساخت و نگهداری در مقایسه با سایر هزینه‌های کل مصالح ساختمانی ارزان‌تر است.
  • با استفاده از ساندویچ پانل EPS هزینه نصب شما ارزان خواهد بود. این به این دلیل است که شما قبل از اعمال ساندویچ پانل EPS خود در ناحیه تعیین شده، به ابزار خاصی نیاز ندارید. فقط پیچ مورد نیاز است. این باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید مصالح ساختمانی سنتی مانند سیمان و مواردی مانند استخدام کارگران می‌شود.

معایب ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟

همواره در کنار مزایای استفاده از یک ساندویچ پانل، معایب را نیز باید در نظر بگیرید. در این قسمت به تعدادی از معایب ساندویچ پانل پلی استایرن می‌پردازیم:

  • ظرفیت باربری پایین

به دلیل ماهیت ساندویچ پانل پلی استایرن، استحکام آن زیاد نیست. ظرفیت باربری این ساندویچ پانل پایین است و آجرهای رو به بیرون باید تقویت شود.

  • عیوب احتمالی در تولید

تخته باید قبل از خروج از کارخانه به اصطلاح یک دوره بلوغ را طی کند تا به زمان استفاده برسد، قبل از این‌که بتوان از آن استفاده کرد باید برای مدتی در محل قرار گیرد. اگر زمان امتحان سازه ناکافی باشد، نمی‌توان کیفیت ورق را تضمین کرد و ورق پس از ساخت در ماهیت خود انقباض می‌‌گیرد و باعث ترک خوردگی در سازه می‌شود.

  • عملکرد احتراق ضعیف

موادی که در ساخت EPS استفاده می‌شود عملکرد را در مقابل آتش پایین می‌آورد. به این صورت که زمانی‌که آتش‌سوزی صورت می‌گیرد، موادی که به عنوان ماده ضد حریق در این محصول به کار رفته‌اند، مدت زمان پایینی را فقط می‌توانند آتش را تحمل کنند. پس ممکن است به راحتی آتش به تمامی قسمت‌های سازه برسد.

 

خرید ساندویچ پانل پلی استایرن

یکی از سوال‌هایی که همواره ممکن است برای افرادی که احتیاج به ساندویچ پانل‌های پلی استایرن دارند به وجود آید این است که از چه طریقی می‌توان به راحتی اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل پلی استایرن کنیم. برای این دسته از افراد ما توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید در کمترین زمان محصول خود را سفارش داده و در محل موردنظر آن را تحویل بگیرید، خرید اینترنتی را انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی این پانل و ساندویچ پانل متراژ پایین می‌توانید به انواع سایت‌های معتبر مراجعه کرده، سپس با ثبت سفارش خود در این سایت و هم‌چنین ارائه آدرس محل تحویل، در سریع‌ترین زمان ساندویچ پانل‌ خود را تحویل بگیرید. 

روش بعدی اما خرید حضوری است. خرید حضوری شاید زمان زیادی را از شما بگیرد اما این امکان را به شما می‌دهد تا از نزدیک محصولی که قصد دارید خریداری کنید را مشاهده کنید. برای خرید حضوری، می‌توانید آدرس فروشگاه مورد نظر خود را از طریق جست‌و‌جو در گوگل پیدا کرده و سپس به آن مراجعه کنید. هر دو روش بر روی محصولات خود قیمت مقرون به صرفه‌ای را قرار داده‌اند اما توصیه می‌شود همواره برای خرید ساندویچ پانل پلی استایرن فروشگاهی را انتخاب کنید که به صورت مستقیم این محصول را برای فروش به شما ارائه دهد زیرا با این کار تمامی واسطه‌ها را حذف کرده و قیمت بهتر را بر روی محصول خود قرار می‌دهد.

