معرفی ساندویچ پانل دورو نایلون

در ابتدای ماجرا باید برایتان سوال باشد که ساندویچ پانل دورو نایلون چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساندویچ پانل‌ سقفی و ساندویچ پانل دیواری به عنوان عایق در ساخت و سازها برای اجرای ساندویچ پانل قرار می‌گیرند و در انواع مختلفی با توجه به کاربردی که دارند به تولید می‌رسند. هرکدام از انواع این محصول و ساندویچ پانل دورو نایلون دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند و از همه آنها در هر سازه‌ای که می‌خواهیم نمی‌توان استفاده کنیم. بلکه باید به کاربرد و اجزای تشکیل دهنده آن توجه کرده و سپس اقدام به انتخاب و خرید آن برای ساختمان مورد نظر کنیم تا دچار خسارت جانی و مالی نشویم. ما در این محتوا قصد داریم اطلاعات جامعی راجب این محصول به سمع نظر شما برسانیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

ساندویچ پانل دورو چیست؟

ساندویچ پانل‌ها از سری سازه‌های کاذب هستند که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سازه‌ها به عنوان عایق عمل می‌کنند و از انتقال حرارت جلوگیری می‌کنند. ساندویچ پانل‌ها در انواع مختلفی از جمله ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و … به تولید می‌رسند. کاربردی‌ترین آنها ساندویچ پانل دورو نایلون می‌باشد که به عنوان عایق حرارتی و صوتی در دیوار و کف سردخانه‌ها و سالن‌های موسیقی نصب می‌گردد.

ساندویچ پانل دورو چیست

اجزای ساندویچ پانل‌ها

ساندویچ پانل‌ها که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌گیرند از یک هسته عایق و دو پوسته کامپوزیت فلزی یا پلیمری تشکیل می‌شوند. هسته عایق در بین این دو پوسته قرار می‌گیرد. جنس آن از انواع مختلفی از مواد عایق مانند پلی اورتان سفت و سخت (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR)، پلی استایرن منبسط شده (EPS)، پشم معدنی و در کل مواد کامپوزیتی می‌باشد.

ساندویچ پانل دورو نایلون نیز از دیگر انواع ساندویچ پانل‌ها مستثنی نیست و فقط جنس و ضخامت آن متغیر است. البته مرغوبیت در جنس هسته و زیاد بودن ضخامت ساندویچ پانل دورو نایلون بسته به سفارش مشتری و اجرای ساندویچ پانل متغیر می‌باشد. ضخامت این تیپ از ساندویچ پانل‌ها ۱۵، ۱۲٫۵، ۱۰، ۸، ۶، ۵، ۴ سانتیمتر، عرض آن‌ها حدود ۱٫۱۶ متر به‌صورت ثابت و مفید با در نظر گرفتن ۲ سانتیمتر اورلپ ۱٫۱۴ متر و در نهایت طول آن‌ها بین ۲ تا ۱۲ متر بسته به انتخاب خریدار تنظیم می‌گردد.

اجزای ساندویچ پانل‌ها​

مزایای ساندویچ پانل دورو نایلون

یکی از انواع ساندویچ پانل‌های دورو نایلون مدل دیواری آن می‌باشد. این نوع از محصول برای کف و یا دیواره‌های سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان عایق حرارتی از هدر رفت دما جلوگیری می‌کند. در قدیم برای این منظور بتن ریزی‌های سنگین با قیمت‌های نجومی انجام می‌دادند. استفاده از این ساندویچ پانل‌ سقفی و دیواری نه تنها در قیمت مقرون به صرفه هستند بلکه در کیفیت نیز از روش‌های قدیمی پیشی گرفته‌اند.از سری ویژگی‌هایی که این ساندویچ پانل‌ها را در بازار مورد توجه سایرین قرار داده است می‌توان به غیر قابل اشتغال بودن آن‌ها، مقاوم بودن در برابر رطوبت و بارندگی‌های بسیار، وزن بسیار سبک و قیمت مناسبشان اشاره کرد. وزن کم این محصول باعث شده است که حمل و نقل و نصب آن در ساختمان به راحتی و بدون نیاز به کار اضافی و یا استخدام کارگر به تعداد بالا انجام پذیرد. در طراحی و ساخت این نوع از ساندویچ پانل‌ها به جای دو رو ورق فلزی از دورو نایلون استفاده کرده‌اند که این امر دلیل وزن پایین آن می‌باشد. البته استفاده از پلاستیک به جای فلز باعث کاهش مقاومت آن می‌شود که در بخش‌های دیگر به آن اشاره کرده‌ایم.همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم ساندویچ پانل دورو نایلون عایق خوب حرارتی به حساب می‌آید. اگر دقیق‌تر بخواهیم به جزئیات آن بپردازیم باید بگوییم که فقط همین مورد نیست و از آن به عنوان یک عایق رطوبتی و صوتی بسیار خوب نیز یاد می‌شود. پس در واقع شما با خرید و نصب و اجرای ساندویچ پانل‌ها حتی با نصب و بهره گیری از ساندویچ پانل متراژ پایین، با یک تیر چند نشان می‌زنید.

معایب ساندویچ پانل دورو نایلون

باوجود تمام مزایایی که برای این محصول گفته شد باید به معایب آن هم توجه کنید. البته معایب این محصول نسبت به مزایای آن بسیار ناچیز بوده و از چند مورد بیشتر نمی‌باشد. در ابتدا باید به این امر اشاره کنیم که به علت مقاومت پایین این محصول در برابر فشار، در هنگام زلزله و یا بلایای طبیعی این چنین نمی‌تواند دوام بیاورد و خیلی سریع فرو می‌ریزد. پس اگر شما از سری افرادی هستید که قصد استفاده از این محصول را دارید باید برای این منظور اقدامات و پیشگیری‌های لازم را انجام دهید. بهتر است از آن در مناطق زلزله خیز و ساختمان‌ها و سازه‌های بسیار سنگین استفاده نشود.
این عیب بزرگ این تیپ از ساندویچ پانل‌ها باعث دلسردی مشتریان شده و فروش این محصول را نسبت به دیگر انواع ساندویچ پانل‌ها پایین آورده است. توصیه می‌شود از ساندویچ پانل دورو نایلون در ساخت انواع سردخانه‌ها از جمله سردخانه‌های میوه و محصولات غذایی استفاده شود.

سخن پایانی

اگر محتوای ارائه شده را به خوبی مطالعه کرده باشید درخواهید یافت که ساندویچ پانل دورو نایلون از سری انواع ساندویچ پانل‌های موجود در بازار می‌باشد که به عنوان عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی در سازه‌ها و سردخانه‌های میوه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از مزایای بسیاری برخوردار بوده و در ابعاد مختلف به مشتری عرضه می‌گردد. عموما این ساندویچ پانل‌ها در دیوارها و کف سازه نصب و اجرا می‌شود.

امتیازدهی