معرفی کلین روم ساندویچ پانلی

کلین روم ساندویچ پانلی چیست ؟

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که کلین روم ساندویچ پانلی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کلین روم به مکانی گفته می‌شود که در آن حداقل گردش هوا در جریان باشد. بنابراین باید در ساخت این اتاق‌ها که به آنها اتاق‌های تمیز هم گفته می‌شود نهایت دقت و بهترین مصالح به کار برده شود و یکی از این مصالح مناسب ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می‌باشد. بنابراین برای معرفی کلین روم ساندویچ پانلی باید گفت که اتاقی است کاملاً تمیز و ایزوله که از لحاظ استانداردها مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد و در موارد بسیاری کاربرد دارد. همچنین در ادمه به اجرای ساندویچ پانل مپردازیم.

کلین روم ساندویچ پانلی چیست؟

تاریخچه کلین روم ساندویچ پانلی بر‌می‌گردد به سال ۱۹۴۰ میلادی، در این زمان محققین غربی در آزمایش و نتیجه یک دارو دچار مشکل شدند که دلیل آن آلودگی محیط بود. به همین خاطر آن‌ها به فکر ساخت مکانی کاملاً تمیز و ایزوله افتادند که بتوانند مواد آزمایشگاهی و داروسازی خود را در آن نگهداری کنند بدون این که کمترین آلودگی و میکروب به آن برسد. در نهایت اتاق‌های تمیز به شکل امروزی ساخته شدند.

در این اتاق‌ها به دلیل استفاده از ساندویچ پانل سقفی در ساخت آن موجب شده تا ذرات معلق موجود در محیط و همچنین آلودگی‌ها به حداقل ممکن برسد و در نهایت موجب ایزوله شدن محیط جراحی و آزمایشگاهی می‌شود. در”کلین روم ساندویچ پانلی” هیچ گونه ذرات معلق، بخار آب، میکروب، گرد و غبار وجود ندارد و در مقابل مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. اتاق‌های تمیز به خاطر محیط کاملا ایزوله کاربردهای فراوانی دارند و بر اساس میزان قرنطینه بودن و آلایندگی که دارند به چند دسته تقسیم می‌شوند.

مهمترین کاربرد این اتاق‌ها در صنایعی از جمله ساخت موشک، داروسازی، هوافضا، صنایع هسته‌ای و موارد بسیار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر خصوصیات این اتاق‌ها باید گفت که پانل کلین روم مدل دیواری و سقفی می‌باشد که بسیار سبک وزن هستند و در اتاق‌های تمیز هم دقیقا همین طور است. اجرای ساندویچ پانل‌ هایی که در سازه‌های پیش ساخته مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین شکل هستند اما ورق و عایق‌های به کار برده شده در کلین روم ساندویچ پانلی بسیار حساس‌تر و بهتر هستند و کیفیت مواد به کار برده شده در این محصول بسیار بیشتر است.

مزایای کلین روم ساندویچ پانلی چیست؟

به دلیل مواد و مصالح استفاده شده در کلین روم ساندویچ پانلی این اتاق مزایا و امکاناتی دارند که سبب شده تا فعالیت‌هایی که به ایزوله بالا نیاز دارند و یا موادی که باید در یک محیط عاری از آلاینده نگهداری شوند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین و اصلی‌ترین مزیت این اتاق‌ها، محیط کاملا ایزوله و بدون آلودگی می‌باشد و این ساندویچ پانل‌ها به گونه ای ساخته می‌شود که مقاومت بسیار زیادی در برابر هرگونه پوسیدگی، زنگ زدگی، خوردگی، تغییرات شیمیایی، رشد باکتری و میکروب دارد.

همچنین به دلیل استفاده از عایق‌های مناسب در لایه‌های میانی ساندویچ پانل دیواری موجب شده تا نسوز و کند سوز باشند که این امر آنها را در برابر هرگونه حریق و آتش ‌سوزی ایمن می‌کند. از دیگر مزیت‌های این محصول این است که مصالح آن بسیار سبک بوده و بین دوازده تا سی کیلوگرم در متر مربع وزن دارد که سبب شده حمل و نقل، جابجایی و نصب آن بخصوص در ارتفاع بسیار سریع و راحت تر باشد.

