انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل

قطعات جانبی ساندویچ پانل، جزء ضروری در نصب صحیح ساندویچ پانل‌ها هستند. قطعات جانبی ساندویچ پانل طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی مختلف وجود دارد که با هم یک سیستم مونتاژ کامل را می‌سازند. ساندویچ پانل سقفی  و ساندویچ پانل دیواری و فلاشینگ‌های فلزی، درزگیرها، پیچ‌ها، پرچ‌ها، نوارهای مخصوص و غیره تنها چند مورد از طیف گسترده این لوازم جانبی هستند. در این مطلب ما قصد داریم برای شما کاملا اختصاصی، اطلاعاتی را در مورد انواع اجرای ساندویچ پانل و انواع قطعات جانبی ساندویچ پنل به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل کدامند؟

لوازم جانبی ساندویچ پانل را می‌توان به لوازم نصب دیوار و لوازم نصب سقف تقسیم کرد. نصب ساندویچ پانل‌های دیواری عمدتا به لوازم جانبی با اکستروژن و پروفیل آلومینیومی نیاز دارد. آلومینیوم U برای نگه داشتن پانل دیوار بر روی زمین است، در حالی که کانال کف قابل تنظیم برای تراز کردن پانل دیوار است. از دیگر قطعات جانبی پروفیل‌های مورد نیاز برای نصب ساندویچ پنل دیواری می‌توان به قطعات گوشه دو طرفه و سه طرفه اشاره کرد. قطعات جانبی زاویه‌ای L برای تقویت بالای پانل دیوار مورد نیاز است. اگر در حال ساخت یک کارگاه یا انبار هستید، با استفاده از پروفایل‌های PPGI می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.
PPGI همان موادی است که ساندویچ پانل‌های فولادی از آن‌‌ها ساخته می‌شوند. مزیت استفاده از آن‌ها این است که رنگ بین پانل‌ها و پروفیل‌ها یکنواخت هستند. سایر لوازم جانبی موردنیاز شامل درزگیر، تفنگ سیلیکونی، پیچ، پرچ و تفنگ پرچ است. از سویی دیگر، نصب ساندویچ پانل سقفی نیاز به سیستم آویز دارد. این سیستم شامل یک تیر آویز، یک میله آویز، تنظیم مربعی و پیچ انبساط است که برای نگه داشتن میله آویز روی سقف ساختمان ثابت می‌شود. البته به کمک درزگیر، تفنگ سیلیکونی، پیچ، پرچ، تفنگ پرچ و دستگاه بالابر نیاز خواهید داشت. هنگام نصب پانل‌های دیواری، برای نصب در و پنجره‌ها باید سوراخ‌هایی ایجاد کنید، در این زمینه نیز نیازمند یک مجموعه کاملی از لوازم جانبی درب را برای تکمیل این کار دارید که بسیاری از تولید کنندگان آن‌ها را برای شما عزیزان ارائه می‌دهند.
هنگام اتمام ساندویچ پانل متراژ پایین ، ممکن است لازم باشد سوراخ‌هایی را برای نصب لوازم جانبی مانند چراغ‌های سقفی، واحد فیلتر فن یا جعبه HEPA و غیره برش دهید. بنابراین اکنون به اکستروژن آلومینیومی H شکل برای پوشش لبه‌ها یا یک شبکه سقفی برای پوشاندن لبه‌ها نیاز است. این موضوع نیز جزء لوازم جانبی محسوب می‌شود که باید حتما به هنگام خریداری آن را مدنظر داشته باشید تا بهترین کار را در انتها ارائه دهید. رنگ اکستروژن آلومینیوم یا پروفیل بسته به نیاز شما می‌تواند سفید یا نقره‌ای باشد.

پیچ‌ های نصب ساندویچ پانل

قیمت قطعات جانبی ساندویچ پانل

برای این‌که قطعات جانبی ساندویچ پانل را خریداری کنید و بهترین نصب را به همراه آن‌ها داشته باشید، می‌توانید از انواع فروشگاه‌های معتبر در سطح شهر ابتدا از قیمت قطعات مطلع شده و سپس اقدام به خریداری کردن آن‌ها کنید. معمولا بسیاری از تولید کنندگان، زمانی که ساندویچ پانل‌ها را تولید می‌کنند در کنار آن اقدام به ارائه قطعات جانبی آن نیز می‌کنند تا خریدار بتواند در کنار یک دیگر تمامی محصولات مورد نیازش را خریداری کند. حال زمانی که شما اقدام به مشاهده کردن قیمت این محصول از فروشگاه‌های معتبر می‌کنید، می‌توانید قیمت ساندویچ پانل‌‌ها را نیز در این بین مشاهده کنید و سپس یک پکیج کامل را برای خود خریداری کنید.

