انواع سازه ساندویچ پانل سوله چگونه ساخته می شود؟

نحوه ساخت ساندویچ پانل سوله چگونه است، عنوان مطلبی می باشد که در این مقاله قصد داریم در خصوص آن صحبت کنیم و همچنین مسائل مختلفی را پیرامون این مسئله ازجمله ساندویچ پانل سوله با ، نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری ، پوشش سوله با ساندویچ پانل و از این قبیل موارد مطرح کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در مورد اجرای ساندویچ پانل اطلاعاتی را کسب کنید.

ساندویچ پانل ها چه مصالحی هستند و چگونه ساخته شده اند؟

اگر در زمینه ساخت و ساز و انواع مصالح مختلف اطلاعاتی داشته باشید قطعا تا به امروز بارها و بارها نام ساندویچ پانل‌ها به گوشتان خورده است. این دسته از مصالح جزء یکی از پر کاربرد ترین مواردی هستند که از آن‌ها در انواع محصولات مانند سوله‌ها و یا کانکس‌ها استفاده می‌شوند. ساخت سوله با ساندویچ پانل یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک سوله ایمن است که در کمترین زمان ساخته می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا در کنار یک دیگر به صورت اختصاصی درمورد تمامی موارد ساندویچ پانل سوله اطلاعاتی را مرور کنیم.

چسب عایق ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سوله چیست؟

در ابتدا توضیح مختصری در خصوص ساندویچ پانل ها و انواع آن مثل ساندویچ پانل دیواری وسقفی را ارائه می کنیم و سپس مسائل مختلفی از جمله این که ساندویچ پانل سوله چیست و به چه منظور ساخته می شودو هم چنین ساندویچ پانل سوله نیز خواهیم پرداخت پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

ساندویچ پانل انواع مختلفی را دارا می باشد که بنا به نوع سوله و مسائل ديگری از انواع مختلف ان استفاده می شود. دو نوع از مطرح ترین و شناخته شده ترین انواع این ساندویچ ها می توان به ساندویچ پانل سقفی اشاره کنیم. این انواع مختلف بسته به نوع آن در ساخت و ساز های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه استفاده از این گونه وسایل بسیار باب شده است و دیگر افراد برای ساخت و سازهای خود به دنبال مصالح سنتی از جمله آجر و گچ و سیمان نیستند و از این مصالح به مقدار لازم و مورد نیاز استفاده می کنند و حتی الامکان از مصالح جدیدی که جایگزین این مواد شده اند استفاده می کنند.

ساندویچ پانل که از جمله وسایل ساخت و ساز جدید می باشند دارای مقاومت زیاد و سطح گیری خوبی می باشند و به همین دلایل مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته اند و بسیاری از افراد امروزه از این لوازم استفاده می کنند.

اگر بخواهیم در مورد اجرای ساندویچ پانل برای یک سوله صحبت کنیم و آن را توضیح دهیم باید بگوییم که سوله از قطعات فلزی متعددی ساخته شده است که دارای انعطاف ناپذیری بسیاری می باشند. عموما سوله ها دارای سقف شیب دار می باشند و برای مکان های متعدد و متفاوتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

عموما “ساندویچ پانل سوله” دارای مساحت بسیار زیادی می باشند که برای موارد مختلفی از جمله مرغداری ها، دامداری ها و هم چنین گلخانه و اساسا هر موردی که نیاز به مساحت زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالا شما نیز تا کنون سوله های مختلفی را از نزدیک مشاهده کرده اید.

ساندویچ پانل سوله چیست

آیا ساخت سوله به همراه ساندویچ پانل ها امکان پذیر است؟

ساخت سوله‌ها به همراه ساندویچ پانل یکی از رایج ترین ساخت و سازهای موجود در کشور است. سوله ساختمان کوچکی است که برای انبار یا به عنوان استودیو یا دفتر استفاده می‌شود و معمولا در حیاط خلوت یا حیاط کناری یک ملک مسکونی قرار دارد. سوله‌ها می‌توانند ساده یا پیچیده، کوچک یا بزرگ، خریداری شده از فروشگاه یا پروژه‌ای و … باشد. مصالح و سبک‌ها اغلب منعکس کننده خانه‌های اصلی هستند، اگرچه مدل‌های از پیش ساخته شده ساده را می‌توان در پشت یا کنار یک ملک، دور از نمای خانه قرار داد. در گذشته سوله‌ها با انواع مصالح سنتی ساخته می‌شد اما در حال حاضر با انواع ساندویچ پانل سوله ساخت می‌شوند.

