ویژگی ها و موارد کاربری ساندویچ پانل نسوز

یکی از انواع ساندویچ پانل‌های موجود در بازار که باعث می‌شود تا افراد بسیاری آن را به عنوان اولین انتخاب خود قرار دهند، ساندویچ پانل نسوز نام دارد. “ساندویچ پانل نسوز” برای اجرا در ساختمان‌هایی که بیشتر در معرض آتش‌سوزی قرار دارند بسیار کاربردی هستند و هم چنین استفاده‌های بسیاری از آن‌ها می‌شود. در این مطلب ما قصد داریم به صورت اختصاصی به ویژگی‌ها و موارد کاربردی ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری نسوز در اجرای ساندویچ پانل بپردازیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ساندویچ پانل نسوز چیست؟

در ابتدا این مطلب، ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که به صورت کلی ساندویچ پانل ضد حریق و یا نسوز، چه خصوصیاتی دارد و به چه ساندویچ پانلی، ساندویچ پانل نسوز گفته می‌شود. ساندویچ پانل‌های مقاوم در برابر آتش جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان هستند. این نوع پنل کاربردهای زیادی دارد. ساندویچ پانل نسوز یکی از انواع پانل‌هایی است که در صورت نبود شعله مستقیم، قابل اشتعال نیست. این پانل‌ها در برابر حرارت مستقیم مقاوم هستند. این ویژگی به دلیل نوع ساخت و مصالح به کار رفته در آن است. در ادامه به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

این نوع پانل که با عایق پشم سنگ تولید می‌شود در برابر حرارت مستقیم مقاومت بالایی دارد و در هنگام آتش سوزی ذوب نمی‌شود و خطر آتش‌سوزی را افزایش نمی‌دهد. علاوه بر این که در برابر حرارت مقاوم است، از نظر امنیت در ساختمان بسیار مورد توجه است. به همین دلیل می‌توان از آن در بسیاری از قسمت‌ها استفاده کرد. زیرا به دلیل ایمنی و امنیت بالا گزینه‌ای بسیار مطمئن و مقرون به صرفه است.

ساندویچ پانل نسوز

ساندویچ پانل نسوز چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، این عایق از الیاف پشم سنگ تشکیل شده است که الیاف پشم سنگ نیز از سنگ بازالت تهیه شده است. سنگ بازالت یک سنگ آذرین آتش فشانی است. این مواد به همراه عایق میانی پانل از آتش گرفتن پانل و گسترش آتش جلوگیری می‌کند. این امر همان طور که اشاره کردیم باعث افزایش ایمنی این محصول شده و به یکی از ایمن ترین محصولات در ساخت سازه‌ها تبدیل شده است. از نوع پنل در قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. امروزه ایمنی یکی از مهمترین عوامل در ساخت سازه‌های مختلف می‌باشد، به همین دلیل استفاده از این نوع ساندویچ پانل‌ها بسیار کاربردی بوده و مهندسان و کارشناسان بسیاری آن را به عنوان اصلی ترین مصالح در سازه خود قرار می‌دهند.

ساندویچ پانل نسوز چه کاربردی دارد؟

هنگامی که به ساخت یک ساختمان جدید می‌پردازیم، کارشناسان صنعت به چالش کشیده می‌شوند تا تمام جنبه‌های ساخت و ساز را در نظر بگیرند: مقرون به صرفه بودن، پایداری، امنیت، ایمنی، راحتی، دسترسی، عملکرد، قابلیت خدمات رسانی و زیبایی شناسی. یکی از بزرگترین ملاحظات ایمنی این است که ساختمان چقدر در برابر آتش مقاومت می‌کند و آن را مهار می‌کند. درجه مقاومت در برابر آتش مورد نیاز به کاربری ساختمان، میزان اشغال و هم چنین نزدیکی آن به خطوط املاک و مناطق آتش نشانی تعیین شده بستگی دارد. ساختمان های چند منظوره یا چند طبقه مانند آپارتمان‌ها، مدارس، انبارها و بیمارستان‌ها به سطح بالاتری از مقاومت در برابر آتش و مهار آتش نیاز دارند. در هنگام آتش سوزی، ساندویچ پانل سقفی به محافظت از جان انسان، اموال ساکنان و خود سازه کمک می‌کنند. ساندویچ پانل نسوز ساخته ذاتا غیر قابل احتراق است و بنابراین برای مهار آتش مفید است. ساندویچ پانل نسوز به عنوان دیوار جداکننده از گسترش آتش در یک ساختمان چند منظوره یا بین سازه‌ها معرفی می‌شود.

