انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری کدام‌اند؟

انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری کدام‌اند؟

در ابتدایی‌ترین اصطلاح، ساندویچ پانل نوعی پانل است که از سه (یا گاهی اوقات بیشتر) مواد تشکیل شده است پوشش های ساندویچ پانل دیواری  که به یکدیگر چسبیده و یک گروه را تشکیل می‌دهند و به صورت کلی به آن ساندویچ پانل گفته می‌شود. علت این اسم نیز نوع ساخت این محصول است که مانند لایه‌های یک ساندویچ به یک‌دیگر متصل شده است. ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در کاربردهای مختلفی در صنعت ساخت و ساز از پانل‌های سقفی گرفته تا پانل‌های کف تا همان دیوارهایی که خود یک ساختمان را تشکیل می‌دهند استفاده می‌شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا انواع پوشش های ساندویچ پانل دیواری  و اجرای ساندویچ پانل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

منظور از پوشش ساندویچ پانل دیواری چیست؟

زمانی‌که حرف از انواع پوشش های ساندویچ پانل دیواری باشد، نوع ساندویچ پانل دیواری آن بیشتر از بقیه به چشم می‌خورد، زیرا دارای مزایایی می‌باشد که استفاده کردن از آن به تمامی افراد و مهندسین توصیه می‌شود. زیرا باعث سهولت انجام کار و هم‌چنین کم کردن زمان انجام پروژه می‌شود. حال به صورت کلی منظور از ‘پوشش های ساندویچ پانل دیواری’ چیست و اصلا به کدام یک از آن‌ها ساندویچ پانل دیواری گفته می‌شود؟

پوشش های ساندویچ پانل دیواری برای هر نیاز و معماری مناسب است  و به صورت کلی محصولی می‌باشد که راه حلی قابل اعتماد را برای سرمایه‌گذاران و طراحان ارائه می‌دهد. تولید کنندگان همواره پانل‌های دیواری را با عایق‌ها، عملکردها و جایگزین‌های رنگی مختلف تولید می‌کنند که باعث می‌شود تا نیاز افراد به استفاده از پوشش‌های ساندویچ پانل سقفی همواره تامین شود و در هر کجا از کشور ایران افراد بتوانند برای عایق کردن دیوار‌های خود از این محصول استفاده کنند. “پوشش های ساندویچ پانل دیواری” در بسیاری از دیوارهای سازه‌ها، از مراکز تجاری گرفته تا کارخانه‌ها، از تاسیسات صنعتی تا انبارها و بسیاری از سازه‌های دیگر استفاده می‌شود.

با توجه به الزامات حرارتی، رطوبت، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، اجرای ساندویچ پانل عایق PUR، PIR هستند که دارای پشم معدنی و EPS می‌باشند. ساندویچ پانل‌های دیواری که به صورت عمودی یا افقی برای نمای خارجی ساختمان‌ها اجرا می‌شوند، می‌توانند در داخل خانه به عنوان دیوار جداکننده و سقف استفاده شوند. تولیدکنندگان همواره با پانل‌های دیواری ساندویچی خود با جزئیات مفصل ثابت خارجی یا مخفی، راه‌حل‌های دیواری قابل اعتماد و زیبایی را برای ساختمان شما با انواع سطوح و پروفیل‌های مختلف برای انتخاب ارائه ‌می‌دهند و شما می‌توانید بهترین آن‌ها را برای انتخاب پوشش های ساندویچ پانل دیواری خود انتخاب کنید.

منظور از پوشش ساندویچ پانل دیواری چیست

انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری کدام اند؟

پوشش های ساندویچ پانل دیواری عایق شده که به آن “روی” پانل‌های ساندویچی عایق دیواری نیز گفته می‌شود، لایه بالایی پانل عایق هستند. ممکن است در رنگ‌های مختلف پوشش داده شود و سطوح کیفیت متفاوتی داشته باشد. ممکن است روی ورق‌های فولادی گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده شود. نوع پوشش برای لایه رویی با توجه به محل اجرا و ویژگی‌های مورد نظر انتخاب می‌شود. طول عمر ساندویچ پانل متراژ پایین پوشش داده شده به این بستگی دارد که ساختار شیمیایی آن چگونه از فلز در برابر خوردگی محافظت می‌کند. انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری عبارت اند از:

