مقایسه و بررسی تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

امروزه که تکنولوژی در دنیا روز به روز در حال پیشرفت است و همچنین با افزایش ساخت و ساز، به کار گیری از مصالح متناسب با نیاز جامعه و نوین، امری ضروری تلقی می شود. چرا که مصالح نوین از خصوصیاتی برخوردار است که مصالح ساختمانی سنتی با آن آشنایی ندارد و هر کدام از مصالح ساختمانی نقاط قوت و ضعف می باشد که سبب محدودیت آنها در برخی از موارد می شود. به همین خاطر مهندسان به دنبال استفاده از مصالح بهینه و کارآمدتر می باشند. در ادامه این مطلب نیز قصد داریم تا تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

یکی از مصالح نوین که چند سالی است خیلی از آن استفاده می شود ساندویچ پانل است که از جمله مناسب ترین و بهترین سازه های پیش ساخته و نوین می باشد که امروزه در عرصه های متفاوت از جمله در صنعت ساختمان سازی کاربردهای زیادی دارد. خصوصیات ساختاری و همچنین به کار گیری از مواد خاص در ساختار ساندویچ پانل ها سبب برتری آنها به دیگر مصالح شده است. پانل های ساندویچی به دو لایه ورق فلزی از جنس آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک به جهت پوشش بیرونی محدود می شوند و در لایه درونی پانل یا همان لایه میانی، از فوم عایق استفاده می شود.

 امروزه ساندویچ پانل ها قسمت زیادی از پوشش های سقفی و دیواری سازه ها را به خود اختصاص داده اند و در انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می شوند. در ادامه مقاله درباره تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی اطلاعاتی را برای شما بیان خواهیم کرد.

مزایای ساندویچ پانل صنعتی

همه چیز در مورد تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

اما همانطور که در بالا نیز گفته شد، در ادامه مقاله می خواهیم درباره تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی صحبت کنیم و همچنین مزایا و معایب هر کدام را نیز بیان خواهیم کرد. ساندویچ پانل ها به خاطر سرعت بالا در راه اندازی و قیمت مناسب و کیفیت خوبی که دارند می توانند یک جایگزین خوب برای سقف و دیوار سوله یا ساختمان باشند. ساندویچ پانل از دو لایه ورق که از جنس گالوانیزه یا آلوزینک است تولید می شوند که پوشش زیرین و روی فوم عایق پانل را تشکیل می دهند در میان این دو ورق نیز عایق وجود دارد. می توان گفت که عایق که در بین دو ورق وجود دارد هسته اصلی ساندویچ پانل است که سبب بروز خصوصیاتی مانند تحمل برودت و غیره می شود.

تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی در سرعت انجام نصب

در گذشته اکثرا با استفادها از سیمان و آجر و گچ به ساخت انواع سازه ها اقدام می کردند که می توان گفت هزینه زیادی را نیز در بر داشت اما اکنون با پیدایش ساندویچ پانل، شما این امکان را دارید که در زمان کمتر و قیمت پایین تر ساختمان خود را بنا نمایید. نیاز به نیروی انسانی کمتر برای راه اندازی و نصب سازه با ساندویچ پانل سقفی از جمله مزیت های این مصالح می باشد. به همین خاطر می توان گفت که از لحاظ هزینه در سازه های بزرگ پانل به صرفه تر می باشد تا سیمان و آجر. در نتیجه بهترین انتخاب برای ساخت کارخانه، سوله، تولیدی و ویلا پیش ساخته، استفاده از ساندویچ پانل می باشد، به جای مصالح ساختمانی سنتی.

عایق بودن ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی

می توان گفت که از جمله تفاوت اجرای ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی این می باشد که ساندویچ پانل ها توانایی ایزوله سازی و عایق کردن را دارند، اما مصالح سنتی در این مورد، چندان کارایی ندارد. ایزوله سازی و عایق کردن از اصلی ترین مواردی می باشد که باید به آن توجه کرد. با بالا رفتن هزینه های انرژی و جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی لازم است که یک سازه، دارای عایق مناسبی باشد. به همین دلیل پانل با فوم هایی که در هسته خود دارد عایق مناسبی نسبت به مصالح سنتی مانند بلوک و آجر و غیره می باشد.

تفاوت ساندویچ پانل نسبت به ایزوگام(عایق سنتی)

استفاده کردن از ساندویچ پانل سقفی به خاطر هزینه کم نسبت به روش های سنتی عایق بندی سقف های ساختمان و طول عمر زیادف از جلمه مزیت های دیگر ساندویچ پانل است، در قدیم برای عایق بندی سقف ساختمان از ایزوگام استفاده می کردند که دارای برخی معایب بود مانند اینکه ایزوگام بعد از مدتی در صورتی که آسیب می دید نیاز به ترمیم پیدا می کرد و بعد از تمام شدن تاریخ مصرف ایزوگام نیاز به تکرار انجام عایق بندی بود و این خود سبب بالا رفتن هزینه ها می شد و از دیگر معایب آن این است که سبب آلودگی محیط زیست و ایجاد دود و غیره می شد، اما در ساندویچ پانل همه این معایب از بین رفته است و می توان با استفاده از پانل سقفی ساختمان خود را برای مدت طولانی ایزوله کرد.

سخن پایانی

در این مقاله دانستید که ساندویچ پانل چیست و همچنین با مزایای زیادی که دارد آشنا شدید. در ادامه نیز درباره تفاوت ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی اطلاعاتی بیان شد و گفته شد که به طور کل استفاده کردن از پانل راهی مدرن جهت پیشگیری از هزینه های مضاعف می باشد که به شما کمک می کند یک سازه با طول عمر بالا و عالی را بسازید؛ البته همه این کار ها را می توانید در کمترین زمان ممکن انجام دهید، در حالی که اگر بخواهید با استفاده از مصالح ساختمان سنتی ساخت سازه را انجام دهید، مدت بیشتری طول خواهد کشید. و می توان گفت که این مهم ترین مزیت ساندویچ پانل ها می باشد.

منبع:

Rautagroup

امتیازدهی