اجرای ساندویچ پانل  

نصب و اجرای ساندویچ پانل به همراه نمونه کار در ام جی سازه

ساندویچ پانل ها به عنوان یکی از جدید ترین مصالح پیش ساخته ی موجود در بازار هستند که جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی به حساب می آیند. ها به نسبت استفاده از مصالح ساختمانی مزایای زیادی دارد. اجرای ساندویچ پانل بسیار آسان و مقرون به صرفه است و می توان   در مدت زمان کوتاهی آن را انجام داد همچنین  اجرای ساندویچ پانل با توجه به انواع و کاربرد آن، متفاوت است. این نوع  سازه دارای چندلایه مختلف است که معمولا از آن به عنوان یک جایگزین برای مصالح سنتی استفاده می‌شود. سبک بودن، داشتن قیمت مناسب و نصب آسان ساندویچ پانل، آن را به یکی از پرفروش‌ترین انواع سازه‌ها تبدیل کرده است. در هنگام نصب ساندویچ پانل باید به خم ورق، نحوه  اتصال آنها به یکدیگر و ضخامت لایه‌ها توجه کرد.  

تماس با ما

نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل 

در نظر داشته باشید که برای پیاده سازی ساندویچ پانل باید نیاز به حضور نصاب حرفه ای داریم زیرا نصب ساندویچ پانل معمولا با پیچ های مخصوصی انجام می شود از این رو بهتر است از کسی که در اجرای ساندویچ پانل تخصص دارد کمک بگیریم. این عملیات احتیاج به مصالح ساختمانی یا ابزار ویژه ای ندارد اما گاهی می توان در ها به جای ورق ساندویچ پانل از ورق های فلزی به منظور پوشش درز پنجره و در استفاده کرد. این پانل های فقط برای ساخت دیوار و سقف استفاده نمی شوند، بلکه می توان از آن ها در صنعت، صنایع برودتی و سوله نیز استفاده کرد. ساندویچ پانل ها در مقابل شرایط مختلف جوی و آب و هوایی بسیار مقاوم هستند و به مرور زمان آسیبی نمی بینند. شما می توانید با خیالی راحت از این محصول استفاده کنید و در مصرف هزینه برای خرید مصالح ساختمانی صرفه جویی نمایید. اجرای ساندویچ پانل ها علاوه بر ساخت سوله ها، سقف و دیوار ها و…برای ساخت انواع کانکس، سازه های پیش ساخته و متحرک نیز انجام می شود.
اجرای ساندویچ پانل ها امری بسیار تخصصی می باشد که توسط افراد متخصص و آموزش دیده در این حوزه انجام می شود. نیرو های متخصص با استفاده از روش های مختلفی اقدام به اجرای ساندویچ پانل می کنند. مجموعه ام جی سازه با داشتن تیم متخصص برای عملیات نصب ساندویچ پانل ها اقدام به ساخت این سازه ها در محل انتخابی شما می کند.
ساندویچ‌های پانل به روش‌های مختلف نصب می‌شوند. برخی از این پانل‌ها با استفاده از پیچ واشردار و برخی نیز بدون نیاز به استفاده از هرگونه پیچ، نصب می‌شوند. نصب و اجرای صحیح ساندویچ پانل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که باعث افزایش استحکام و امنیت سازه می‌شود.
برای نصب این نوع سازه، ابتدا باید مکان آن را معین کنید. سپس لوازم جانبی که از آن‌‌ها برای نصب ساندویچ پانل استفاده می‌کنید را کنار بگذارید. معمولا در نصب این سازه از ورق‌های فلزی استفاده می‌شود. ورق‌های فلزی باعث بهبود نهایی ساختمان می‌شوند. علاوه بر این، برای پوشش درز پنجره‌ها و درها نیز بسیار مناسب هستند. معمولا از پروفیل برای زیرسازی فلزی ساندویچ پانل استفاده می‌شود. فواصل زیرسازی توسط کارشناس مشخص می‌شود.  

 نمونه کار اجرای ساندویچ پانل ام جی سازه

ا​جرای ساندویچ پانل سریع و حرفه‌ای با ام جی سازه 

برای نصب و اجرای ساندویچ پانل در کمترین زمان ممکن و همچنین اطلاع از قیمت‌ها، با مشاورین تماس بگیرید.

