کاربرد فوم پلی اتیلن در سازه های ساندویچ پانل

امروزه کاربرد فوم پلی اتیلن در سازه های ساندویچ پانل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به این دلیل که اکثر مردم با ویژگی‌ها و مزایای استفاده فوم پلی اتیلن آشنا شده‌اند. ساندویچ پانل سقفی یکی از سازه های پیش ساخته‌ای است که عایق‌کاری آن باید به درستی و به نحو احسنت انجام پذیرد. توجه داشته باشید که امروزه یکی از پرکاربردترین فوم‌هایی که مورد استفاده و کاربرد در سازه های ساندویچ پانل دیواری قرار گرفته است، فوم پلی اتیلن است که در ادامه بیشتر در مورد این نوع فوم با شما سخن خواهیم گفت.

فوم پلی اتیلن (Polyethylene به اختصار PE Foam) در انواع رزین ترموپلاستیک جای می‌گیرد. زمانی که حباب‌های ریز هوا و پلی اتیلن فشرده با یکدیگر ترکیب می‌شوند، فوم پلی اتیلن به دست می‌آید. وزن سبک و ساختار منعطف این نوع فوم توانسته بهترین گزینه برای عایق‌کاری و ایزولاسیون به شمار آید و به همین دلیل، در حال حاضر در سازه های ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیچ عنوان نمی‌توان در مورد نفوذ رطوبت و گرما به درون فوم پلی اتیلن صحبت کرد؛ زیرا سلول‌های موجود در فوم کاملاً فشرده هستند. بسته بودن سلول‌ها در پلی فوم‌ها باعث می‌شود که در برابر رطوبت و حرارت ساختار مقاومی را بتوان انتظار داشت. ما در شما را با کاربرد فوم پلی اتیلن  سازه های پیش ساخته ساندویچ پانل بیشتر آشنا خواهیم کرد تا با خیالی آسوده از این نوع فوم برای قسمت‌های گوناگون ساندویچ پانل استفاده کنید.

ویژگی های کاربرد فوم پلی اتیلن

اگر اجرای ساندویچ پانل با فوم پلی اتیلن همراه باشد، قطعاً باید ویژگی های ریز و درشتی را مدنظر قرار دهید. اولین و مهم‌ترین ویژگی که می‌توان در نظر گرفت خواص ضد رطوبتی است که برای جلوگیری از نم و رطوبت می‌توان برشمرد. می‌توان این‌چنین گفت که در دسته‌بندی عایق‌های رطوبتی این نوع حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معمولاً دمای 35- و 90 درجه را می‌توان برای دمای مناسب فوم پلی اتیلن در نظر گرفت. به این ترتیب که در این دما آسیب خاصی متوجه این نوع ساندویچ پانل نخواهد شد. این خود برای بسیاری از افراد می‌تواند یک مزیت بسیار عالی به شمار آید. به هر شناخت دمای مناسب در این شرایط می‌تواند کاربرد و موارد استفاده را آسان کند.

نکته قابل‌تأمل دیگری که وجود دارد این است که فوم پلی اتیلن قادر است در برابر عوامل مخربی مانند مواد گوناگون شیمیایی و فرسایش محیطی به بهترین شکل ممکن مقاومت و استحکام خود را حفظ کند. به همین دلیل در صنایع گوناگون از این ماده نیز برای استفاده از ساندویچ پانل بسیار استقبال به عمل می‌آید. عمدتاً برای ساخت ساندویچ پانل سقفی و حتی دیواری می‌توان گفت فوم پلی اتیلن بهترین گزینه محسوب می‌شود، به این دلیل که یک عایق رطوبتی و صوتی بی‌نظیر است.

