کاربرد و استفاده ساندویچ پانل در مرغداری

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین فاکتور‌ها برای راه‌اندازی و شروع پرورش مرغ، تهیه ساندویچ پانل است. انواع مختلفی از ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری را می توان در کرغداری ها استفاده کرد. عوامل دیگری همچون مناسب بودن طراحی ساختمان، در دسترس بودن امکانات رفاهی، نزدیک بودن به آب و برق، جاده‌های ارتباطی و… نیز نقش مهمی در راه‌اندازی و شروع پرورش مرغ داشته و از این رو بایستی ساندویچ پانل در مرغداری در پرورش و نگهداری طیور مورد توجه قرار بگیرند. توجه داشته باشید که تنها سالن‌های بدون پنجره و سالن‌هایی که فضای بسته دارند برای پرورش طیور و اجرای ساندویچ پانل مناسب هستند. 

ساندویچ پانل متراژ پایین

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل های متراز پایین کلیک کنید.

استفاده ساندویچ پانل در مرغداری

برای تأمین هوای مورد نیاز این سالن‌ها هواکش‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در دیواره‌های جانبی سالن نصب می‌شوند که میتوان این هواکش های بزرگ را به شیوه ای درون ساندویچ پانل دیواری قرار داد. در این فرآیند می توان از ساندویچ پانل متراژ پایین نیز استفاهده نمود. به یاد داشته باشید که به کار‌گیری اصول صحیح ساختمان‌سازی و عایق‌بندی مناسب برای سقف و دیوار‌ها در افزایش بازدهی سالن‌های پرورش طیور نقش مهمی دارند. همچنین به جهت کاهش دادن تراکم رطوبتی فضای مرغداری، باید از دستگاه‌های تهویه مناسبی در این سالن‌ها استفاده شود.
استفاده ساندویچ پانل در مرغداری

ابعاد ساندویچ پانل

به طور معمول طول “ساندویچ پانل مرغداری” بین ۵۰ تا ۱۲۰ متر و عرض آن بین ۱۰ تا ۱۵ متر است. هم‌چنین این سازه‌ها دارای حداقل ۲ و حداکثر ۵ متر ارتفاع هستند و کاربرد آن‌ها بسته به نوعی که دارند برای مثال ساندویچ پانل سقفی متفاوت می‌شود.

انواع ساندویچ پانل در مرغداری

ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی از انواع مختلف این سازه‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند در تمام قسمت‌های مرغداری مورد استفاده قرار بگیرد. سطح ساندویچ پانل معمولا از ورق رنگی و گالوانیزه است و این سازه حتی می‌تواند در درب‌ها نیز به کار گرفته شود. استفاده از ساندویچ پانل در مرغداری و سوله، بسیار پرطرفدار و کاربردی است. این ابزارها حمل و نقل راحتی داشته و سریع بسته‌بندی می‌شوند. هم‌چنین علاوه بر قیمت مناسب، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی طراحی و مدیریت شوند.

انواع ساندویچ پانل در مرغداری

ساندویچ پانل متراژ پایین

این محصول علاوه بر قیمت مناسب، وزن سبکی داشته و به راحتی نصب می‌شود. هم‌چنین استفاده از آن مقرون به صرفه بوده و می‌تواند در سردخانه‌ها، کانکس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و روکش دیوار‌ها و سقف ساختمان‌ها در اجرای ساندویچ پانل مورد استفاده قرار بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای به کار گرفتن ساندویچ پانل در مرغداری از ساندویچ پانل با متراژ پایین استفاده کنید چرا که این سازه مزایا و ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد و کارکرد آن با توجه به ویژگی، وزن و اندازه‌ای که دارد، متفاوت می‌شود.

نقش ساندویچ پانل در بهداشت

از نظر بهداشتی نیز بسیار خوب است که بتوانید در سالن‌های پرورش طیور و به ویژه در مرغداری‌ها از ساندویچ پانل استفاده کنید. زیرا ساندویچ پانل قابلیت کنترل شدن دارد و در انواع مختلفی به تولید رسیده است. شما مشتریان عزیز می‌توانید با توجه به نیاز خود ساندویچ پانل مناسب خود را انتخاب کرده و آن را در سالن پرورش مرغ خود مورد استفاده قرار دهید. اگر به ساندویچ پانل در مرغداری احتیاج دارید، پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ پانل با پوشش گالوانیزه شیبدار را تهیه کنید.

