پانل سقفی گالوانیزه چیست؟

پانل سقفی گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا لازم است بدانید که پانل سقفی گالوانیزه یا ساندویچ پانل یکی از مصالح ساختمانی است که از قبل ساخته و آماده شده است و در ساخت و سازها و معماری خانه استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌ها عایق‌هایی در برابر هدر رفتن گرما و سرما مانند پانل سقفی گالوانیزه هستند که امروزه به جای استفاده از مصالح سنتی در معماری ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. ساندویچ پانل‌ها به‌طور کلی به دو گروه ساندویچ پانل سقفی  و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می‌شوند که قصد داریم در این مطلب به پانل سقفی گالوانیزه که یکی از انواع ساندویچ پانل‌ها می‌باشد و به اجرای ساندویچ پانل بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساختار پانل سقفی گالوانیزه چگونه است ؟

پانل سقفی گالوانیزه یکی از انواع ساندویچ پانل‌ سقفی می‌باشد. همان‌طور که در جریان هستید، ساندویچ پانل‌ها سه لایه دارند که دو لایه ورق آن مقاوم است که در میان این دو لایه، لایه‌ای نرم‌تر قرار گرفته است. ورق روی کار یا پانل، ممکن است آلومینیوم‌هایی با رنگ‌های مختلف و یا گالوانیزه طرح‌دار باشد. ورق زیر کار یا پشت آن، ممکن است لامینه کاغذ کرافت با فویل آلومینیوم باشد و یا مانند روی پانل، “ورق گالوانیزه” باشد. در وسط دو لایه ورق محکم آن، فوم وجود دارد که این فوم ممکن است پلی اورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ باشد.

بنابراین متوجه شدید که “پانل سقفی گالوانیزه”، یک نوع ساندویچ پانل است که از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است. ورق گالوانیزه به نوعی آهن می‌باشد که از یک فلز محافظ که معمولا روی می‌باشد، پوشانده شده است. ورق‌ گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. به همین علت است که در اجرای ساندویچ پانل استفاده از پانل‌های گالوانیزه برای سقف و دیوار بسیار کاربرد دارد و یکی از اقتصادی‌ترین مصالح برای ساختن، هر ساختمانی می‌باشد.

مزایای پانل سقفی گالوانیزه چیست؟

قطعا مزایایی برای این نوع ساندویچ پانل سقفی که از جنس ورق گالوانیزه است، وجود دارد که آن را به یک مصالح پر کاربرد و منحصر به فرد بدل کرده است. خود پانل سقفی به علت ویژگی‌های ذاتی که در همه ساندویچ پانل‌ها موجود می‌باشد، مزایای بسیاری از جمله عایق بودن آن، عمر بالا، مقرون به صرفه بودن، سبک وزنی و غیره دارد که بسیار پر طرفدار می‌باشد. حال اگر این پانل از جنس گالوانیزه باشد، مزایای آن چند برابر می‌شود. زیرا که خود ورق‌ گالوانیزه به تنهایی خصوصیات و ویژگی‌هایی از جمله ماندگاری پوشش ورق، مقاوم در برابر صدمات محیطی و خوردگی و غیره  دارند که آن را به یکی از مصالح مفید و با مزیت فراوان تبدیل کرده است.

پانل سقفی گالوانیزه ترکیبی از همه خوبی‌ها و ویژگی‌های مثبت این دو می‌باشد که باعث شده است مزایای بسیاری در ساختمان سازی داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به هزینه و قیمت بسیار پایین و به صرفه نسبت به روش‌های سنتی و حتی سایر ساندویچ پانل‌ها مثل ساندویچ پانل دیواری، عایق بسیار مناسب برای سرما و گرما، مقاوم در برابر فشار، طول عمر بالا و دوامی حدود 20 الی 30 سال، مستحکم در مقابل حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و صرفه جویی در آن، مقاوم در مقابل آتش‌سوزی، دوام و مقاومت پوشش آن در برابر پوسیدگی و خوردگی، محافظتی کامل در مقابل صدماتی که از سوی محیط وارد می‌شود، بازرسی راحت که می‌توان آن را چشمی بازرسی کرد و نیازی به خرابی سازه نیست، آماده شدن آن در مدت زمان کم مانند ساندویچ پانل متراژ پایین ، متنوع در رنگ و طرح، سبک وزنی آن که باعث جا به جایی راحت آن می‌شود، مقاوم و مستحکم در همه نوع آب و هوا و شرایط محیطی، اشاره کرد.