ساندویچ پانل سوله چیست

نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل چگونه است؟

نحوه ساخت ساندویچ پانل سوله  می تواند به صورت های مختلفی انجام بپذیرد که این مسئله بستگی به صلاح دید کارشناسان مربوطه و مسائل مختلفی مربوط به این نوع ماده و هم چنین مکان سوله ای که قرار است احداث شود می باشد. دو نوع پانل مطرح تر از دیگر انواع آن می باشند.

پانل سقفی و پانل دیواری انواع ساندویچ پانل هایی می باشند که برای ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌ گیرند و برای ساخت سوله می توان از آن ها استفاده کنید.

مزایای ساخت سوله با ساندویچ پانل چیست؟

همان طور که در ابتدای مطالبی اشاره کردیم سوله ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و ساخته می‌ شوند که بنا به صلاح دید صاحب سوله و برنامه آن می تواند برای موارد مختلفی از جمله مواردی که در ابتدای مطالب اشاره‌ کردیم مورد استفاده قرار بگیرد.

ساخت ساندویچ پانل سوله با استفاده از ساندویچ پانل متراژ پایین دارای مزایای متعددی می باشد و همین مزایا سبب مورد استقبال قرار گرفتن این مواد شده اند. در این قسمت می خواهیم در خصوص برخی از مطرح ترین این مزایا و فواید صحبت کنیم تا شما نیز تا حدودی با این مزایا آشنایی پیدا کنید.

در ابتدا باید این مسئله را عنوان کنیم که این مواد دارای عایق صدا و رطوبت هوا می باشد. این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت می‌ باشد زیرا بسیاری از افراد را از مصالح ساختمانی که صدا و حرارت را به راحتی از خود عبور می دهند گلایه دارند بنابراین در خصوص عایق بودن می توان از این مواد استفاده کرد و گزینه بسیار مناسبی می باشد.

این مواد دارای تمایز های متعدد دیگری نیز می باشند که از جمله آنها می توان به سبک بودن ان ها اشاره کرد. دیوار هایی که با ساندویچ پانل ساخته می شود نسبت به مصالح دیگر دارای وزن کمتری می باشد و به اصطلاح سبک تر می باشند. هم چنین حمل و نقل این مواد نسبت به سایر مصالح آسان تر و با سرعت تر می باشد.

می توان گفت که ساندویچ پانل سوله دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد منوی ضد زلزله محسوب می شود و امنیت سوله را در برابر آب و هوای نامناسب و هم چنین زلزله تا حدود بسیار زیادی حفظ می کند. این مسئله نیز بسیار مهم می باشد و می توان به عنوانِ یک پوئن مثبت باشد. این مواد قابل شستشو می باشند و می توان در داخل سوله آب و برق نیز استفاده کرد.

 

انواع پوشش سوله با ساندویچ پانل کدامند؟

مواد و مصالح ساختمانی متفاوتی در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرند که بستگی به عوامل متعددی از جمله سلیقه شخص و هم چنین اندازه سوله و مصالح به کار برده شده و مواردی از این قبیل می باشد. برای پوشش سوله با ساندویچ پانل سوله می توان از آجر و سیمان و هم چنین بلوک های بتنی استفاده کنید.

این مواد برای دیوار و پوشش دیوار عموما مورد استفاده قرار می گیرند و جهت پوشش سقف سوله باید از مواد دیگری استفاده کنید که از جمله این مواد می توان به پشم شیشه و یا پشم سنگ و هم چنین ورق گالوانیزه گرم اشاره کرد. همان طور که در ابتدای مطالب اشاره شد سقف سوله ها باید به صورت شیب دار باشد.

ساندویچ پانل سوله چیست

پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل باید چگونه باشد؟

در ابتدای  مطالب به صورت جزئی اشاره ای در این خصوص داشتیم اما در این قسمت می خواهیم به صورت کامل و جامع در این خصوص صحبت کنیم و عنوان کنیم که برای ساخت سقف سوله باید از چه موادی استفاده کنید. همان طور که احتمالا می دانید بنا به دلایل مختلف سقف سوله ها باید به صورت شیب دار ساخته شوند.

