ساندویچ پانل آلوزینک چیست و در چه جا‌هایی کاربرد دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با ساندویچ پانل آلوزینک آشنا کرده و کاربرد آن را بررسی کنیم. همچنین تفاوت‌های ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی را بررسی کرده و شما را برای اجرای ساندویچ پانل راهنمایی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای پاسخ دادن به سوال ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟ این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات خود را افزایش دهید.

ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشتر  در مورد ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید

ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

این محصول با استفاده از دو آلیاژ آلومینیوم و روی به تولید رسیده و از سه لایه رویی، میانی و زیرین تشکیل شده است. همچنین نصب آسانی داشته و در برابر خوردگی، پوسیدگی و شرایط سخت آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است. ساندویچ پانل دیواری از این نوع دارای ضریب الکتریکی و کشسانی بالایی بوده و تنوع رنگی زیادی دارد.
استفاده از ساندویچ پانل آلوزینک برای فضا‌های متراکم صنعتی و صنایع سنگین پیشنهاد می‌شود. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که جنس دقیق “ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جنس لایه رویی و زیرین این محصول، از ورق آلوزینک بوده و لایه میانی آن، از عایق پلی یورتان، عایق پلی استایرن و پشم سنگ تشکیل شده است.

ساندویچ پانل آلوزینک چیست

ورق آلوزینک چیست؟

به فولادی که روکش آن از آلومینیوم و روی باشد، ورق آلوزینک گفته می‌شود. ۵۵ درصد ورق آلوزینک متشکل از آلومینیوم و ۴۳.۴ درصد آن متشکل از روی است. ۱.۶ درصد ورق آلوزینک نیز، از سیلیکون تشکیل شده است.
این ورق فولادی به دلیل داشتن روکش آلوزینک، از خطر زنگ زدگی در‌امان بوده و هیچگاه اکسیده نمی‌شود. بنابراین ورق آلوزینک در ساندویچ پانل سقفی، دیواری و… مورد استفاده قرار گرفته و از نفوذ رطوبت به مکان مورد نظر شما جلوگیری می‌کند.


ورق آلوزینک چیست

کاربرد ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

در ادامه ساندویچ پانل آلوزینک چیست  می‌توان گفت  در موارد زیر برای اجرای ساندویچ پانل مورد استفاده قرار بگیرد:
جایگاه سوخت
ساخت سوله و انبار
ساختمان پیش ساخته و ویلا
اتاق پلیس راهنمایی و رانندگی
کانکس و کانتینر ثابت و متحرک
اتاق نگهبانی یا کیوسک روزنامه فروشی
کارگاه و کارخانه صنعتی و نیمه صنعتی
سالن ورزشی، استخر، رستوران، آزمایشگاه، لابراتوار و…

مزایای ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

این محصول از فولاد تشکیل شده و سطح آن به وسیله فلز روی پوشانده شده است. همچنین مقاومت آن بسیار بالا بوده و تحمل زیادی در برابر خوردگی و فرسایش دارد. ساندویچ پانل آلوزینک انعطاف‌پذیر بوده و در برابر گرما و سرما، مقاومت بالایی دارد. همچنین قیمت پایین‌تری داشته و از کیفیت خوبی برخوردار است.
رنگ‌بندی‌های مختلف ساندویچ پانل آلوزینک، متناسب با هر نوع سلیقه بوده و دوام بالا از دیگر مزایای این محصول است. ساندویچ پانل آلوزینک، کاملاً بهداشتی بوده و قابل شستشو است. همچنین بسیار قابل اطمینان بوده و ایمنی خوبی دارد. این محصول از نصب و اجرای سریعی برخوردار بوده و عمر مفید زیادی دارد. در صورت آسیب این ساندویچ پانل، می‌توانید آن را به راحتی تعمیر کرده و یا جایگزین کنید.