تماس با ما

مراحل نصب ساندویچ پانل

ابتدا باید بخش مربوط به ورودی‌ها و پنجره‌ها را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص برش دهید. سپس با توجه به ابعاد مورد نظر، زیرسازی سازه را آغاز کنید. پروفیل‌ها را با استفاده از جوشکاری به یکدیگر متصل کنید. پیچ‌های سرمته‌دار را با توجه به قطر آنها در هر متر مربع به ساندویچ پانل و پروفیل ببندید.
نبشی ساندویچ پنل دیواری را با استفاده از دریچ و پیچ، روی لبه کار قرار داده و ثابت کنید. درزهای پانل را برای آب‌بندی با استفاده از اسپری پلی اورتان پر کنید؛ سپس پنل بعدی را قبل از اینکه پف کند، وصل کنید. توجه داشته باشید که پانل‌ها باید کاملا صاف باشند و با توجه به مراحل ذکرشده، پیچ و مهره شوند. برای اینکه کار خود را بسیار تمیز انجام دهید و درزگیری به خوبی انجام شود، از ورق فلاشینگ استفاده کنید. توجه به مراحل نصب و نصب درست ساندویچ پانل، از مهم‌ترین مواردی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.
 

انواع پروفیل‌های اتصال دهنده برای اجرای ساندویچ پانل

برای اجرای ساندویچ پانل ، ورق‌ های پانل باید به یکدیگر وصل شوند. این اتصال باید در ابتدا و انتهای کار، کنج دیوارها، در اطراف درب و پنجره و … ایجاد شود. برای اتصال ساندویچ پانل‌ها در اجرای ساندویچ پانل، از پروفیل‌ های آلومینیومی استفاده می‌ شود که شامل انواع مختلفی می‌ شوند:پروفیل F شکلانتها و مقطع این پروفل به شکل F انگلیسی است و دارای دو قسمت روکش (کاور) و پایه (بیس) است. قبل از “اجرای ساندویچ پانل” باید پایه پروفیل F شکل را با پیچ به زیرساخت متصل کرد و سپس نصب ساندویچ پانل روی آن انجام گیرد. در ادامه نیز با اعمال فشار، روکش پروفیل بین دو لبه پایه قرار می‌گیرد. این نوع از پروفیل در ابتدا و انتهای ساندویچ پانل‌ها و همچنین در مجاورت درب و پنجره استفاده می‌شود.پروفیل V شکل مقطع این ساندویچ پانل شبیه حرف V لاتین است، به عبارت دیگر زاویه بین دو بال آن 90 درجه است. این پروفیل نیز همانند پروفیل F شکل دارای دو قسمت پایه و روکش است. در “اجرای ساندویچ پانل” ، از این مدل پروفیل برای اجرای ساندویچ پانل در کنج دیوارها به صورت کنج داخلی و خارجی استفاده می‌شود. پایه پروفیل V شکل توسط پیچ‌های سرمته دار روی زیرساز نصب می‌شود.پروفیل H شکلدر هنگام اجرای ساندویچ پانل، از پروفیل H شکل برای اتصال پانل‌های افقی به پانل‌های عمودی و همچنین اتصال طولی دو ساندویچ پانل به یکدیگر استفاده می‌شود. پروفیل H شکل نیز همانند دو پروفیل قبلی از دو قسمت بیس و کاور تشکیل شده است و نحوه اجرای آن نیز مشابه است.


پروفیل صنعتی پروفیل ساختمانی انواع پروفیل
هزینه به نسبت ارزان تر هزینه بالا قیمت 
عالی مناسب قابلیت جوش پذیری
مقاومت بالا و وزن کم مقاومت و مناسب و وزن بالا مقاومت و وزن

عوامل موثر در قیمت اجرای ساندویچ پانل

قیمت نصب ساندویچ پانل پس از بررسی های لازم در خصوص نوع پروژه، سختی کار، فاصله محل اجرایی، میزان سازه های مورد نیاز محاسبه می شود. موارد دیگری که در قیمت نصب ساندویچ پانل اثر دارد که شامل ارتفاع سازه ها و نوع پوشش آن ها که دیواری یا سقفی هستند، می باشد. در مرحله بعدی مواردی مانند شرایط محیطی آب و هوایی محل اجرایی پروژه اجرای ساندویچ پانل، ابعاد سازه ها و فاصله بین ستون ها در قیمت گذاری مورد بررسی قرار می گیرد.
اجرای ساندویچ پانل با توجه به عوامل مختلف و متفاوت قیمت‌گذاری می‌شود. کیفیت و ابعاد درخواستی از جمله عوامل موثر در قیمت تمام شده پانل‌ها هستند. قیمت نصب هر متر مربع از پانل با توجه به قیمت تمام شده پانل به اضافه مبلغ دریافتی نصابان، تعیین می‌شود.
از ویژگی‌هایی که باعث کاهش قیمت استفاده از پانل‌های ساندویچی شده است در این است که برای نصب این نوع سازه‌ها نیازی به استفاده از مصالح جانبی وجود ندارد. در واقع می‌توان با ابزارآلات مختصر نسبت به نصب این نوع سازه‌ها اقدام کرد؛ به همین دلیل نسبت به انواع مصالح سنتی، دارای قیمت مقرون به صرفه‌ای است.
نصب ساندویچ پانل را به‌درستی انجام دهید؛ چرا که در این صورت عمر مفید آن در حدود ده تا بیست سال افزایش پیدا خواهد کرد. اما در صورتی که به‌درستی نصب نشود، عمر آن به زیر 10 سال خواهد رسید. از دیگرمزیت‌های این نوع پانل‌ها می‌توان به نصب آسان و سریع آن، اشاره کرد. این مورد باعث شده است تا نیاز به تعداد نصاب کمتری باشد. این امر خود باعث کاهش قیمت هزینه مصرفی در نصب ساندویچ پانل می‌شود.  

