۱۰ نکته ضروری در هنگام حمل و نقل ساندویچ پانل

یکی از مصالحی پرکاربرد برای پوشش دهی سقف و دیوار در مکان‌های مختلف، ساندویچ پانل است. این محصول به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا و هزینه کم انتخاب مقرون به صرفه‌ای بوده و جایگزین خوبی برای مصالح قدیمی است.
در این مقاله قصد داریم شیوه حمل و نقل ساندویچ پانل را بررسی کرده و اهمیت آن را به شما گوشزد کنیم. همچنین تفاوت‌های ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی را بررسی کرده و شما را برای اجرای ساندویچ پانل راهنمایی می‌کنیم. و به نکات مهم در اجرای ساندویچ پانل اشاره کرده و شما را با انواع مختلف این محصول آشنا می‌کنیم.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

ساندویچ پانل دیواری

همچنین به نکات مهم در اجرای ساندویچ پانل اشاره کرده و شما را با انواع مختلف این محصول و “حمل و نقل ساندویچ پانل” آشنا می‌کنیم.در ادامه ساندویچ پانل‌های کاربردی را معرفی کرده و ویژگی های هر کدام را بررسی می‌کنیم.
به ساختاری سه لایه که از یک هسته کم چگالی مرکزی و دو لایه پوستی نازک متصل به هسته تشکیل شده است، ساندویچ پانل دیواری گفته می‌شود. این نوع ساندویچ پانل وزن کمی داشته و از استحکام ساختاری بالایی برخوردار است. همچنین از نفوذ آب و رطوبت به سازه مورد نظر جلوگیری کرده و در برابر جریان برق بسیار مقاوم است.
مونتاژ ساندویچ پانل دیواری بسیار ساده و سریع انجام شده و نصب آن آسان است. همچنین انتخاب آن بسیار مقرون به صرفه بوده و حمل و نقل آن نیاز به دقت بالایی دارد. از ساندویچ پانل دیواری در پوشش دیوار‌های سالن، انبار‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، کارخانجات، مراکز صنعتی و… استفاده می‌شود. ایمنی بالا و ضد حریق بودن این محصول نقش مهمی در انتخاب ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوار کارخانجات و سالن‌های صنعتی دارد.

حمل و نقل ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سقفی

امروزه برای عایق‌بندی صدا، انرژی و… از ساندویچ پانل سقفی در سازه‌ها استفاده می‌شود. این محصول برای عایق‌بندی ساختمان‌های صنعتی، تجاری، کارخانجات و… به کار گرفته شده و از سقف این سازه‌ها در برابر نور خورشید، رطوبت، برف، باران و… محافظت می‌کند.
مواد تشکیل دهنده بین دو ورق فلزی در ساندویچ پانل سقفی، متناسب با نوع نیاز مشتری مشخص شده و به محل مورد استفاده آن نیز بستگی دارد. شما می‌توانید با استفاده از پانل سقفی از سازه خود در برابر زلزله، حشرات، زنگ زدگی و… محافظت کنید. این محصول کیفیت و کارایی بالایی داشته و نصب و اجرای ساندویچ پانل  آن بسیار آسان است.

حمل و نقل ساندویچ پانل

ساندویچ پانل متراژ پایین

این نوع ساندویچ پانل متراژ پایین مطابق با نیاز شما تهیه شده و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. همچنین وزن سبکی داشته و نصب آن بسیار سریع و راحت است. مقاومت در برابر صدا، رطوبت، سرما و گرما و… از دیگر مزایای این ساندویچ پانل است.

اهمیت حمل و نقل ساندویچ پانل

حساسیت زیاد ساندویچ پانل باعث شده است تا حمل و نقل این محصول از اهمیت بالایی برخوردار بوده و احتیاج به دقت بیشتری داشته باشد. در ادامه شما را با شیوه صحیح حمل و نقل ساندویچ پانل آشنا کرده و دستورالعمل‌های جا به جایی این محصول را بررسی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و از پانل‌های خود در برابر بروز خطرات احتمالی محافظت کنید.

