مهم ترین مراحل تولید ساندویچ پانل و هزینه تولید آن

یکی از کسب و کارهایی که امروزه افراد بسیاری زیادی در این زمینه فعالیت دارند،  تولید ساندویچ پانل می‌باشد. در این زمینه افراد بسیار با تجربه و خبره‌ای وجود دارند که با تولید انواع ساندویچ پانل‌ها مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری برای ساخت و سازهای مختلف شما را به داشتن اولین متریال بسیار جذاب روز دنیا که با آن می‌توان موارد بسیار زیادی را ساخت می‌رسانند. با ما در این مقاله همراه باشید تا در کنار یک دیگر در رابطه با اجرای ساندویچ پانل  به موضوع این که تولید ساندویچ پانل‌ چگونه است و چه مراحلی دارد بپردازیم و آن را به صورت قدم به قدم به شما عزیزان معرفی کنیم.

خرید ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشترد مورد خرید ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید.

تولید ساندویچ پانل چگونه است و چه مراحلی دارد؟

هر خط تولید ساندویچ پانل به روش‌های گوناگونی ساندویچ پانل‌ها را تولید می‌کند. در این قسمت می‌خواهیم مراحل تولید ساندویچ پانل را به شما عزیزان به صورت کامل توضیح دهیم. البته ناگفته نماند که این مراحل به صورت کلی برای تولید یک ورق ساندویچ پنل بدون موارد دیگری که در آن‌ها اضافه می‌شود می‌باشد.

  • در ابتدا، ورق‌هایی به نام گالوانیزه در تمامی ساندویچ پانل ها ، بر روی یک دستگاه به نام غلتک قرار می‌گیرند و سپس برای مرحله بعدی که به نام تزریق فوم است آشنا می ‎شوند.
  • تزریق فوم از طریق انواع دستگاه‌های مخصوص و مکانیزه انجام می‌شود. در ابتدا مخزن‌های فوم توسط کارگران پر شده و سپس این ماده بر روی ورق‌ها قرار می‌گیرند.
  • در این قسمت ما مایع و مواد فومی را داریم که در کنار یک دیگر تبدیل به ماده ای به نام فوم پلی یورتان شده اند. حال به سراغ قسمت بعد می‌رویم.
  • در این قسمت ما ساندویچ پانل‌های خالصی را داریم که احتیاج به برش دارند. در نظر داشته باشید که برش در مرحله تولید ساندویچ پانل‌ها به دو صورت انجام می‌شود. برش بر اساس نظر مشتری و برش بر اساس استاندارد. این برش‌ها کاملا با دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌شود.
  • پس از آن به قسمت بسته بندی هدایت شده و سپس به اندازه‌های مشخص درون بسته بندی‌های مشخص قرار گرفته و برای فروش به مراکز مورد نظر ارسال می‌شوند.
ساندویچ پانل نسوز

بزرگ ترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل کدام است؟

در کشور ایران افراد بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید ساندویچ پانل به فعالیت می‌پردازند اما از بین آن‌ها فردی وجود دارد که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده ساندویچ پانل کشور شناخته می‌شود. نام این شرکت کبیر است. این شرکت کار خود را از سال 1384 با تولید انواع ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری آغاز کرد.

او با استفاده از انواع تکنولوژی در خط تولید اروپایی، توانست ساندویچ پانل‌هایی مانند ساندویچ پانل متراژ پایین را تولید کند که در بین افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کننده بسیار مطرح و محبوب شود. شرکت کبیر، بزرگ ترین تولید کننده ساندویچ پانل در کشور می‌داند که چگونه نیازهای مشتریان خود را در زمینه ساخت و ساز‌ها قرار دهد و با استفاده از جدید ترین ماشین آلات و متد‌های روز دنیا بهترین ساندویچ پانل‌ها را ارائه دهد.

