ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار+ مشخصات کلی اتاق حمل بار

با پیشرفت تکنولوژی مصالح قدیمی ساخت‌وساز جای خود را به مصالح تازه با فناوری جدید داده‌اند تا افراد بتوانند با استفاده از آن‌ها در زمان کم اقدام به ساخت‌وساز کنند. در حال حاضر در این بین نواع ساندویچ پانل‌ها مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری اجرای ساندویچ پانل هستند که توانسته‌اند به بسیاری از کسب‌وکارها راه پیدا کنند و مشکلات در حوزه ساخت‌وساز را رفع کنند. در این مطلب قصد داریم به صورت اختصاصی به یکی از کاربردهای در سازه ها و به طور اختصاصی به ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار بپردازیم. همراه ما باشید.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

ساندویچ پانل چیست؟

“ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار” استفاده می شود و ساندویچ پانل ها مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی هستند که عموما به عنوان یک ماده عایق شناخته می‌شوند که بین دو روکش نازک مونتاژ شده‌اند. ساندویچ پانل‌ها به دلیل خواص عایق عالی و سهولت در نصب معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول هم‌چنین با عایق قابل احتراق در تعدادی از تلفات آتش سوزی جدی دخیل بوده است و در جلوگیری در بروز آتش و هم‌چنین جلوگیری از پخش شد آن بسیار تاثیر مثبتی گذاشته است. اجرای ساندویچ پانل معمولا به راحتی در محل انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند که ساندویچ پانل دیواری باشد یا ساندویچ پانل متراژ پایین . هر نوع از این موارد بسته به متراژ و مکان مورد استفاده اجرای بسیار ساده‌ای دارند.

ساندویچ پانل چیست

اتاق حمل بار چیست؟

معمولا در منطقه فرودگاه، کارخانه یا مکان دیگری اتاقک‌هایی دیده می‌شوند که محموله بار در آن ذخیره می‌شود و به وسیله نقلیه منتقل می‌شود یا از آن خارج می‌شود. به این اتاقک‌ها، اتاق حمل بار گفته می‌شود. در حال حاضر معمولا وانت‌هایی که برای حمل‌ونقل وسایل خریداری می‌شوند با نصب یک اتاق حمل بار بر روی قسمت پشتی آن‌ها، حمل‌ونقل وسایل با امنیت بیشتری انجام می‌شود. امروزه تقریبا تمامی اتاق‌های حمل بار در هرجایی که مشاهده می‌کنید  از ساندویچ پانل‌ها و ساندویچ پانل سقفی ساخته شده است.

ساخت اتاق حمل بار با استفاده از ساندویچ پانل ها

در وانت بارها، پانل‌های لانه زنبوری را می‌توان به عنوان اتاق‌های حمل بار آیرودینامیک برای ارتقای بهره‌وری از خودرو استفاده کرد. هم‌چنین استفاده از پانل‌های CFRT (ترموپلاستیک) به جای FRP نیز در برخی مواقع ترجیح داده می‌شود. CFRT معمولا 1.5 برابر قوی تر از FRP است. آنها به اندازه کافی سبک و قوی هستند تا در صورت تصادف از بروز مشکل در بارهایی که در اتاق قرار دارند جلوگیری کنند. ورق‌های CFRT نیز بسیار انعطاف پذیر هستند. هسته پانل‌های اتاق وانت بار می‌تواند لانه زنبوری، PVC، تخته سه لا و MPP باشد.
در مورد وانت‌های دارای اتاقک سرد که گاهی به آن کامیون‌های یخچال‌دار نیز می‌گویند، فوم PU در سانویچ پانل‌ها برای ساخت اتاقک استفاده می‌شود که بسیار نیز کاربردی است. چنین وسایل نقلیه احتیاج ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار ویژه دارند تا دما را در درجه مورد نیاز نگهدارد.
اگر می‌خواهید که ضخامت ساندویچ پانل‌هایی که برای ساخت اتاق بار از آن‌ها استفاده می‌شود تا حد زیادی در اجرای ساندویچ پانل کم باشد تا در کنار کارایی جذابیت خوبی را نیز با خودرو شما بدهد، می‌توانید از ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار MPP استفاده کنید. شکستگی، ترک و خورد شدن این ساندویج پانل کار آسانی نیز و هم‌چنین می‌تواند عملکرد را در ضخامت کمتر از 25 میلی‌متر حفظ کند.