انواع ساندویچ پانل آلوزینک

در ادامه شما را با ساندویچ پانل سقفی و دیواری آشنا کرده و ویژگی‌های هرکدام را بررسی می‌کنیم.
ساندویچ پانل سقفی
در ساندویچ پانل سقفی، ورق آلوزینک به صورت کویل وارد دستگاه شده و پس از تغییر شکل در تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساندویچ پانل به صورت گام‌های ذوزنقه‌ای و به شکل اورلپ به تولید رسیده و در سقف به کار گرفته می‌شود. ساندویچ پانل سقفی به صورت دو رو و یک رو از ورق آلوزینک تشکیل شده و از نفوذ آب به داخل سازه جلوگیری می‌کند.
ساندویچ پانل دیواری
در ساندویچ پانل دیواری ابتدا ورق‌های آلوزینک پیش رنگ شده را به صورت نورد شده به دستگاه وارد کرده و سپس با تزریق فوم در میان آن‌ها، محصول نهایی را تولید می‌کنند. این محصول انواع مختلفی از جمله شیاردار، پیچ مخفی و صاف را شامل شده و در دیواره‌های سوله، کارگاه، ساختمان‌های مسکونی، اداری و… کاربرد دارد.
ساندویچ پانل دیواری آلوزینک به صورت دو رو یا تک رو ساخته شده و ضخامت آن ۴ تا ۱۲ سانتی‌متر است. در صورت ایجاد شیار بر روی این محصول، استحکام فشاری آن افزایش پیدا کرده و کیفیت آن بالاتر می‌رود.

مشخصات فنی ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

اکنون که می‌دانید ساندویچ پانل آلوزینک چیست، بهتر است از مشخصات فنی آن راجع به نوع پوشش، نوع فوم و… اطلاع پیدا کنید.
• نوع و ضخامت ورق مورد استفاده:
این ساندویچ پانل از ورق آلوزینک (متشکل از روی و آلومینیوم)، گالوانیزه و آلومینیوم پیش رنگ شده با ضخامت ۰.۵ تا ۰.۷ میلیمتر تشکیل شده و نوع آن سوپر پلی استر کوره‌ای است. همچنین از رنگ‌های متنوعی تشکیل شده و در قسمت بیرونی خود، دارای ۲۵ میکرون ضخامت است. ضخامت لایه درونی این محصول در محل اتصال ورق با فوم نیز ۷ میکرون است.
• نوع پوشش:
پوشش به کار رفته در ساندویچ پانل آلوزینک یا به صورت دو رو ورق بوده و یا به صورت یک رو ورق یک رو فویل است. همچنین ممکن است متشکل از یک رو ورق یک رو نایلون بوده و یا به صورت یک رو ورق یک رو کاغذ باشد. دو رو نایلون، دو رو کاغذ و دو رو فویل نیز از دیگر پوشش‌های به کار رفته در ساندویچ پانل آلوزینک است.
• نوع فوم:
در بیشتر اوقات نوع فوم به کار رفته، پلی اورتان سخت با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
ضخامت ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی:
ضخامت این محصول ممکن است ۴، ۵، ۶ یا ۸ سانتی‌متر باشد.
• طول مورد سفارش:
طول ساندویچ پانل آلوزینک، از ۲ تا ۱۲ متر متغیر است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل آلوزینک چیست

قیمت ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک قیمت ثابت و دقیقی نداشته و هزینه آن بر اساس معیار‌های مختلفی تعیین می‌شود. نوع ساندویچ پانل، متراژ، تغییرات بازار و… از عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت این محصول هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال ساندویچ پانل آلوزینک چیست پاسخ داده و این محصول را به طور کامل بررسی کردیم‌. در پایان پیشنهاد می‌کنم ابتدا هدف خود را از خرید این محصول مشخص کرده و سپس متناسب با نیازتان، بهترین ساندویچ پانل را خریداری کنید. برای مثال ساندویچ پانل متراژ پایین با توجه به کارکرد خود از ویژگی‌ها، وزن و ابعاد متفاوتی برخوردار بوده و ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشد.

امتیازدهی