در ساخت این سقف ها و برای پوشش آن ها باید از مواد مختلفی از جمله پشم شیشه، ورق های گالوانیزه و هم چنین پشم سنگ و علاوه بر این ها از عایق های مختلف استفاده کنید. نوع ماده ای که در ساخت سقف استفاده می کنید نیز بستگی به علل مختلفی دارد.

هر نوع ماده ای که در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد دارای فواید خاص خود می باشد اما به صورت عمده برای ساخت سقف های شیب دار از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. از ماده های دیگری نیز که برای پوشش سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد می‌ توان به سفال اشاره کرد. سفال نیز دارای فواید متعددی می باشد.

ساندویچ پانل سوله چیست

پوشش دیوار سوله با ساندویچ پانل باید چگونه باشد؟

در خصوص این مطلب نیز در ابتدای مطالب به صورت جزئی اشاره داشته ایم اما در این قسمت به صورت کامل در این خصوص صحبت خواهیم کرد. برای پوشش دیوار های سوله از مواد مختلفی می توان استفاده کرد که این مسئله بستگی به علل مختلفی دارد.

از جمله موادی که در این خصوص می توانید مورد استفاده قرار بدهید می‌توان به بلوکه های بتنی، آجر و همچنین سیمان اشاره کرد. استفاده از نوع ماده پوششی بستگی به عوامل متعددی دارد.

برای ساخت یک سوله به چند متر ساندویچ پانل نیاز است؟

 این مسئله به مساحت سوله و هم چنین این که سوله برای چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد و در این مورد باید با متخصصان و افراد حاذق در این حوزه مشورت کنید. البته عموما سوله ها دارای مساحت های زیادی می باشند و غالبا یکی از مطرح ترین ویژگی های سوله ها همین مساحت زیاد آن ها می باشد.

ساندویچ پانل ها چه مصالحی هستند و چگونه ساخته شده اند؟

امروزه ساندویچ پانل ها نوع جدید مصالح ساخت و ساز را تشکیل داده و ترکیب خاصی از استحکام بالا و وزن کم را ارائه می دهند. چنین پانل‌هایی شامل روکش‌های نازکی هستند که معمولا با چسباندن به مواد هسته‌ای نسبتا ضخیم و با چگالی کم محکم می‌شوند. از نظر طراحی، یک ساندویچ پانل شبیه به یک پرتو I است که روکش‌ها و هسته آن به ترتیب مربوط به فلنج‌ها و شبکه مرکزی است. روکش‌ها تنش‌های فشاری و کششی محور را تحمل می‌کنند در حالی که هسته برش را حفظ می‌کند و از کمانش روکش‌ها تحت بارگذاری فشاری جلوگیری می‌کند.

ساندویچ پانل‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که معیارهای سختی و استحکام را برآورده کنند. سفتی به معنای برآوردن نسبت انحراف و باریکی است در حالی که معیار استحکام به معنای معیارهای مقاومت پوست و مقاومت برشی هسته است. با این حال، انحراف معیار اصلی حاکم بر طراحی ساندویچ پانل است. با توجه به آیین نامه ساختمانی برای بتن سازه‌ای، برای سقف یا کف ساخت و ساز پشتیبان یا متصل به عناصر غیر سازه‌ای که احتمالا در اثر انحرافات زیاد آسیب نمی‌بینند، مجاز است. انحراف کل برای بار کلی L/240 و فقط برای بار زنده L/360 است.

اگر بخواهیم اطلاعاتی دقیق‌تر از نحوه ساخت ساندویچ پانل‌ها به شما عزیزان بدهیم باید بگوییم که Moment of inertia معیار مستقیم سختی یا صلبیت است و مقایسه مقادیر برای یک پانل ساندویچ و یک صفحه همسانگرد همگن از همان مواد با روکش‌های پانل جالب است. به عنوان مثال، یک ساندویچ پانل با دو روکش 0.5 میلی متری از آلیاژ آلومینیوم و یک هسته چوب بالسا به ضخامت 6 میلی متر، 3.4 کیلوگرم در متر مربع وزن دارد. هم‌چنین صفحه‌ای از همان آلیاژ با همان اندازه و وزن 1.25 میلی متر ضخامت دارد.

