وزن ساندویچ پانل چقدر است؟ساندویچ پانل سنگین است یا سبک؟

وزن ساندویچ پانل چقدر است سوالی است که فکر مشتریان را به خود مشغول کرده سازنده ی ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری که دارنده ی تجربه ی فراوان اجرای ساندویچ پانل است در این مقاله به این موضوع پرداخته است. ساندویچ پانل ها با چسباندن یا لمینت صفحات پوستی تقویت شده با الیاف بر روی یک هسته با عملکرد پایین تر ساخته شده از فوم ساختاری، چوب بالسا یا لانه زنبوری تشکیل می شوند. ساندویچ پانل ها نوع سوم لمینت را تشکیل می دهند و ترکیب خاصی از استحکام بالا را ارائه می دهند ، از همین رو وزن ساندویچ پانل بسیار کم است و چنین پانل‌هایی شامل روکش‌های نازکی هستند که معمولاً با چسباندن به ضخامت نسبی و چگالی کم محکم مواد اصلی از نقطه نظر طراحی، یک ساندویچ پانل شبیه به یک پرتو I است که روکش ها و هسته آن به ترتیب مربوط به فلنج ها و شبکه مرکزی است. روکش‌ها تنش‌های فشاری و کششی محوری را تحمل می‌کنند در حالی که هسته برش را حفظ می‌کند و از کمانش روکش‌ها تحت بارگذاری فشاری جلوگیری می‌کند.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

چگونه می‌توانیم سقف چوبی را با سقف پانلی ترمیم کنیم

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

وزن ساندویچ پانل

وزن ساندویچ پانل قطعا یکی از ویژگی هایی است که این محصول را در دسته مصالح خاص و پرطرفدار قرار می دهد. در این رابطه، با استفاده از یک هسته لانه زنبوری ساخته شده از کاغذ آغشته شده یا فویل آلیاژ آلومینیوم، حتی بیشتر در وزن صرفه جویی می شود. لانه زنبوری معمولاً با روش انبساط ساخته می شود ( شکل 8.5) که با چیدن ورقه های فویل که روی آن نوارهای چسب چاپ شده است شروع می شود. چسب پخته شده و بلوک به برش هایی بریده می شود که سپس برای تشکیل پانل با ساختار لانه زنبوری ، منبسط می شوند. لانه زنبوری را می توان با برش های سریع به شکل های دلخواه درآورد و از ساندویچ پانل های سبک وزن در هواپیماها برای کاربردهایی مانند بدنه و پانل های بال استفاده می شود، یکی از نمونه ها لبه های لبه بال است.

استاندارد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سنگین است یا سبک؟

اجرای ساندویچ پانل نسبت به دیوارهایی که از هر نوع جنس دیگر باشند ، منطقی تر و مناسب‌تر هستند برای جایگزین کردن همچنین می‌تواند یک انتخاب عالی و سودمندانه تر باشد زیرا عمر طولانی‌تر دارد و باعث می‌شود که کارکرد بیشتری برای شما داشته باشد زیرا با پیشرفت تکنولوژی ما می‌توانیم جایگزین‌های بهتری برای وسایل ها یا ابزاری که در گذشته استفاده می‌کردیم داشته‌باشیم پس بهتر است که از انتخاب‌های منطقی‌تر برای ساخت و تولید پروژه‌مان استفاده کنیم و همچنین با انتخاب ساندویچ پانل ها می‌توانیم سرعت کار و کیفیت کار را بالا ببریم ؛ همچنین در کنار بهینه بودن وزن ساندویچ پانل، هزینه  کمتری نسبت به وسایل‌های سنتی پرداخت کنیم . سرعت پایین بنائی ها باعث شده‌است که ساندویچ پانل ها انتخاب مناسبی برای کار باشند .

کاربرد اصلی ساندویچ پانل

وزن هر متر ساندویچ پانل چقدر است؟

به کارگیری مصالح نوین باعث کاهش وزن ، کاهش زمان ساخت، دوام بیشتر و در نهایت کاهش هزینه های اجرا می باشد. با کاهش وزن تیغه های باربر در ساختمان، یکی از روش های سبک سازی اعمال می شود. “وزن ساندویچ پانل” در هر متر مربع با توجه به انواع ساندویچ پانل متفاوت خواهد بود.