نقش ساندویچ پانل در تنظیم دما

گرم ماندن ساختمان‌های مرغداری در زمستان و خنک ماندن آن‌ها در فصل تابستان بسیار مهم است. بنابراین برای اینکه بتوانید در ساختمان‌سازی این اصول را به صورت صحیح رعایت کنید باید سقف و دیوار‌ها را به صورت مناسب عایق‌بندی کرده و دستگاه تهویه مناسبی را مورد استفاده قرار دهید. بدین جهت می‌توان با جلوگیری از تراکم رطوبتی امکان شیوع بیماری‌های انگلی از جمله کوکسیدیوز را کاهش داد.
یکی دیگر از موارد مهم در طراحی این سالن‌ها توجه به راحت تمیز شدن آن‌هاست پیشنهاد می‌کنیم برای سالن‌های مرغداری از کف بتنی و سقف و دیوار‌های قابل شستشو استفاده کنید تا بتوانید مرغ‌ها و طیور خود را در محیطی پاکیزه و سالم پرورش داده و نگهداری کنید. برای اینکه جوجه‌ها بتوانند در محیطی امن و پر از آرامش پرورش یابند باید به اصل اساسی تنظیم دما نیز توجه کنید.
جوجه‌ها باید پراکندگی یکنواختی در سالن داشته باشند و خیلی هم به صورت متراکم در کنار هم قرار نگیرند تا مجبور به باز کردن بال‌هایشان به دلیل گرما نباشند. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم به جهت جلوگیری از جمع شدن جوجه‌ها در دیواره‌ها و مکان‌های خنک و یا برای جلوگیری از تجمع آن‌ها در مقابل دستگاه‌های گرم‌کننده، دمای طبیعی بدن آن‌ها را در ۴۱ درجه سانتی گراد نگه دارید. این درجه حرارت برای سالن‌های مرغداری مناسب است و می‌تواند برای پرورش و نگهداری جوجه‌ها بسیار مطلوب باشد.
امروزه استفاده از پشم شیشه برای ساندویچ پانل در مرغداری با کاهش قابل توجهی مواجه شده است. زیرا این نوع عایق سلول باز بوده و با جذب رطوبت، محیط خاصیت عایق بودن خود را کاهش می‌دهد. از این رو اگر این پانل با بخار آب و مخصوصاً سطوح در تماس باشد اکسید سیلیسیم تولید می‌شود و شدت تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌ها را افزایش می‌دهد.

ویژگی های پانل عایق مناسب

در ادامه ویژگی‌های یک پانل عایق خوب را مورد بررسی قرار می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم که در خرید پانل مرغداری به این نکات توجه کنید. به عنوان اولین نکته می‌توانید برای جلوگیری از مرگ و میر طیور خود، از عایق حرارتی مناسب استفاده کنید. هم‌چنین باید بتوانید برای استفاده بهینه از فضای سالن شرایط محیطی یکنواختی را ایجاد کنید.
به یاد داشته باشید که پانل عایق شما باید موجب کاهش هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه شما شود. همان‌طور برای تعمیر و نگهداری نیز نباید وقت زیادی از شما بگیرد و هزینه زیادی را به شما تحمیل کند‌. از طرفی مقاومت فضای سالن شما در برابر آتش سوزی و زلزله نیز اهمیت بالایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم به سبک‌سازی ساختمان خود دقت کنید و فضایی را برای پرورش طیور در نظر بگیرید که بتواند به بهترین شکل نظافت و شستشو داده شود. در پایان به هزینه‌های ساخت و ساز نیز توجه کنید و از هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی در کنار ساندویچ پانل متراژ پایین غافل نشوید. هم‌چنین برای بهداشت محصولات گوشتی خود داشتن خاصیت آنتی باکتریال را نیز در نظر بگیرید.

سخن پایانی

استفاده از ساندویچ پانل در مرغداری در حفظ بهداشت آن محیط بسیار مؤثر است. پانل عایق با حفظ دما و رطوبت مناسب، نقش مهمی در راحتی و آرامش طیور ایفا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید هزینه‌های ساخت خود را کاهش داده و در رابطه با تولید محصولات گوشتی، بهداشت را به بهترین شکل رعایت کنید از ساندویچ پانل در مرغداری یا سالن‌های پرورش مرغ استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که نصب و اجرای ساندویچ پانل مزایای زیادی دارد و نصب کردن صحیح آن‌ها در طول عمر بیشتر سازه‌های شما مؤثر است. پیشنهاد می‌کنیم نصب ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری را به افرادی بسپارید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند و می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه استفاده از ساندویچ پانل در مرغداری در اختیار شما قرار دهند.

امتیازدهی