ساندیچ پانل طرح دار

همه چیز در مورد کاربرد فوم پلی اتیلن

موارد استفاده فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن می‌تواند به‌عنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی عالی عملکرد خود را به رخ بکشد. به همین دلیل که در سازه های ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمدتاً برای عایق‌بندی کف سازه، زیر پارکت، سقف و دیوارها موارد استفاده فوم پلی اتیلن را می‌توان بسیار مهم و ضروری در نظر گرفت. حتی برای درزبندی درب و پنجره‌های سازه‌ای پیش ساخته همچون ساندویچ پانل می‌توان از این ماده به‌راحتی و با کیفیت بالا برای بازدهی بیشتر استفاده کرد. بسیار دیده شده است که برای ساخت ساندویچ پانل دیواری از فوم پلی اتیلن استفاده می‌کنند.

مزایای فوم پلی اتیلن در سازه های ساندویچ پانل

از جمله دلایلی که برای ساندویچ پانل متراژ پایین از فوم پلی اتیلن استفاده می‌کنند، مزایایی است که می‌توان معرفی کرد. فوم پلی اتیلن وزن بسیار سبکی دارد که این خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. علاوه بر وزن کم خاصیت دیگری مانند برگشت‌پذیری فوم پلی اتیلن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت، همین امر سبب می‌شود که شما را با مقاومت و استحکام بسیار بالایی در مقابل مواد شیمیایی فوم پلی اتیلن روبه‌رو کند.

همچنین نوع مواد این نوع فوم به‌گونه‌ای است که مقاومت و دوام خود را در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کند. سرعت نصب فوم موردنظر باعث می‌شود که در زمان استفاده سازه‌ای مانند ساندویچ پانل کم‌ترین میزان اتلاف انرژی، زمان و البته هزینه را بتوان تجربه کرد.

شاید از این موضوع اطلاع نداشته‌اید ولی ضریب نفوذ فوم پلی اتیلن به صفر بسیار نزدیک است. به همین دلیل در محیطی که دما زیر صفر است و یا محیطی که می‌تواند بسیار مرطوب باشد، استفاده از ساندویچ پانلی که از فوم پلی اتیلن در آن به کار رفته است یک گزینه بسیار هوشمندانه است.

به هیچ عنوان هیچ گونه ماده سمی در ساختار فوم پلی اتیلن وجود ندارد و بدین ترتیب، خطری نمی‌تواند سلامت افراد را تهدید کند. همچنین در مقابل ماورا بنفش نیز دچار آسیب و صدمه نمی‌شود و تمام این موارد به مزایای اصلی فوم پلی اتیلن به کار رفته در انواع ساندویچ پانل مرتبط می‌شوند.

قیمت فوم پلی اتیلن در ساندویچ پانل

برای برآورد قیمت کاربرد فوم پلی اتیلن بهتر است بدانید که فوم‌ها معمولاً در انواع مختلفی تولید می‌شوند و صد درصد با این تعریف نمی‌توان یک قیمت ثابت را بیان کنیم. در این مواقع شما می‌توانید با کارشناسان ما در سایت mjsazeh.com در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق و موثقی را بابت قیمت و تعرفه اصلی استفاده از فوم پلی اتیلن را در سازه های ساندویچ پانل را برای شما کاربران عزیز شرح دهند. به خاطر بسپارید که قیمتی که در این سایت به صورت آنلاین مورد بررسی قرار می‌دهید صد درصد نسبت به بازار سنتی معقولانه‌تر و اقتصادی‌تر برآورد می‌شود؛ چرا که هزینه‌ای بابت واسطه و دلال در این میان نقشی ندارد و به صورت مستقیم خرید خود را انجام می‌دهید.

سخن پایانی

امروزه مانند گذشته نیست که مردم از مصالح آجری و یا سیمانی برای ساخت‌وساز استفاده کنند. با روی کار آمدن سازه های پیش ساخته می‌توان در کمترین زمان و با پایین‌ترین هزینه که صرفه اقتصادی بالایی هم دارد پروسه ساخت‌وساز را به پایان رساند. در این بین،کاربرد فوم پلی اتیلن را نمی‌توان نادیده گرفت؛ چراکه مزایا و ویژگی‌هایی قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد.

منبع:

RAUTA

امتیازدهی