معایب استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

قطعا تا به امروز همگی با سازه‌های ساندویچ پانلی آشنا هستیم و می‌دانیم که مزایای استفاده از آن چیست اما موضوعی که این وسط همواره در میان بوده این است که برخی از افراد اقدام به استفاده از انواع ساندویچ پانل‌های دست دوم می‌کنند که به نظر آن‌ها این کار می‌تواند مزیت‌های بسیاری برایشان داشته باشد. اما باید بدانید که ساندویچ پانل دست دوم شاید مزیت‌های بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد اما معایب آن را نیز باید در نظر بگیرید و بدانید که آیا واقعا ارزش این را دارد که ساندویچ پانل دست دوم را برای ساخت و ساز خود استفاده کنید یا خیر. در این مطلب همراه ما باشید تا به صورت اختصاصی به تمامی موارد درمورد معایب استفاده از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری دست دوم برای اجرای ساندویچ پانل بپردازیم.

معایب استفاده از ساندویچ پانل دست دوم چیست؟

در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که به صورت کلی ساندویچ پانل چیست و سپس اقدام به ارائه معایب ساندویچ پانل دست دوم می‌کنیم. ساندویچ پانل‌ها عایق‌هایی هستند که کاربردهای بسیاری در زمینه ساخت و سازها دارند. ساندویچ پانل‌ها برای روکش دیوارها، سازه‌های مخصوص به ساختمان‌های صنعتی، ادارات و منازل انتخابی بسیار محبوب هستند. یک پانل از دو صفحه فلزی نازک با عایق در بین آنها تشکیل شده است. پانل‌ها در طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ های استاندارد RAL موجود هستند. رنگ‌های سفارشی نیز در این زمینه در دسترس هستند. البته ناگفته نماند که این رنگ‌ها با هزینه اضافی برای شما ارائه می‌شوند. علاوه بر این، پانل‌ها نیز در طیف گسترده‌ای از طرح‌ها نیز در دسترس هستند. ساندویچ پانل‌های دست دوم نیز دقیقا همین مشخصات را برای خود دارند اما به دلیل استهلاک کار شاید نتواند آن طور که باید خود را به عنوان یک ساندویچ پانل خوب نشان دهد.

ساندویچ پانل دست دوم

معایب استفاده از ساندویچ پانل دست دوم چیست؟

در این قسمت به تعدادی از معایب آن می‌پردازیم:

  • یک عایق ساندویچ پانل دست دوم نسبت به یک عایق تازه، انعطاف پذیر کمتری را دارد.
  • نصب این دسته از ساندویچ پانل‌ها باید بسیار دقیق انجام شود. (فوم‌های عایق مورد استفاده به هنگام نصب، موقعیت میله‌های متقاطع و غیره)
  • اگر برای سقف از این دسته از ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌کنید مانند ساندویچ پانل سقفی، اتصالات پیچیده با عناصر اطراف سقف‌ها را باید در نظر داشته باشید تا در گذر زمان باعث به وجود آمدن مشکل نشود.
  • بسته به شرایط آب و هوایی، ساندویچ پانل دست دوم ممکن است خیلی خوب به عنوان عایق رطوبت عمل نکند.
  • جا به جایی پانل‌های دسته دوم باید کاملا با دقت انجام شوند زیرا پانل‌های دسته دوم قطعا به هنگام استفاده اولیه ضربه‌هایی را داشته‌اند و حال برای نصب دوم ممکن است خیلی استحکام کافی را نداشته باشند.
  • اینرسی ضعیف ساندویچ پانل دست دوم می‌تواند منجر به گرمای بیش از حد شود.

ساندویچ پانل دست دوم

چه مواردی بر روی کیفیت ساندویچ پانل دست دوم تاثیرگذار هستند؟

برخی از تولید کنندگان مانند ام جی سازه به ارائه انواع ساندویچ پانل‌های دست دوم می‌پردازند و محصولاتی که توسط این تولید کنندگان ارائه می‌شود دارای کیفیت نسبتا بالایی هستند. اما نکاتی در این بین وجود دارند که بر روی کیفیت ساندویچ پانل دست دوم تاثیر می‌گذارند و معمولا این دسته از موارد هیچ ارتباطی به ارائه دهنده ندارد بلکه به فردی که برای اولین بار از این ساندویچ پانل استفاده کرده است مربوط می‌شود.

به عنوان مثال فرد خریدار در وهله اول، از ساندویچ پانل برای مواردی استفاده می‌کند که ممکن است در آینده ضربه بالایی به ساندویچ پانل‌ وارد شود. ضربه می‌تواند از کیفیت ساندویچ پانل بسیار بکاهد. پس اولین مورد در زمینه تاثیر بر کیفیت این محصول، ضرباتی است که برای استفاده اول به آن وارد شده است.

اما موضوع بعدی نوع نصب این محصول می‌باشد. برخی از افراد بدون اعتنا به این که روش اصلی و دقیق نصب این محصول چیست، اقدام به نصب ساندویچ پانل‌ها می‌کنند و همین موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورد و به ماهیت ساندویچ پانل ضربه وارد کند. این قضیه می‌تواند بر روی کیفیت ساندویچ پانل دست دوم تاثیر گذار باشد و از استحکام آن بکاهد.

به صورت کلی فردی که برای اولین بار اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل‌ها می‌کند، اگر قصد دارد که پس از گذر زمان اقدام به فروش این محصول کند، باید بسیار با دقت از این محصول استفاده کند تا خریدار دوم بتواند دوباره از آن بهره بگیرد و برای او مشکلاتی را به وجود نیاورد.

