چه عواملی بر قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار هستند؟

ساندویچ پانل امروزه یکی از پر مصرف ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. این محصول جهت پوشش دهی سقف و دیوار های ساختمان ها می باشد. بی شک ممکن است ذهن بسیاری از شما که چه فاکتور هایی می تواند بر قیمت ساندویچ پانل تأثیر بگذارد. توضیحاتی در مورد اینکه چه مواردی تعیین کننده قیمت کلی ساندویچ پانل ها مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هستند، در نتیجه قیمت آنها متفاوت خواهد بود و می تواند در انواع مختلف اجرای ساندویچ پانل این سازه ها متفاوت باشد. در این موضوع اطلاعاتی مفید و دقیق در اختیار شما قرار دهیم. از مواد اولیه ای که برای تولید این نوع مصالح استفاده می شود، می توان به عایق، جنس ورق اعم از گالوانیزه، کاغذ کرافت و آلومینیوم اشاره کرد.شاید این نکته ذهن شما را مشغول کند که چه عواملی می تواند در قیمت ساندویچ پانل تأثیری گذار باشد.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

بررسی عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل با کیفیت

قیمت ساندویچ پانل به خاطر نوسانات ورق و مواد اولیه به صورت روزانه تغییر می کند. به غیر از این موارد قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل به فاکتور های زیاد وابسته است. و نمی توان قیمت مشخص یا تقریبی بدون انجام محاسبات ارائه کرد. این فاکتور ها باید توسط مهندس متخصص بر اساس نوع  کاربرد سازه های مورد استفاده در انواع ساندویچ پانل ها با توجه به شرایط محیطی و بودجه تعیین گردد.

ساندویچ پانل سردخانه ای

فاکتور های موثر در تعیین قیمت ساندویچ پانل

  • نوع پروفایل:

سقفی یا دیواری

  • جنس ورق:

ورق رو وزیر می تواند گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. برای کاهش قیمت ساندویچ پانل می توان ورق زیر کاغذ فویل دار ضد آب نیز انتخاب کرد.

  • ضخامت ورق ها:

با افزایش ضخامت قیمت ساندویچ پانل های مختلف نیز افزایش می یابد. غالباً ورق زیر را نازکتر از ورق رو انتخاب می کنند.

فاکتور های موثر در تعیین قیمت ساندویچ پانل

  • رنگ ورق ها:

ورق زیر که در واقع سقف داخلی می باشد غالبا سفید انتخاب می شود ولی برای سقف رنگ های آبی، قرمز و نارنجی کاربرد بیشتری دارند.

  • نوع عایق:

عایق پلی استایرن نسبت به پلی اورتان ارزان تر می باشد ولی پلی یورتان از نظر ضریب عایقی و آتش سوزی بهتر است.

  • ضخامت عایق:

عایق ضخیم تر موجب افزایش خاصیت عایقی در برابر سرما و گرما خواهد بود، پس در نتیجه این مورد هم در قیمت ساندویچ پانل تأثیر گذار خواهد بود.

  • نوع ورق گالوانیزه:

به یاد داشته باشید که ورزق گالوانیزه مورد استفاده در انواع ساندویچ پانل ها مانند ساندویچ پانل متراژ پایین نیز دارای کیفیت های متفاوتی می باشد، چنانچه از نوع ارزان این ورق ها استفاده بشود، قطعاً قیمت ساندویچ پانل کم تر خواهد شد، اما ورق های گالوانیزه با کیفیت بسیار بالایی برخورد دار هستند و همین امر موجب می شود که شما هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

معمولاً برای تولید ساندویچ پانل های ارزان از ورق های نامرغوب استفاده می کنند و کسانی که هزینه ساندویچ پانل برایشان از اهیمت بیشتری برخوردار است، از ساندویچ پانل هایی که قیمت کم تری برخوردار است، استفاده می کنند.

  • کیفیت تزریق فوم در ساندویچ پانل:

اگر ساندویچ پانل ها به طور استاندارد و اصولی ساخته شده باشند، بایستی فوم در بین ورق ها به طور یکنواخت تزریق شده باشد. برخی از اوقات ممکن است هنگام تزریق فوم در بین ورق های گالوانیزه مقداری هوا به داخل آنها نفوذ نماید و همین امر در بلند مدت موجب فرورفتگی و یا آسیب دیدگی در ساندویچ پانل ها می شود.