اتاق حمل بار چیست

مزایای استفاده از ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار

حال در این قسمت به سراغ مزایایی می‌رویم که ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار به ما ارائه می‌دهد و باعث بهبود فعالیت می‌شود.

صرفه جویی در انرژی به دلیل رسانایی حرارتی پایین

پانل‌های PUF عایق های حرارتی خوبی هستند بنابراین می‌توانند محیط داخلی را از گرمای محیط و نور خورشید محافظت کنند و می‌توانند فضای داخلی را خنک نگه دارند. این بدان معناست که انرژی کمتری برای خنک نگه داشتن محوطه داخل اتاق حمل بار مصرف می‌شود که می‌تواند در هزینه‌های خنک‌سازی داخلی در طول هوای گرم صرفه‌جویی کند.

اثر آلودگی صوتی را کاهش می دهد

به دلیل ساختار ساندویچی پانل‌ برای اتاق حمل بار، آن‌ها به عنوان سپرهای صوتی خوبی عمل می‌کنند. بنابراین، آن‌ها می‌توانند از محیط داخلی در برابر نویزهای بیرونی محافظت کنند. این در سازه‌هایی که نزدیک‌تر به جاده‌های شلوغ، بزرگراه‌ها یا محل‌های ساخت‌وساز که آلودگی صوتی در آن‌ها زیاد است، بسیار سودمند است و برای جابه‌جایی اجسام خاص مانند مجسمه‌ها و یا دیگر موارد بسیار مفید هستند.

مقاوم در برابر بارندگی

ساندویچ پانل ها در برابر آب و هوای شدید مانند باد، بارندگی یا برف مقاوم هستند و می‌توانند فضای داخلی را از اثرات محیطی محافظت کنند. آن‌ها هم‌چنین در برابر خوردگی مقاوم هستند، بنابراین این نوع ساختار به نگهداری کمتری نیاز دارد زیرا می‌تواند در برابر آب و هوای نامساعد مقاومت کند. این امر استفاده از آنها را در سازه‌های ساخته شده در هر نوع موقعیت جغرافیایی آسان می‌کند.

مشخصات اتاق حمل بار ساخته شده از ساندویچ پانل

معمولا برای ساخت اتاق‌های حمل بار از ساندویچ پانل متراژ پایین استفاده می‌شود. به صورت کلی در سراسر جهان یک مشخصه کلی برای ساخت اتاق حمل بار وجود دارد تا افراد بتوانند به راحتی و به طور کاملا قانونی در شهر به همراه اتاق حمل بار خود حرکت کنند.
در واقع طول اتاق حمل بار باید بین 146 تا 149 سانتی باشد و هم‌چنین عرض اتاق نیز بین 156 تا 167 سانتی متر است. با توجه به این موارد می‌توان یک اتاق حمل بار استاندارد را برای وانت‌بارها طراحی کرد که هم دارای کارایی بسیار هستند و هم قانونی در شهر حضور پیدا کرده و مشکلی را برای دیگر افراد به وجود نمی‌آورند. البته ناگفته نماند که این مقدار متراژ حداکثر در این زمینه است. یعنی شما می‌توانید در صورت نیاز اتاق‌هایی کوچک‌تر از این متراژ را نیز به راحتی داشته باشید، اما بیشتر از آن را خیر.

سخن پایانی

ارائه ساندویچ پانل برای اتاق حمل بار یکی از بهترین پیشنهادات در حوزه ساخت این محصول بود. استفاده از ساندویج پانل می‌تواند هزینه ساخت اتاق بارها را بسیار کاهش دهد و مزایای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. به هنگام استفاده از ساندویچ‌ پانل‌ها برای اتاق حمل بار دیگر خبری از زنگ زدگی اتاق، شکستگی، خرابی و بسیاری از موارد دیگر که برای اتاق‌های معمولی به وجود می‌آید نیست. با توجه به متراژی که در داخل متن برای ساخت اتاق‌ها اشاره شد، بهترین اتاق حمل بار را به همراه ساندویچ پانل طراحی و عرضه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)