استاندارد ساندویچ پانل و مشخصات فنی

استاندارد ساندویچ پانل در مسکن که یکی از نیازهای اساسی بشر می‌باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌ها و مصالح جدیدی برای ساخت به وجود آمده است. طولانی بودن فرآیند ساخت‌و‌ساز، هزینه بالا، مقاومت مصالح و… از جمله مشکلاتی بود که در این زمینه وجود داشت. انواع ساندویچ پانل ها مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری از ابزارهایی است که به کاهش هزینه‌های انرژی، افزایش استحکام سازه‌ها، افزایش طول عمر سازه و… کمک می‌کند.

اگر علاقه‌مند به دانستن به اطلاعاتی درباره اجرای ساندویچ پانل هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن معرفی، به بیان مشخصات فنی ساندویچ پانل، استاندارد ساندویچ پانل و سایر موارد مورد نیاز بپردازیم.

استاندارد ساندویچ پانل

قبل از پرداختن به جزئیات، ابتدا توضیح مختصری در مورد ساندویچ پانل ارائه می‌دهیم. ساندویچ پانل از سه لایه تشکیل شده که دو لایه بیرونی آن سخت و یک لایه درونی سیک که بعنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی از پرمصرف‌ترین نوع ساندویچ‌های پانل هستند. ساندویچ پانل با نام پانل‌های کامپوزیت آلمینیوم نیز شناخته می‌شود. ساندویچ پانل پلی‌یورتان، ساندویچ پانل سنگ‌پشم، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل سردخانه‌ای، ساندویچ پانل نسوز، ساندویچ پانل متراژ پایین از انواع مختلف ساندویچ‌های پانل می‌باشند. ساندویچ‌های پانل را برحسب نیاز مشتری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و با ضخامت 2 الی 25 سانتی‌متر تولید می‌کنند. استاندارد ساندویچ پانل دارای ویژگی های هستند که درباره آنها صحبت خواهیم کرد.
استاندارد ساندویچ پانل

اجرای استاندارد ساندویچ پانل

نصب و اجرای سریع و آسان ساندویچ پانل یکی از عواملی است که موجب محبوبیت و استقبال از آن شده است. نصب و اجرای انواع ساندویچ‌های پانل متفاوت است. ساندویچ پانل که در کاخانه تولید می‌شود دارای طول زیادی هستند که مناسب مشتری نیستند. برای این منظور از دستگاه از دستگاه برش مخصوص ساندویچ پانل استفاده می‌شود.

باتوجه به حساس بودن این موضوع، برای نصب و اجرای ساندویچ پانل ازمتخصصین استفاده کنید. در مرحله اول نیاز به زیرسازی و نصب پروفیل‌ها می‌باشد. در مرحله بعدی نصب ساندویچ پانل انجام می‌شود. پس از نصب ساندویچ پانل از فلاشینگ‌ها و آبروها برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

برای اجرای ساندویچ پانل رعایت یکسری اصول به ضروری می‌باشد:

  • از چسب سیلیکون برای آب‌بندی استفاده کنید.
  • قسمت‌های ورودی و پنجره‌ها را قبل از نصب مشخص کنید.
  • هنگام نصب به تراز و صاف بودن پنل‌ها توجه کنید.
  • برای اتصال ساندویچ پانل به پروفیل، از پیچ‌های سرمته‌دار استفاده شود.

اجرای استاندارد ساندویچ پانل​

استاندارد ساندویچ پانل متراژ پایین چیست؟

در ساخت سردخانه‌ها، کانکس، سرویس بهداشتی، سوله‌های ورزشی، انبار و… از ساندویچ پانل متراژ پایین استفاده می‌شود. هزینه پایین‌تر و مقرون‌به‌صرفه بودن یکی از دلایل استفاده از این نوع ساندویچ پانل است. ارزان‌تر بودن دلیلی بر کیفیت و مقاومت پایین آن نیست و حتی به دلیل بالاتر بودن آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

قیمت مناسب، وزن سبک، نصب راحت و سریع و عایق صدا، حرارت، سرما و… از جمله مزایای ساندویچ پانل متراژ پایین است. ساندویچ پانل متراژ پایین را می‌توانید با قیمت‌های متفاوت تهیه کنید. متراژ، نوع عایق، ضخامت و… ازجمله عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت آن می‌باشد.

