اساسی ترین کاربردهای فلاشینگ ساندویچ پانل

کاربرد فلاشینگ برای ساندویچ پانل چیست؟

برای اینکه کاربرد فلاشینگ ساندویچ پانل را متوجه شوید، در ابتدا لازم دانستیم که به توضیح ساندویچ پانل بپردازیم. ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری یکی از مصالح ساختمانی است که از قبل ساخته و آماده شده است و در ساخت و سازها و معماری خانه استفاده می‌شود. اجرای ساندویچ پانل در برابر هدر رفتن حرارت و گرما می‌باشند. حال فلاشینگ ساندویچ پانل چیست و چه کابردی دارد؟ برای یافتن جواب تا انتهای مطالب همراه ما باشید.”فلاشینگ ساندویچ پانل” یکی از اجزای ضروری و مهم در سقف و دیوارهای ساختمان‌ها می‌باشد و یک ورق است که فاصله بین درزها را در پنل ساندویچی می‌پوشاند و پنهان می‌کند. این سازه از سقف و به تبع آن از ساختمان در برابر باد و باران مراقبت می‌کند و به نوعی آن را حفظ می‌کند و اگر معماران یا مهندسان استفاده از آن را نادیده بگیرند، ممکن است خسارت‌های بسیاری در اثر نشت باران صورت بگیرد. به طور معمول، فلاشینگ را در قسمت‌هایی قرار می‌دهند که یک سقف، پنجره و یا دیوار باشد. فلاشینگ ساندویچ پانل را در تقاطع‌های سقف می‌گذارند که تعداد آن‌ها به حرارت و رطوبت محیط و هوا بستگی دارد. مثلا در شهرهای شمالی به علت بارش‌های فراوان باران، تعداد فلاشینگ‌ها نسبت به سایر شهرهایی که بارندگی در آن کمتر است، بیشتر می‌شود.

کاربرد فلاشینگ برای ساندویچ پانل چیست

انواع فلاشینگ برای ساندویچ پانل کدامند؟

فلاشینگ ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فلاشینگ سه پله یا به شکل Z :

این نوع فلاشینگ برای حاشیه‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی که دارد، عایق ساندویچ پنل در قسمت میانی میانی را نیز پوشش می‌دهد. فلاشینگ سه پله برای قسمتی از سقف که آبرو است مناسب می‌باشد و درزهای موجود در آن قسمت را پوشش می‌دهد. از این نوع فلاشینگ در قسمت‌های زیرین ساندویچ پانل‌های دیواری نیز استفاده می‌شود. این فلاشینگ از پوسیده شدن و خراب شدن عایق و ورق‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود آب بهتر به سمت بیرون هدایت شود.

  • فلاشینگ یو :

این نوع فلاشینگ که به شکل U می‌باشد، این فلاشینگ یکی از پر مصرف‌ترین فلاشینگ‌ها است. فلاشینگ یو برای پوشاندن حاشیه و اطراف ساندویچ پانل سقفی استفاده می‌شود. همچنین این فلاشینگ می‌تواند در حاشیه‌های ساندویچ پانل متراژ پایین مورد استفاده قرار بگیرد.

  • فلاشینگ تیزه یا تاج:

این مدل از فلاشینگ، در تاج سوله‌ها و یا سقف‌هایی که دو شیب دارد، استفاده می‌شود. کاربرد آن محافظت از سقف در برابر آب باران است و در واقع اجرای ساندویچ پانل باعث اتصال دو سقف به یکدیگر می‌شود. این فلاشینگ سه بخش دارد، بخش رویه آن، فوم درزگیر موج ذوزنقه و فلاشینگ زیره از اجزای این فلاشینگ می‌باشد که استفاده از همه آن‌ها برای کارایی بهتر از فلاشینگ لازم وضروری است.

  • فلاشینگ نبشی :

که این نوع فلاشینگ به شکل L می‌باشد، فلاشینگ نبشی دو نوع دارد، یکی داخل رنگی و دیگری بیرون رنگی می‌باشد. از این فلاشینگ برای گوشه‌های سقف یا دیوار که محل رسیدن دو سقف یا دو دیوار می‌باشد، استفاده می‌شود. یکی از نوع آن برای نمای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از آن‌ها برای نمای داخلی استفاده می‌شود. همچنین ممکن است از این نوع فلاشینگ برای پوشش نقطه اتصالات سقف به دیوار چه از داخل و چه از خارج استفاده کرد که عایق و زیبایی کار را در صورت استفاده از رنگ‌های مکمل سقف و دیوار، دو چندان می‌کند.

