انواع ضخامت ساندویچ پانل

برای درک مشخصات فنی و ضخامت ساندویچ پانل در ابتدای کار باید بدانیم ساندویچ پانل چیست؟ پانل یا ACP از یک ترکیب بسیار سبک تشکیل شده است که از دو طرف دارای عایق است، این عایق می‌تواند از پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ، XPS ساخته شود. انواع ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری از ضخامت های متفاوتی برخوردار است. ویژگی‌های منحصر به فرد و ضخامت ساندویچ پانل باعث می‌شود که کارایی بالایی داشته باشند، بنابراین در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، اجرای ساندویچ پانل در مکان‌هایی مانند سردخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، سازه‌های پیش ساخته، ویلاها، پوشش سقف و دیوار سازه‌ها، کانکس‌ها، کانتینرها، استخرها و … بسیار کاربردی است. 

اجرای ساندویچ پانل

برای اطلاعات بیشتر در مورد اجرای ساندویچ پانل کلیک کنید

مشخصات فنی ضخامت ساندویچ پانل

این پانل‌ها مزایای زیادی دارند که از جمله ویژگی مهمی که باعث محبوبیت بسیار زیاد ساندویچ پانل‌ها در بین مردم می‌شود این است که قابل بازیافت در محیط زیست بوده و باعث آلودگی محیط زیست نمی‌شوند. ساندویچ پانل بین دو ورق فشرده می‌شود، از ورود هوای سرد و گرم، رطوبت، آفات و … به سازه جلوگیری می‌کند. یکی از مشخصات فنی پانل‌ها ضخامت ساندویچ پانل است که این پانل‌ها در ضخامت‌های 5، 6، 8، 10، 12، 15 سانتی متر و 117 سانتی متر عرض و طول‌های متغیر بنا به سفارش مشتری موجود می‌باشد. جنس پوششی می‌تواند ورق گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت باشد. فوم موجود در ساندویچ پانل دیواری و یا ساندویچ پانل متراژ پایین باید از پلی اورتان با وزن مخصوص 25 تا 60 کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

همه چیز در مورد ضخامت ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل

جنس ورق‌های پانل از آلومینیوم، آلوزینگ، گالوانیزه است. می‌توان گفت جنس ساندویچ پانل سقفی از آلوزینگ شامل روی، سیلیکون، آلومینیوم و سایر ترکیبات می‌باشد، ضخامت آن بین 4-10 سانتی متر، طول آن 2 تا 12 متر، عرض آن برابر با 1.16 سانتی متر است.ضخامت ساندویچ پانل دیواری از 4 تا 15 سانتی متر با عرض 1.08 سانتی متر و عرض مؤثر 1.01 سانتی متر متغیر است. وزن ساندویچ پانل بسته به مواد به کار رفته در تهیه آن و وزن عایق و ورق‌های استفاده شده متفاوت است.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی ماموت دارای ضخامت 4 تا 20 سانتی متر، عرض ساندویچ پانل ثابت و استاندارد، ساندویچ پانل سقفی 1.08 متر (7 سانتی متر اورلپ)، مفید 1.01 متر است، اما طول پانل‌ها می‌تواند کاملاً متغیر باشد. به این معنی که بر اساس نیاز مشتری تولید می‌شود و این امکان به مشتری کمک می‌کند تا هزینه حمل، نصب و دورریز را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
حداکثر طول سفارش پانل‌ها می‌تواند تا 12 متر باشد، ساندویچ پانل شامل 5 لایه است، لایه محافظ داخلی و خارجی و دو لایه چسب مخصوص ماموت کمپلکس برای اتصال لایه محافظ بیرونی و لایه عایق پلی اورتان می‌باشد.

 

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری دو طرف ورق طرح‌دار صاف رنگ شده الکترواستاتیک، ضد خش این ساندویچ پانل متراژ پایین در ضخامت‌های مختلف عرض 1 متر و طول دلخواه، با طراحی جدید پانل دیواری در داخل و خارج، ورق صاف دارای دو شیار انحصاری است و با طرح موج ریز استفاده می‌شود، ضمن اینکه لبه‌های کشویی را در هنگام نصب زیبا و محکم می‌کند. همچنین می‌توانیم از پنل‌های بدون موج برای آزمایشگاه ها و اتاق عمل ها در اجرای ساندویچ پانل استفاده کنیم.

