بررسی راه های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها یکی از مصالح مدرن و پرطرفدار هستند که استفاده آن‌ها در دنیای امروزی بسیار زیاد شده است. از این رو تشخیص کیفیت ساندویچ پانل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به عنوان کاربر باید از آن آگاه باشیم همچنین تفاوت‌های ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی را بررسی کرده و شما را برای اجرای ساندویچ پانل راهنمایی می‌کنیم.. وجود ساندویچ پانل‌های تقلبی و بی کیفیت در بازار ما را بر آن داشت تا در این مطلب به بررسی راه‌های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل بپردازیم و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آوریم.

ساندویچ پانل سقفی

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید

اهمیت استفاده از ساندویچ پانل

قبل از اینکه به راه‎های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل بپردازیم، بهتر است کمی درباره اهمیت استفاده از آن بدانیم. تکنولوژی تولید ساندویچ پانل‌ها به واسطه معماران آمریکایی فرانک لوید رایت و آلدن بی داو ظاهر شد.
این افراد اولین کسانی بودند که از این محصول در پروژه‌های خود استفاده کردند. قبلاً در سال 1959، شرکت آمریکایی Koppers Inc تولید انبوه ساندویچ پانل دیواری را آغاز کرد. از این زمان به بعد این محصول در دنیا مطرح شد و مهندسان زیادی از آن در موارد ساخت و ساز خود استفاده کردند. ساندویچ پانل‌ها مزایای بسیاری دارند که شاید اولین و مهم‎ترین آن‎ها صرفه جویی در مصرف انرژی باشد.
بخاطر وجود هسته‎ های ساندویچ پانل که از پشم شیشه، پشم سنگ، فوم پلی یورتان و پلی استایرن ساخته شده‎ اند و هم‎چنین دیواره ‎های آلومینیومی یا کامپوزیتی آن باعث نگه داشتن انرژی در اتاق می‎شود. هسته پانل‎ ها باعث می‌شود تا امکان سرایت آتش در صورت آتش سوزی بسیار کمتر باشد.
از این رو استفاده از ساندویچ پانل‎ها در مواردی که احتمال آتش سوزی زیاد است بسیار توصیه می‌شود. وزن این مصالح از گزینه‎ های قدیمی دیگر برای ساخت و ساز بسیار کمتر است. به همین دلیل از ساندویچ پانل سقفی برای سقف بسیاری از ساختمان‎ ها استفاده می‎شود.
با این کار علاوه بر کم شدن وزن روی دیوارها، انرژی نیز کمتر هدر می‌رود. همه این موارد به اضافه دیگر گزینه‏ هایی که برای استفاده تخصصی از این مصالح در نظر گرفته شده، اهمیت بالای ساندویچ پانل‎ ها را نشان می‌دهد.

اهمیت استفاده از ساندویچ پانل

راه های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل چیست؟

در بالا بیان کردیم که ساندویچ پانل‎ها مشخصه ‎های بسیار مهم و کاربردی دارند که همین‎ها باعث شده است تا در تمام دنیا حرف اول را در مصالح ساختمانی بزنند. اما باید این موضوع را در نظر داشت که تمام مزایای بالا برای اجرای ساندویچ پانل‎ های با کیفیت وجود دارد.
پس اینکه چه محصولی را خریداری می‎کنیم و از آن استفاده کنیم بسیار مهم است. در زیر راه‏های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل را بیان می‎کنیم تا در هنگام انتخاب بهترین نوع اطلاعات لازم را داشته باشید.

راه های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل چیست

بررسی فوم ساندویچ پانل

فوم ساندویچ پانل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که برای تشخیص کیفیت ساندویچ پانل مورد بررسی قرار می‌گیرد. فوم‌های استفاده شده در پانل‌ها همان‌طور که در بالا بیان کردیم، از پشم شیشه، پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ ساخته شده است.
اگر قصد دارید که بهترین و با کیفیت‌ترین فوم را انتخاب کنید، باید ساندویچ پانل پلی یورتان را خریداری کنید. این نوع معمولا کیفیت بالاتری نسبت به بقیه دارد و مزایای بهتری از جمله انعطاف پذیری بالا، وزن کم و ضریب انتقال حرارتی را داراست. معمولا برای ساندویچ پانل دیواری از این نوع فوم با کیفیت استفاده می‌شود.

