نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری

اجرای ساندویچ پانل دیواری مهم ترین بخش در زمینه پوشش دیوار و سالن است. امروزه اجرای ساندویچ پانل دیواری به دست یک تیم متخصص انجام می شود؛ لوازم جانبی بخش مهمی از اجرای ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است. در ابتدا لازم است که مکان قرار گرفتن ساندویچ پانل دیواری را مشخص کنید. هر چند که اجرای ساندویچ پانل در ابتدا ساده به نظر می آید، اما نکات خاصی باید رعایت شود که با وجود آن ها میزان ساندویچ پانل مصرفی به حداقل رسیده و انجام کار برای شما بهینه باشد.

اجرای ساندویچ پانل دیواری

اجرای ساندویچ پانل دیواری، عموما با پیچ مخصوصی انجام می شود. برخلاف مصالح سنتی ساندویچ پانل دیواری احتیاجی به ترکیب با مصالح خاصی ندارد. این محصولات آماده به تنهایی برای ساخت دیواری مناسب هستند. دقت داشته باشید پانل ها تنها برای صنعت ساخت و ساز نیستند بلکه از آنها در تمام موارد مختلف صنعتی استفاده می شود. در نصب و اجرای انواع سازه ساندویچ پانل و ساندویچ پانل دیواری از ورق های فلزی هم استفاده می شود.
خوب است که بدانید که این ورق ها علاوه بر بهبود نهایی ساختمان جهت پوشش لبه های باز شده و همچنین درز پنجره ها، درها و غیره مناسب می باشند. مراقبت در برابر برف و باران و باد به اندازه زیبایی ظاهر مهم است. البته از ساندویچ پانل در صنایع برودتی و ساخت انواع سوله نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که ساندویچ پانل از محصولات نوینی است که می تواند یک جایگزین خوب برای مصالح سنتی باشد، به جز اینکه این محصولات از لحاظ هزینه ای بهینه است و در نصب و اجرای آنها باز هم می توان هزینه ها را کاهش داد. می توان از ساختار لایه ای ساندویچ پانل در کاهش هزینه ها استفاده کرد. به این شکل که به جای استفاده از ورق فلزی در هر دو طرف پانل تنها در یک روی آن از ورق ساندویچ پانل استفاده کرد.

اجرای ساندویچ پانل دیواری

همه چیز درباره اجرای ساندویچ پانل دیواری

روش نصب ساندویچ پانل

روش نصب و اجرای ساندویچ پانل دیواری با این وجود که ساده است، اما تخصصی است. از همین رو نصابان ساندویچ پانل برای این کار و ارائه خدمات در این زمینه آماده می باشند. البته برای اجرای ساندویچ پانل دیواری یا سقفی، روش های متفاوتی دارد. از مواردی که نصابان ساندویچ پانل باید به آن توجه کنند، شرایط اقلیمی محل اجرای پروژه مانند وزش باد در آن منطقه و محل نصب پانل، ابعاد پانل و فاصله بین ستون ها می باشد. ساندویچ پانل دیواری انواع مختلفی دارد که با توجه با ساختار آن و ورق های ساندویچ پانل تقسیم بندی می شوند. در نصب انواع ساندویچ پانل لازم است از پیچ واشر دار مخصوص استفاده شود.

روش نصب ساندویچ پانل

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری

در اولین مرحله و پیش از نصب ساندویچ پانل دیواری، لازم است جهت زیرسازی یا ایجاد فونداسیون اقدام شود. نوع زیرسازی به ساختار پروژه مربوط می شود و شما مطابق با نقشه های فنی آن را انجام می دهید. عموما ارتفاع کرسی چینی به نیاز و سلیقه کارفرما بستگی دارد از 30 الی 50 سانتی متر تا ارتفاع 5/1 متری یا حتی بالاتر از آن در نظر گرفته می شود تا آسیبی به پانل های دیواری نرسد و آنها در حوادث بیرونی در امان باشند.
دومین مرحله اجرای ساندویچ پانل دیواری، خرید مواد مناسب است. می توانید خرید ساندویچ پانل دیواری را از تولید کنندگان بزرگ و معتبر انجام دهید. سومین مرحله اجرای ساندویچ پانل دیواری انتقال پانل ها به محل ساخت و تخلیه آن است. ساندویچ پانل را می توان به دو صورت تخلیه کرد، به روش سنتی یا همان دستی یا صورت نوین و با استفاده از لیفتراک.

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری

چهارمین مرحله، کنترل کیفیت ساختار ساندویچ پانل دیواری است. پیش از مونتاژ ساندویچ پانل دیواری، باید محل نصب ساندویچ پانل ها توسط مجری نصب ساندویچ پانل ها برسی شود که آیا ساختار آن مستقیم است یا خیر. اگر زیرسازی شما به صورت صحیح اجرا نشود، امکان دارد اتصالات بین پانل ها مشکل آفرین باشد، شما باید زیرسازی را درست اجرا کنید تا نصب پانل دیواری سریع انجام شود.
پنجمین مرحله، برداشتن محافظ ساندویچ پانل دیواری است. پیش از انتقال ساندیوچ پانل دیواری به محل نصب، باید نایلون محافظ آن را بردارید. این کار در نحوه اجرا دیوار ساندویچ پانل خیلی مهم است.
مرحله ششم، آب بندی ساندویچ پانل دیواری است. پیش از تثبیت ساندیوچ پانل دیواری در محل خود توسط مجری نصب پانل دیواری، باید به صورت کامل چسب پلی اورتان را روی پانل ها قرار دیهد. عموما در بخش هایی که پانل ها با پوشش داخلی در تماس است لازم است از چسب پلی اورتان استفاده کنید. استفاده مناسب و اصولی از آب بندی می تواند از آسیب های مکانیکی تا حد زیادی جلوگیری کند. مرحله هفتم، نصب پروفیل درها و پنجره ها روی ساندویچ پانل دیواری است و در آخرین مرحله نصب اتصالات کوچک، گوشه ها و غیره است.

جزئیات نصب ساندویچ پانل

جزئیات نصب و اجرای ساندویچ پانل متراژ پایین و بالا شامل انواع پروژه ها و نکاتی که در زمان نصب باید مورد توجه قرار داد می شود. در پروژه های مختلف انواع پانل دیواری و سقفی مورد استفاده است. پروژه هایی که با ساندویچ پانل انجام می شود، شامل طراحی و اجرای سوله های صنعتی و استفاده از پانل ساندویچ برای پوشش سقف و دیوار آنها است. در نصب و “اجرای ساندویچ پانل دیواری” عموما به صورت فاق و زبانه است و بعد از فیکس شدن در مکان مناسب با پیچ سرمته گالوانیزه مهار می شود. از مزایای ساندویچ پانل دیواری می توان به مقاومت آن در برابرخ وردگی اشاره کرد. البته خوب است که این نیز گفته شود که این خصوصیت تمام ساندویچ پانل هاست. که البته این ویژگی به دلیل وجود ورق ضد خوردگی در ساختار بیرونی این محصول می باشد. از جمله مقاوم ترین ورق های ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه است. سبک بودن ساندویچ پانل از دیگر مزایای آنها می باشد، در نهایت سازه ای که ساخته می شود نیز سبک است.

منبع:

RAUTA

امتیازدهی