استفاده از انواع فلاشینگ ساندویچ پانل چگونه است؟

“فلاشینگ ساندویچ پانل” از آنجایی که انواع مختلفی دارد، استفاده از آن‌ها نیز متفاوت است که برای درک بهتر از نحوه استفاده آن‌ها، در ادامه مطالب برای شما به صورت خلاصه شرح داده‌ایم.
برای استفاده از فلاشینگ سه پله، قسمتی از حاشیه ساندویچ پانل که مربوط به دیوار است که هنگام نصب کردن، روی زمین قرار می‌گیرد، با این نوع فلاشینگ پوشانده می‌شود. این نوع از فلاشینگ با زاویه‌های نود درجه خمکاری شده و حدودا یک سانتی متر از لبه‌های قسمت نهایی آن یک خم کوچک دارد که باعث مقاومت و زیبایی بیشتر می‌شود.
زاویه‌های فلاشینگ یو به شکل نود درجه خمکاری شده است و یک سانتی متر از لبه‌های دو طرف آن به شکل خم کوچک به سمت داخل خمکاری شده است که همین باعث مقاومت و صاف نگه داشتن لبه‌های ورق می‌شود و اگر این خم نبود، لبه‌های فلاشینگ یو به شکل امواجی در طول کار حرکت می‌کردند که نمای خوبی را به وجود نمیاورد. همچنین فلاشینگ یو می‌تواند به عنوان آهن کشی در دیوارهای کوتاه استفاده شود و نحوه استفاده آن به این شکل است که ضلع داخل فلاشینگ به سقف و یا کف زمین پیچ می‌شود و پانل دیواری در داخل فلاشینگ مستقر شده و پیچ می‌شود و به این صورت از ساندویچ پانل نگهداری می‌کند.
فلاشینگ نبشی در تقاطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک سانتی متر از لبه‌های این فلاشینگ در قسمت آخر آن، ممکن است یا به داخل و یا به خارج خمکاری شده باشد که مقاومت و زیبایی کار را دو چندان می‌کند.
فلاشینگ تیزه، مشتقات دیگری نیز همچون فوم درزگیر و فلاشینگ زیره را شامل می‌شود که برای پوشش موج‌های ساندویچ پانل یا ورق‌های گالوانیزه و فلاشینگ زیره تاج استفاده می‌شود. این مدل از فلاشینگ با زوایای مشخص و محدودی خمکاری می‌شود که باعث زیبایی آن می‌شود.

نحوه نصب فلاشینگ برای ساندویچ پانل چگونه است؟

به‌طور کلی باید بدانید برای اینکه ساندویچ پانل‌ها به صورت اصولی و دقیق نصب شوند، از فلاشینگ استفاده می‌کنند. برای نصب فلاشینگ نیاز به پروفیل‌های گوناگون از جنس همان ساندویچ پانل می‌باشد. این فلاشینگ‌ها را باید بتوان برای حفاظت کامل و صحیح سقف و ساختمان از رطوبت، به حرکت درآورد، یعنی آن‌ها را به شکل متحرک ساخت و نباید آن‌ها را به طور دائم در قسمتی از سقف نصب و ثابت کرد.

قیمت فلاشینگ برای ساندویچ پانل چقدر است؟

تا اینجای مطالب شما با کاربرد، ویژگی‌ها و مزیت‌های فلاشینگ ساندویچ پانل آشنا شدید. دانستید که یک سازه مهم در ساخت و ساز است. علاوه بر کارایی که دارد، باعث ظاهری زیبا می‌شود و مکمل ساندویچ پانل است. اگر شما بخواهید این سازه را از پانل‌ها حذف کنید، متوجه خسارتها و ضررهایی در آینده خواهید شد که برای جبران آن قطعا باید هزینه‌های گزافی پرداخت کنید. اما با استفاده از این سازه کاربردی در اجرای ساندویچ پانل شما از خسارات احتمالی جلوگیری می‌کنید. در نهایت، در ارتباط با قیمت آن باید گفت که قیمت این فلاشینگ ساندویچ پانل مطابق اندازه آن یعنی طول و وزن آن متفاوت است که این تفاوت در قیمت آن تاثیرگذار است و به علت نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت، امکان اینکه یک قیمت مشخص و ثابت تعیین شود و به شما داده شود، وجود ندارد. به همین علت برای کسب اطلاعات دقیق در این باره می‌توانید به کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبری که در این باره فعالیت می‌کنند و فلاشینگ ساندویچ پانل را می‌سازند و آماده می‌کنند، مراجعه کنید و قیمت را از آن‌ها جویا شوید.