آشنایی با نکات ایمنی در اجرای ساندویچ پانل

در هنگام اجرای ساندویچ پانل باید به نکات مهمی توجه شود. آشنایی با چنین نکات ایمنی می‌تواند به شما در نصب آسان این نوع سازه‌ها کمک کند. برای نصب ساندویچ پانل از پیچ‌های استاندارد استفاده کنید. از ریختن مصالح دیگر مانند گچ و سیمان به درون آن، دوری کنید. روی سقف سازه‌ها از ایزوگام و قیر استفاده نکنید. برای آب‌بندی سازه‌ها از چسب‌های پلی روتان استفاده کنید. پانل‌های سقفی را با پیچ محکم کنید. افرادی زیادی روی پانل‌ها قرار نگیرند.
سطح پانل‌های سقفی در زمستان لغزنده است. به هیچ‌عنوان روی آن، راه نروید. در هنگام جوشکاری مانع از برخورد انبرجوش با پانل‌های سقفی شوید. برای تخلیه این نوع پانل‌ها بهتر است از تسمه‌های مخصوص استفاده کنید. به هیچ‌عنوان پانل‌ها را روی زمین نکشید؛ چرا که باعث ایجاد آسیب جدی به آنها می‌شود. پانل‌های بدون تکیه گاه بسیار شکننده هستند به همین دلیل بهتر است به عنوان داربست ارتفاع مورد استفاده قرار نگیرن
در”اجرای ساندویچ پانل” نکاتی وجود دارد که انجام آن‌ها می‌تواند به بهبود کار، تسریع پروسه‌ی نصب و همچنین کاهش هزینه‌ها کمک کند. در ادامه برای از نکات اجرای ساندویچ پانل را بررسی می‌کنیم:
در مواردی که قرار است ساندویچ پانل بدون زیرساز به دیوار وصل شود، در اجرای ساندویچ پانل نیازی به استفاده از ورق فلزی در دوطرف ساندویچ پانل نیست. همچنین می‌توان از ساندویچ پانل‌های با ضخامت کمتر و یا انواعی که تعداد گام‌های به کار رفته در آن‌ها کمتر است استفاده کرد.
می‌توانید برای بالا بردن کیفیت سازه و با توجه به شرایطی محیطی از ساندویچ پانل‌های دارای عایق حرارتی، رطوبتی، ضد احتراق و صوتی استفاده کنید.
در هنگام اجرای ساندوچ پانل، در مواردی که ظاهر و زیبایی سازه حائز اهمیت است، به جای ساندویچ پانل‌های معمولی از انواع پیچ مخفی استفاده کنید.
هنگام نصب ساندویچ پانل برای درزبندی و آب بندی مناسب ساندویچ پانل ها استفاده از چسب سیلیکون توصیه می شود.
برای اجرای ساندویچ پانل ، نحوه قرار گیری ساندویچ پانل و چیدمان آن خیلی مهم است.
زیر سازی محل نصب ساندویچ پانل باید به نحوی باشد که پانل‌ها بر روی سازه اصلی ساختمان کاملا محکم و دقیق قرار بگیرند.
در هنگام اجرای ساندویچ پانل باید فاصله بین پانل‌ها رعایت شود تا هر پانل تکیه گاه مناسبی برای پانل دیگر باشد.
برای اجرای ساندویچ پانل باید از پیچ مخصوص از نوع واشر دار استفاده شود.
بعد از اجرای ساندویچ پانل برای پوشاندن درز های پانل ها،حتما از چسب سیلیکون استفاده کنید.
به علت وجود نری و مادگی در برخی ساندویچ پانل ها باید بعد از جایگذاری در جای مناسب با پیچ مخصوص از جنس گالوانیزه مهار شود.  

فوم های ساندویچ پانل ها از چه جنسی هستند؟ 

اجرای ساندویچ پانل ها در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی عمومی، محل نگهبانی، مراکز درمانی، اتاق های حمل و نگهداری بار و … انجام می شود. یکی از موادی که در داخل این سازه استفاده می شود فوم آن است. فومی که در پانل ساندویچی استفاده می شود، انواع مختلفی دارد. این فوم ها شامل چهار دسته می باشند :
فوم پلی یورتان
فوم پلی استایرن
فوم XPS
فوم پشت سنگ