ساندویچ پانل دست دوم

قیمت ساندویچ پانل دست دوم چقدر است؟

قطعا قیمت ساندویچ پانل دست دوم نسبت به ساندویچ پانل دست اول پایین تر است اما در این زمینه نیز مواردی دیگر اهمیت دارد. همان طور که در عنوان‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم، حتی ساندویچ پانل دست دوم نیز در رده‌های مختلف موجود هستند که می‌توان گفت در رده‌های اول، دوم و یا سوم در بازار دیده می‌شوند. با توجه به این رده‌های مختلف، قیمت ساندویچ پانل دست دوم نیز متفاوت است.

به عنوان مثال، ساندویچ پانلی که در رده اول قرار دارد قیمت بالاتری نسبت به ساندویچ پانلی که در رده سوم است دارد زیرا از استحکام بیشتری برخوردار بوده و به نوعی سالم تر از نوع سوم است. برای مطلع شدن از قیمت این دسته از ساندویچ پانل‌ها می‌توانید با مراجعه به سایت این دسته از تولید کنندگان مانند ام جی سازه اقدام به مشاهده کردن قیمت این محصول به صورت آنلاین کنید. هم‌چنین می‌توانید از قیمت این محصولات با یک تماس تلفنی مطلع شوید.

چرا ساندویچ پانل نو بهتر است؟

دلایلی در این بین وجود دارد که با توجه به این موارد مشخص می‌شود استفاده از ساندویچ پانل نو بهتر و به صرفه‌تر است. این موضوع را در قالب یک مثال به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. فرض کنید برای بار اول قصد دارید یک ساندویچ پانل را برای ساخت و ساز خود خریداری کنید. به سراغ انواع فروشندگان می‌روید و سپس این دسته از افراد برای شما تمام مزایا و معایب ساندویچ پانل نو و ساندویچ پانل دست دوم را توضیح می‌دهند. شما با مشاهده کردن این دو محصول، شاید برای بار اول متوجه تفاوت‌های فاحش نشوید اما با توضیح فروشنده می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از این دسته از ساندویچ پانل‌ها کیفیت پایین‌تری دارند.

ساندویچ پانل دست دوم، ممکن است بسیاری از ضربات را تا به امروز تحمل کرده باشد و یا به هنگام نصب برایش مشکلاتی به وجود آمده باشد. پس ساندویچ پانل دست دوم، ممکن است قیمت مناسبی را داشته باشد اما پس از استفاده دوباره شاید مشکلات بسیار و هزینه‌های جانبی دیگری را برای شما به وجود آورد. اما خرید ساندویچ پانل نو، شاید در وهله اول هزینه بالایی را برایتان به ارمغان آورد اما در گذر زمان هزینه‌های جانبی دیگری را برای شما در بر نخواهد داشت.

آیا استفاده از ساندویچ پانل دست دوم به صرفه است؟

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم می‌تواند به صرفه باشد اما مواردی را باید در این زمینه در نظر داشته باشیم و با توجه به آن‌ها اقدام به خریداری کردن این دسته از ساندویج پانل‌ها کنیم. در وهله اول، اگر قصد دارید یک ساندویچ پانل دسته دوم بخرید، این موضوع را بدانید که در یک زمان کوتاه اقدام به استفاده از آن‌ها کنید. به نوعی ساندویچ پانل دست دوم برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست زیرا استحکام کافی را برای ارائه یک سازه مستحکم ندارد. پس اگر قصد دارید یک ساندویچ پانل دست دوم را خریداری کنید، آن را برای استفاده سطحی و جزئی در نظر بگیرید.نصب و اجرای ساندویچ پانل دست دوم ممکن از بجز سختی کار هزینه  اضافه هم به همراه داشته باشد.

به هیچ عنوان ساندویچ پانل دست دوم را برای دیوار یک سازه تازه و یا سقف آن استفاده نکنید زیرا ممکن است برای شما مشکلات بسیاری را به وجود آورد و حتی به قیمت جان شما تمام شود! استفاده از ساندویچ پانل دست دوم، شاید در زمینه هزینه برایتان به صرفه باشد، اما باید با دقتی بسیار بالا مورد استفاده قرار بگیرند تا سازه استحکام کافی را پیدا کند.

چگونه ساندویچ پانل دست دوم خریداری کنیم؟

حال که تا به این قسمت مهمترین معایب استفاده از ساندویچ پانل دیواری دست دوم را متوجه شدیم، به سراغ این موضوع می‌رویم که چگونه اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل دست دوم کنیم. شما می‌توانید از دو طریق اقدام به خرید این محصول کنید. روش اول مراجعه به سایت اینترنتی ام جی سازه است که ثبت سفارش این محصول به صورت اینترنتی بوده و بدون مشکل انجام می‌گیرد. این روش می‌تواند برای شما مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در هزینه و زمان را در پی داشته باشد. روش بعدی، خریداری کردن این محصول به صورت حضوری است. شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به نمایندگی‌های ام جی سازه در شهر‌های مختلف کشور، اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل دست دوم هم از نوع دیواری برای پروژه های بزرگ هم ساندویچ پانل متراژ پایین برای پروژه های کوچک کنید.

سوالات متداول ساندویچ پانل دست دوم

زمانی که قصد استفاده از ساندویچ پانل‌ها را برای مدت طولانی ندارید می‌توانید اقدام به خریداری کردن این محصول کنید.

به راحتی می‌توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری اقدام به خریداری کردن این محصول کنید.

ساندویچ پانل دست دوم دارای اینرسی پایین، انعطاف پذیری کم و استحکام پایینی است.

امتیازدهی