  • پانل دو رو ورق دیواری

“پوشش های ساندویچ پانل دیواری” دوبل یا دو رو ورق دیواری از دو پانل ساندویچ تکی ساخته شده است که بسته به نوع ساختمان و مقاومت دیوار مورد نیاز، یک فضای میانی با ضخامت متغیر ایجاد می‌کند. این پانل‌ها، که در کارخانه پیش‌ساخته می‌شوند، با ریخته‌گری بتن در فضای میانی مرکزی تکمیل می‌شوند. بنابراین پانل دوتایی را می‌توان به عنوان یک قالب یکبار مصرف و عایق تعریف کرد که ضخامت ورق‌های استایرن  با توجه به نیازهای عایق متفاوت عمل می‌کند و هم.چنین از نظر خارجی، دو پانل با استفاده از گچ سنتی تکمیل شده هستند.

  • پیچ پنهان دیواری

پانل‌های دیواری پیچ مخفی یا همان پیچ پنهان جزء بهترین پانل‌ها در ساخت و ساز می‌باشند که از بهترین مواد اولیه تشکیل شده‌اند. این پانل‌ها از نظر زیبایی شناسی در درجه بالایی قرار دارند، از نظر ساختاری سالم هستند، در کاربردهای معماری و تجاری استفاده می‌شوند و هم‌چنین دارای مقاومت عالی در برابر آب و هوا دارند. علاوه بر این در فرآیند ساخت آن‌ها افزایش دوام محصول وجود دارد.

  • دیواری یک رو ورق

پانل یک طرفه یا یک رو ورق برای هر دو دیوار و یا راه پله‌ها مناسب است و نوع تولید این محصول، آن را به یک محصول بسیار چند منظوره تبدیل می‌کند. پانل یک طرفه به صورت استاندارد در دو اندازه با دو ضخامت روکش، نوع و ضخامت زیرلایه متغیر و روکش پشتی اختیاری در بازار موجود است.

  • ساندویچ پانل های خاص

ساندویچ پانل‌های عایق خاص (همچنین به عنوان تخته‌های ساندویچ عایق یا پانل‌های کامپوزیت نیز شناخته می‌شوند) در اصل دو ورق فلزی پروفیل شده با مواد لایه‌ای عایق در بین آنها هستند که برای مصارف خاص استفاده می‌شود و تولید آن نیز در یک تعداد اندازه خاص ارائه می‌شود. به دلیل نوع استفاده آن در صنعت است که نام آن را ساندویچ پانل‌های خاص گذاشته‌اند.

انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری کدام اند

کاربرد ساندویچ پانل دو رو ورق دیواری چیست؟

پوشش های ساندویچ پانل دیواری دو رو ورق دیواری یک دیوار بتنی پیش ساخته ایجاد می‌کند. دیوار از یک پوسته داخلی، فویل، عایق و پوسته بیرونی تشکیل شده است. ساندویچ پانل‌های دو رو ورق دیواری از تب Parts تشکیل شده است و برای کنترل ابعاد و موقعیت پوسته داخلی دیوار ساندویچی، فویل، عایق و پوسته بیرونی در ساندویچ پانل‌های دو رو ورق دیواری استفاده می‌شود. پوسته داخلی همیشه ایجاد می‌شود تا به عنوان یک عایق عمل کند و تاثیر این محصول را چندین برابر کند.

در این ساندویچ پانل‌ها بخش عمودی نیز وجود دارد. از زبانه بخش عمودی برای کنترل خصوصیات قسمت سطح عمودی در این دسته از ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود. در این دسته از ساندویچ پانل‌ها، سطوح را می‌توان به عنوان سطوح مطلق، یا به صورت عمودی نسبی (جابجا شده) به نقاط تنظیم کرد.

این پانل پیش ساخته عایق عمدتا برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • دیوارهای اصلی در سازه‌هایی که کاملا با پانل‌های عایق ساخته شده‌اند.
  • دیوارهای اصلی در سازه‌هایی با سقف چوبی یا هر ماده دیگری ساخته شده‌اند.

ساندویچ پانل پیچ پنهان دیواری چه کاربردی دارد؟

پوشش های ساندویچ پانل دیواری نما پیچ مخفی از یک هسته عایق از فوم پلی اورتان با چگالی بالا تزریقی، حدود 40 کیلوگرم بر متر مکعب تشکیل شده است که توسط دو ورقه فولادی گالوانیزه، از پیش لاک شده و پروفیل شده محافظت می‌شود تا مقاومت استثنایی در برابر ضربه و نیروهای خارجی ایجاد کند. عایق حرارتی عالی ورق‌های ساندویچ را می‌توان برای مدت زمان طولانی تضمین کرد، که نسبت به سایر گزینه‌های ساندویچ پانل با قیمت بسیار بالاتر در متر مربع و نصب پیچیده‌تر، پیشرفت قابل توجهی است.