بررسی ورق ساندویچ پانل

ورق‌های ساندویچ پانل مانند نان ساندویچی هسته آن را از دو طرف می‌پوشانند. در واقع اگر این ورق‌ها با کیفیت باشند و به خوبی کار کنند، عملکرد هسته که مهم‌ترین بخش ساندویچ پانل است به خوبی انجام می‌شود.
ورق‌ها انواع مختلفی دارند که از آن‌ها می‌توان به گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و غیره اشاره کرد. معمولا چون ورق‌ها در مجاورت رطوبت و نور خورشید هستند، آلوزینک از بقیه بهتر کار می‌کند. البته باید دقت کرد که این ورق ساخت کشور چین نباشد. ساندویچ پانل متراژ پایین در ام جی سازه نیز ساخت کشور چین نیست و از کیفیت بالایی برخوردار است.
باید رنگ روی ورق‌ها هم بررسی شود. گاهی از پانل‌های رنگی برای زیبایی نیز استفاده می‌شود. مهم است که این رنگ به گونه‌ای باشد که با تابش نور خورشید از بین نرود و ماندگاری بالا داشته باشد.

بررسی عایق بودن ساندویچ پانل

یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص کیفیت ساندویچ پانل مورد توجه قرار می‌گیرد، عایق بودن آن است. اگر فومی که در اجرای ساندویچ پانل استفاده شده باشد، با کیفیت باشد و از مواد اصلی ساخته شده باشد، عملیات عایق بندی درست انجام می‌شود. گاهی ممکن است ساندویچ پانل عایق باشد اما مناسب مکانی که ما به آن احتیاج داریم نباشد. از این رو باید ساندویچ پانلی را برای عایق بودن انتخاب کنیم که کیفیت آن مناسب محیط مورد استفاده ما باشد و عملکرد مناسب را به ما ارائه دهد.

بررسی خط تولید ساندویچ پانل

از دیگر راه‌های تشخیص کیفیت ساندویچ پانل این است که شرکت تولید کننده آن را بررسی کنیم. این موضوع مهم است که تولید کننده ساندویچ پانل معتبر باشد. زیرا همیشه از مواد با کیفیت برای تولید این محصول استفاده می‌کند. پس سعی کنید از شرکت‌های معروف در این زمینه خرید را انجام دهید. البته این نیاز وجود دارد که قبل از خرید حتما تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید.

آیا قیمت بالا نشان دهنده کیفیت ساندویچ پانل است؟

عده‌ای از افراد تصور می‌کنند یک ساندویچ پانل حتما باید قیمت بالا داشته باشد تا با کیفیت به نظر برسد. با این حال قیمت همیشه نشانه کیفیت نیست. در بررسی ساندویچ پانل‌ها تعدادی ممکن است قیمت بسیار بالا داشته باشند اما از مواد با کیفیت استفاده نکرده باشند.
این موضوع ممکن است بخاطر عدم آگاهی مصرف کننده اتفاق بیفتد. یعنی مشتری قبل از خرید تحقیقات لازم را انجام نمی‌دهد یا نمی‌داند که ساندویچ پانل خوب چه ویژگی‌هایی دارد. به این علت است که موارد بالا را برای بررسی کیفیت ساندویچ پانل بیان کردیم.

آیا قیمت بالا نشان دهنده کیفیت ساندویچ پانل است

کلام آخر

تشخیص کیفیت ساندویچ پانل یکی از مهم‏ترین کارهایی است که هنگام خرید این محصول باید انجام داد. در این مقاله ابتدا اهمیت استفاده از ساندویچ پانل مطرح شد. سپس راه‎ های تشخیص کیفیت را با توجه به هر قسمت ساندویچ پانل بیان کردیم.
بعد از آن موضوع قیمت ساندویچ پانل برای قیمت در نظر گرفته شد و بیان کردیم که همیشه قیمت بالا نشانه کیفیت نیست و مصرف کننده باید تمامی موارد کنترل کیفی را برای محصولی که قرار است از آن استفاده کند در نظر بگیرد.

امتیازدهی