بهترین عایق ساندویچ پانل سوله کدام اند؟

انواع عایق‌های ساندویچ پانل سوله عایق حرارتی، سلولز، پلی استایرن یا فوم منبسط شده، غشاهای تنفسی، تخته سه لا و غیره می‌باشد. در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب انواع مختلف عایق‌ها را ارائه می‌دهیم:

  • ساندویچ پانل های عایق پشم سنگ

پشم سنگ (که پشم معدنی نیز شناخته می‌شود) از سنگ‌های آتشفشانی (بیشتر بازالت) و سرباره صنعتی ساخته می‌شود. الیاف بلند آن قبل از اینکه برای عایق شدن به صورت لحاف مانند بریده شوند، به صورت تشک‌های متراکم فشرده می‌شوند. پشم سنگ برای کنترل گرما و رطوبت عالی است و هم‌چنین یک عایق صوتی موثر است.

  • ساندویچ پانل های عایق فایبر گلاس

رول فایبر گلاس در زمینه ساندویچ پانل سوله، اغلب از شیشه بازیافتی ساخته می‌شود که برای محیط زیست مفید است و نصب آن نیز ساده است. فایبرگلاس به دلیل ساختاری که دارد پر از حفره های هوا است. حال چرا این موضوع مهم است؟ زیرا این بدان معناست که کوچک نمی‌شود و در طول زمان شکل خود را حفظ می‌کند و این عایق را به یک سرمایه‌گذاری بالقوه مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. با این وجود، عایق فایبرگلاس زمانی که خیس می‌شود توانایی خود را برای عایق بودن از دست می‌دهد. هم‌چنین حاوی تکه‌های شیشه‌ای ریز است که در صورت استنشاق می‌تواند برای پوست یا ریه‌ها مضر باشد.

سوله ها چگونه به همراه ساندویچ پانل ها ساخته می شوند؟

ساخت سوله‌ها توسط ساندویچ پانل سوله بسیار راحت است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد. اگر در کنار ملک شخصی خود و یا کارخانه‌تان احتیاج به یک سوله دارید، می‌توانید به راحتی یک سوله آماده شده که به اصطلاح پیش ساخته نامیده می‌شوند را خریداری کرده و یا انواع قطعات ساندویچ پانل را برای خود بگیرید و در محل مورد نظر آن‌ها را به یک دیگر متصل کنید و در نهایت یک سوله بسیار جادار و خوب را برای خود ساخته و از آن استفاده کنید. می‌توانید با توجه به این که در سوله خود چه چیزی را نگهداری می‌کنید، اقدام به استفاده از عایق مورد نظر کرده و از لوازمی که در داخل سوله نگهداری می‌کنید، مراقبت کنید.

چگونه سوله را به وسیله ساندویچ پانل ها عایق کاری کنیم؟

عایق کاری یک سوله به وسیله ساندویچ پانل سوله کار سختی نیست و قطعا کاری است که خودتان می‌توانید انجام دهید. ما جزئیات مورد نیاز برای انجام کار را در این قسمت برای شما عزیزان به صورت گام به گام ارائه خواهیم داد.

  1. سوله را خالی کنید

برای دسترسی کامل به سوله، تمام محتویات آن را حذف کنید. این به شما امکان می‌دهد تا شکاف‌ها یا سوراخ‌ها را بررسی کنید و هم‌چنین به دنبال هر گونه شواهدی از نشتی از سقف باشید که ممکن است توسط اقلام ذخیره شده در داخل سوله پنهان شده باشد.

  1. سقف را بررسی کنید

سوله از طریق سقف گرما را از دست می‌دهد بنابراین قبل از شروع عایق کاری دیوارها، کف و اطراف پنجره‌ها و درب را بررسی کنید که سقف رول شل نشده باشد و اگر هست، آن را میخکوب کنید. اگر آسیب دیده باشد (یا سوله نشتی داشته باشد)، برای عایق کاری بهتر سوله باید سقف را تعویض شود که می‌توانید تمامی سقف را دور ریخته و سقف ساندویچ پانلی را قرار دهید.

  1. دور در و پنجره‌ها را عایق کاری کنید

از نواحی اطراف در و پنجره‌های کششی سوله ممکن است هوای خنک وارد شود، بنابراین شکاف‌ها باید عایق کاری شوند.

