بررسی کامل کاربرد ساندویچ پانل pvc

کاربرد ساندویچ پانل pvc برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان‌ها است. هر ساندویچ پانل از یک هسته از مواد عایق حرارتی تشکیل شده که از هر دو طرف با ورق فلز پوشانده شده است. نیروهای سازه توسط چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگری که پانل‌های ساندویچ به آن وصل شده اند؛ حمل می‌شوند.
کاربرد ساندویچ پانل‌ Pvc را می‌توان در انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار داد. با این حال، در حالی که ساندویچ پانل‌ سقفی و ساندویچ پانل دیواری به طور کلی در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ برخی از پروژه‌های مسکن نیز از پارتیشن‌های ناودانی و ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. در ادامه مقاله با کاربرد ساندویچ پانل pvc و اجرای ساندویچ پانل بیش‌تر آشنا خواهید شد.

کاربرد ساندویچ پانل pvc

مانند ساندویچی که میخورید؛ ساندویچ پانلها از دو رویه و یک هسته تشکیل شده اند. اما میتوانند حاوی لایههای میانی و تقویت کنندههای دیگری نیز باشند. ساندویچ پانلها با اتصال دو پوسته نازک، محکم و سفت با یک هسته سبک و نسبتا ضخیم بین آن‌ها ساخته میشوند. ساندویچ پانلها را میتوان از مواد بسیار متنوعی ساخته و ترکیب مواد مختلف نیز امکان پذیر است.
قسمت هسته آن، معمولا از یک فوم پلاستیکی سبک وزن تشکیل شده است که خواص عایق را فراهم میکند. کامپوزیتهای ساختاری ساندویچی دسته خاصی از مواد با ویژگیهای کلیدی مانند وزن کم، سختی بالا و استحکام بالا هستند. یک ساندویچ پانل کامپوزیت دارای مزایای مکانیکی بسیار زیادی است. روکشها، نیروهای کششی و فشاری را جذب میکنند. در حالی که مواد هسته در برابر نیروهای برشی و رانش مقاومت میکنند. ساندویچ پانلها به دلیل تعدادی از مزایا و عمدتا مربوط به هزینه، به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند.
استفاده از ساندویچ پانل برای ساختمان باعث کاهش مصرف کل انرژی میشود. یک کاربرد ساندویچ پانل pvc این است که ضد آب بوده که به از بین بردن تشکیل قالب و رطوبت داخل ساختمان کمک میکند. اگر ساختمان شما نزدیک یک منطقه پر سر و صدا است؛ از یک ساندویچ پانل برای عایق صدا استفاده کنید. هنگامی که ساندویچ پانلها در داخل ساختمان نصب میشوند؛ منابع نویز از هم جدا میشوند. این باعث میشود محیط ساکت شود. ساندویشچ پانلها قادر به مقاومت در برابر آتش سوزی هستند. اما به شدت آتش نیز بستگی دارد.

یکی از عمده ترین کاربرد های اجرای ساندویچ پانل pvc در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است است

ساندویچ پانل pvc

همه چیز درباره ی ساندویچ پانل دیواری pvc

موارد استفاده

کاربرد انواع ساندویچ پانل‌ های دیواری به ویژه در انبارها، ساختمانهای صنعتی و تجاری (مراکز خرید، مراکز ورزشی و …) استفاده میشود. همچنین پانلها به عنوان دیوارهای جداکننده و دیوارهای باربر در سردخانههای کوچک قابل حمل، در ساختمانهای مورد استفاده در سایتهای ساخت و ساز و در ساختمانهای خارجی استفاده میشود. ممکن است که پانلها به شکل عمودی و افقی مونتاژ شوند

