زیپ پانل چیست و چه تفاوتی با ساندویچ پانل دارد؟

هر صاحب خانه‌ای می‌خواهد که خانه‌اش خشک، مقاوم در برابر آب، ضد پوسته پوسته شدن و کم مصرف در تمام تغییرات فصلی در طول سال باشد. برای همگام شدن با شرایط آب و هوایی در حال تغییر و سیستم‌های انرژی، سازندگان و بازسازی‌کنندگان خانه‌های مدرن ترجیح می‌دهند از اجرای ساندویچ پانل که پوشش خاصی در اطراف دیوارها و سقف‌های بیرونی ساختمان استفاده کنند که به حفظ رطوبت در قسمت‌های بیرونی خانه کمک کند. اگر می‌خواهید بدانید که زیپ پانل چیست یا تفاوت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری با زیپ پانل چیست این مقاله از ام جی سازه را از دست ندهید.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

زیپ پانل چیست؟

در سال 1999، شرکت «مواد و فناوری‌های صوتی» سیستم ابتکاری بدون قاب چند لایه را برای عایق صوتی اضافی ایجاد و به ثبت رساند که به عنوان یک اختراع در فدراسیون روسیه به ثبت رسید. عناصر کلیدی سیستم زیپ پانل طراحی شده‌اند تا بر معایب ساختمانی اصلی که باعث کاهش کارایی عایق صوتی می‌شوند؛ غلبه کنند. در طول ده سال بعد، طراحی عناصر کلیدی سیستم زیپ پانل به طور مداوم بهبود یافت. امروزه سیستم زیپ پانل از سازه ساندویچ پانل‌ دو لایه با ضخامت کلی از 40 میلی متر تا 120 میلی متر و تخته‌های گچی (12.5 میلی متر) تشکیل شده است که لایه نهایی سیستم را فراهم می‌کند. برای پوشش بیرونی خانه، سازندگان و بازسازی‌کنندگان خانه، انتخاب‌ های بسیار کمی دارند. انواع مختلفی از روکش‌های ساختاری برای ساخت ساختمان‌ها با بهره وری انرژی بیش‌تر، ضد آب و سازگار با محیط زیست وجود دارد. در میان همه این انتخاب‌ها، محبوب‌ترین آن‌ها زیپ پانل، پانل‌های تخته سه لا سنتی، اجرای ساندویچ پانل و غیره هستند.

تقریبا هر صاحب خانه‌ای این روزها می‌خواهد خانه‌ها و ساختمان‌هایش با عایق‌های مستحکم و مداوم توسعه یابد تا بتوان از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کرد. اما تاثیر زیپ پانل چیست؟ عایق کاری مداوم غلاف ZIP به هوای ساختمان کمک کرده و در نتیجه از انتقال هوا و آب بین دیوارهای داخلی و دیوارهای خارجی ساختمان جلوگیری می‌کند. این ساختار، به نوبه خود از نشت انرژی جلوگیری کرده و به ساختن خانه ای راحت تر و کم مصرف تر کمک می‌کند. نصب زیپ پانل بسیار آسان است و نوار چسب را به یک کار تک نفره تبدیل می‌کند و 40٪ سریع‌تر از روکش خانگی نصب می‌شود.

زیپ پانل چیست

مزایای زیپ پانل چیست؟

ساندویچ پانل‌های مختلفی برای فروش وجود دارند که ساندویچ پانل متراژ پایین یکی از محصولات فروشگاه اینترنتی ام جی سازه می‌باشد. در ادامه توضیح می‌دهیم که مزایای زیپ پانل چیست؟

روکش زیپ پانل از نظر انرژی بسیار کارآمد است!

روکش زیپ پانل یک پانل ساختاری منحصر به فرد است که سقف‌ها و دیوارها را بسیار کارآمد می‌کند. همراه با یک مانع داخلی، از نشت هوا جلوگیری می‌کند، گرما، آب و رطوبت را از دیوارها و سقف دور نگه می‌دارد و خانه ای راحت را برای شما تضمین می‌کند.

روکش زیپ پانل با دوام فوق العاده ای همراه است!

