5 راه برای انبار کردن ساندویچ پانل

انبار کردن ساندویچ پانل و راه‌های درست انبار کردن آن یکی از دغدغه‎ های افرادی است که باید این کار را انجام دهند و نیاز دارند تا مدت زیاد ساندویچ پانل ‎ها را نگه داشته و در آینده از آن‎ها استفاده کنند. انتخاب یک انبار عالی با شرایط مناسب نیز همیشه چالش برانگیز بوده است. از این رو در ادامه این مطلب راه ‎های درست انبار کردن ساندویچ پانل را بررسی می‌کنیم و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست خواهیم آورد.

اجرای ساندویچ پانل

برای اطلاعات بیشتر در حوزه اجرای ساندویچ پانل کلیک کنید

چرا ساندویچ پانل انبار می شود؟

ساندویچ پانل‌ها یکی از مصالح پیش ساخته بسیار کاربردی هستند که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به دست آورده‌اند. از این نوع مصالح می‌توان استفاده‌های زیادی کرد. به عنوان مثال ساندویچ پانل دیواری برای استفاده در دیوار بسیاری از ساختمان‌ها مناسب است زیرا وزن کمتری نسبت به مصالح قبلی دارد. اما چرا ساندویچ پانل انبار می‌شود؟

 دلایل بسیاری برای پاسخ به این سوال وجود دارد. اولین دلیل این است که ممکن است تولید کننده بخواهد این کار را انجام دهد. به همین دلیل باید مکانی را در تولیدی بسازد که مناسب انبار کردن ساندویچ پانل‌ ها باشد. این مکان باید شرایط ویژه‌ای داشته باشد که ساندویچ پانل‌ها بدون آسیب در آن باقی بمانند. گاهی اوقات ممکن است شما به علت بالا و پایین رفتن قیمت‌ها ساندویچ پانل را برای کار خود خریداری کنید و نیاز به نگهداری آن تا زمان اجرای ساندویچ پانل داشته باشید.

در این حالت هم باید ساندویچ پانل را در شرایط درست انبار کرد و حتما نیاز به یک مکان مناسب برای این کار دارید. این امکان نیز وجود دارد که ممکن است از مصالحی که استفاده می‌کنید تعدادی اضافه بیاید و نیاز به انبار کردن داشته باشید. در هر حال برای تمامی این دلایل نیاز است تا محلی مناسب برای انبار ساندویچ پانل در نظر بگیریم تا محصول ما تا زمان استفاده سالم بماند و کیفیت خود را از دست ندهد.

ساندیچ پانل طرح دار

5 راه برای انبار کردن ساندویچ پانل چیست؟

همان‌طور که در بالا بیان کردیم گاهی اوقات نیاز است تا ساندویچ پانل‌ها را انبار کنیم. این انبار کردن به چند روش انجام می‌شود که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارد و باید بر اساس شرایطی که داریم مورد مناسب را انتخاب کنیم. در زیر روش‌های مختلف انبار کردن ساندویچ پانل را بیان می‌کنیم و مواردی را که باید برای انبار کردن در هریک از این محیط‌ها رعایت کنید را نیز بررسی می‌کنیم.

انبار کردن ساندویچ پانل

انبار کردن ساندویچ پانل در فضای باز

یکی از راه‌های انبار کردن ساندویچ پانل نگهداری آن‌ها در فضای باز است. ممکن است محل تولیدی یا ساخت و ساز شما فضای کمی برای نگهداری در فضای بسته داشته باشد. در این صورت باید مکانی را در فضای باز برای ساندویچ پانل‌ها در نظر بگیرید.

اولین موردی که برای فضای باز باید در نظر گرفته شود، نور خورشید است. اشعه یو وی نور خورشید ممکن است به پانل‌ها با گذشت زمان آسیب برساند. پس باید سایبان برای محل انبار در نظر گرفته شود. اگر امکان گذاشتن سایبان وجود ندارد، باید روی ساندویچ پانل‎ها کاملا پوشانده شوند. البته انواع خاص ساندویچ پانل سقفی در مقابل نور بسیار مقاوم هستند اما همچنان برای نگهداری آن ها در بهترین حالت پیشنهاد می شود که در محیط مناسبی نگهداری شوند.