این پانل‌ها در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله بسیار مقاوم هستند و همچنین در برابر هرگونه سرما، رطوبت و صدا نیز عایق بسیار مناسب می‌باشند. در نهایت به خاطر ضخامت بسیار کم دیواره‌های ‘ساندویچ پنل کلین روم’ فضای بیشتری در اختیار مصرف کننده خواهد بود. وجود چنین ویژگی‌ها و مزیت‌هایی موجب شده تا این ساندویچ پانل در مقایسه با دیگر محصولاتی که در ساخت سقف و دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد برتری داشته باشد.

مزایای کلین روم ساندویچ پانلی چیست

قیمت ساندویچ پانل کلین روم چقدر است؟

اتاق‌های تمیز با توجه به ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که دارند کاربردهای فراوانی در صنعت و به خصوص در فعالیت‌های آزمایشگاهی و پزشکی دارند. به طور کلی انواع این ساندویچ پانل متراژ پایین با توجه به نوع کاربردی که خواهند داشت به دو دسته اتاق‌های تمیز ایستا و اتاق‌های تمیز پویا تقسیم بندی می‌شوند. هر‌‌‌کدام از این پانل‌ها به خاطر نوع کارکردشان به روشی خاص ساخته می‌شوند. با توجه به نوسانات زیادی که در قیمت مصالح به کار برده شده در این اتاق‌ها وجود دارد نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای آن مطرح کرد. اما باید گفت که شرکت‌های زیادی در زمینه تولید و ارائه این اتاق‌های تمیز فعالیت دارند که برای اطلاع دقیق و به روز از قیمت آن می‌توانید با مشاوران آنها تماس گرفته و ضمن کسب مشاوره لازم از قیمت آن نیز آگاهی یابید.

خرید ساندویچ پانل کلین روم

در صورتی که برای پروژه‌های خود به یک فضای استریل و ایزوله نیاز دارید. توصیه می‌کنیم یک فضای ساندویچ پانل کلین روم تهیه کنید.‌ این اتاق‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مناسب هرگونه پروژه تحقیقاتی حساس و ایزوله می‌باشند. همچنین این سازه‌ها به خاطر مصالحی که در آن به کار برده می‌شود، موجب صرفه جویی در هزینه‌ها از جمله، هزینه‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان به دلیل جلوگیری از تبادل گرما و سرما و در نهایت مصرف انرژی کمتر می‌شود. همچنین هزینه پی‌سازی و اسکلت ساختمان‌های بلند به دلیل وزن سبک دیوار و سقف که با استفاده از ساندویچ پانل ساخته شده است می‌باشد. در بازار قیمت های متفاوتی برای این ساندویچ‌های پانل روم ارائه شده است که با توجه به نوسانات بازار هر روز متغیر می‌باشد. برای خرید این پانل‌ها از جمله آگاهی از لیست قیمت ساندویچ پانل کلین روم با ضخامت ۴ سانتیمتر می‌توانید به شرکت مورد نظر تماس گرفته و در صورت تمایل سفارش خود را ثبت کنید.

خرید ساندویچ پانل کلین روم ​

مشخصات فنی ساندویچ پانل کلین روم

تمامی سازه‌های پیش ساخته پانل براساس نوع عایق و ضخامت ورق‌های به کاربرده شده در آن انواع مختلفی دارند. ویژگی که در رابطه با پانل کلین روم هم صدق می‌کند. این پانل‌ها وزن بسیار سبک و کمی دارند و معمولا دوازده تا سی کیلوگرم بر متر مربع می‌باشند. ساندویچ پانل کلین روم از سه لایه تشکیل شده است که جنس لایه بالایی و زیرین آن از نوع ورق گالوانیزه و لایه میانی از نوع فوم پلی یورتان می‌باشد. ساندویچ‌های پانل نیز از چهار سانتی متر تا پانزده سانتی متر متفاوت هستند و هر کسی می‌تواند با توجه به نیاز خود از هر ضخامتی که بخواهد از بازار تهیه کند اما به طور معمول از پانل‌های با ضخامت شش سانتی متر استفاده می‌شود.