ویژگی های یک ساندویچ پانل نسوز چیست؟

ساندویچ پانل‌های نسوز، علاوه بر اینکه یک ضد حریق عالی است، دارای چندین ویژگی دیگر نیز می‌باشد. در این قسمت به تعدادی از انواع ویژگی‌های ساندویچ پانل نسوز می‌پردازیم:

  • نصب آسان را تسهیل می کند

ساندویچ پانل‌های نسوز سبک هستند و به دلیل زمان ساخت کوتاه به راحتی قابل نصب هستند. با در دسترس بودن امکانات حمل و نقل مدرن و ماشین آلات مکانیکی بالابر، زمان لازم برای  اجرای ساندویچ پانل  و روکش فلزی کوتاه شده است. این یکی از ویژگی‌های اصلی ساندویچ پانل‌های ضد حریق است.

  • عایق حرارتی را فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه ساندویچ پانل دیواری نسوز این است که با ایجاد محیطی راحت، عایق بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. انرژی مورد نیاز را در تابستان برای خنک کردن و در زمستان برای گرم شدن کاهش می‌دهد. ساندویچ پانل عایق حرارتی از مواد عایق باکیفیت PIR، PU یا پشم سنگ تشکیل شده است. استفاده از هسته ضخیم در بین پانل‌های فلزی باعث دوام و استحکام ساختمان شما می‌شود. 

  • راه حل اقتصادی ساختمان

به دلیل سبک بودن پانل‌های ضد حریق می‌توانید در هزینه ساخت و نصب بسیار صرفه جویی کنید. ویژگی‌هایی مانند حمل و نقل آسان و نصب، این پانل‌های نسوز را به یک مصالح ساختمانی کاملا اقتصادی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ساندویچ پانل‌های نسوز نیز می‌توانند در آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرند که به شما امکان می‌دهد در خریدهای جدید در هزینه صرفه جویی کنید. ورق‌های ساندویچ ساختاری بادوام دارند که طول عمر طولانی را تضمین می‌کند. این به طور خودکار هزینه شما را در تعمیرات و تعویض مکرر کاهش می‌دهد.

  • عایق رطوبتی

ساندویچ پانل‌های ضد حریق از نشت آب و رطوبت جلوگیری می‌کنند. پانل‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که اجازه نمی‌دهند گرما از هیچ نقطه‌ای از ساختمان شما خارج شود. در برابر تشکیل قالب و رطوبت برای جلوگیری از خوردگی عمل می‌کند و محیطی سالم را برای همه ارائه می‌دهد. این پانل‌ها هم چنین می‌توانند به راحتی از بروز انواع کپک‌ها در دیواره‌های خانه جلوگیری کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا عمر مفید خانه بسیار بالا رود.

قیمت ساندویچ پانل نسوز چقدر است؟

در زمینه قیمت ساندویچ پانل‌های نسوز باید به شما بگوییم که این دسته از مصالح ساختمانی بسیار اقتصادی، قیمت بسیار پایینی را برای خود دارند. شما به راحتی می‌توانید ساندویچ پانل متراژ پایین را با هزینه‌ای بسیار کم خریداری بفرمایید. می‌توانید با مراجعه به انواع فروشگاه‌های حضوری و یا غیر حضوری اقدام به مشاهده کردن لیست قیمت ساندویچ پانل نسوز کنید. 

