همه چیز درباره ساندویچ پانل عایق حرارتی

ساندویچ پانل عایق  یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد  که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد .ساندویچ پانل عایق حرارتی  به دو گروه ساندویچ پانل سقفی و  ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شود. همچنین ساندویچ پانل عایق حرارتی جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار ها و تیغه های آجری و سفالی می باشند .نوعی از اجرای ساندویچ پانل وجود دارد که مصالح ساختمانی که از دو لايه ورق که مابين آنها فوم تزريق شده است و جهت پوشش سقف بکار مي رود را ساندويچ پانل مي نامند که بهترين نوع فوم مصرفی از لحاظ عايق و بودن و از نظر استحکام در ساندويچ پانل سقفی فوم پلی اورتان مي باشد.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشترد مورد خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

همه چیز درباره ساندویچ پانل عایق حرارتی به همراه کاربرد و مزایای آن

یکی از موارد مهمی که در مصالح ساخت سقف هست ساندویچ پانل می باشد. که در سوله ها و ساختمان های صنعتی از آن استفاده می شود. ساندویچ پانل ها دودسته هستند دیواری و سقفی، که مهمترین ویژگی آن سبک و با دوام بودن آن هاست. به کار بردن ساندویچ پانل هایی مانند ساندویچ پانل دیواری، در سقف ها و دیوار ها موجب عایق کاری شدن سقف ها و دیوار می گردد. ساندویچ پانل عایق حرارتی ساندویچ پانل های حرارتی امکان تبادل حرارت در ساختمان به حداقل می رسد و این نوع ساندویچ پانل ها به میزان چشمگیری هزینه های گرمایش و سرمایش فضای داخلی را کاهش می دهد. برای اینکه بهترین عملکرد در ساندویچ پانل های حرارتی را داشته باشیم باید به نوع عایق آن توجه کنیم.

به طوری که نوع عایق حرارتی ای که در ساندویچ پانل ها استفاده می شود، بسیار مهم است و اگر از عایق حرارتی استفاده شود که در برابر انتقال حرارت مقاومت بالایی نداشته باشند، عملکرد ساندویچ پانل ها به شدت کاهش یافته و  باعث هدر رفتن مقدار زیادی انرژی می شود. به طور مثال اگر عایق میانی به کار رفته در ساندویچ پانل ها از عایق تخته ای پشم سنگ باشد، می توان گفت که این نوع ساندویچ پانل ها مانند ساندویچ پانل سقفی، بهترین عملکرد را دارند. پس در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که ساندویچ پانل سیستمی است که ساختمان ها را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و بهترین راه حل مناسب و اقتصادی را برای داشتن یک پایه قدرتمند ارائه می دهد. از ساندویچ پانل ها به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام برای پوشش سقف و دیوارهای خارجی ساختمان ها و هم چنین برای دستیابی به دیوارهای داخلی عایق کاری شده و سردخانه ها استفاده می شود.

چسب عایق ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل عایق حرارتی چیست؟

استفاده از عایق های حرارتی به منظور عایق بندی ساختمان مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. یکی از این مزایا این است که عایق های حرارتی از نفوذ برودت هوا به داخل سازه جلوگیری می نماید و شما دیگر در فصل سرما نیازی به استفاده از وسایل گرمایشی برای گرم کردن خود نخواهید داشت و این موضوع باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد و این امر از لحاظ اقتصادی به نفع شما خواهد بود. ساندویچ پانل به طور گسترده ای به عنوان روکش خارجی برای ساختمان های یک و چند طبقه استفاده می شود، جایی که آن ها برای ایجاد مقاومت در برابر آب و هوا و مقاومت در برابر بارگذاری باد، بارهای دسترسی، وزن خود و غیره مورد نیاز هستند. به بیانی دیگر می توان گفت که ساندویچ پانل های قابل اجرا بر روی سقف ها و دیوارها که به عنوان پوسته سازه نامیده می شوند، به ویژه از سازه در برابر عوامل خارجی محافظت می کنند و در نتیجه عمر طولانی، صرفه جویی در مصرف انرژی و شرایط زندگی راحت تر را ممکن می سازند.