مونتاژ نمای پیچ مخفی مانند سایر صفحات ساندویچی برای نما ساده است، زیرا آنها بر روی یک ریل یا بالای U شکل قرار می‌گیرند که برای ایجاد مقاومت زیاد به زمین متصل می‌شود. ساندویچ پانل‌های پیچ پنهان به لطف سیستم زبانه و شیار به راحتی به یکدیگر متصل می‌شوند، که سر پیچ‌ها را نیز می‌پوشاند و مستقیما به سازه متصل می‌شود. به این ترتیب، نه تنها یک پوشش خوب به دست می‌آید، بلکه تضمین حفاظت استثنایی، کاهش نشت حرارتی به حداقل ممکن است. به همین دلیل است که پانل‌های پیچ پنهان به طور فزاینده‌ای در انواع ساختمان‌ها از واحدهای صنعتی با فعالیت شدید گرفته تا ادارات، منازل و یا حتی بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین مستنداتی وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت مقاومت بالا پانل پیچ پنهان و هم‌چنین رفتار آن در برابر آتش سوزی یا عایق صوتی نیز وجود دارد که در ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است.

ساندویچ پانل پیچ پنهان دیواری چه کاربردی دارد

از ساندویچ پانل یک رو ورق دیواری در چه مکان هایی استفاده می شود؟

ساندویچ پانل‌های دیواری یک رو ورق در شکل‌گیری دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌ها برای اطمینان از حداکثر عملکرد در عایق حرارتی استفاده می‌شود. این دسته از ساندویچ پانل‌ها طرفداران بسیاری دارند و در بیشتر سازه‌ها از این دسته از ساندویچ پانل‌های دیواری برای عایق کردن دیوارها استفاده می‌شود.

قیمت هر یک از پوشش های ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

قیمت پوشش های ساندویچ پانل دیواری بسته به نوع ورق داخلی و خارجی، ضخامت فلز، نوع رنگ، نوع و ضخامت هسته عایق و مقدار کل سفارش مطابق با قیمت پانل‌ها متفاوت است. به دلیل کاربرد بسیاری که این دسته از محصولات دارند مانند دیوارهای ساختمان را با نصب مناسب پوشش می‌دهد و در عین حال عایق حرارتی نیز ایجاد می‌کند. به دلیل ماهیت با دوامش ماندگاری بالایی دارد. پوشش دیواری ساندویچ پانل‌ها دارای دامنه کاربری وسیع از کارخانه‌ها تا مراکز خرید، انبارها تا ساختمان‌های کشاورزی و دامپروری و حتی نیروگاه‌ها دارد و از جمله اقتصادی‌ترین مواد اولیه هستند. پانل‌های دیواری با الگوهای سطحی مختلف خود مانند میکرو، خطوط عمیق و سینوسی در کنار جزئیات استاندارد یا مخفی اتصال ثابت، ارزش معماری را به پروژه‌ها اضافه می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی با ایجاد ارتباط با تولید کنندگان این محصول از قیمت آن‌ها مطلع شوید.

انواع ساندویچ پانل دیواری را چگونه خریداری کنیم؟

برای این‌که بتوانید نسبت به خریداری کردن این دسته از مواد اولیه بی‌نظیر اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از دو طریق خرید حضوری و خرید غیرحضوری استفاده کنید. انواع فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارند که به صورت مستقیم این محصولات را برای شما عرضه می‌کنند. شما هم چنین می‌توانید از طریق نمایندگی‌های این محصولات نیز اقدام به خریداری کردن انواع پوشش‌های ساندویچ پانل دیواری کنید.

سوالات متداول

  1. انواع پوشش‌های ساندویچ پانل دیواری کدام‌اند؟

ساندویچ پانل یک رو ورق، دو رو ورق، پیچ پنهان و ساندویچ پانل خاص

  1. آیا خرید این محصولات به صورت اینترنتی امکان پذیر است؟

فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به خریداری کردن این محصول کنید.

  1. به چه دلیل به این محصولات ساندویچ پانل گفته می‌‌شود؟

به دلیل این‌که نوع ساخت این محصول کاملا شبیه به لایه‌های ساندویچ می‌باشد.

امتیازدهی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.