آشنایی با مراحل نصب ساندویچ پانل و مهم ترین آن ها

با پیشرفت علم، امروزه دیگر در بین ساختمان سازهاف مصالح قدیمی به چشم نمی‌خورد. افراد مصالح قدیمی را کنار گذاشته و جایگاه آن‌ها را به مصالحی داده‌اند که استفاده کردن از آن‌ها نه تنها برای افراد بسیار مقرون به صرفه می‌باشد، بلکه کارایی آن‌ها نیز بسیار بهتر از مصالح قدیمی است. ساندویچ پنل‌ها نیز جزء مصالح پیشرفته امروزی است که به عنوان عایق در ساخت و ساز خانه‌ها از آن استفاده می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم شما را با اصلا ساندویچ پانل چیست و مراحل نصب ساندویچ پانل چگونه است آشنا کنیم. پس پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای بررسی مراحل نصب ساندویچ پانل با ما همراه باشید.

اجرای ساندویچ پانل

برای اطلاعات بیشتر در مورد اجرای ساندویچ پانل کلیک کنید

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یا پنل، یک وسیله از پیش آمده شده می‌باشد که در زمینه ساخت و ساز انواع ساختمان امروزه استفاده بسیاری دارد. این وسیله دارای دو لایه می‌باشد که جنسی بسیار سخت دارند و به یک مرکز متصل هستند. این وسیله وزنی بسیار پایین دارد و در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنید که از آن‌ها برای ساخت سقف‌ها و دیوارها نیز استفاده می‌شود.

لایه میانی ساندویچ پنل‌ها از عایق‌هایی مانند پشم شیشه ساخته می‌شود که این امکان را به افراد می‌دهد که از آن‌ها برای عایق حرارتی در انواع مختلف ساندویچ پانل ها مانند ساندویچ پانل دیواری استفاده شود. در واقع می‌توان گفت که ساندویچ پانل‌ها دسته ای از مصالح از پیش ساخته شده می‌باشند که وظیفه اصلی آن‌ها عایق بودن حرارتی آن‌ها می‌باشد. این دسته از ابزارها امروزه کاربرد بسیار زیادی در ساخت و سازها دارند و همواره مشاهده می‌کنیم که با روی کار آمدن این مصالح، دیگر کمتر از سیمان و یا مواد اولیه سخت استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه این مصالح داشته باشیم، باید بگوییم که از سال 1930، این دسته از مصالح توسعه یافتند و پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، معماران بیشتر توجه خود را بر روی این سازه پیش ساخته گذاشتند. از مهم ترین مزیت استفاده از این سازه می‌توان به پوشش مقاوم، قدرت ساختاری خوب، سطح بالای عایق و وزن کم آن‌ها اشاره کرد.

ایمنی در ساندویچ پانل چیست و چگونه ایجاد می‌شود

مراحل نصب ساندویچ پانل چگونه است؟

نصب ساندویچ پانل‌ها نیازمند یک فرد خبره و باتجربه می‌باشد، زیرا کنار هم قرار دادن این مصالح و نوع قرار گیری آن‌ها موضوعی است که باید حتما مد نظر قرار گرفته شود و اهمیت ندادن به این موضوع باعث از بین رفتن کلی سازه می‌شود. پس نصب ساندویچ پانل‌ها یکی از مهم ترین کارها است که در این قسمت یک به یک مراحل نصب آن‌ها را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. این مراحل ممکن است در تمامی ساندویچ پانل های مختلف مانند ساندویچ پانل سقفی اجرا شود.

  1. قرار گیری آن‌ها در کنار یک دیگر. قرار گیری ساندویچ پانل‌ها در کنار یک دیگر باید به نوعی باشد که تمامی قسمت‌های آن‌ها در کنار یک دیگر قرار بگیرند و هم‌چنین این قرار گیری کاملا محکم باشد.
  2. استفاده از ویژگی نر و مادگی. به دلیل این که شناخت ساندویچ پانل‌ها راحت باشد، به آن‌ها ویژگی نر و مادگی داده‌اند تا افراد بتوانند با استفاده از این ویژگی دو ساندویچ پانل را از یک دیگر قرار دهند و سپس با واشرها آن‌ها را به یک دیگر متصل کنند.
  3. درزگیری. پس از این که ساندویچ پانل در کنار یک دیگر قرار گرفت، باید از درزگیرها در این زمینه استفاده شود تا تمامی درزها گرفته و سپس باید از محصولات آب بندی شده بر روی آن‌ها استلفاده کرد تا ساندویچ پانل‌ها کاملا ضد آب شوند.