قیمت پانل سقفی گالوانیزه چقدر است؟

تا اینجای مطالب شما با کاربرد، ویژگی‌ها و مزیت‌های پانل‌ سقفی گالوانیزه آشنا شدید. دانستید که یک سازه مهم در ساخت و ساز است. علاوه بر کیفیتی که دارد، ویژگی‌های بسیاری نیز دارد که آن را جز محبوب‌ترین سازه‌ها کرده است. اگر شما بخواهید کارایی آن را با مصالح سنتی اجرا کنید، قطعا هزینه گزافی باید برای آن پرداخت کنید. اما پانل‌ سقفی گالوانیزه یکی از به صرفه‌ترین سازه‌های پیش ساخته است که هزینه اجرایی آن نسبت به سایر مصالح بسیار کم است. علاوه بر این استفاده از این پانل‌ها در موارد دیگر باعث صرفه جویی می‌شود و باعث می‌شود که هزینه‌هایی که برای گرما و سرما می‌شود به حداقل برسد و در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند. اما در نهایت، در ارتباط با قیمت آن باید گفت که پانل سقفی گالوانیزه، ضخامت، اندازه و ابعاد، کیفیت، لایه عایق، طرح و جنس‌های مختلفی دارد که همگی در قیمت هر متر مربع آن تاثیرگذار است و به علت نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت، امکان اینکه یک قیمت مشخص و ثابت تعیین شود و به شما داده شود، وجود ندارد. به همین علت برای کسب اطلاعات دقیق در این باره می‌توانید به کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبری که در این باره فعالیت می‌کنند و پانل سقفی گالوانیزه را می‌سازند و آماده می‌کنند، مراجعه کنید و قیمت را از آن‌ها جویا شوید.

خرید پانل سقفی گالوانیزه چگونه ممکن می‌شود؟

امروزه برای خرید هر چیزی، چندین راه ممکن است. خرید حضوری، خرید تلفنی و یا خرید آنلاین و اینترنتی. همان‌طور که می‌دانید پانل‌های سقفی گالوانیزه ساخت کارخانه می‌باشد و قطعا این کارخانه‌ها، نمایندگانی برای فروش و یا شرکت‌هایی در این باره دارند که شما با مراجعه حضوری می‌توانید این پانل‌های سقفی گالوانیزه را خریداری کنید. همچنین با اطلاع از شماره تماس آن‌ها می‌توانید به صورت غیر حضوری برای خرید آن اقدام کنید. علاوه بر این‌ها، اکثر کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای بیشتر دیده شدن و معرفی خود، سایت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که برای فروش محصولات بسیار کمک کننده است. و شما می‌توانید با جستجو کردن عبارت “پانل سقفی گالوانیزه” در مرورگرهایی مثل گوگل به سایت این شرکت‌ها دسترسی داشته باشید و با مراجعه به این سایت‌ها برای خرید یکی از محصولات آن‌ها یعنی پانل سقفی گالوانیزه اقدام کنید.

کاربرد پانل سقفی گالوانیزه چیست؟

ساندویچ پانل سقفی به علت گستردگی در مواردی که مصرف می‌شود، امروزه به یکی از مصالح با کاربردهای متفاوت در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است. پانل سقفی به تنهایی کاربردهای بسیاری دارد و از جمله کاربرد آن می‌توان به استفاده از آن خانه‌های پیش ساخته، مرغداری‌ها، در پناهگاه‌ها و کمپ‌های موقت، نمازخانه، اورژانس موقتی، در ساختن هتل‌ها، محیط‌های آموزشی موقت، تعمیرگاه‌های موقتی، سرویس بهداشتی، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی، سوله‌های نگهبانی و انبارها و سردخانه‌ها اشاره کرد. ورق‌های گالوانیزه نیز یکی از موارد مصرفی و یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان‌سازی به حساب می آید. از این ورق‌ها در ساخت نمای بیرونی ساختما‌ها، سقف‌ها، درب‌ها، لوازم خانگی، ساختمان‌های فلزی، قطعات مورد استفاده در خودروها و هر محصول دیگری که نیاز دارد در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت کند، استفاده می‌شود.