خرید ساندویچ پانل پلی استایرن​

قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن چقدر است؟

ساندویج پانل‌ها قیمت‌های متفاوتی را برای خود دارند که با توجه به کاربرد آن‌ها این قیمت‌ها متفاوت است. برای دسته افرادی که قصد دارند اطلاعاتی را در زمینه قیمت ساندویچ پانل پلی استایرن به دست آورند، توصیه می‌شود به انواع فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید. فروشگاه‌های اینترنتی سطح وسیعی از شبکه اینترنتی را به خود اختصاص داده‌اند و شما می‌توانید با مراجعه به چند فروشگاه، براورد قیمت داشته باشید و سپس اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل پلی استایرن کنید. هم‌چنین می‌توانید با مراجعه به انواع فروشگاه‌های سطح شهر نیز این محصول را مشاهده کرده و سپس از قیمت آن مطلع شوید.

موضوعی که در این بین حائز اهمیت است، این است که مواد اولیه ساخت این محصول از خارج از کشور وارد کشور ایران می‌شود. تاثیر نواسانات ارز می‌تواند بر روی قیمت این محصول دیده شود. پس انتظار یک قیمت ثابت را ساندویچ پانل پلی استایرن را نداشته باشید و برای خریداری کردن آن حتما به صورت روزانه در این زمینه اطلاعات کسب کنید.

 

کاربرد ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟

ساندویچ پانل پلی استایرن کاربردهای بسیار زیادی دارد که در این قسمت به تعداد از آن ها می‌پردازیم:

  • سقف عایق حرارتی: اگر سقف خانه تضمینی برای محافظت ساکنان در برابر اتفاقات طبیعی مانند باران یا برف نباشد، یک خانه ناقص به حساب می‌آید. ساندویچ پانل پلی استایرن مستعد نشتی نیست و به همین دلیل برای سقف خانه‌های ساخته شده با هر نوع متریالی عالی است.
  • کاردبر در کف خانه: ساندویچ پانل پلی استایرن پوسیدگی را در خود ایجاد نمی‌کند و سطحی یک دست را ارائه می‌دهد.
  • کاربرد در دیوار خانه: ساندویچ پانل پلی استایرن نه تنها حس زیبایی به خانه می‌دهد، بلکه دوستدار رنگ نیز می‌باشد. با این حال، شما نمی‌توانید ساندویچ پانل پلی استایرن خود را با هر رنگی، رنگ آمیزی کنید. شما فقط می‌توانید رنگ RAL را همان‌طور که سازنده شما ارائه می‌دهد برای رنگ‌آمیزی، انتخاب کنید.
  • کاربرد نمای ساختمان: می‌توانید از ساندویچ پانل پلی استایرن در تمام قسمت‌های بیرونی ساختمان خود استفاده کنید.
  • نگهداری و توزیع وزن: یکی از ویژگی‌های متمایز ساندویچ پانل پلی استایرن این است که می‌توانید از این محصول به عنوان یک پایه نگهدارنده وزن نیز استفاده کرد.
  • ساخت اتاق و دفاتر: برای ساخت انواع اتاق‌ها و دفترها می‌توانید به راحتی از ساندویچ پانل‌های پلی استایرن استفاده کنید.
  • ساخت کانکس‌ها: برای صرفه‌جویی در ساخت و ساز و صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید از ساندویچ پانل پلی استایرن برای ساخت کانکس استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. برخی از کاربردهای ساندویچ پانل پلی استایرن کدام‌اند؟
    کابرد در دیوار خانه، سقف‌ها، ساخت انواع کانکس و استفاده به عنوان یک پایه نگهدارنده از کاربردهای آن است.
  2. معایب استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟
    ممکن است این ساندویچ پانل به راحتی نتواند از خانه در برابر آتش مراقبت کند و یا مشکلات احتمالی در ساخت خود داشته باشد.
  3. طول عمر این دسته از ساندویچ پانل‌ها چه مقدار است؟
    طول عمر آن‌ها بین پنج تا بیست سال است. 
امتیازدهی