نصب و راه اندازی ساندویچ پانل در مازندران

در واقع ساندویچ پانل در مازندران با توجه به مزایای این نوع سازه پیش ساخته تا این حد مورد توجه قرار گرفته است. شرکت ام جی سازه یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه با نصب باکیفیت‌ ترین ساندویچ پانل‌ ها اعم از ساندویچ پانل دیواری و انواع ساندویچ پانل سقفی می‌تواند یک گزینه عالی و منحصر به فرد به شمار آید. جنس مطمئن و همچنین کیفیت نصب بالا را به هیچ عنوان نمی‌توان در هنگام خرید و سفارش نصب ساندویچ پانل نادیده گرفت.

ساندویچ پانل چیست ؟

چنانچه بخواهیم اهمیت اجرای ساندویچ پانل در مازندران اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توان گفت این سازه پیش ساخته که به عنوان یک عایق حرارتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به خاطر خواص فیزیکی خاص خود امروزه در 2 دسته بندی سقفی و دیواری جای گرفته و می‌تواند جایگزین عالی برای سقف دیوار و تیغه‌های سفالی و حتی آجری باشد.

 این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از ورق‌هایی مانند آلوزینک، آلومینیوم و گالوانیزه می‌تواند جنس لایه‌های بیرونی این نوع سازه را به بهترین شکل ممکن تأمین کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد، دیگر از مصالح ساختمانی قدیمی استفاده نمی‌کنند؛ چرا که زمان بیشتر، هزینه بالاتر و دغدغه به مراتب طولانی‌تری را باید برای ساخت‌وساز خود در نظر بگیرند. درصورتی‌که ساندویچ پانل به عنوان یک سازه پیش ساخته و سبک می‌تواند با مقاومت و استحکام بالا حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.  

 همچنین نصاب باید از یک الوار نیز جهت راه رفتن استفاده کند که تیم ماهر این مجموعه به خوبی می‌داند که چنانچه نیاز به بریدگی پانل‌ها در محل نصب باشد، استفاده از پانل‌بر جزء اقدامات ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. در بسیاری از مواقع نباید از دستگاه سنگ فرز نیز استفاده شود؛ چرا که دستگاه ممکن است سطح فلز را دچار آسیب کرده و همین امر روی کیفیت کار تأثیر مخرب بگذارد.

 همچنین هر چه سریع‎تر کلیه ضایعات فلزی که به خاطر انجام برش و سوراخ‌کاری خصوصاً برای اجرای پانل سقفی به وجود آمده را باید از میان برد تا سطح فلزی دچار زنگ‌زدگی و آسیب نشود، ناگفته نماند که در طی فرایند نصب چنانچه نیاز باشد، باید پانل‌های مورد نظر را با استفاده از شوینده‌هایی که البته آسیبی به ورقه‌های فلزی پیش رنگ شده وارد نمی‌کنند برای نظافت انتخاب کرد. 

اهمیت نصب ساندویچ پانل در مازندران

از جمله دلایلی که حتی ساندویچ پانل متراژ پایین تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است، عایق بودن این نوع سازه پیش ساخته است؛ چرا که یک عایق رطوبتی ساندویچ پانل ، سرمایی، گرمایی، و ضد حریق به شمار می‌آید و می‌تواند دوام بالای خود را در مقابل بارهای اضافه‌ای که برسازه وارد می‌آید به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

 توجه داشته باشید که نصب بسیار آسان در کنار وزن سبک سازه و همچنین قیمت تمام‌شده بسیار مقرون‌به‌صرفه، توانسته دلیل استفاده از ساندویچ پانل را تا این حد واضح نشان دهد. بی‌انصافی است اگر قابلیت انعطاف‌پذیری عالی را جزء ویژگی‌ها و امتیازهای اصلی و بارز برای انتخاب ساندویچ پانل در نظر نگیریم.

 متأسفانه برخی از افراد آن‌چنان که باید شاید به جلوگیری از اتلاف هزینه، زمان و انرژی توجهی نشان نمی‌دهند و هنوز که هنوز است به استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی تمایل دارند. درصورتی‌که باید مبالغ بالا و هنگفتی را حتی برای دستمزد کارگران پرداخت کنند. در صورتی که استفاده از ساندویچ پانل بسیار کم هزینه‎تر است و می‌تواند در کوتاه مدت سازه مورد نظر را به راحتی سرپا کرد.  