حال اگر این پانل‌ها از جنس گالوانیزه باشد و با آن ساخته شده باشد، به دلیل ویژگی کاربردی آن و مقاومت آن در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی و استحکام بسیار زیاد آن، کاربرد آن دو چندان خواهد داشت. پانل سقفی گالوانیزه را در مکان و شرایطی می‌توان استفاده کرد و کاربردهای فراوانی دارد. اما از بیشترین کاربردهایی که دارد و بیشترین استفاده‌ای که می‌شود، می‌توان به کارخانه و کارگاه‌های صنعتی، ساختن ساختمان‌های پیش ساخته، سالن‌های ورزشی، استخرها، انبار و سوله، یخچال‌های مواد غذایی، معادن، جایگاه‌های سوخت، کیوسک‌های روزنامه فروشی، صنعت خودروسازی، کانکس‌ها، پارکینگ خودرو، درمانگاه‌های صحرایی، واحدهای امداد، محیط‌های آموزشی و باشگاه‌ها اشاره کرد

مشخصات فنی پانل سقفی گالوانیزه چیست؟

پانل سقفی گالوانیزه به علت اینکه از ساندویچ پانل و ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است هر کدام مشخصاتی دارد که در واقع با یکدیگر ترکیب شده‌اند. به‌طور مثال ساندویچ پانل‌های سقفی از ضخامتی حدود 5 میلیمتر تا 7 میلیمتر ساخته می‌شود و طرح‌هایی به صورت ساده، پیچ مخفی، طرح سفالی و شادولاینی 3 گام و 5 گام  دارد. همچنین ورق‌های گالوانیزه در عرض‌های 1.25 و 1 متری تولید می‌شوند، طول آن به به دلخواه مشتری برش داده می‌شود، وزن هر ورق گالوانیزه در هر متر مربع 4 کیلوگرم می‌باشد و در طرح‌های  ذوزنقه ای، طرح سفالی، شادولاینی و کرکره‌ای ساخته می‌شود. پانل سقفی گالوانیزه در اندازه‌های متفاوتی با توجه به سلیقه و خواست مشتری ساخته می‌شود و متغیر است و البته محدودیت‌هایی دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت. این پانل می‌تواند ضخامتی از 5 سانتی متر تا 15 سانتی متر داشته باشد، عرضی حدودا 1.5 متر و طول آن کاملا به دلخواه و خواست مشتری خواهد بود.

سوالات متداول

  • ساندویچ پانل گالوانیزه سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی گالوانیزه، یک نوع ساندویچ پانل است که از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است. ورق گالوانیزه به نوعی آهن می‌باشد که از یک فلز محافظ که معمولا روی می‌باشد، پوشانده شده است. ورق‌های گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. به همین علت است که استفاده از پانل‌های گالوانیزه برای سقف و دیوار بسیار کاربرد دارد.

  • کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه چیست؟

پانل سقفی گالوانیزه را در مکان و شرایطی می‌توان استفاده کرد و کاربردهای فراوانی دارد. از جمله کاربردهای آن می‌توان به کارخانه و کارگاه‌های صنعتی، ساختن ساختمان‌های پیش ساخته، سالن‌های ورزشی، استخرها، انبار و سوله، یخچال‌های مواد غذایی، معادن، جایگاه‌های سوخت، کیوسک‌های روزنامه فروشی، صنعت خودروسازی، کانکس‌ها، پارکینگ خودرو، درمانگاه‌های صحرایی، واحدهای امداد، محیط‌های آموزشی و باشگاه‌ها اشاره کرد.

  • قیمت ساندویچ پانل سقفی گالوانیزه چقدر است؟

ساندویچ پانل سقفی گالوانیزه، ضخامت، اندازه و ابعاد، کیفیت، لایه عایق، طرح و جنس‌های مختلفی دارد که همگی در قیمت هر متر مربع آن تاثیرگذار است و به علت نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت، امکان اینکه یک قیمت مشخص و ثابت تعیین شود و به شما داده شود، وجود ندارد. به همین علت برای کسب اطلاعات دقیق در این باره می‌توانید به کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبری که در این باره فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید و قیمت را از آن‌ها جویا شوید.

امتیازدهی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.