تخته‌های زیپ پانل با ساختار روکش سازه ای با کیفیت بالا عرضه می‌شوند. آن‌ها با چوب مهندسی شده برای ایجاد دوام فوق العاده به دیوارها و سقف ساخته شده اند. هر پانل دارای یک مانع نفوذپذیر بخار و مقاوم در برابر آب بوده که پوشش طولانی مدت ساختمان را تضمین می‌کند.

مزایای زیپ پانل چیست

روکش زیپ پانل بهترین مقاومت حرارتی و هوا را تضمین می‌کند!

روکش زیپ پانل با نوارهای روکش به خوبی کار می‌کند تا مانعی در برابر هوا ایجاد کرده و از نشت هوا جلوگیری کند. این کار دیوارها را بادوام‌تر می‌کند و نسبت به سایر مصالح بازده انرژی بهتری را ارائه می‌دهد. به علاوه، لایه عایق اضافی آن مقاومت حرارتی بالایی را در برابر دیوارها تضمین می‌کند.

روکش زیپ پانل در اتلاف وقت صرفه جویی می‌کند!

این سیستم به صرفه جویی در زمان قابل توجهی نسبت به سیستم‌های روکش سنتی و پوشش‌دهی ساختمان کمک می‌کند و باعث می‌شود گردش کار به طور موثرتری حرکت کند.

مقایسه بین زیپ پانل و ساندویچ پانل

انواع مختلف پانل‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در این بخش تفاوت ساندویچ پانل و زیپ پانل چیست را توضیح می‌دهیم.

ضد حریق: زیپ پانل از نوع مصالح ساختمانی غیر قابل احتراق، تقریبا بدون مواد سوختنی است. اما ساندویچ پانل از نوع مصالح ساختمانی مقاوم است و در برابر شعله، زیپ پانل اثر بازدارنده شعله بهتری دارد. در مورد آتش سوزی در هوا یا در دمای بالا آتش زدن آن دشوار است و پخش آن آسان نیست و هنگامی که منبع آتش حذف می‌شود؛ سوختگی بلافاصله متوقف می‌شود.

  • خواص عایق: زیپ پانل بهتر از ساندویچ پانل است.
  • عملکرد ضد آب: در مورد عملکرد ضد آب، ساندویچ پانل بهتر از زیپ پانل است. ضد آب بودن یکی از مهمترین دلایل استفاده از ساندویچ پانل می باشد.
  • چگالی: چگالی زیپ پانل به طور کلی 120 کیلوگرم در متر مکعب بوده و ساندویچ پانل به طور کلی 40 کیلوگرم در متر مکعب است.
  • اثر جذب صدا: همچنین زیپ پانل دارای اثر عایق صدا ی عالی است که می‌تواند طیف گسترده ای از صدا را در محدوده جذب کند.

تفاوت های ساندویچ پانل و زیپ پانل چیست؟

تفاوت انواع ساندویچ پانل و “زیپ پانل چیست”؟ سوالی که برای خیلی از مشتریان پیش می‌آید. با توجه به مقایسه انجام شده، به طور کلی تفاوت آن‌ها به صورت زیر است.

به طور کلی هدایت حرارتی زیپ پانل 0.041-0.045 است، عملکرد آتش عالی دارد، اثر جذب صدای آن قابل توجه است، عایق حرارتی بهتری از ساندویچ پانل دارد و قیمت آن ارزان‌تر است. همچنین برای کارخانه سازه‌های فولادی، فعالیت‌های ساده سقف یا دیوار، سقف اتاق و غیره مناسب می‌باشد.

رسانایی حرارتی ساندویچ پانل سقفی یا مدل‌های دیگر آن به اندازه 0.025-0.028 است، دارای عایق حرارتی خوب، مقاومت در برابر آب خوب، سفتی کلی خوب و ظرفیت باربری بالایی دارد. همچنین برای اتاق، انبار، کارخانه، ساختمان‌های تجاری، سالن ورزشی داخلی و خارجی، سردخانه، پارتیشن‌های داخلی و غیره مناسب است. همچنین ساندویچ پانل‌ها انواع مختلفی دارند. برای مثال ساندویچ پانل دیواری در مقاومت خوب دیوارها به کار می‌روند.

تفاوت های ساندویچ پانل و زیپ پانل چیست

امتیازدهی