 این پانل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا صاف و یکدست هستند و هیچ گونه سوراخ و یا درزی در آن وجود ندارد. طوری که حتی پیچ‌‌هایی که در آن به کار برده شده هم به صورت مخفی و غیر قابل روئیت هستند. چرا که وجود هرگونه درز و یا سوراخی در آن مغایر با استاندارد‌های لازم است و موجب نفوذ آلاینده و میکروب به داخل آن می‌شود. حتی در پانل‌هایی که برای محیط ایزوله و استریل ساخته می‌شود هم هیچگونه پیچی استفاده نمی‌شود. بلکه پانل‌های مورد نیاز برای چنین مکان‌هایی در هر پانل شیار و زبانه‌ای وجود دارد که موجب می‌شود پانل‌ها در یکدیگر چفت بشوند و این گونه به هیچ عنوان هوا، میکروب و هر چیز آلاینده دیگری به داخل آن نفوذ نمی‌کند.

ساندویچ پانل کلین روم چه جاهایی کاربرد دارد؟

ساندویچ پانل کلین روم به خاطر ویژگی‌هایی که دارد به خصوص محیط بسیار استریل آن در صنایع و تولیدات زیادی که از حساسیت زیادی برخوردارند، کاربرد دارد و به همین خاطر در تنوع و ابعاد مختلف تولید می‌شود. برخی از مهمترین کاربردهای این پانل‌ها عبارتند از :

  • کاربرد در داروسازی: از اتاق تمیز برای تولید محصولات پزشکی از جمله تولید انواع دارو، آمپول‌ها، آنتی بیوتیک‌ها و دیگر تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.
  • کاربرد در مکان های پزشکی: برای محیط های پزشکی از جمله اتاق‌های جراحی، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های مخصوص کودکان نیز کاربرد دارد.
  • کاربرد در صنایع هوایی: از دیگر کاربرد اتاق تمیز در ساخت موشک، آزمایشگاه‌های هوا فضا و همچنین ساخت و تعمیر انواع تجهیزات هوایی می‌باشد.
  • کاربرد در صنایع تولیدی: از پانل‌های کلین روم برای ساخت انواع دستگاه‌های سنجش و مصالح ساختمانی حساس، خودروسازی قطعات و موارد دیگر نیز استفاده می‌شود.

 

به طور کلی از ساندویچ پانل کلین روم برای تهیه هرگونه مواد نیمه رسانا از جمله سیلیکون، ژرمانیوم و دیگر زمینه‌ها و فعالیت‌هایی که برای تولیدات خود به یک محیط کاملا استریل و ایزوله نیاز دارند بهترین گزینه است.

ساندویچ پانل کلین روم چه جاهایی کاربرد دارد

سوالات متداول

  • ساندویچ پانل کلین روم چیست؟

محفظه‌هایی هستند که از مواد خاص ساخته شده‌اند طوری که هیچ گونه آلاینده و میکروب به آن وارد نمی‌شود.

  • جنس ساندویچ پانل کلین روم از چه موادی است؟

ساندویچ پانل کلین روم از سه لایه تشکیل شده است که جنس لایه بالایی و زیرین آن از نوع ورق گالوانیزه و لایه میانی از نوع فوم پلی یورتان می‌باشد.

  • مهمترین کاربرد پانل‌ها در چه زمینه است؟

بیشترین کاربرد آن در زمینه تولیدات پزشکی، آزمایشگاهی، هوافضا و هرگونه صنعتی که نیاز به محیط کاملا استریل دارد.

  • مهمترین مزایای ساندویچ پانلی چیست؟

وزن بسیار سبک، ایمن در برابر هرگونه حریق، سرما، رطوبت و آلودگی، صرفه جویی در مصرف انرژی و غیره.

امتیازدهی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.