مراحل محافظت از ساندویچ پانل

به دلیل اهمیت بالای حمل و نقل ساندویچ پانل این محصولات باید با احتیاط بیشتری جا به جا شوند. در ادامه شما را با مراحل حمل و نقل ساندویچ پانل آشنا می‌کنیم.
• مرحله اول
پس از آماده شدن ساندویچ پانل در ابعاد دلخواه، آن‌ را در تکه‌هایی از جنس فوم پلی اتیلن قرار داده از محتویات داخل بسته‌بندی محافظت می‌کنیم. این بسته‌بندی در کارخانه صورت گرفته و باید در مکانی بدون اجسام تیز انجام شود. بدین ترتیب از ضربه‌های احتمالی به این محصول جلوگیری شده و حمل و نقل آن به بهترین شکل انجام می‌شود.
• مرحله دوم
در این مرحله، حمل و نقل ساندویچ پانل توسط دستگاه‌های مخصوصی به نام لیفتراک صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که حمل و نقل ساندویچ پانل اگر به صورت دستی انجام شود آن‌ را در معرض آسیب جدی قرار می‌دهد.
• مرحله سوم
در مرحله بعدی برای جلوگیری از آسیب دیدن پانل‌ها توسط لیفتراک، آن‌ها را در پالت‌های مخصوص قرار داده و سپس جا به جا می‌کنند. پالت‌ها دوام بسیار بالایی داشته و در تسهیل حمل و نقل ساندویچ پانل نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین از طریق چنگال‌هایی که مخصوص لیفتراک است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات ضروری حمل و نقل ساندویچ پانل

. در صورتی که مسئولیت حمل و نقل ساندویچ پانل را برعهده دارید، در صورت مشاهده هر گونه نقص آن را به کارفرما اطلاع داده و مشکل را حل کنید.
۲. به جهت جلوگیری از ساییده شدن یا خوردگی پانل‌ها، به چرخش هوا در بین محصولات خود توجه کرده و برای آن‌ فضای کافی در نظر بگیرید.
۳. غیر استاندارد بودن ابعاد کامیون ممکن است باعث بروز آسیب جدی به ساندویچ پانل شود. پیشنهاد می‌کنیم برای حمل و نقل ساندویچ پانل طول و عرض آن را در نظر گرفته و سپس وسیله‌ای مناسب را انتخاب کنید.
۴. به جهت جلوگیری از بروز هرگونه آسیب به ساندویچ پانل، دو طرف آن را گرفته و محصولات خود را با استفاده از لبه ورق فلزی یا قسمت نر و مادگی جا به جا نکنید.
۵. در هنگام حمل و نقل ساندویچ پانل به جهت جلوگیری از ایجاد خراش بر روی این محصول، از تماس پانل‌ها با یکدیگر جلوگیری کنید.
۶. برای کاهش نگرانی در مورد آسیب‌دیدگی این محصولات، می‌توانید با استفاده از تسمه‌هایی مخصوص پانل‌ها را محکم کرده و کیفیت آن‌ها را تضمین کنید.
۷. به جهت جلوگیری از بروز صدمه در هنگام بلند کردن ساندویچ پانل، به فاصله بین چنگال لیفتراک توجه کنید.
۸. در صورت حمل و نقل ساندویچ پانل با جرثقیل به داشتن شاهین و تسمه‌های پارچه‌ای مناسب توجه کرده و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصول خود، برای بلند کردن و جا به جایی آن، از یک اپراتور حرفه‌ای کمک بگیرید.
۹. از ساندویچ پانل در برابر گرد و غبار و تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کنید.
۱۰. پس از رعایت نکات ضروری حمل و نقل ساندویچ پانل، آن را در مکانی سرپوشیده و بر روی سطحی سخت، صاف و تمیز قرار دهید. 

سخن پایانی

در این مقاله شما را با نکات ضروری حمل و نقل ساندویچ پانل آشنا کرده و اهمیت آن را به شما یادآوری کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم متناسب با نیاز خود، بهترین نوع این محصول را خریداری کرده و بودجه کافی برای نصب و اجرای ساندویچ پانل در نظر بگیرید. بدون شک حمل و نقل این محصول نیاز به دقت بالایی داشته و نصب و اجرای آن باید توسط افراد متخصص انجام شود.
امتیازدهی