با انجام این مراحل می‌توانید دیوار و یا سقفی را بسازید که کاملا با متریال روز یکی می‌باشد و از بروز سرما و گرما به داخل خانه بعد از “اجرا ساندویچ پانل” جلوگیری می‌کند. کافیست تنها در ابتدا فرد باتجربه برای نصب را جست و جو کرده و سپس پس از پیدا کردن این فرد، ساخت محصول مورد نظر خود را به دست او بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را در انتها مشاهده کنید.

دستمزد نصب ساندویچ پانل چقدر است؟

هر فرد برای این که برای شما، به نصب انواع ساندویچ پانل همچون ساندویچ پانل متراژ پایین بپردازد، دستمزد متفاوتی را دریافت می‌کند. معمولا در این زمینه نمی‌توان نظر دقیق را اعلام کرد زیرا در هر شهر ما شاهد این موضوع هستیم که دستمزد نصب ساندویچ پانل متفاوت است. اما مواردی به صورت یکسان وجود دارد که تاثیراتی را بر روی این موضوع قرار می‌دهد. به عنوان مثال، میزان اندازه کار، وسعت کار، نوع استفاده از مصالح و دیگر موارد پیرامون این موضوع می‌تواند مواردی باشد که به صورت مستقیم بر روی این موضوع تاثیراتی را خواهد گذاشت.

برای این که بخواهید از دستمزد نصب ساندویچ پانل‌ها به صورت اختصاصی مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم فروشگاهی را برای خرید آن‌ها در نظر گرفته و سپس از این طریق علاوه بر مشاهده کردن قیمت‌های آن‌ها، از هزینه دستمزد نیز اطلاع پیدا کنید.

البته این موضوع ناگفته نماند که ارائه دستمزد به افرادی که مسئول اجرای ساندویچ پانل هستند، برعهده فردی می باشد که این مصالح را سفارش داده است که یا معمولا در ابتدا با هزینه خرید این دستمزدها گرفته می‌شود و یا پس از انجام کار و مشاهده کردن نتیجه نهایی دستمزد برای شخص واریز می‌گردد.

نحوه واریز شدن دستمزد را باید در ابتدا، زمانی که در حال سفارش دادن آن می‎‌باشید با فروشنده طی کنید تا در ادامه کار، پروژه شما به مشکل برنخورد.

قیمت ساندویچ پانل چقدر است؟

همواره افراد برای این که بتوانند یک سازه بسیار خوب را ارائه دهند که دارای قیمت مناسبی است، به دنبال این موضوع هستند که از متریالی استفاده کنند که برای آن‌ها علاوه بر قیمت عالی، راحتی کار را نیز به همراه داشته باشد. ساندویچ پانل‌ها از این دسته از متریال‌ها می‌باشد که برای شما قیمتی بسیار عالی در کنار کاری راحت را به ارمغان می‌آورد.

 

برای اطلاع از قیمت اتصالات ساندویچ پانل می‌توانید از چند روش اقدام کنید. روش اول مراجعه به انواع فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد که معمولا لیستی از قیمت‌های خود را در آن جا قرار داده‌اند و شما می‌توانید به راحتی از قیمت این محصولات از این طریق مطلع شوید.

 

روش بعدی مراجعه به انواع فروشگاه ها به صورت حضوری می‌باشد. مراجعه حضوری این امکان را به شما می‌دهد تا از نزدیک با جنس ساندویچ پانل‌ها آشنا شده و علاوه بر کسب اطلاعات درمورد این مصالح، قیمت آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

 

روش آخر نیز، ایجاد تماس تلفنی با انواع فروشگاه‌های مطرح سراسر کشور می‌باشد. از این طریق می‌توانید به راحتی تنها با ایجاد یک تماس از قیمت و تمامی اطلاعات مربوط به هزینه نصب ساندویچ پانل ها و دیگر اطلاعات پیرامون قیمت خرید آن‌ها مطلع شوید.