ویژگی های منحصر بفرد ساندویچ پانل

جالب اینجاست که ساندویچ پانل با وجود وزن کم و “ضخامت ساندویچ پانل”، مقاومت بالایی در برابر نیروهای برشی مانند حوادث احتمالی مانند زلزله دارد و دوم اینکه عایق خوبی در برابر صدا، سرما، گرما و رطوبت است.
علاوه بر این، این پانل با وجود اینکه ضخامت نازکی دارد، فضای کمتری را اشغال می‌کند، علاوه بر صرفه جویی در فضای محیطی، در هزینه پی و اسکلت‌سازی ساختمان‌های بلند نیز صرفه جویی کرده و می‌توان از این محصول برای سقف و دیوار استفاده کرد.
همچنین علاوه بر دیگر مزایای اقتصادی این محصول می‌توان به مصرف انرژی کمتر و عدم هزینه‌های گزاف سرمایش و گرمایش اشاره کرد. یکی از مزایای ساندویچ پانل‌ها این است که می‌توانند به راحتی از لوله‌های فاضلاب و همچنین کابل‌های برق و تلفن از زیر مشبک خود عبور کنند و محیط را زیباتر کنند.
علاوه بر این، این محصول در رنگ‌های متنوع، مناسب برای دیوار و سقف‌های نما، دیوارهای میانی و تمیز و نگهداری آسان است که یکی از ویژگی‌هایی می‌باشد که مشتریان را به خود جذب می‌کند.

انواع مختلف ساندویچ پنل

• ساندویچ پانل پلی اورتان
• ساندویچ پانل اتاق تمیز
• معرفی و مشخصات ساندویچ پانل سردخانه ای
• ساندویچ پانل گالوانیزه
• ساندویچ پانل طرح چوب
• ساندویچ پانل طرح آجر
• ساندویچ پانل تزئینی
• ساندویچ پانل لانه زنبوری
• ساندویچ پانل بتنی
• ساندویچ پانل پشم سنگ
• ساندویچ پانل پشم شیشه
• ساندویچ پانل سه بعدی
• ساندویچ پانل عایق صدا
• ساندویچ پانل (pvc)
• ساندویچ پانل آلوزینک

 

انواع مختلف ساندویچ پنل

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان

این نوع عایق از ورود هوا، رطوبت و صدا جلوگیری می‌کند. همچنین سبک است و باتوجه به ضخامت ساندویچ پانل و دوام و ماندگاری بالایی دارد و ضد آب می‌باشد و مایعات را جذب نمی‌کند. در برابر خوردگی توسط حشرات مقاوم است و هیچ گونه باکتری، قارچ یا میکروارگانیسم را رشد نمی‌دهد.

مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز

از ساندویچ پانل‌ها در طراحی و ساخت اتاق‌های تمیز استفاده می‌شود. از ساندویچ پانل‌های مخصوص در ساخت ساندویچ پانل اتاق تمیز برای ایجاد فضاهایی با حساسیت زیاد استفاده می‌شود. ساندویچ پانل یک مصالح ساختمانی پیش ساخته می‌باشد که از سه لایه تشکیل شده است.
از نظر ساختاری دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی وجود دارد. ساندویچ پانل‌های سقفی برای پوشش سقف استفاده می‌شوند و ساختار خاصی دارند. پانل‌های دیواری همچنین دارای دیوارهای پیش ساخته برای دیوارهای ساختمان هستند.
این ساندویچ پانل‌ها معمولاً صاف هستند و دارای دو طرف صاف، یک طرف صاف یا یک طرف شیاردار هستند تا از نشستن گرد و غبار و باکتری بر روی آن‌ها جلوگیری شود. از دیگر ویژگی‌های این ساندویچ پانل‌ها مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر خوردگی، پوسیدگی، میکروارگانیسم‌ها، باکتری‌ها و … می‌باشد.

سخن آخر در مورد ضخامت ساندویچ پانل

همانطور که در متن گفته شد پانل‌ها در ضخامت‌های 5، 6، 8، 10، 12، 15 سانتی متر و عرض 117 سانتی متر با طول‌های متغیر بنا به سفارش مشتری موجود می‌باشند. مواد ورق پوشش پانل معمولاً ورق گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت است.
در مورد فوم استفاده شده در داخل پانل‌ها، از پلی اورتان با وزن مخصوص 25 تا 60 کیلوگرم بر متر مکعب ساخته شده است. هنگام انتخاب و سفارش ساندویچ پانل، توصیه می‌شود به ضخامت ساندویچ پانل و سایر مشخصات پانل‌ها توجه کنید تا بتوانید نوع مورد نیاز خود را تهیه کنید. در این صورت، در اجرای ساندویچ پانل‌ نیز با مشکل مواجه نمی‌شوید.

منبع:

RAUTA

امتیازدهی