هم‎چنین نگهداری در فضای باز نباید بیشتر از 2 ماه طول بکشد. زیرا ممکن است رطوبت به ساندویچ پانل آسیب برساند. برای ساندویچ پانل‎ها باید محافظت در برابر باران نیز در نظر گرفته شود.

انبار کردن ساندویچ پانل در فضای بسته

ساندویچ پانل xps سقفی هم مانند پانل‌های دیواری مقاومت خوبی و بالایی دارد و عایق سرما و گرما، صدا و رطوبت هستند و برای اجرای ساندویچ پانل در همه اقلیم‌های آب و هوایی مناسب‌اند.البته این پانل‌های دارای قابلیت بازیافت و در برابر زنگ‌زدگی و مواد مضر و آلودگی‌های شیمیایی مقاوم هستند. ساندویچ پانل‌های سقفی قابل شستشو هستند و به راحتی نصب می‌شوند. البته شکل ذوزنقه‌ای پانل‌ها ممکن است که افراد نتوانند آن را موج‌دار برش دهند.

انبار کردن ساندویچ پانل با رویه محافظ

رویه محافظ در واقع یک روش حفاظتی برای ساندویچ پانل‌هایی هست که انبار می‌شوند. این لایه به ساندویچ پانل کمک می‌کند که اگر قصد نگهداری در فضای باز را دارید اشعه خورشید یا دیگر عوامل محیطی به آن آسیب نرساند.
البته باید توجه داشت که این لایه محافظ با فیلم روی پانل‌ها متفاوت است. درواقع فیلم روی پانل را باید حداکثر ۲ ماه بعد از نگهداری از روی آن برداشت. زیرا حالت چسبندگی پیدا می‌کند و بعد به سختی از پانل جدا می‌شود و ممکن است به رویه آن آسیب برساند.

انبار کردن ساندویچ پانل در سوله مخصوص

اگر ساندویچ پانل متراژ پایین در اختیار داشته باشیم، مهم نیس که در چه انباری ذخیره شود و فقط باید فاصله بین آن‌ها را رعایت کنیم. با این حال متراژ بالا مانند ساندویچ پانل دیواری باید در سوله‌های بزرگ نگهداری شوند تا از آسیب در امان باشند. سوله‌های بزرگ به ما اجازه می‌دهند که جای بیشتری برای نگهداری داشته باشیم و از برخورد ساندویچ پانل‌ها به هم جلوگیری می‌کنند.

انبار کردن ساندویچ پانل در سوله مخصوص

انبار کردن ساندویچ پانل روی سطح شیبدار

یکی دیگر از روش‌های انبار کردن ساندویچ پانل‌ها، استفاده از سطح شیبدار است. این روش مخصوصا برای زمانی که باید ساندویچ پانل را در فضای باز نگهداری کنیم استفاده می‌شود. اگر هر چقدر هم ساندویچ پانل را بپوشانیم یا برای آن سایبان قرار دهیم باز هم ممکن است آب باران یا برف روی آن جمع شود‌. وجود یک سطح شیبدار باعث می‌شود تا ساندویچ پانل کاملا از رطوبت به دور باشد و آسیبی برای انبار کردن به آن نرسد. البته ساخت سطح شیبدار برای این کار تخصصی است که باید توسط افراد با تجربه انجام شود.

کلام آخر

انبار کردن ساندویچ پانل یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توسط تولید کنندگان و مصرف کنندگان این مصالح مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مطلب دلیل انبار کردن ساندویچ پانل و ۵ روش برای انبار کردن آن را بیان کردیم تا بتوانید روش مناسب خود را پیدا کنید و تمهیدات لازم برای آن را نیز بسنجید. در این روش‌ها مشخص شد که ساندویچ پانل‌ها در هنگام انبار کردن نباید روی زمین قرار بگیرند‌، هم‌چنین نباید زیاد نزدیک به یکدیگر نگهداری شوند‌.‌

امتیازدهی