انواع ساندویچ پانل نسوز کدامند؟

معمولا در زمینه ساندویچ پانل های نسوز به صورت کلی به دو دسته ساندویچ پانل نسوز و هم چنین ساندویچ پانل رویه نسوز تقسیم می‌شوند. تکنیک ساخت و سازی که بر روی هر دو این ساندویچ پانل‌ها پیاده می‌شود این مزیت را دارد که می ‌واند اجزا را بر اساس نیازهای طراحی فردی تعدیل کند. بنابراین، بسته به کاربری مورد نظر ساختمان، ساندویچ پانل‌هایی با کلاس مقاومت در برابر آتش ممکن است مناسب‌تر باشند، یا آن‌هایی که حداقل دارای کلاس واکنش در برابر آتش هستند، یعنی کلاسی که ظرفیت اشتعال پذیری ساختمان را نشان می‌دهد. در زمینه ساخت ساندویچ پانل‌های ضد حریق نیز دو دسته ساندویچ پانل پشم سنگ کلاس A و PIR کلاس B داریم. هسته پشم سنگ عنصری است که بیشترین تاثیر را بر رفتار کل ساندویچ پانل در هنگام آتش سوزی می‌گذارد. به لطف محافظت ارائه شده توسط پانل های فولادی گالوانیزه و پیش رنگ شده، هم چنین مقاومت خوبی را تضمین می‌کند که در مواقع آتش سوزی ضروری است. عملکرد را می توان با آرایش متعامد الیاف معدنی در مقایسه با لایه جهت پانل بهبود بخشید.

پارامترهای مختلفی بر رفتار آتش‌سوزی پانل‌های ساندویچ با عایق در پلی اورتان منبسط شده سلول بسته تاثیر می‌گذارد. در ساخت عناصر عایق برای ساخت و ساز، پلی اورتان همیشه با یک پوشش پوشانده می‌شود که به تعیین عملکرد کل پانل کمک می‌کند. علاوه بر این، فرمولاسیون فوم بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. در واقع، بازدارنده‌های شعله‌ای وجود دارد که کارایی PIR را بهبود می‌بخشد. در صورت احتراق، از آنجایی که یک ماده ترموست است، پلی یورتان منبسط شده سفت و سخت کربنیزه می‌شود. ناحیه‌ای که مستقیما در معرض شعله‌های آتش قرار گرفته است، توسط یک ساختار کربنی محافظ، زغال سنگ، سرمایه‌گذاری می‌شود که به کاهش سرعت آتش کمک می‌کند و تخریب لایه‌های زیرین را محدود می‌کند.

 

مزایای ساندویچ پانل نسوز

گزینه های زیادی در بازار برای ارائه عایق و محافظت در برابر آتش برای ساختمان شما وجود دارد. با این حال، تعداد کمی از پانل‌ها دارای درجه بالا مقاوت در برابر آتش سوزی مزایای همه جانبه را ارائه می‌دهند. این پانل ها با داشتن یک هسته ضخیم مقاوم در برابر شعله احاطه شده توسط ورق‌های فولادی چند لایه، هم به عنوان یکی از بهترین ساندویچ پانل های ضد حریق تبدیل شده‌اند. در این قسمت به تعدادی از مزایای ساندویچ پانل دیواری می‌پردازیم:

• اثربخشی کلی

• سهولت ساخت

• تطبیق پذیری در کاربرد

• طراحی جذاب

 

خرید ساندویچ پانل نسوز

یکی از سوال‌های مهمی که همواره برای افراد به وجود می‌آید این است که چگونه می‌توان اقدام به خریداری کردن انواع ساندویچ پانل‌ها کرد. باید به شما بگوییم که شما از سه طریق می‌توانید اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل نسوز کنید. روش اول مراجعه به انواع سایت‌های معتبر است که خرید اینترنت را برای شما به ارمغان می‌آورند. از این طریق می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید. روش بعدی مراجعه حضوری به انواع فروشگاه‌های فروش ساندویچ پانل نسوز است و روش سوم نیز سفارش تلفنی این محصول می‌باشد.

سوالات متداول

1. ساندویچ پانل نسوز چه ساندویچ پانلی است؟

این ساندویچ پانل از پشم سنگ تهیه شده است و در برابر حرارت بسیار مقاوم است.

2. آیا می‌توان به صورت اینترنتی اقدام به خریداری کردن این محصول کرد؟

به راحتی می‌توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام به خریداری کردن این ساندویچ پانل‌ها کنید.

3. آیا این دسته از ساندویچ پانل‌ها قیمت بالایی دارند؟

این دسته از ساندویچ پانل‌ها جزء مصالح اقتصادی هستند و قیمت بالایی برای خود ندارند.

امتیازدهی