استاندارد ساندویچ پانل

ساندویچ‌های پانل در استانداردهای خاصی تولید می‌شوند. وزن، ابعاد، ضخامت، نوع جنس، لایه لایه بودن، مقاوم بودن، سبک بودن و… ازجمله موارد استاندارد ساندویچ پانل محسوب می‌شود. با رعایت استاندارد ساندویچ پانل، طول عمر مفید آن بین 10 الی 20 سال خواهد بود. این امر بستگی به محیطی دارد که ساندویچ پانل در آن قرار دارد.

ابعاد استاندارد ساندویچ پانل شامل عرض 100 سانتی‌متر و ضخامت بین 8 تا 20 سانتی‌متر است و دربرابر حرارت، صوت، رطوبت و… مقاوم است و در ساخت تمامی سازه مانند سردخانه‌ها، انبارها و سوله‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. استحکام و طول عمر بیشتر از مزایای رعایت استاندارد ساندویچ پانل است.

همچنین رعایت استاندارد ساندویچ پانل دارای مزایای زیر می‌باشد:

  • نفوذپذیری پایین رطوبت
  • استحکام بیشتر
  • چگالی کمتر
  • ضخامت کمتر
  • قدرت چسبندگی بیشتر
  • انتقال حرارت کمتر
  • قابلیت سفارشی‌سازی
  • مقاومت در برابر انتشار صوت
  • دوام و عمر طولانی

مشخصات فنی ساندویچ پانل

وزن و ضخامت سازه در بعضی از پروژه‌های ساخت‌و‌ساز اهمیت فراوانی دارد. مشخصات فنی ساندویچ پانل از جمله مواردی است که هنگام خرید به آن توجه می‌شود. مشخصات فنی پانل شامل مشخصات عایق یا فوم میانی و دو ورق اطراف آن می‌شود. عایق می‌تواند از جنس پشم شیشه، پشم سنگ، پلی‌استایرن، پلی‌اورتان و… باشد. دو ورق اطراف فوم میانی می‌تواند از جنس فلز، آلمینیوم و یا آلوزینک باشد.

در ادامه مشخصات ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری بعنوان دو ساندویچ پانل پرکاربرد بیان می‌کنیم.

ساندویچ پانل سقفی:

از این ساندویچ پانل برای پوشش سقف استفاده می‌شود و در ساخت آن از ورق آلوزینک استفاده می‌شود. این ساندویچ پانل را در عرض 1 سانتی‌متر، طول 2 الی 12 متر و ضخامت 4 الی 10 سانتی‌متر تولید می‌کنند.

ساندویچ پانل دیواری:

این نوع از ساندویچ پانل برای ساخت دیوار سوله‌ها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ورق فلزی یا آلوزینک برای تولید آن استفاده می‌شود. ضخامت 4 الی 12 و عرض 12.1 از مشخصات این ساندویچ پانل می‌باشد.

سخن پایانی استاندارد ساندویچ پانل و مشخصات فنی

ساندویچ پانل از جمله ابزارهایی است که با پیشرفت علم بوجود آمده است. این ابزار به کاهش وزن سازه و افزایش مقاومت آن، جلوگیری از اتلاف انرژی، تسریع روند ساخت، کاهش هزینه ساخت‌و‌ساز و… کمک می‌کند و به دلیل تنوع در رنگ و طرح باعث زیبایی نیز می‌شود.

افراد به هنگام خرید به نکات زیادی ازجمله “استاندارد ساندویچ پانل” توجه می‌کنند و از یکی نکاتی است که در انتخاب آن‌ها تاثیر زیادی دارد. در این مقاله سعی شد تا مطالبی در این زمینه بیان کنیم تا هنگام خرید برای شما مفید واقع شود. باتوجه به استقبال روزافزون از این ابزار و تنوع آن، دانستن مشخصات فنی ساندویچ پانل و همچنین استاندارد ساندویچ پانل امری ضروری به نظر می‌رسد.

امتیازدهی