ناگفته نماند که دیگر نکته مثبت شرکت کبیر، نحوه تولید این ساندویچ پانل‌ها می باشد. تولیدی کبیر، تنها تولیدی است که از گاز پنتان برای ساندویچ پانل‌های استفاده نمی‌کند و همین کار باعث می‌شود تا تولیدی این شرکت در راستا احترام به محیط زیست باشد. این شرکت تا به امروز انواع لوح‌های تقدیر بسیاری را در رابطه با رضایت مشتری دریافت کرده است و توانسته نام خود را همواره جزء برترین تولیدی‌ها قرار دهد.

بزرگ ترین شرکت تولید کننده ساندویچ پانل کدام است

هزینه ساخت و تولید ساندویچ پانل چقدر است؟

هزینه ساخت و تولید این دسته از پروفیل‌ها همواره سوالی می‌باشد که برای افرادی که قصد دارند خط تولیدی خود را راه اندازی کنند به وجود می‌آید. اولین موردی که باید در این زمینه به شما عزیزان گوشزد کنیم این است که شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تمامی محصولاتی که شما باید از آن‌ها برای ساخت استفاده کنید، از خارج از ایران تهیه می‌شوند.

پس هزینه دلار و بالا و پایین رفتن این ارز تاثیر کاملی بر روی هزینه ساخت و تولید ساندویچ پانل‌ها می گذارد. باید این موضوع را در نظر بگیرید که این موارد می‌تواند برای شما تا حدودی مشکل ساز شود. از سویی دیگر، موارد دیگری مانند راکد ماند بازار و هم‌چنین کاهش یافتن تقاضا در زمینه خرید ساندویچ پانل‌ها می‌تواند بر روی هزینه ساخت و تولید ساندویچ پانل‌ها نیز تاثیر بگذارد.

اگر می‌خواهید به صورت کاملا اختصاصی از هزینه ساخت و تولید این دسته از پروفیل‌ها مطلع شوید، بهترین روش مراجعه به شخصی که دارای تولیدی در این زمینه است می‌باشد. با این کار شما می‌توانید علاوه بر مشاهده کردن این که خط تولید این پروفیل‌ها چگونه کار می‌کنند، از هزینه ساخت و تولید آن‌ها نیز مطلع شده و سپس در این زمینه به فعالیت بپردازید.

قیمت دستگاه های تولید ساندویچ پانل چقدر است؟

این یک موضوعی کاملا واضح است. زمانی که شما بخواهید خط تولیدی را راه اندازی کنید، باید هزینه‌های نسبتا زیادی را در این زمینه صرف کنید. به عنوان مثال باید مواد اولیه خریداری کنید و در کنار این مواد باید دستگاه‌هایی را نیز در دست داشته باشید تا بتوانید با کمک آن‌ها یک “خط تولید ساندویچ پانل“ عالی را ارائه دهید.

برای این که مطلع شوید که قیمت دستگاه‌های تولید ساندویچ پانل چه مقدار است و چگونه می‌توان آن‌ها را خریداری کرد، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از مراکزی است که در سایت‌های خود لیست قیمت خرید دستگاه‌ها را ارائه داده اند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها قیمت‌ها را به راحتی مشاهده کرده و سپس برای این که بهترین دستگاه‌ را خریداری کنید از راهنمایی افراد خبره در این زمینه استفاده کنید.

البته این چند موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که، قیمت دستگاه‌ها با توجه به این که قرار است چه مدل ساندویچ پانلی را تولید کند متفاوت می‌باشد. پس شما در ابتدا باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که نظر شما بر روی چه مدل خط تولیدی می‌باشد و سپس برای آن دستگاهی را خریداری کنید.

نکته بعدی این که باید این موضوع را نیز در نظر بگیرید که نوسانات ارز نیز می‌توانید بر روی قیمت دستگاه‌های خط تولید ساندویچ پانل تاثیر بگذارد. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط بهترین انتخاب را داشته باشید.