آیا وزن ساندویچ پانل دیواری با سقفی به یک اندازه است؟

پانل دیواری به ضخامت 4 سانتی متر و عرض مفید 93 سانتی متر : 9750gr

پانل دیواری به ضخامت 5 سانتی متر و عرض مفید 93 سانتی متر : 9550gr

پانل سقفی به ضخامت 4 سانتی متر و عرض مفید 1 متر : 11390gr

پانل سقفی به ضخامت 5 سانتی متر و عرض مفید 1 متر : 11690gr

برای سقف ساندویچ پانل سنگین بهتر است یا سبک؟

ساندویچ پانل ها به‌صورت سنگین و یا سبک نیستند و وزن آن‌ها همیشه یکسان است تنها فرق بین آن‌ها ساندویچ پانل سقفی بودن و یا دیواری بودن آن‌ها است که باعث می‌شود وزن آن‌ها با هم فرق بکند زیرا کاربرد آن‌ها با همدیگر فرق دارد و به این نتیجه می‌رسیم که وزن‌های آن‌ها استاندارد هستند و یک انتخاب سودمندانه و ایمن برای ساختمان‌ها است

وزن واحد سطح ساندویچ پانل سقفی چگونه محاسبه می شود؟

وزن آن‌ها و از های ثابتی نیستند زیرا به‌اندازه و سایزهای ساندویچ پنل ها بستگی دارند. به عنوان مثال، ساندویچ پانل ها عناصر سقف و دیوار مونتاژ شده ای هستند که به لطف ادغام مواد عایق دارای ویژگی های عایق عالی هستند. آنها از دو ورقه پوشش فلزی نازک تشکیل شده اند که در برابر برش مقاوم هستند و روی یک هسته عایق به یکدیگر متصل می شوند. هسته‌های عایق‌شده معمولاً از فوم پلی‌اورتان سخت (PUR)، فوم پلی استایرن سخت و پشم معدنی (MW) تشکیل شده‌اند تا نیازهای پیشگیری از آتش‌سوزی را برآورده کنند. ساندویچ پانل ها توسط کارخانه های تولیدی به طور مداوم تولید می شوند و به طول های سفارشی اره می شوند. سطوح همچنین بسته به نیاز مشتری می توانند شامل پروفیل های آستردار، ذوزنقه ای یا راه راه باشند. آنها به عنوان عناصر سقف و دیوار ساخته می شوند. ساندویچ پانل ها را می توان با بست های قابل مشاهده و با بست های غیر قابل مشاهده نیز تولید کرد. اتصالات غیر قابل رویت باعث می شود نماهایی از نظر معماری جذاب ایجاد شوند بدون اینکه ظاهر بصری توسط ردیف پیچ ها خراب شود. ویژگی های عایق عالی همراه با مجموعه ای از سیستم ها، کیفیت و ظاهر بصری جذاب باعث گسترش مداوم استفاده از این عناصر ساختاری شده است.

بسته به ضخامت پانل، مقادیر U تا 0.12 W/(m²K) قابل تشخیص است. فاصله بین تکیه گاه ها بسته به نوع پنل مورد استفاده می تواند تا 11 متر (دیوارها) باشد. برنامه های معمولی دارای فاصله هایی بین پشتیبانی ها هستند که تقریباً می باشد. 3 متر – 5 متر. اندازه گیری کاهش صدا ارزیابی شده در حدود. 25 دسی بل برای عناصر PUR و در حدود. 30 دسی بل برای عناصر مگاواتی. ساندویچ پانل های فولادی با پلی اورتان در آزمایش های مختلف آتش نشانی نشان داده اند که در ایجاد آتش سوزی نقشی ندارند. ساندویچ پانل های پشم معدنی تا کلاس مقاومت در برابر آتش EI 120 به منظور برآوردن الزامات مختلف پیشگیری از حریق در دسترس هستند.

خرید ساندویچ پانل پلی استایرن​

وزن پانل سقفی با ضخامت 4 سانتی متر به عرض مفید یک متر چقدر است؟

ساندویچ پانل سقفی با ضخامت ۵ سانتی متری به عرض مفید ۱ متر: ۱۱۶۹۰gr می باشد. می توانید از روش عنوان قبلی برای محاسبه کردن دیگر موارد استفاده کنید و اطلاعاتی بیشتر را در این زمینه برای خود داشته باشید.

سوالات متداول

وزن هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است؟

توجه به اینکه در هر پروژه ای واحد وزن ساندویچ پانل از ارزش بالایی برخوردار است مسئولان پروژه های مختلف مایلند  که بدانند وزن ساندویچ پانل ها چقدر می شود.  با توجه به اینکه ساندویچ پانل ها در این سال های اخیر به عنوان مصالح جدید و محبوب مورد استقبال قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه ساندویچ پانل در دو مدل سقفی و دیواری تولید تولید می شود وزن هر متر مربع ساندویچ پانل در نوع دیواری و سقفی مهم است.

محاسبه وزن ساندویچ پانل چگونه است؟

فرمول محاسبه وزن هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی: طول*عرض*1.07

فرمول محاسبه وزن هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری: عرض*طول* 1.16

وزن واحد سطح ساندویچ پانل چیست؟

وزن‌ها بستگی به‌ اندازه و سایزهای ساندویچ پانل‌ها دارند زیرا آن‌ها را با این ویژگی‌ها محاسبه می‌کنند. وزن ساندویچ پانل در برخی پروژه ها بسته به نوع پروژه اهمیت پیدا می کند.

امتیازدهی