ساندویچ پانل ضد حریق چیست

قیمت اجرای ساندویچ پانل عایق حرارتی چقدر است؟

به علت ساده بودن فرایند نصب ساندویچ پانل عایق حرارتی هزینه ی ساخت و اجرا بسیار کاهش می یابد. قیمت ساندویچ پانل‌های عایق حرارتی که برای ساخت اتاق تمیز یا کلین روم به کار می‌ روند طبق فاکتور هایی چون نوع لایه عایق ساندویچ پانل، جنس ورق‌های آن، ابعاد و کیفیت ساندویچ پانل عایق حرارتی تعیین می‌شود. می توانید از انواع سایت های معتبر در این زمینه به صورت اختصاصی درمورد قیمت اجرای محصولات به صورت اختصاصی مطلع شوید. قیمت این دسته از کار ها با توجه به نوع متریال این کار تغییر می کند. یعنی شما می توانید در ابتدا با انتخاب متریال کار خود به قیمت این موضوع بپردازید. مواد عایق مختلف باید با توجه به نیاز ساختمان انتخاب شود. تولید ساندویچ پانل در انواع عایق ها از جمله PUR، PIR، پشم معدنی و EPS انجام می شود.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل عایق حرارتی چیست؟

ظرفیت تحمل علاوه بر تراکم و ضخامت مواد عایق که در لایه میانی پانل پر می‌شوند به شکل سطوح فلزی یعنی پروفیل آنها بستگی‌ دارد، و پانل‌ها به ‌راحتی می‌توانند بارهایی سنگین‌تر از وزن خودشان را  تحمل کنند. با توجه به این قابلیت، پانل‌ها را  می‌توان بهترین انتخاب برای پوشش سقف و دیوارهای ساختمان دانست. در واقع، ساندویچ پانل‌ها ایده‌آل ‌ترین مصالح ساختمانی هستند که می‌توان از آن در همه‌ی ساختمان‌های فولادی، چوبی یا بتن‌آرمه استفاده کرد. به بیانی دیگر ساندویچ پانل ها به لطف مواد عایق PUR، PIR، EPS و پشم معدنی عایق حرارتی بالایی دارند. عایق حرارتی که با ساندویچ پانل می سازید از مشکلاتی مانند کپک زدن و رطوبت ناشی از حرکات حرارتی و تراکم جلوگیری می کند و از دوام و ماندگاری ساختمان شما اطمینان می دهد.

 

معایب استفاده از ساندویچ پانل عایق حرارتی چیست؟

به طور کلی تمامی متریالی که برای پوشش دهی سازه ها استفاده می شود دارای مزایا و معایبی هستند. البته مزایای این مصالح پیش ساخته ساختمانی از ایرادهایی آن بیشتر است و به همین دلیل می توان از ایرادهایی آن چشم پوشی کرد. در صورتی که از فوم های عایقی مانند PUR و PIR یا عایق فوم گلاس برای تولید ساندویچ پانل بهره گرفته شود احتمال اینکه بعد از مدتی ورق آنها از قسمت فوم جدا شود وجود دارد.  به بیانی دیگر نقطه ضعف ساندویچ پانل با لایه میانی فوم پلی یورتان مقاومت کم در برابر آتش به دلیل اشتعال پذیری عایق است. یکی از مشکلات مهم در عملکرد ساندویچ پانل تنش ها و تغییر شکل های قابل توجه در اثر دما و رطوبت محیط است. ساندویچ پانل ها در حالی که ارزان، عایق های عالی، سبک وزن و نصب آسان هستند، می توانند به راحتی به یک خطر بزرگ ساختمانی تبدیل شوند، به خصوص زمانی که عایق مورد استفاده مانند عایق حرارتی PUR یا PIR، در آنها قابل احتراق باشد. پس باید این ساندویچ پنل ها را از احتراق به دور نگهدارید تا بتوانید به راحتی از آن ها در این زمینه استفاده کنید.

راهنمای انتخاب ساندویچ پانل مناسب با توجه به شرایط آب و هوای

خرید ساندویچ پانل عایق حرارتی

این لایه ها و عایق ها را میتوانید از سایت تولید کننده های این محصول سفارش و خریداری کنید که بسیاری از این تولید کننده ها ارسال به تمام نقاط کشور را دارند. تصاویر محصولات را در لیست منوها مشاهده و ثبت سفارش میزنید. با خرید اینترنتی ساندویچ پانل های عایق حرارتی می توانید به راحتی در محل زندگی خود بوده و سپس از طریق پست این موارد را تحویل بگیرید.

سوالات متداول درباره دیوار پیش ساخته ساندویچ پانل

  1. مشخصات فنی “ساندویچ پانل عایق حرارتی“ چیست؟ عرض مفيد يک متر و عرض غير مفيد 1.08 متر و طول تا 14 متر ضخامت از 4 سانتيمتر تا 10 سانتيمتر ورق های مصرفی از نوع گالوانيزه و آلومينيوم مي باشد که بصورت دو رو ورق يا يکرو ورق يک رو فويل توليد مي شود.
  2. قطعات جانبی ساندویچ پانل کدامند؟ قطعات جانبی ساندویچ پانل شامل فلاشینگ، فینیشر، انواع پیچ و تیزه سقفی است
  3. چگونه اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل عایقی کنیم؟ به راحتی می توانید از طریق انواع سایت های معتبر در این زمینه اقدام کرده و سپس تمامی این موارد را به راحتی خریداری کنید.
امتیازدهی