مواد اولیه تولید ساندویچ پانل چیست؟

مواد اولیه‌ای که شما باید برای ساخت ساندویچ پانل‌ها استفاده کنید در واقع موادی هستند که اگر در خرید آن‌ها اشتباهی رخ دهد و ماده‌ای بی کیفیتی را برای خود داشته باشید، می‌توان گفت که به راحتی خط تولید شما از بین می‌رود و در مقابل اگر مواد اولیه شما جزء بهترین‌های روز باشد می‌توان گفت که به راحتی می‌توانید خط تولید با مشتریان بسیاری را برای خود داشته باشید. حال این مواد اولیه چه مواردی هستند؟ پلی یول ، ایزوسیانات ، گاز HCFC-141b و کاتالیست DMCHAمی‌باشند که در کنار یک دیگر به ما ساندویچ پانل با کیفیتی را ارائه می‌دهند. تمامی این مواد به روش مکانیزم بسیار پیشرفته به همراه دستگاه های پیشرفته در کنار هم تشکیل یک ساندویچ پانل را می‌دهند که شما می‌توانید از آن برای ساخت موارد مورد نیاز خود استفاده کنید.

راه اندازی خط تولید این پانل ها چقدر هزینه در پی دارد؟

این موضوع را در نظر داشته باشید که شما هر زمان قصد دارید خط تولیدی را راه اندازی کنید، قیمت‌هایی که برار راه اندازی این خط تولید ساندویچ پانل با استفاده از مواد اولیه که شامل فوم xps و eps می شود را در نظر می‌گیرید باید با توجه به نوسانات ارز در همان زمان باشد. یعنی شما نمی‌توانید با قیمت خط تولید 5 سال پیش در حال حاضر کار کنید و قطعا باید چندین برابر بیشتر از قبل برای خط تولید خود سرمایه گذاری کنید. پس راه اندازی خط تولید پانل‌ها در هر زمان می‌تواند برای خود هزینه‌های مختلفی را داشته باشد. پس از این موضوع، ما راه اندازی خط تولیدی را داریم که نیازمند یک مکان مجهز می‌باشد. پس در کنار قیمت گیری انواع مواد اولیه در کنار انواع دستگاه‌های مورد نیاز، اجاره فضا و هم‌چنین اجاره دیگر موارد مورد در آن مکان را نیز باید در نظر داشته باشیم.

در این زمینه نیز نمی‌توان به صورت دقیق بگوییم که شما چند میلیارد و یا میلیون تومان احتیاج دارید تا بتوانید یک خط تولید ساندویچ پانل را برای خود داشته باشید اما می‌توانیم بگوییم به سراغ افراد خبره در این زمینه رفته و از آن ها در این جهت کمک بگیرید تا بتوانید خط تولید محصولی را راه اندازی کنید که برای شما در آینده می‌تواند سود بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد و شما را به ثروت بالایی برساند.

سوالات متداول

  1. راه اندازی تولید ساندویچ پانل نیازمند چه چیزی است؟ نیازمند سرمایه اولیه و هم چنین داشتن اطلاعات برای تولید و ساخت انواع ساندویچ پانل ها به همراه مواد اولیه می‌باشد.
  2. از چه طریقی قیمت دستگاه تولید ساندویچ پانل را مطلع شویم؟ به راحتی با مراجعه به انواع فروشگاه‌های معتبر در فضای مجازی و یا استفاده از انواع فروشگاه در سطح شهر می‌توانید از قیمت تمامی دستگاه‌های تولید ساندویچ پانل‌ها مطلع شوید.
  3. آیا می توان خط تولیدی در زمینه این دسته از پانل‌ها را ساخت؟ به راحتی می‌توانید خط تولید این دسته از پانل‌ها را ارائه داد اگر بتوانید دراین زمینه اطلاعات بسیار بالایی داشته باشید و از بهترین مواد اولیه و دستگاه‌ها برای ساخت آن‌ها استفاده کنید.
امتیازدهی