نوع اتصالات برای نصب ساندویچ پانل چگونه است؟

ساندویچ پانل‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای نوع اتصالات متفاوت می‌باشد. به بیانی ساده تر، ساندویچ پانل‌ها به لحاظ شکلی که دارند به شما کمک می‌کنند تا در مکان درست از آن‌ها استفاده کنید. در این قسمت نوع اتصالات ساندویچ پانل را به شما ارائه می دهیم.

 

اتصالات V شکل. این دسته از پروفیل برای گوشه های 90 درجه ای استفاده می‌شود و به دو شکل گوشه داخلی و خارجی قرار می‌گیرند.

اتصالات I و H شکل. این دسته برای اتصال طولی دو پروفیل به یک دیگر استفاده می‌شود.

اتصالات F شکل و یا seven. این دسته از پروفیل‌ها مورد استفاده برای ابتدا و یا انتهای پروفیل‌ها می‌باشد.

همان طور که مشاهده کردید، ساندویچ پانل‌ها با توجه به نوع شکلی که برای آن‌ها وجود دارد، در مکان‌ها مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این انعطاف پذیری در استفاده از انواع پروفیل‌ها باعث می‌شود تا اولین انتخاب برای ساخت یک مکان، این دسته از مصالح باشند و به کمک آن‌ها بتوان بهترین سازه‌ها را ارائه داد و هم‌چنین هزینه‌های ساخت و ساز را نیز به حداقل رساند.

این نوع پوشش در چه مکان هایی نصب می شود؟

ساندویچ پانل‌ها کاربردهای بسیاری در ساخت و ساز دارند و همان طور که اشاره شد در مکان‌های بسیاری از این دسته از مصالح استفاده می‌شود. به عنوان مثال شما مشاهده می‌کنید که در ساخت انواع خانه‌های پیش ساخته و یا کانکس‌ها، انواع سردخانه‌های ثابت و یا متحرک، ساخت انواع سالن‌های ورزشی، ساخت انواع سازه‌های صنعتی، ساخت انواع بیمارستان‌های سیار و اتاق عمل‌ها، جایگاه سوخت، کیوسک مطبوعات، اتاق‌های نگهبانی و بسیاری از موارد دیگر، استفاده از پوشش‌های ساندویچ پانل کاملا به چشم می‌خورد.

شما می‌توانید با جست و جو در گوگل، عکس‌های تمامی مکان‌هایی که به شما در جهت استفاده از ساندویچ پانل‌ها ارائه دادیم را مشاهده کنید تا بتوانید به راحتی متوجه این موضوع شوید که چگونه ساندویچ پانل‌ها در کنار یک دیگر قرار می‌گیرند و تشکیل یک مکان بسیار جذاب را می‌دهند که کارایی بسیاری نیز دارد.

سوالات متداول

  1. از چه طریقی می توان آموزش نصب ساندویچ پانل را مشاهده کرد؟ به راحتی می‌توانید با مراجعه به انواع سایت‌های معتبر مانند یوتیوب از طریق مشاهده کردن ویدیوها نحوه آموزش نصب ساندویچ پانل‌ها را مشاهده کنید.
  2. این دسته از مصالح در کجا استفاده می‌شوند؟ از این دسته از مصالح برای ساخت انواع کانکس‌ها، بیمارستان‌های سیار، انواع اتاق‌های نگهبانی و مواردی پیرامون این موضوع استفاده می‌شود.
  3. مزیت مهم استفاده کردن از این دسته از مصالح چه چیزی می‌باشد؟ مهم ترین مزیت استفاده کردن از این دسته از مصالح، عایق بندی شدن خانه و دور شدن آن از هوای گرم و سرد است و هم چنین به صرفه جویی در هزینه‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند.
امتیازدهی