  • نوع ساندویچ پانل:

می توان گفت در ساندویچ پانل اعم از سقفی یا دیواری می تواند تعیین کننده ی قیمت ساندویچ پانل ها باشد. به دلیل اینکه ساندویچ پانل های سقفی دارای گام های متنوعی هستند، 

تأثیر کیفیت بر قیمت گذاری ساندویچ پانل

می توان گفت این موضوع مهم ترین عامل در تعیین هزینه هر محصولی به شمار می رود و قیمت گذاری ساندویچ پانل ها نیز از این موضوع  مستثنی نیستند. در این قسمت می توان به برخی از مزایا و کاربرد های ساندویچ پانل ها اشاره کرد. زیرا طبیعی است که هرچه ویژگی های مثبت محصول بیشتر باشد مبلغ قابل پرداخت برای آن نیز به تبع آن بیشتر می شود. از مهم ترین ویژگی های بارز هر نوع ساندویچ پانل اعم از دیواری یا سقفی جلوگیری آن از نفوذ و ورود آب باران به دورن سازه و همینطور مقاومت آن در برابر برودت است.

این نوع ساندویچ پانال ها علاوه بر مقاومت در برابر بارش های سنگین برف و باران در برابر باد های شدید و طوفانی نیز مقاوم اند. به همین دلیل می توان استفاده از آن را برای هر نوع شرایط جوی آب و هوایی مناسب دانست. استفاده از عایق حرارتی در ساندویچ پانل ها در برابر سرما و گرما، یکی از مزیت های مهم این محصول به شمار می رود و به همین سبب در قیمت ساندویچ پانل ها تأثیر چشم گیری را دارند.

تأثیر ورق در قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی به خاطر نوع پروفایل و استفاده از ورق گالوانیزه مرغوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و می توانند فشار و وزن اجسام دیگر را به راحتی تحمل کند. این به دلیل وجود گام هایی بر روی پروفایل فوقانی ساندویچ پانل سقفی است. این نکته را فراموش نکنید که هر چه ساندویچ پانل گام های بیشتری داشته باشد قیمت ساندویچ پانل هم بشتر می شود. در صورتی که بخواهیم یک طرف از ساندویچ پانل گام های بیشتری تعبیه کنیم، باید پهنای ورقه فلزی را افزایش بدهیم.

تأثیر ورق در قیمت ساندویچ پانل

کدام ساندویچ پانل را خریداری کنیم؟

هر فردی برای خرید ساندویچ پانل معیار های مختلفی دارد، اما بهترین نوع این مصالح که به صورت استاندارد تولید می شوند، بایستی عوامل مختلفی مانند هزینه، خدمات پس از فروش و خرید محصول با کیفیت در نظر بگیرید.

  • هزینه

یکی از مهم ترین عواملی که نقش بسیار اساسی در انتخاب مشتری دارد هزینه است. قطعا در صورتی که کیفیت ساندویچ پانل متناسب با هزینه آن تعیین شده باشد، مشتری تمایل پیدا می کند تا مصالحی را خریداری کند که عمر و دوام بیشتری را داشته باشد. در این صوت مجبور نخواهد شد در مدت کوتاهی نسبت به تعمیر و یا تعویض آنها اقدام بکند.

  • تضمین پس از فروش

برخی از اوقات ممکن است ساندویچ پانل در مدت کوتاهی دچار پوسیدگی و یا خوردگی شود. در چنین شرایطی برخی از شرکت ها شناخته شده و دارای اعتبار هستند، خدمات پس از فروش را برای مشتریان فراهم می کنند.

  • خرید محصول با کیفیت

متأسفانه برخی از افراد در هنگام خرید ساندویچ پانل از این محصول اطلاعات کافی را ندارند، در نتیجه برخی از افرادی که تولید کننده معتبر ساندویچ پانل نیستند، محصولاتی با کیفیت درجه دو را به عنوان درجه یک به آنها می فروشند. لذا برای جلوگیری از بروز این اتفاقات به شما عزیزان توصیه می شود که قبل از خرید ساندویچ پانل حتماً از شرکت های تولید کننده اطمینان حاصل فرمایید.

امتیازدهی