ساخت خانه با ساندویچ پانل چگونه است؟

ساخت خانه با ساندویچ پانل چگونه است؟

 در نتیجه گیری این مقاله ساخت خانه با ساندویچ پانل گزینه ی بسیار مناسبی بنظر می رسد . در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت خانه با این نوع ساندویچ پانل ها را برایتان توضیح دهیم. پس همراه ما باشید. ساندویچ پانل به دیواره یا سقف هایی گفته می شود که از ترکیبات سبک تشکیل شده مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری و از دو طرف به دو لایه ورق محدود شده است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد. مثل یک ساندویچ همبرگر که از دو طرف آن را نان پوشانده است. این عایق نرم و انعطاف پذیر است. معمولا از این مصالح برای ساخت و ساز و اجرای ساندویچ پانل استفاده می شود و بسیار نیز کاربرد دارد و افراد موفق در این زمینه نیز از آن بسیار استفاده می کنند. زیرا ساندویچ پانل ها بسیار ارزان تر بوده و استحکام بالاتری نیز دارند؛

ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید

ساخت خانه با ساندویچ پانل چگونه است؟

همان طور که قبلا هم گفتیم با توجه به مشخصات خاص و منحصر به فردی که در ساندویچ پانل ها وجود دارد باعث شده است که  ساخت خانه با ساندویچ پانل امری عاقلانه و مقرون به صرفه بنظر برسد. ضمن آن که با توجه به رنگ های متفاوت آن در نمای ساختمان جلوه بسیار زیبایی را به وجود می آورد. پوسته ساندویچ پانل مسکونی به دلیل مقاوم بودن در برابر بار و فشار طراحی شده و همچنین در برابر عوامل محیطی هم پایدار است. از ساندویچ پانل در صنعت ساخت ساختمان و پیش ساخت های مسکونی به کار می رود.

با توجه به مشخصات خاص و منحصر به فردی که در ساندویچ پانل وجود دارد باعث شده است استفاده از آن ها نسبت به مصالح ساختمانی سنتی بیشتر شود  که با توجه به نیاز روز افزون جامعه به ساختمان و مسکن از مصالح مورد توجه سازندگان و مهندسان ساختمان می باشد و از این مصالح  به منظور افزایش سرعت و مقاومت بالا در برابر زلزله از این ساختمان پانل ها استفاده می شود. یکی از روش های سبک سازی ساختمان ها کاهش وزن تیغه های بار بر ساختمان است که به کمک ساندویچ پانل ها انجام می شود. ماده ای که در انواع ساندویچ پانل ها ، مثل ساندویچ پانل دیواری و یا سقفی وجود دارد باعث شده است که از این ساندویچ پانل ها فقط در ساختمان سازی استفاده شود و در دیگر موارد کاربردی ندارد. ضمن این که این ساندویچ پانل ها در رنگ های مختلف تولید می شود که در زیبا سازی نمای ساختمان موثر است.

زیرسازی ساندویچ پانل

آموزش ساخت خانه با ساندویچ پانل

می توان به طور کامل در کارخانه ساخته شود و در محل نصب نصب شود و یا در محل مورد نظر ساخته شود. در روش اول تمام مراحل ساخت و ساز از جمله سیم کشی، لوله کشی، نصب کابینت ها در کارخانه انجام می شود. در این روش نمی توان سازه در مقیاس های بسیار زیاد تولد کرد. علاوه بر این امکان سرامیک کردن سازه در محل تولید وجود ندارد باید پس از مستقر شدن در محل سازه سرامیک نصب کرد. شما می توانید برای آن که اطلاعات دقیق تری از نحوه ساخت خانه با انواع ساندویچ پانل مثل ساندویچ پانل سقفی به دست بیاورید به موتور جست و جو گر گوگل مراجعه و یا به سایت آپارات مراجعه کنید.

ساندویچ پانل سوله چیست

آیا خانه های ساندویچ پانلی در برابر گرما و سرما مقاوم هستند؟

در بسیاری از پروژه های اجرایی در نقاط سردسیر در سراسر دنیا از سازه های پیش ساخته استفاده می شود. ویژگی این نوع سازه ها باید به طوری باشد که بتوانید در شرایط دمایی پایین یا نقاط کوهستانی که امکان ساخت سازه ندارید، مشکلی را به وجود نیاورد. پانل ساندویچی ساخته شده برای ساخت کانکس یا ساختمان در مناطق کوهستانی و سردسیر معمولا از ورق های دو رو آلوزینک تولید می شود. همچنین “ساخت خانه با ساندویچ پانل”  می تواند عایق بسیار خوبی در برابر گرمای شدید شرجی، رطوبتی و سرما بسیار موثر است.

هزینه ساخت خانه با ساندویچ پانل چقدر است؟

هزینه اجرای ساندویچ پانل متراژ پایین با توجه به قیمت دلار متغیر است. بنابراین زمانی که شما قصد خرید ساندویچ پانل های سقفی را داشته باشید باید قیمت روز دلار را چک کرده و سپس اقدام به خرید کنید. هزینه اجرا هم بسته به نرخ دلار دارد که با توجه به آن، قیمت کم و زیاد می شود. می توانید قیمت به روز این متریال را از سایت های معتبر در این زمینه دریافت کنید. همچنین این سایت ها می توانند اطلاعات بسیار بالایی را درباره ساندویچ پانل ها و خانه سازی در اختیار شما قرار دهند.