قیمت قطعات جانبی ساندویچ پانل
ناگفته نماند که می‌توانید به صورت حضوری نیز به انواع فروشگاه‌ها مراجعه کرده و سپس با مشاهده کردن انواع قطعات جانبی اقدام به خریداری کردن انواع قطعات جانبی کنید. ناگفته نماند که همان طور که اشاره کردیم، قطعات جانبی ساندویچ پانل می‌توانند به عنوان یکی از مهم‌ترین‌ها در کنار ساندویچ پانل‌ها ارائه شوند. اگر قطعات جانبی نباشند، کار نیمه کاره رها می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا نتوانید به خوبی از این محصول استفاده کنید. پس به هنگام خریداری کردن انواع ساندویچ پانل‌ها، بودجه خود را در نظر بگیرید و مقداری از هزینه‌های خود برای خرید قطعات جانبی کنار بگذارید.

خرید قطعات جانبی ساندویچ پانل چگونه ممکن می شود؟

همان‌طور که مشاهده کردید، خرید ساندویچ پانل‌ها می‌تواند کاری بسیار حساس باشد و انتخاب بهترین محصول از بین صدها تولید کننده کمی مشکل است. اما این‌که چگونه اقدام به خریداری کردن قطعات جانبی ساندویچ پانل نیز موضوعی است که باید آن را مدنظر قرار دهید. همان‌طور که در عنوان‌های قبلی به آن اشاره کردیم، بسیاری از تولید کنندگان پنل ساندویچی، در کنار تولید این محصول، قطعات جانبی را نیز تولید می‌کنند تا خریداران بتوانند یک پکیج کامل را از آن‌ها خریداری کنند. پس می‌توانید به راحتی در کنار سفارش دادن محصول ساندویچ پانلی خود، قطعات جانبی را نیز برای خود داشته باشید. اما اگر قصد دارید به صورت جداگانه اقدام به خریداری کردن قطعات جانبی ساندویچ پانلی کنید، می‌توانید از چندین روش اقدام کنید.
روش اول مراجعه حضوری به انواع فروشگاه‌هایی می‌باشد که به صورت اختصاصی بر روی فروش این دسته از محصولات فعالیت دارند. روش بعدی نیز استفاده از انواع فروشگاه‌هایی می‌باشد که در زمینه فروش آنلاین فعالیت دارند. فروش آنلاین این محصول می‌تواند راهی بسیار آسان برای رساندن قطعات جانبی ساندویچ پانل‌ها به تمامی شهرهای سطح کشور است.

انواع فینیشر در قطعات جانبی ساندویچ پانل

فینیشرها مواردی هستند که هسته عایق را می‌پوشانند تا از حداکثر محافظت در ساندویچ پانل‌ها اطمینان حاصل شود. در اینجا به انواع فینیشرها در قطعات جانبی ساندویچ پانل می‌پردازیم:

• فینیشر شات جلو
از این فینیشر زمانی استفاده می‌شود که هسته عایق در قسمت جلویی پوشش ساندویچ پانل قرار می‌گیرد و از آن در برابر نشت و رطوبت محافظت می‌کند. برای دستیابی به حداکثر حفاظت و یکپارچگی زیبایی شناختی، با سیلوئت و پوشش سقف برای ورق ساندویچ تولید می‌شود و نتیجه منحصر به فردی را با بهترین قیمت در گروه ساندویچ پانل ارائه می‌دهد.

• فینیشر دولایه حفاظتی
در مورد فینیشرهای ساندویچی رطوبتی باید گفت که برای جلوگیری از نشتی و رطوبت و یا حتی جلوگیری از لانه سازی پرندگان در آنجا و از بین بردن آسیب‌های جدی ضروری است. کلاهک این فینیشر با زاویه افت قابل تطبیق ساخته شده است و انتهای آن با شکل ورق ساندویچ برای محافظت کامل ساخته شده است.

• فینیشر دیواری
هنگامی که صفحات سقف از دیواری شروع می‌شود که روی روکش ساندویچی ادامه دارد، نصب فینیشر پشته به دیوار توصیه می‌شود. این قطعه مستقیما به دیوار پیچ می‌شود تا از نشت رطوبت و بارش بر روی دیوار به داخل ورق ساندویچ r جلوگیری شود. هم‌چنین با زاویه افت قابل تطبیق، انتهای دایکاتور مطابق با پروفیل صفحه و در همان روکش ساندویچ پانل با قیمت بسیار پایین تولید می‌شود.