نصب و راه اندازی ساندویچ پانل در مازندران

همه چیز در مورد ساندویچ پانل در مازندران

ساندویچ پانل چند نوع دارد؟

برای نصب و راه‌اندازی ساندویچ پانل بهتر است بدانید که ساندویچ پانل در انواع سقفی و دیواری تقسیم‌بندی می‌شود که معمولاً ساندویچ پانل‎های سقفی برای پوشش دهی سقف گزینه قابل قبول و مناسبی هستند و می‌تواند یک سازه سبک را به وجود آورد.

به خاطر دوام و استحکام بالاتر در مقایسه با مصالح قدیمی بهترین گزینه محسوب می‌شود و معمولاً از ورود رطوبت نیز این نوع ساندویچ پانل به راحتی جلوگیری کرده و یک عایق مناسب به شمار می‌آید. ساندویچ پانل دیواری  نیز همچون مدل سقفی خود یک نوع عایق به شمار می‌آید که در جنس‌های گوناگونی تولید می‌شود و می‌توان گفت که کاربرد بیشتری داشته و حقیقتاً کیفیت بالاتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.  

ورق‌های مورد استفاده در ساندویچ پانل

همان‌گونه که گفته شد برای نصب و راه‌اندازی ساندویچ پانل سقفی یا دیواری از انواع ورق‌ها می‌توان استفاده کرد که معمولاً مقاومت ورق آلوزینک در برابر آتش و رطوبت کاملاً ستودنی است؛ چرا که از ترکیب آلو زینک و زینک ساخته می‌شود در مورد ورق گالوانیزه نیز بهتر است بدانید که برای جلوگیری از خوردگی گزینه ایده آلی است. حتی در صورت وجود ترک باز هم می‌توان نسبت به زنگ‌زدگی مقاومت بالای خود را نشان دهد.

ورق گالوانیزه رنگی نیز بهترین گزینه برای سقف شیروانی و حتی ساخت کانکس به شمار می‌آید و در خودروسازی نیز از این ورق استفاده می‌شود، ورق سیاه نیز در نصب و راه‌اندازی ساندویچ پانل به این دلیل مورد استفاده است که ظاهری مات داشته و می‌تواند یک نمای خاص و فوق العاده را نیز همانند ورق‌های روغنی البته به صورت مات نمایش بگذارد.

ورق آلومینیوم مقاومت بسیار کمتری دارد و به همین دلیل است خوردگی و زنگ‌زدگی را از جمله ایرادهای ورق آلومینیوم برای نصب ورق ساندویچ پانل در نظر می‌گیرند، اما ورق‌های روغنی یکی از پراستفاده‌ترین ورق‌ها برای نصب ساندویچ پانل به شمار می‌آیند که ضخامت بالایی داشته که البته می‌توان به راحتی ضخامت آن را نیز کاهش داد.

انواع فوم مورد استفاده در نصب ساندویچ پانل در مازندران

حال که در مورد ورق‌ها صحبت کرده‌ایم، بهتر است بدانید که انواع فوم نیز برای نصب ساندویچ پانل در مازندران می‌تواند به کار آید. فوم پلی اورتان (پلی اورتان)، فوم پلی استایرن و فوم xps هرکدام کارایی خاص خود را به نمایش می‌گذارند. معمولاً فوم پلی اورتان از جمله پرکاربردترین پلیمری است که به خاطر وزن کم و مقاومت بالا امروزه برای ساخت ساندویچ پانل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد اما فوم پلی استایرن نیز که به نام یونولیت هم شناخته می‌شود می‌تواند به وزن سبک سازه کمک کند. برای برآورد قیمت پایین‌تر و فوم xps  یک گزینه ایده آل به شمار می‌آید. برای ساخت سوله و همچنین کارگاه‌های صنعتی هم می‌تواند انتخاب ایده آلی باشد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر برای استفاده از انواع فوم در نصب ساندویچ پانل لا مشاورین ما در شرکت ام جی سازه در ارتباط باشید.

سخن پایانی

نصب و راه اندازی ساندویچ پانل در مازندران را باید به یک تیم ماهر و وارد بسپارید که متخصصین ما در این حوزه در شرکت ام جی سازه آماده همکاری شما عزیزان هستند. قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات را حقیقتاً نمی‌توان برای دریافت خدمات از این شرکت نادیده گرفت و به همین دلیل، امروزه اکثر مردم عزیز مازندران جزء مشتریان دائم این شرکت معتبر محسوب می‌شوند و بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصین و دیگر همکاران ما در شرکت نیز در ارتباط باشید. به هر حال، کیفیت اتفاقی نیست و باید از افراد ماهر و کاربلد با سابقه کاری بالا انتظار داشته باشید.

امتیازدهی