ساندویچ پانل سوله چیست

ساخت خانه با ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

مهم ترین مزیت ساختارهای ساندویچی، استحکام به وزن بسیار عالی این ساختار ها است. از بین ساختارهای متعدد مورد استفاده در سازه، بهترین حالت استحکام به وزن مربوط به ساختارهای لانه زنبوری است. نمونه ای که ویژگی عالی استحکام به وزن را می توان مشاهده کرد، هواپیماهایی است که دارای ساختار لانه زنبوری است. علاوه بر استحکام و وزن عالی، این نوع ساندویچ پانل ها همانند سایر ساختارهای مرکب دارای مقاومت خستگی بالایی هستند. از دیگر مزایای ساندویچ پانل ها می توان نسبت به ساختار پوسته تقویت شده با استرینگر، تولید یک سطح بیرونی کاملا صاف برای بال و بدنه اشاره کرد. پایداری بالا در برابر زلزله دارد. عایق بسیار خوبی در برابر گرمای شدید شرجی، رطوبتی و سرما دارد. ساخت و اجرا و نصب بسیار سریع و در نتیجه بهره برداری از سرمایه گذاری انجام شده از دیگر مزیت های ساخت خانه با ساندویچ پانل ها است.

مشخصات فنی خانه های ساندویچ پانلی

ساندویچ پانل در بناهای پیش ساخته به 2 صورت سقفی و ساندویچ پانل دیواری کاربرد دارند. علاوه بر مزیت های ساختمان های از پیش ساخته شده پانلی، قیمت مقرون به صرف برای آماده سازه ای ساختمان های پیش ساخته شده می تواند یک نکته خوب برای این نوع از محصولات ساندویچ پانل باشد. زیرا علاوه بر کیفیت و تقبل هزینه و راحتی و آسایش، توانسته سایر صنایع خانه سازی را با مواد اولیه گوناگون تحت تاثیر قرار بدهد. همچنین این ساندویچ پانل ها پایداری در برابر زلزله، عایق بسیار خوب در برابر گرما و سرما و کاهش چشم گیر مصرف انرژی و هزینه های نگه داری بسیار پایین در مقایسه با سایر ساختمان ها است. اجرای ساندویچ پانل ، ایمنی بسیاری در مقابل زلزله، حریق و عوامل محیطی مخرب ایجاد می کند. سبک بودن سازه خسارات ناشی از زلزله را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. همچنین در برابر حریق و مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و این ویژگی یکی از مفید ترین مزایای آن است. مقاومت در برابر خوردگی از دیگر عوامل برتری ساندویچ پانل ها بر مصالح ساختمانی است زیرا بر خلاف دیواره های متداول بتنی، پانل دیواری و سقفی در برابر رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی دچار آسیب های ناشی از خورندگی نمی شوند که این امر موجب به حداقل رسیدن هزینه های تعمیر و نگه داری می شود. به عنوان مثال در صورتی که سقف ساخته شده منزل از ساندویچ پانلی سقفی باشد و نیاز به تعمیر پیدا کند، به سادگی می توان آن را با انواع سالم و نو جایگزین کرد.

ساندویچ پانل سوله چیست

کلیپ ساخت خانه با ساندویچ پانل

شما می توانید ویدئو های ساخت خانه با اجرای ساندویچ پانل را از طریق جست و جو در موتور جست و گر گوگل مشاهده کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت های آپارات و یوتیوب به ویدئو ها دسترسی پیدا کنید و مراحل  قدم به قدم ساخت خانه با ساندویچ پانل را ببینید و سپس کار خود را شروع کرده و انجام دهید. زیرا ساندویچ پانل ها بسیار حساس هستند برای همین در ساخت خانه باید دقت و تمرکز کافی را داشته باشید.

سوالات متداول

  • ساخت خانه با 3d پانل؟

    در این سیستم، مجموعه ای از پانل های دیواری باربر و سقفی به همراه کلاف های افقی و عمودی، تشکیل دهنده سیستم باربر ثقلی و جانبی می باشد که بعد از بتن پاشی روی دیوار ها و بتن ریزی روی سقف، مجموعه پانل ها به صورت جعبه در می آیند. هم چنین معمولا برای تزئینات بیشتر از آن ها استفاده می شود.

  • معایب استفاده از ساندویچ پانل های بی کیفیت در ساخت خانه؟

    استفاده از ساندویچ پانل ها نیاز به بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی را قابل استفاده کرده است. اما اکر این مصالح از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، در هنگام استفاده از آن ها دچار مشکلاتی می شوید. برای مثال اگر یک سازه از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت تولید شده باشد، باید در برابر اثرات شیمیایی و فیزیکی از آلودگی جوی، باد، رطوبت، زنگ زدگی، مواد شیمیایی، خورشید و تغییرات دمایی ناشی از اشعه ماورابنفش مقاومت کافی را داشته باشد. اما اگر مواد اولیه از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، باعث می شود سازه در برابر هر یک از این عوامل افت کرده و دچار پوسیدگی یا خوردگی می شود.

  • چرا ساندویچ پانل ها بر مصالح ساختمانی برتری دارند؟

    از عوامل برتری ساندویچ پانل ها را می توان به طور کلی مواد کیفی، زیبایی شناسی، قابل اعتماد بودن و نیز چند منظوره بودن پانل های ساندویچی برشمرد. امروزه ساندویچ پانل یک عنصر اساسی در ساخت هر یک از ساختمان ها است. از دیگر عوامل برتری ساندویچ پانل ها می توان به سبک سازی سازه به دلیل استفاده از مواد سبک در هسته پانل ها و کم بودن وزن آن ها اشاره کرد. با وجود سبکی فوق العاده ساندویچ پانل ها، مقاومت بسیار بالا در برابر انواع فشار ها و ضربه است به همین دلیل در ساخت دیواره ها و سقف کاذب از اهمیت ویزه ای برخوردار است.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.