کانکس دو طبقه چگونه ساخته می شود؟

یکی از پرکاربردترین و البته لوکس‌ترین کانکس‌هایی که در حال حاضر شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید کانکس دو طبقه است که دارای انواع گوناگون 18 متری،20 متری الی 160 متری میباشد. توجه داشته باشید که کیفیت اولین و مهم‌ترین نکته ای است که در هنگام استفاده از این نوع کانکس و طراحی آن باید در نظر بگیرید. امروزه به خاطر استفاده از پانل‌های آماده یعنی ساندویچ پانل این کانکس‌ها بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند که در این بین، شرکتی مانند ام جی سازه توانسته به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت بی نظیر انواع ساندویچ پانل، حرف‌های زیادی در این حوزه برای گفتن داشته باشد.  

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

اجرای ساندویچ پانل

برای اطلاعات بیشتر در مورد اجرای ساندویچ پانل کلیک کنید

چگونگی ساخت کانکس دو طبقه

از ساندویچ پانل برای ساخت این نوع کانکس بدون شک استفاده می‌کنند.ساندویچ پانل‌ معمولاً از موادی مانند پلی استایرن تولید میشوند.که خود شامل دو دسته ساندویچ پانل دیواری و سقفی میشود.در مورد نحوه ساخت هم می‌توان گفت که سبک کانکس با توجه به سلیقه شخصی شما طراحی می‌شود و این یکی از مزایای ساخت این نوع کانکس به شمار می‌آید.

این سازه عمدتاً در مساحتی که ۱۰۰ مترمربع بالاتر باشد، ساخته می‌شود و امکانات زیادی برای کانکس‌های دو طبقه در نظر می‌گیرند که هر چقدر امکانات بیشتر باشد، طبیعتاً اسکلت‌بندی قوی‌تر و همچنین مساحت بیشتری را باید در نظر گرفت.

 این نوع کانکس سازه‌ای است که به صورت دو طبقه روی یکدیگر قرار گرفته و ستون‌های طبقه پایین باید بار طبقه دوم را هم به دوش بکشد و به زمین و فونداسیون منتقل کند.

مهندس باید در ابتدا در محل ساخت سازه حاضر شده و محل را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند به طراحی و ترسیم نقشه‌ها بپردازد؛ چرا که طراحی سه بعدی برای اجرای کانکس دو طبقه صد درصد موضوع بسیار مهمی به شمار می‌آید. معمولاً کانکس‌های دو طبقه ساندویچ پانل را می‌توان در محل و در کارخانه اجرا کرد. توجه داشته باشید استفاده از ساندویچ پانل مرغوب و با کیفیت طبیعتاً می‌تواند به انتقال بار طبقه دوم به زمین به بهترین شکل ممکن کمک کند، بدون اینکه مشکلی به خاطر شرایط متفاوت جوی به وجود آید.  

چگونگی ساخت کانکس دو طبقه

همه چیز در مورد کانکس دو طبقه

قیمت کانکس دو طبقه

چنانچه در مورد قیمت کانکس دو طبقه با شما بخواهیم صحبت کنیم، بهتر است بدانید که قیمت ساندویچ پانل صد درصد روی قیمت اصلی ساخت و طراحی این کانکس هم بی‌تأثیر نخواهد بود. به هر حال شما از ساندویچ پانل متراژ پایین  و بالاتر استفاده می‌کنید. اصلی در طراحی کانکس‌های دو طبقه از ستون‌های قوی‌تری استفاده می‌کنند که در مقایسه با دیگر کانکس‌ها در حالت کلی شما قیمت بالاتری را باید در نظر بگیرید. البته نوع امکانات، فرم طراحی و نوع مصالح مصرفی هرکدام هزینه‌ای را برای شما به وجود می‌آورند. کیفیت همیشه با قیمت در ارتباط است و به همین دلیل، شما اگر به دنبال کیفیت بالاتر هستید، صد درصد باید به دنبال مصالحی ارزان‌قیمت نباشید؛ چرا که هیچ‌گاه مصالح با کیفیت با قیمت پایین تولید نمی‌شوند و مواد اولیه ارزانی به ساخت این مصالح کمک نمی‌کند و همین مواد اولیه می‌تواند به طول عمر اصلی سازه شما مربوط باشد.

