معرفی ساندویچ پانل طرح دار

ساندویچ پانل‌ها جزء دسته مصالحی در ساختمان هستند که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری وجود دارند که برای اجرای ساندویچ پانل استفاده می شوند که کاربردهای بسیاری دارند. علاوه بر این که کاربردهای آن‌ها متفاوت است، پوشش آن‌ها نیز با یک دیگر تفاوت‌هایی دارد. انعطاف پذیری این مصالح به لحاظ ظاهری و هم‌چنین کاربردی باعث شده تا بسیاری از افراد مصالح سنتی قدیمی را کنار گذاشته و از مصالح تازه‌ای مانند ساندویچ پانل‌ها استفاده کنند. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی ساندویچ پانل طرح دار، یکی از بهترین انواع این مصالح بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل‌ها نوعی ساختار کامپوزیتی هستند که معمولا در کاربردهای هوافضا، دریایی و خودروسازی که به استحکام یا سختی نیاز است استفاده می‌شود. هم‌چنین وزن بسیار پایینی را برای خود دارند. یک ساندویچ پانل با قرار دادن یک هسته سبک وزن بین دو صفحه نازک و سفت کار می‌کند. اگر کل ساندویچ پانل تغییر شکل دهد، مانند یک ماده مرکب رفتار می‌کند که از مجموع اجزای آن قوی تر است. ساندویچ پانل طرح دار نوعی از این محصول است.

ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل چیست؟

قطعات کامپوزیتی با مقاومت در برابر خم شدن وجه‌های نازک (و در عین حال سفت) با هم کار می‌کنند در حالی که هسته ضخیم (در عین حال سازگار) هرگونه تغییر شکل ناشی از برش یا لغزش را جذب می‌کند. اما سفتی و استحکام پانل نه تنها به سفتی وجه‌ها، بلکه به ضخامت هسته نیز بستگی دارد. هنگامی که پوسته‌های سفت به یک هسته متصل می‌شوند، پوسته‌ها را از یکدیگر جدا نگه می‌دارد و سفتی خمشی کلی ساختار پانل ساندویچ را بدون افزایش قابل ملاحظه وزن افزایش می‌دهد. در ساندویچ پانل‌ها هسته باید سبک باشد و پوست باید سفت باشد. در حالت ایده آل، هسته و پوست باید بتوانند به راحتی به هم بچسبند. اغلب از یک ماده فوم یا لانه زنبوری ساخته شده از پلیمر ترموپلاستیک به عنوان هسته سبک استفاده می‌شود و از محصولات سفت‌تر مانند فولاد و مواد تقویت شده با الیاف برای پوست استفاده می‌شود.چرا که به عنوان مثال برای استفاده ساندویچ پانل سقفی نیاز است که استحکام لازم را داشته باشد.

ساندویچ پانل طرح دار چیست؟

به صورت کلی ساندویچ پانل‌ها به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم می‌شوند. شما ممکن است مشاهده کنید که از ساندویچ پانل‌ها بر روی سقف‌ها و یا دیوارها استفاده شده است و دارای انواع طرح‌ها مختلفی هستند. این طرح‌ها باعث می‌شوند تا محدوده کارایی ساندویچ پانل‌ها تغییر کند و وسیع‌تر شوند. معمولا ساندویچ پانل‌های موجود در بازار در انواع طرح‌های چوب، سنگ و آجری وجود دارند که هر کدام بنا بر نوع شکل و طرح خود در جایگاه مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا طرح‌هایی که بر روی ساندویچ پانل‌ها قرار دارد،و بیشتر برای ساندویچ پانل دیواری استفاده می شود و توسط انواع مختلفی برچسب بر روی آن‌ها چسبانده می‌شوند. این دسته از برچسب‌ها تغییری بر روی ماهیت ساندویچ پانل‌ها نمی‌گذارند و ساندویچ پانل کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. یک ساندویچ پانل طرح دار زیبا، انعطاف پذیر و مناسب برای ساخت و ساز در تمامی مناطق است.