  1. عایق برای دیوارها را انتخاب کنید

برای عایق کاری سوله از طریق دیوارهای آن ساندویچ پانل سوله، عایق‌های دیواری بسیاری وجود دارد که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. اگر می‌خواهید بهترین عایق را برای دیوارهای خود داشته باشید، می‌توانید از عایق ساندویچ پانل فایبرگلاس برای دیوارهای سوله استفاده کنید. اگر با فایبرگلاس کار می کنید، همیشه از عینک ایمنی و ماسک همراه با لباس‌های محافظ و دستکش استفاده کنید.

  1. کف را عایق بندی کنید

عایق بندی کف سوله در هنگام ساخت آسان ترین کار است اما امکان بهبود عایق کف سوله موجود، وجود دارد. برای انجام این کار، باید ابتدا کف را بردارید. بلوک‌های چوبی را در هر گوشه از حفره‌های تیرچه در پایین قرار دهید تا به عنوان تکیه گاه برای تخته‌های فوم عمل کند. تخته‌های فوم را طوری برش دهید که بین تیرچه‌های کف قرار بگیرند و آن‌ها را هم تراز با بالای تیرچه‌ها قرار داده و سپس کف را تعویض کنید.

چگونه می توان با کمترین هزینه یک سوله ساندویچ پانلی داشت؟

شما می‌توانید خودتان اقدام به ساخت یک سوله ساندویچ پانلی کنید و یا از افرادی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند کمک گرفته و اقدام به ساخت یک سوله ساندویچ پانلی بسیار با کیفیت کنید. برای انجام این کار می‌بایست با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید و با براورد قیمت اقدام به انتخاب در این زمینه کنید. هم‌چنین شما می‌توانید از طریق تولید کنندگان انواع ساندویچ پانل سوله، از قیمت ساندویچ پانل سوله مطلع شوید و سپس با استخدام چندین کارگر اقدام به ساخت سوله ساندویچ پانلی در محل مورد نظر کنید. در آخر نیز می‌توانیم به شما توصیه کنیم همان طور که بارها از ابتدا مطلب به این موضوع پرداختیم، سوله خود را به همراه انواع عایق‌های ساندویچ پانلی، عایق بندی کنید تا عمر بالایی را برای خود داشته باشد. این کار باعث می‌شود تا در هزینه‌های خود نیز صرفه جویی کرده و نیازی به تخریب سوله قبلی خود نداشته باشید. توصیه می‌شود برای انجام تمامی این کار ها از کارشناسان مربوطه در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنید.

هزینه ساخت سوله با ساندویچ پانل چقدر است؟

هزینه ساندویچ پانل و همچنین موادی که برای پوشش سقف ها و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متفاوت می باشد و باید جهت اطلاع در این مورد به فروشگاه های مرتبط مراجعه کنید. می توان گفت که این مواد با توجه به کاربرد های متعددی که دارند دارای قیمت مناسب تری نسبت به دیگر مصالح می باشند.

سوالات متداول ساخت سوله با ساندویچ پانل

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن یک سوله با طول عمر بالا، عایق بندی کردن آن به همراه انواع ساندویچ پانل‌ها است.

یکی از راه‌های داشتن یک سوله ساندویچ پانلی این است که در محل مورد اتصالات ساندویچ پانل را داشته باشید و اقدام به ساخت آن کنید.

با ایجاد ارتباط با انواع تولید کنندگان مانند ام جی سازه می‌توانید از قیمت این دسته از ساندویچ پانل‌ها مطلع شوید.

سوله ساختمانی فلزی می باشد که با استفاده از فلز های مختلف ساخته می شود و دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد و به دلیل همین مقاومت بسیار زیاد خود برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 برای پوشش سقف سوله می توان از مواد مختلفی استفاده کرد که از جمله مطرح‌ ترین این مواد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد می توان به ورق های گالوانیزه برای سقف های شیبدار و همچنین پشم شیشه و پشم سنگ اشاره کرد.

استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت سوله دارای مزایای متعددی می‌ باشد که از جمله مطرح ترین این مزایا می‌ توان به عایق بودن این ماده در برابر صدا و حرارت و همچنین مقاومت بسیار زیاد آن در برابر زلزله و آب و هوای نامناسب اشاره کرد.

امتیازدهی