• تریم جانبی
هنگامی که روکش‌های ورق ساندویچ دارای ساختمان‌های مجاور نباشند، هسته عایق در معرض عوامل خارجی مانند بارندگی، ضربه، پرندگان و غیره قرار می‌گیرد و آسیب‌پذیر می‌شود. برای جلوگیری از این امر، روکش جانبی هسته را در امتداد کل صفحه سقف می‌پوشانند، بنابراین عملکرد بهینه را برای مدت طولانی‌تری ارائه می‌دهد.

• فینیشر دیوارهای جانبی
اگر روکش ساندویچ به ساختمان مجاور که نمای آن بالاتر از پانل پوششی ساندویچ قرار دارد، چسبانده شده است، توصیه می‌شود یک فینیشر دیوار جانبی که این قسمت را می‌پوشاند نصب کنید. این عنصر به دیوار و روکش ساندویچی پیچ می‌شود و در نتیجه رفتار آن در طول عمر طولانی نصب بهینه می‌شود.

انواع فلاشینگ در قطعات جانبی ساندویچ پانل

پانل‌های فلاش برای کاربردهای دیواری، فاسیا و زیرزمینی طراحی شده‌اند که در آن ظاهر صاف مورد نظر را به افراد ارائه می‌دهد. پایه اینترلاک گرد و سیستم چفت و بست مخفی ظاهر فلاش را بهبود می‌بخشد و در عین حال استحکام بیشتری را ایجاد می‌کند. پانل‌ها در کارخانه با طول‌های بلند ساخته می‌شوند تا برش میدانی را به حداقل برسانند. حداکثر طول پانل 63.5 و حداقل طول پانل 10.16 سانتی‌متر است. پانل‌های فلاش در ابعاد مرکزی طراحی شده‌اند تا خط تولید پانل سقف را تکمیل کنند. پانل‌های Flush در پیکربندی‌های Flush و Reveal مشترک موجود هستند. انواع فلاشینگ در قطعات جانبی ساندویچ پانل عبارت اند از:

• فلاشینگ دنده مدادی
• فلاشینگ نصبی
• فلاشینگ تسطیحی
• فلاشینگ تزئینی
• فلاشینگ‌های اختیاری

انواع فلاشینگ در قطعات جانبی ساندویچ پانل​

کاربرد تیزه سقفی چیست؟

در شهرهایی که از رطوبت بالایی برخوردار هستند، تیزه‌های سقفی را بیشتر بر روی سقف خانه‌ها مشاهده می‌کنیم. تیزه‌های سقفی فولاد گالوانیزه، ورق‌های فولادی معمولی هستند که با روی پوشش داده شده‌اند تا در برابر خوردگی مقاوم شوند. فولاد معمولی از آهن ساخته شده است که هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت، چه به صورت باران یا رطوبت محیط، زنگ می‌زند. با گذشت زمان زنگ‌زدگی یک قطعه فولادی را تا حد شکست خوردگی می‌کند. اما تیزه سقفی به دلیل پوشش گالوانیزه‌ای که دارد، مانع از بروز زنگ زدگی می‌شود و هم‌چنین به عنوان یک عایق رطوبتی کاربرد دارد.

آبرو چه کاربردی دارد؟

آبرو را نیز بیشتر بر روی خانه‌هایی مشاهده می‌شود که در مناطق مرطوب هستند. این دسته از قطعات جانبی ساندویچ پانل‌ها بیشتر برای این که بتوان به کمک آن‌ها آب‌های موجود بر روی سقف که بر اثر برف و یا باران به وجود آمده‌اند را به خارج از سقف ساختمان هدایت کنیم. تمامی آب‌های موجود بر روی سقف به سمت آبرو هدایت می‌شود و آبرو نیز آن‌ها را به خارج هدایت می‌کند. آبروها معلوم با بدنه ساختمان کمی فاصله دارند تا آب‌ها بر روی بدنه ساختمان نریزد و ایجاد نم‌زدگی نکند.

 

سوالات متداول

1. چرا باید از قطعات جانبی ساندویچ پانل‌ها استفاده کنیم؟
استفاده از قطعات جانبی ساندویچ پانل‌ها باعث می‌شود تا در انتها کاری کامل و بی عیب و نقص تحویل بگیرید.
2. چگونه می‌توان اقدام به خریداری کردن آن‌ها کنیم؟
می‌توانید به صورت اینترنتی و یا مراجعه به انواع فروشگاه‌های حضوری این محصول را خریداری کنید.
3. آیا خرید قطعات جانبی ضرورت دارد؟
بدون استفاده از قطعات جانبی روند کار بسیار کند شده و کار نیمه کاره می‌باشد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

امتیازدهی