امکانات کانکس دو طبقه

در طراحی کانکس دو طبقه معمولاً آشپزخانه‌ای بزرگ با امکاناتی همچون گاز رومیزی، سینک ظرفشویی، هود و کابینت را می‌توان در نظر گرفت. البته امکاناتی هم مانند تخت تاشو، حمام و کمد دیواری را هم نباید نادیده گرفت. این کانکس‌ها دارای سالن پذیرایی و نشیمن بوده که می‌توان از میز ناهارخوری شیک و لوکس در کانکس به نحو احسنت استفاده کرد.

 در مورد سرویس بهداشتی در طبقات و همچنین فضاهایی که می‌توان اضافه کرد مانند اتاق فیلم، میز بیلیارد و پیانو هم نمی‌توان غافل شد. در طبقه دوم و همچنین تراس ورودی که با درب مدرن و ضد سرقت پوشش داده شده است، به کیفیت ساخت این نوع کانکس می‌توان پی برد. طبیعتاً شما اگر از ساندویچ پانل سقفی برای طراحی این نوع کانکس استفاده کنید، نسبت به عمر مفید کانکس در طولانی مدت مطمئن خواهید بود.

این نکته را باید به خاطر داشته باشید که در طراحی این نوع کانکس، امکان نصب لوستر هم وجود دارد و حتی سیستم برق کشی و لوله‌کشی نیز به صورت توکار انجام می‌پذیرد. عایق‌کاری صوتی و حرارتی از جمله امکانات دیگری به شمار می‌آیند که برای طراحی کانکس‌های دو طبقه می‌توان در نظر گرفت که ساندویچ پانل می‌تواند بهترین عایق به شمار آید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند از خدمات این‌چنینی در کانکس دو طبقه  استفاده کنند.

 

امکانات کانکس دو طبقه

مزایای کانکس دو طبقه

از جمله مزایای استفاده از کانکس دو طبقه به اجرای ساندویچ پانل برمی‌گردد که در مورد مزایای ساندویچ پانل لازم نیست به توضیح و تفسیر زیادی بپردازیم. بهتر است بدانید که سرعت اجرا در مقایسه با سازه‌های سنتی از جمله مزایای اصلی به شمار می‌آید.

 همچنین برای نورگیری بیشتر ابعاد بزرگ‌تر پنجره را نباید نادیده گرفت. همچنین درب اتاق برای این نوع کانکس می‌تواند بزرگ‌تر طراحی شود که البته اگر از ساندویچ پانل مرغوب و با کیفیتی استفاده کنید، صد درصد مقاومت بالا در مقابل زلزله و هر شرایط جوی نامناسب می‌تواند مهم‌ترین مزیتی باشد که می‌توان در نظر گرفت. در عین حال زیبایی و طراحی ایده آل با یک عمر ۲۵ الی ۳۰ ساله از جمله مزایای اصل دیگر در کنار قیمت مناسب برای استفاده از “کانکس دو طبقه” به شمار می‌آید.  

به هر حال شما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از این کانکس زیبا استفاده کنید و حتی در فضای داخلی از برای ساخت پله هم ناامید نشوید، البته زیرپله را بسیاری در کانکس‌های دو طبقه به عنوان انباری در نظر می‌گیرند و نکته مهم دیگر این است که شما می‌توانید، قابلیت کاهش و افزایش فضا را یکی از قابلیت‌های اساسی برای استفاده از کانکس‌های پیش ساخته ویلایی دو طبقه در نظر بگیرید.

 

مزایای کانکس دو طبقه

سخن پایانی

 برای سفارش کانکس دو طبقه بهتر است از مصالحی مانند ساندویچ استفاده کنید که شرکت ام جی سازه باکیفیت‌ترین، خوش‌قیمت‌ترین و محبوب‌ترین پانل‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در مورد کیفیت و قیمت در طولانی مدت از مزایای اصلی ساندویچ پانل‌های این شرکت برای ساخت انواع کانکس مانند کانکس‌های دو طبقه بهره‌مند شوید و برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.

امتیازدهی