اهمیت رنگ مناسب ساندویچ پانل​

ویژگی ها و کاربرد ساندویچ پانل طرح دار چیست؟

ساندویچ پانل‌های طرح دار به صورت کلی دارای انواع ویژگی‌های مختلفی هستند که هر کدام باعث می‌شوند تا یک محصول پانلی بسیار خاص و جذاب به چشم بی‌آید. ویژگی‌های “ساندویچ پانل طرح دار” عبارت اند از:

  • خواص عایق حرارتی عالی
  • پردازش مقرون به صرفه
  • مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی
  • وزن سبک و بادوام
  • نصب سریع و آسان
  • ویژگی‌های زیبایی شناختی خوب
  • شدت بالا و سفتی زیاد
  • غیر جاذب آب
  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • ثبات ابعادی

هم‌چنین اگر بخواهیم نگاهی به کاربرد این محصول بی‌نظیر نیز داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم. البته ناگفته نماند که کاربرد ساندویچ پانل‌ها تنها با این موارد ختم نمی‌شوند و شما می‌توانید در زمینه‌های بسیار زیادی اقدام به نصب و اجرای ساندویچ پانل از این دسته از محصولات کنید:

  • کارخانه‌ها
  • نمایشگاه‌ها و دفاتر تجاری
  • انبارها
  • مراکز توزیع
  • آویز هواپیما و امکانات ورزشی
  • رستوران‌ها و مدارس
  • پایانه‌های فرودگاه
  • موزه‌ها و تئاترها
  • مراکز خرید و سوپرمارکت‌ها / هایپرمارکت‌ها
  • پارتیشن دیوار داخلی

انواع ساندویچ پانل​

ساندویچ پانل طرح آجر چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، انواع ساندویچ پانل‌های مختلف در بازار موجود هستند که یکی از آن‌ها ساندویچ پانل طرح آجر است. این ساندویچ پانل ماهیت اصلی یک ساندویچ پانل معمولی را برای خود دارد اما دارای روکش طرح آجر است و می‌تواند به خوبی در کنار دیگر مصالح قرار بگیرد و به عنوان یکی از بهترین ساندویچ پانل طرح دار معرفی شود. از ساندویچ پانل‌های طرح آجر معمولا برای ساخت انواع دیوارهای پانلی استفاده می‌شود. معمولا برخی از انواع کانکس‌ها برای این که ظاهر خوبی را برای خود داشته باشند از این دسته از ساندویچ پانل‌ها در ساختشان استفاده می‌شود. دیگر ساندویچ پانل‌های طرح دار که در ساخت سقف، دیوار و کف نیز از آن‌ها استفاده می شود به ترتیب ساندویچ پانل طرح چوب و ساندویچ پانل طرح سنگ است که یک به یک به آن‌ها می‌پردازیم.

ساندویچ پانل طرح سنگ چیست؟

یکی از انواع ساندویچ پانل‌های طرح دار موجود در بازار، ساندویچ پانل طرح سنگ است که بیشتر برای کف‌ها از آن استفاده می‌شود. این دسته از ساندویچ پانل‌ها با یک پوشش شبیه به سنگ ارائه می‌شوند که معمولا مانند دیگر ساندویچ پانل‌ها به صورت شیار دار نیستند و به صورت یک دست ارائه می‌شوند. معمولا این دسته از ساندویچ پانل‌ها برای ساخت دیوارها نیز استفاده می‌شوند اما استفاده اصلی آن‌ها برای کف به خصوص در ساخت انواع کانکس‌ها است. ساندویچ پانل طرح سنگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد دارند محصول بی نظیر و در عین حال کاربردی و زیبا را برای خود داشته باشند.

ساندویچ پانل طرح چوب چیست؟

یکی از پر کاربرد ترین ساندویچ پانل‌های موجود در بازار که تعداد بسیاری از افراد نسبت به خریداری کردن آن‌ها اقدام می‌کنند و در بسیاری از پروژه‌ها نیز از آن‌ها استفاده می‌شود، ساندویچ پانل طرح چوب است. این دسته از ساندویچ پانل‌ها معمولا بر روی دیواره‌ها به عنوان پانل دیواری و یا بر روی سقف‌ها دیده می‌شوند. معمولا از این دسته از پانل‌ها برای تزئین فضای داخلی خانه‌ها استفاده می‌شود و زیبای بسیار خاصی را به فضای داخل خانه ارائه می‌دهند. ساندویچ پانل‌های طرح چوب هم‌چنین برای ساخت انواع خانه‌های چوبی مانند کلبه‌های چوبی جنگلی نیز بسیار استفاده می‌شود.