کاربرد ساندویچ پانل pvc به عنوان ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌ سقفی آلوزینک گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم است که علاوه بر خاصیت ضد زنگ آلومینیومی، مقاومت بیش‌تری در برابر خوردگی و قیمت مناسب‌تری دارد. ساندویچ پانل دیواری بیش‌تر برای دیوارها و پارتیشن‌های داخلی در پروژه‌های مختلف با ضخامت‌های 4 تا 6 سانتیمتر مناسب است. این پانل‌ها دارای صفحه آلومینیومی دولایه، آب بندی آلومینیومی دو طرفه یا یک طرفه گالوانیزه و از داخل گالوانیزه بوده که با ایجاد شیار روی آن‌ها، می‌توان مقاومت فشاری را تا حد مطلوبی افزایش داد.
کاربرد ساندویچ پانل pvc برای پوشش دیوارهای فضاهای صنعتی، سردخانهها، زهکشیها، ساختمانهای پیشساخته و غیره استفاده میشود. ساندویچ پانلهای دیواری دارای عرض مفید 1/14 متر و محدوده ضخامت 4 تا 20 سانتیمتر میباشند. PVC sandwich panel از جمله مصالح ساختمانی است که اغلب برای سقف ساختمانهای مختلف استفاده میشود. ساندویچ پانلهای سقفی از جمله محصولات سقفی با بالاترین نرخ قیمت هستند. زیرا عایق رطوبتی حرارتی و ضد آب بودن را تضمین میکنند. کاربرد ساندویچ پانل pvc بسته به مناطق استفاده و نیازهای منحصر به فرد آن‌ها متفاوت است.

کاربرد ساندویچ پانل pvc

قیمت ساندویچ پانل pvc

ساندویچ پانلهایی که در مجموعه ام جی سازه به صورت مونتاژ آماده و مطابق با ویژگیهای پروژههای شما تولید می شوند؛ مزایایی مانند عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی و عایق رطوبتی را به همراه دارند. افزایش مقاومت در برابر آتش، ظاهری زیبا را دارند و همچنین به شما این امکان را میدهند که با کاهش هزینههای حمل و نقل، نصب، هزینههای نیروی کار و دورهها تا حد زیادی مطابق با اجرای پانلها با کاربرد در محل، سرمایه گذاری سودآوری داشته باشید. هنگام تعیین قیمت ساندویچ پانل، نوع فلز ورق داخلی و خارجی، ضخامت فلز، رنگ، نوع هسته عایق و ضخامت به همراه مبلغ کل سفارش در نظر گرفته میشود. قیمت ساندویچ پانل‌های سقفی با توجه به حجم محصول، تراکم، ضخامت و نوع متریال مطابق با مشخصات فنی پروژه با هم تفاوت دارد. ساندویچ پانل‌ متراژ پایین قیمت مناسب‌تری از متراژ بالا دارد.
اجرای ساندویچ پانل pvc
همان طور که می‌دانید نصب ساندویچ پانل‌ها برای اینکه استحکام بیش‌تری داشته باشد؛ باید از گوشه ساختمان شروع ‌شود و به شکل شبکه ای از دو طرف به هم متصل شوند. این سازه‌ها در محل نگهداری خود با چوب بست نگهداری شده و پس از نصب یک لایه بتن 35 الی 50 میلی‌متری به طرفین پانل متصل شده و سازه‌ای مرکب از فولاد و بتن به وجود می‌آید.

کاربرد ساندویچ پانل pvc

سخن پایانی

ساندویچ پانل اجزای مهمی در ساخت وسایل نقلیه تجاری مدرن و وسایل نقلیه تفریحی است. استفاده از این پانلها هزینههای تولید را کاهش میدهد و انعطافپذیری طراحی بیش‌تری را برای سازندگان خودرو ارائه میدهد. ساندویچ پانلها سبک وزن هستند و در عین حال دارای استحکام مکانیکی بالا و خواص ساختاری باربری هستند. این کار راندمان سوخت بیش‌تر را ممکن میکند و در نتیجه هزینههای عملیاتی را کاهش میدهد. یک “کاربرد ساندویچ پانل pvc” این است که با مواد اصلی مناسب، ساندویچ پانلها همچنین میتوانند بازده حرارتی فوق العادهای داشته باشند. ساندویچ پانل pvc زمینه های کاربردی بسیار گسترده ای دارد و مزایایی مانند عایق حرارتی، سبک وزن، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر ضربه، ظاهر تزئینی و پردازش سریع را ارائه می‌دهد.

امتیازدهی