قیمت فلاشینگ برای ساندویچ پانل چقدر است

خرید فلاشینگ برای ساندویچ پانل چگونه ممکن می شود؟

امروزه برای خرید هر چیزی، چندین راه ممکن است. خرید حضوری، خرید تلفنی و یا خرید آنلاین و اینترنتی. همان‌طور که می‌دانید فلاشینگ ساندویچ پانل ساخت کارخانه می‌باشد و قطعا این کارخانه‌ها، نمایندگانی برای فروش و یا شرکت‌هایی در این‌باره دارند که شما با مراجعه حضوری می‌توانید این فلاشینگ‌ها را  خریداری کنید. همچنین با اطلاع از شماره تماس آن‌ها می‌توانید به صورت غیر حضوری برای خرید آن اقدام کنید. علاوه بر این‌ها، اکثر کارخانه‌ها و شرکت‌ها برای بیشتر دیده شدن و معرفی خود، سایت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که برای فروش محصولات بسیار کمک کننده است. و شما می‌توانید با جستجو کردن عبارتی چون “فلاشینگ ساندویچ پانل” در مرورگرهایی مثل گوگل به سایت این شرکت‌ها دسترسی داشته باشید و با مراجعه به این سایت‌ها برای خرید محصولات آن‌ها یعنی فلاشینگ ساندویچ پانل اقدام کنید.

سوالات متداول

  • انواع فلاشینگ برای ساندویچ پانل کدامند؟

فلاشینگ سه پله، این نوع فلاشینگ برای حاشیه‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی که دارد، عایق میانی را نیز پوشش می‌دهد. فلاشینگ یو که یکی از پر مصرف‌ترین فلاشینگ‌ها است. فلاشینگ یو برای پوشاندن حاشیه و اطراف ساندویچ پانل ها استفاده می‌شود. فلاشینگ تیزه که در تاج سوله‌ها و یا سقف‌هایی که دو شیب دارد استفاده می‌شود. کاربرد آن محافظت از سقف در برابر آب باران است و در واقع باعث اتصال دو سقف به یکدیگر می‌شود. فلاشینگ نبشی که دو نوع دارد، یکی داخل رنگی و دیگری بیرون رنگی می‌باشد. از این فلاشینگ برای گوشه‌های سقف یا دیوار که محل رسیدن دو سقف یا دو دیوار می‌باشد، استفاده می‌شود.

  • نحوه نصب فلاشینگ برای ساندویچ پانل چگونه است؟

به‌طور کلی باید بدانید برای اینکه ساندویچ پانل‌ها به صورت اصولی و دقیق نصب شوند، از فلاشینگ استفاده می‌کنند. برای نصب فلاشینگ نیاز به پروفیل‌های گوناگون از جنس همان ساندویچ پانل می‌باشد. این فلاشینگ‌ها را باید به شکل متحرک ساخت و نباید آن‌ها را به طور دائم در قسمتی از سقف نصب و ثابت کرد.

  • قیمت فلاشینگ برای ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت فلاشینگ ساندویچ پانل مطابق اندازه آن یعنی طول و وزن آن متفاوت است که این تفاوت در قیمت آن تاثیرگذار است و به علت نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت، امکان اینکه یک قیمت مشخص و ثابت تعیین شود و به شما داده شود، وجود ندارد. به همین علت برای کسب اطلاعات دقیق در این باره می‌توانید به کارخانه‌ها و شرکت‌های معتبری که در این باره فعالیت می‌کنند و فلاشینگ ساندویچ پانل را می‌سازند و آماده می‌کنند، مراجعه کنید و قیمت را از آن‌ها جویا شوید.

امتیازدهی
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.