آموزش مراحل ساخت کانکس با ساندویچ پانل

امروزه سرعت در فرایند ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد. بنابراین کانکس را می توان بهترین و سریع ترین روش برای آماده کردن سرپناهی برای سکونت و یا به عنوان دفتر دانست. از سال های قبل تا اکنون کانکس به عنوان اتاقکی برای اسکان موقت شناخته می شده اما امروزه روش و متریال ساخت کانکس با ساندویچ پانل نیز مانند روش های ساختمان سازی تغییر کرده است و به این ترتیب ساخت کانکس با ساندویچ پانل را می توان نسل تازه ای از این اتاقک های قابل حمل دانست که در ساخت آن ها از ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری و … استفاده می شود.

ساخت کانکس با ساندویچ پانل

انواع مختلف کانکس ها به روشی یکسان و با استفاده از متریالی با سفارش و سلیقه مشتری ساخته می شوند. اما می توان گفت که بهترین و ساده ترین متریال برای ساخت کانکس، ساخت کانکس با ساندویچ پانل است. در ساخت کانکس از سازه ساندویچ پانل استفاده می شود و ساخت کانکس با این روش را هم می توان درمحل انجام داد و هم می توان در مکانی دیگر ساخت و سپس با استفاده از تریلر آن را جابجا کرد.
می توان از اصلی ترین عوامل محبوبیت کانکس ساندویچ پانلی در مقایسه با ساختمان های سنتی، سهولت در جابجایی آن نام برد. از این رو در ادامه شما را با مراحل ساخت کانکس آشنا خواهیم کرد.

ساخت کانکس با ساندویچ پانل

همه چیز درباره‌ ساخت کانکس با ساندویچ پانل

می توان گفت در کل ساخت انواع کانکس، جدا از نوع کانکس ساندویچ پانل دیواری و سقفی و یا ورق، تقریبا یکسان است. اما مهم ترین و اولین نکته ای که باید در ساخت کانکس مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از دانش و اصول مهندسی و متریال و مصالح با کیفیت و قیمت ساندویچ پانل است. بعد از تهیه متریال مورد نظر و طراحی نقشه مورد نظر طبق نیاز و سلیقه سفارش دهنده، به ساخت کانکس شروع می کنیم.

ساخت اسکلت کانکس

ساخت اسکلت کانکسابتدایی ترین مرحله در ساخت کانس، اسکلت آن است که عملیاتی مانند برش کاری، جوشکاری آهن آلات و اتصال آن را شامل می شود. جهت ساخت کانل دو شاخه تیرآهن را با فاصله 120 تا 150 سانتی متر موازی با یکدیگر قرار می دهند و اول و آخر آن را تراز می کنند، بعد از شاسی کشی و اتصال تیر آهن ها، برای اینکه در برابر فرسایش و زنگ زدگی مقاوم شود، تمام تیرآهن ها و اتصالات را به ضد زنگ آغشته می کنند. ساختمان کانکس بر روی این تیرآهن ها سوار می شود. از این رو این شاسی ها باید متناسب با وزن کانکس مقاوم شوند.

سقف پوشش سقف و دیوار کانکس

پس از اینکه ساخت اسکلت کانکس تمام شد، نوبت نصب دیوارها و سقف کانکس است که اخیرا در ساخت کانکس با ساندویچ پانل از ساندویچ پانل های با کیفیت استفاده می شود. نصب پوشش سقف و دیوارهای کانکس ساندویچ پانلی و اجرای ساندویچ پانل نیاز به نیروی تخصصی و با تجربه است تا به بهترین نحو انجام شود.

کف کانکس

خوب است که بدانید که در ساخت کانکس با ساندویچ پانل، قبل از کف سازی نهایی، کف آن را با ورق شادولاین تقویت می کنند و بعد از پوشش هایی مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب برای کف کانکس استفاده می کنند.

کف کانکس

نصب در و پنجره ها

هنگامی که کانکس شما از لحاظ اسکلت و استراکچر آماده شد، زمان نصب درب و پنجره های کانکس است و البته اگر نیاز به رنگ آمیزی داشته باشد، ابتدا باید رنگ آمیزی شود.

عایق کاری کانکس

عایق کاری کانکس مسئله ای بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه ای شود. عایق بندی کانکس، سبب مصرف بهینه انرژی می شود. در کانک هایی که با ورق فلزی ساخته می شود، ورق های رسانای خوب گرما هستند و به خوبی با محیط تبادل برقرار می کنند و سبب هدر رفت انرژی می شوند. اما در ساخت کانکس با ساندویچ پانل، پانل های ساندویچی با فومی با تراکم بالا خود عایق حرارتی و برودتی می باشند و دیگر احتیاجی به عایق بندی کانکس با روش های دیگر نیست.
مرحله دیگری که در عایق بندی کانکس انجام می شود، درزبندی و آب بندی ساندویچ پانل متراژ پایین است آن هم با استفاده از فوم پلی اورتان و یا سیلیکون مایع است.

نصب جزئیات

در این بخش، سفت کاری کانکس، ساخت سقف، دیوار و کف آن تمام شده است و نوبت به نصب جزئیاتی مانند کلید و پریز و غیره است.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله رنگ آمیزی نمای خارجی و تمیز کردن آن انجام می شود سپس کانکس ها بعد از اینکه از لحاظ کیفیت کنترل شدند و تایید شدند، آماده بارگیری و انتقال به محل مورد نظر می باشند.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با “ساخت کانکس با ساندویچ پانل” صحبت کردیم و همچنین روش ساخت آن را نیز مرحل به مرحله بیان کردیم، که ابتدا ساخت اسکلت کانس، سپس سقف آن و دیواره های آن و سپس نوبت به درست کردن کف آن البته با تقویت سازی انجام می شود.بعد از این کارها، نصب پنجره ها انجام می شود بعد از آن کارهایی ماننده نصب کلید و پریز انجام می شود و سپس به رنگ آمیزی آن می پردازیم
کانکس را اگر به عنوان اتاقکی برای استفاده موقت می شناسند، اما مقاومت و استحکام آن بسیار حائز اهمیت است که برای ساخت آن باید از متریالی مقاوم استفاده شود. یکی دیگر از عواملی که در تعیین کیفیت پانل تاثیر می گذارد، خرید از فروشندگان و تولید کنندگان معتبر است. از این رو در زمان خرید کانکس سعی کنید از جایی آن را خریداری نمایید که از لحاظ کیفیت و استحکام، بهترین باشند تا در زمان استفاده از کانکس، به تغییر آب و هوا و دیگر عوامل، به مشکل مواجه نشوید.

منبع:

paneltech

امتیازدهی