نحوه انتخاب مواد مناسب برای هسته و پوسته ساندویچ پانل طرح دار چگونه است؟

پاسخ به این سوال ممکن است سخت باشد، زیرا بستگی به درخواست خریدار ساندویچ پانل طرح دار دارد. پس بیایید از یک مثال عینی استفاده کنیم. برای ساخت یک دیوار کانکسی، استفاده از یک ساندویچ پانل طرح چوب می‌تواند به خوبی کارساز باشد اما برای ساخت یک دیوار عایق آتش و رطوبت، از ساندویچ پانل طرح چوب عایق باید استفاده گردد. ما باید یک ساندویچ پانل با کاربرد مناسب برای کار خود انتخاب کنیم تا در آخر یک محصول نهایی بسیار با کیفیت و مطابق با استانداردها داشته باشد.

برای به دست آوردن بهترین پانل برای ساخت محصول خود، باید ترکیبی از پوسته‌ها و هسته را بهینه کنیم که بهترین ساندویچ را بدون از بین رفتن ماهیت اصلی آن به ما ارائه دهد. اگر بتوان انواع مختلفی از مواد را هم برای پوست و هم برای هسته در نظر گرفت، می‌توان گفت در انتها یک ساندویچ پانل طرح دار استاندارد ارائه می‌شود.

مشکل استفاده از ساندویچ پانل های طرح دار چیست؟

ساندویچ پانل‌ها برای موثر ماندن به پیوند مداوم بین پوست و هسته متکی هستند. اغلب مواد هسته سازگار نقطه ضعف است و مدت‌ها قبل از شکسته شدن باند چسب یا پوسته‌ها می‌شکند. یکی از مشکلات استفاده از فوم‌های سبک این است که نسبتا ضعیف هستند، بنابراین گاهی اوقات از هسته‌های لانه زنبوری برای افزایش استحکام استفاده می‌شود. متاسفانه، لانه زنبوری دارای معایبی نیز می‌باشد، زیرا اتصال آن به پوست دشوارتر است و در صورت تغییر شکل، تمایل طبیعی به جدا شدن از پوست در فرآیندی به نام لایه برداری دارد.

پس ممکن است انتخاب یک “ساندویچ پانل طرح دار” بسیار خوب باشد اما این که استحکام کافی را برای خود داشته باشد و به نوعی بتواند وزن بالایی را تحمل کند، می‌تواند یکی از مشکلات استفاده از این ساندویچ پانل‌‌ها باشد که تولید کنندگان هنوز اقدام به پیدا کردن محل دقیق این مشکل و رفع آن نکرده‌اند. پیدا کردن این موضوع که چرا یک سازه می‌تواند به بهترین شکل ممکن ساخته شود اما استحکام پایینی را برای خود داشته باشد، تقریبا موضوعی پیچیده است.

چگونه اقدام به خریداری کردن انواع ساندویچ پانل های طرح دار کنیم؟

شما می‌توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام به خریداری کردن انواع ساندویچ پانل‌های طرح دار کنید. کافیست تنها یک تولید کننده را انتخاب کنید و سپس با مراجعه حضوری به محل خرید و فروش محصولات وی و یا ایجاد یک تماس تلفنی با او اقدام به خریداری کردن ساندویچ پانل با طرح و کاربرد مورد نظر خود کنید. هم‌چنین بسیاری از تولید کنندگان انواع محصولات خود را توسط سایت خود به صورت اینترنتی ارائه می‌دهند که شما می‌توانید با مراجعه به این سایت‌ها، ساندویچ پانل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس با پرداخت هزینه محصول را در محل مورد نظر دریافت کنید.
شما می توانید حتی برای تهیه ساندویچ پانل متراژ پایین و کسب اطلاعات بیشتر با گروه صنعتی ام جی سازه در ارتباط باشید.

سوالات متداول معرفی ساندویچ پانل طرح دار

به صورت کلی سه مورد ساندویچ پانل طرح دار به نام‌های ساندویچ پانل طرح آجر، سنگ و چوب در بازار موجود است.

این دسته از ساندویچ پانل‌ها ماهیت متفاوتی نداشته و تنها با روکش طرح دار پوشانده شده اند.

می‌توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام به خریداری کردن این محصول کنید.

امتیازدهی