برسی مشخصات و ویژگی های ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل دکوراتیو از دیگر انواع ساندویچ پانل ها محسوب می شود که از آن در نمای ساختمان استفاده می شود. ساندویچ پانل دارای تنوع فراوانی در شکل و طرح هستند مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری و … از همین رو از آن در سقف ها، ساخت خانه ها، دیوار و نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. اکنون استفاده از انواع پانل ها به خاطر خصوصیت زیادی که دارد خیلی مرسوم شده است. به خاطر کیفیت و ایمنی ساندویچ پانل دکوراتیو می تواند جایگزین خوبی برای مصالح ساختمانی باشد. نوع دکوراتیو آن از جمله پرکاربردترین نوع آنها می باشد. که ما در ادامه می خواهیم در این مقاله به معرفی این نوع ساندویچ پانل بپردازیم. در ادامه با ما باشید.

ساندویچ پانل دکوراتیو

ساندویچ پانل دکوراتیو همانطور که گفته شد از جمله انواع ساندویچ پانل دیواری و گاهی نیز از سازه ساندویچ پانل می باشد. این نوع ساندویچ پانل به صورت آماده می باشد و نیازی به مصالح و یا ترکیب دیگر در زمان ساخت نیست. این نوع پانل نیز مانند دیگر پانل ها متشکل از سه لایه است. و تفاوت آن با دیگر پانل ها در ضخامت کمتر آن می باشد. اما در مقابل در مقایسه با دیگر محصولات از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است. اما با این وجود در کیفیت آن بی تاثیر است و دوام و ماندگاری کار نیز افزایش یافته است. قابل به ذکر است که برای افزایش مقاومت آن از عایق فوم پلی اورتان نیز استفاده می شود.

ساندویچ پانل دکوراتیو

همه چیز درباره ساندویچ پانل دکوراتیو

زیبایی و کیفیت با ساندویچ پانل دکوراتیو

همچنان که می دانید ساندویچ پانل دیواری و سقفی از یک لایه عایق و دو ورق ساخته م شوند. این سازه ها خصوصیت های زیاد دارند که باعث شده که نسبت به مصالح سنتی برتری زیادی دارند. ویژگی عایق بودن این سازه در کنار زیبایی و وزن پایین و قیمت ساندویچ پانل از مهم ترین خصوصیت های آن می باشد که می توان از آن در بخش های مختلف مانند ساخت کارخانه، سوله و خانه و غیره نیز استفاده کرد. تا علاوه بر زیبایی از ایمنی بالای آن نیز آسوده خاطر بود. در ادامه به خصوصیت های مهم ساندویچ پانل دکوراتیو اشاره می کنیم.

زیبایی و کیفیت با ساندویچ پانل دکوراتیو

مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل دکوراتیو

1. ساندویچ پانل دکوراتیو به خاطر ترکیب نشدن با دیگر مواد، دارای وزن پایینی است. وزن پایین سبب ایجاد مزیت هایی مانند ضد زلزله بودن برای آن شده است.
2. هزینه خیلی کمتری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مانند گچ و آجر و غیره دارد. این نوع سازه را با عنوان سازه مدرن و سازه مصالح نیز نام می برند.
3. استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو در دیگر پانل ها مانند سقفی و دیواری از جمله مهم ترین خصوصیت های آنها می باشد.

ساندویچ پانل دکوراتیو

4. این نوع پانل دارای ماندگاری بالایی است و به خاطر مزیت های زیاد و متنوع، سبب شده تا بیشتر مهندسان در ساخت سازه از آن استفاده کنند.

5. مقاومت خیلی بالا در مقابل نم و رطوبت، گرما و پوسیدگی دارد که با گذشت زمان این خصوصیت می تواند از جمله مهم ترین مزیت ها محسوب شود.
6. سهولت در حمل و نقل نیز از دیگر خصوصیات این محصول است که به آسانی و در هر شرایطی قابل باز شدن و جابجایی است.
7. تنوع فراوان در طرح و رنگ نیز از جمله خصوصیات این پانل است. و شما می توانید به آسانی طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

روش نصب انواع پانل دکوراتیو

قبل از اینکه اجرای ساندویچ پانل انجام شود ابتدا باید به فکر زیرسازی شوید و زیرسازی مورد نیاز را انجام دهید و سپس مراحل نصب صورت گیرد. به همین خاطر به زیرسازی فلزی احتیاج دارید. این زیرسازی فلزی متشکل از شبکه ای فلزی که به سازه اصلی ساختمان وصل می شود است. زیرسازی عمودی با استفاده از پروفیل هنگامی انجام می شود که ساخت سازه به شکل افقی اجرا می شود. برای محکم کردن سازه در زمان نصب استفاده از قطعاتی مانند پیچ و رول کاربردی است. حتی می توانیم در زمان نصب از دیوار کمک بگیرید و پانل را بر روی آن پیچ کنید. هم اینکه از پروفیل آلومینیومی هنگام نصب استفاده می کنند. کاربرد این نوع پروفیل بیشتر در مکان هایی است که پنجره و درب ورود و خروج قرار می گیرد.

قیمت ساندویچ پانل دکوراتیو

همچنان که در بالا معلوم شد، پانل ها امروزه سازه های خیلی پر کاربرد و مهمی در صنعت ساخت و ساز می باشند. این سازه های پیش ساخته به خاطر ویژگی های زیادی که دارند علاوه به کیفیت خوبی که دارند از ظاهر زیبایی نیز برخوردارند. قیمت این ساندویچ پانل به رنگ، طرح، ضخامت پانل، تعداد و عوامل دیگر وابسته است. ساندویچ پانل متراژ پایین با توجه به خصوصیاتی که دارد، خیلی مقرون به صرفه است.

ساختار ساندویچ پانل دکوراتیو

پوشش روی این پانل از ورق گالوانیزه طرح دار یا آلومینیوم می باشد و هسته میانی پانل دکوراتیو فوم پلی اورتان با دانسیته ۲±۳۰ kg/m۳؛ پشت پانل دکوراتیو لامینه کاغذ کرافت غیر مسلح با فویل آلومینیوم یا ورق گالوانیزه می باشد

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

“ساندویچ پانل دکوراتیو” به دلیل تنوع در طرح و رنگ و مقاومت بالا در رنگ انتخاب مناسب برای پوشش موارد زیر می باشد:
• کانکس و خانه های پیش ساخته
• نمای ساختمان
• دکوراسیون داخلی مانند پارتیشن، دیوار، سقف کاذب و غیره
• قابل به ذکر است به خاطر زیبایی و مدرن بودن، این ساندویچ پانل ها، می تواند یک پیشنهاد و انتخاب خوب برای بازسازی ساختمان های قدیمی باشد چه در نمای داخلی و هم در نمای خارجی، قطعا شما از استفاده کرده از این پانل ها پشیمان نمی شوید، چرا که این نوع پانل زیبایی و جذابیت زیادی را به فضا می دهد.

کاربرد ساندویچ پانل دکوراتیو

منبع:

holycore

امتیازدهی