سوله خرپایی چیست؟ و چه خصوصیاتی دارد

 سوله ها انواع مختلفی دارند که ممکن است نام بعضی از آنها به گوش شما آشنا باشد و یا آن را مورد استفاده قرار داده باشید اینکه سوله خرپایی چیست ممکن است سؤال شما کاربران عزیز هم باشد؛ چرا که این سوله بسیار پرکاربرد بوده و توانسته به خاطر قیمت مناسب و بسیاری از خصوصیات بارز دیگر خود، مورد توجه و استقبال قرار بگیرد. با این حساب بررسی خصوصیات این سازه خالی از لطف نخواهد بود. به همین دلیل، ما در ادامه شما را با این خصوصیات به صورت مختصر ولی مفید آشنا خواهیم کرد.  

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

انواع سوله

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل سقفی کلیک کنید

سوله خرپایی چیست

برای اینکه به پاسخ این سؤال که سوله خرپایی چیست بپردازیم، باید گفت این سازه فلزی به دلیل مقاومت بالای خود و همچنین وزن کم امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنان چه نوع سقف را بررسی کنیم هم شما با سقف‌های شیب‌دار و قوسی رو به‌رو خواهید شد. دلیل استفاده از سوله خرپایی امروزه به خاطر وزن سبک، صرفه اقتصادی و همچنین کارآمد بودن این نوع سازه است.
در بین سازه‌های صنعتی این نوع جزء پراستفاده‌ترین‌ها است و معمولاً برای ساخت دهانه در این سوله، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. این خود می‌تواند مهم‌ترین ویژگی باشد که توانسته به اهمیت استفاده و کاربرد این سازه اشاره واضحی داشته باشد. می‌توان گفت اصول هندسی و محاسبات ریاضی توانسته به مونتاژ و شیوه ساخت این سازه کمک کند که بتواند بارهای جانبی وارد شده را به بهترین شکل ممکن تحمل کرده و در طولانی مدت، بدون مشکل پابرجا بماند.

همه چیز درباره سوله خرپایی

همه چیز در مورد سوله خرپایی

سوله خرپایی چیست و چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

قبل از اینکه به بررسی خصوصیات و ویژگی‌های این که سوله خرپایی چیست بپردازیم، بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که شما برای استفاده از انواع سوله خرپایی، چنانچه با خصوصیات سوله آشنا نباشید، انتخاب معقولانه‌ای را تجربه نخواهید کرد و به همین دلیل، بررسی خصوصیات و ویژگی‌های سازه‌های این‌چنینی قبل از سفارش و نصب آن‌ها می‌تواند اقدامی معقولانه و هوشمندانه باشد؛ چرا که دقت و ظرافت در طراحی سازه‌های این‌چنینی بالا بوده و همین استاندارد‌های زیادی را می‌طلبد که بهتر است قبل از هر چیزی شما در مورد ساختار سازه اطلاعات مختصر و مفیدی را کسب کنید.  

وزن کم و قابلیت جابجایی آسان

 یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که می‌توان برای سوله خرپایی در نظر گرفت، بدون شک وزن سبک و البته هزینه تولید بسیار کم آن است؛ چرا که از ساندویچ پانل دیواری و سقفی برای ساخت این سوله استفاده می‌کنند. همین امر باعث وزن پایین این سازه می‌شود و توانسته به یکی خصوصیات عالی، کاربردی و بسیار منحصر به فرد این سازه تبدیل شود، به خاطر داشته باشید که وزن کم این سازه می‌تواند به جابجایی راحت و آسان آن نیز کمک کند. جابجایی آسان صددرصد یکی از خصوصیات کلیدی و حائز اهمیت برای استفاده از سازه‌های اینچنینی به شمار می‌آید.

وزن کم و قابلیت جابجایی آسان

سرعت ساخت بالا

زمانی که اجرای ساندویچ پانل در میان باشد، صددرصد شما می‌توانید سرعت ساخت بالایی را در نظر بگیرید که همین امر می‌تواند، به بهره‌برداری بالایی ختم شود که یکی از خصوصیات اصلی برای استفاده از سوله خرپایی صد درصد می‌تواند توجه به همین مسئله باشد که این سوله در کم‌ترین زمان ممکن ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و همین امر توانسته برای مدیریت بسیاری از پروژه‌های عمرانی یک نکته مهم و حائز اهمیت به شمار آید. پس با این حساب احتمالاً تا این‌جای کار متوجه شده‌اید که سوله خرپایی چرا تا این حد توانسته جزء سازه‌های پرکابرد قرار گیرد.

به حداقل رساندن آسیب ها

به حداقل رساندن لرزش که از زلزله به وجود می‌آید، یکی دیگر از خصوصیاتی است که می‌توان برای بررسی سوله خرپایی چیست بیان کنیم. به هر حال ساندویچ پانل به این دلیل که وزن سبکی دارد، می‌تواند آسیب‌های کمتری را در هنگام مواجهه با زلزله و شرایط جوی این‌چنینی به وجود آورد. توجه داشته باشید که حتی می‌توان این نوع سوله را روی جرثقیل‌های دیواری و سقفی به راحتی نصب کرد که این خصوصیات می‌توانند خصوصیات بسیار ترغیب کننده‌ای باشند.

 

به حداقل رساندن آسیب ها

صرفه جویی در وقت

برای ساخت سوله از مراحلی مانند آرماتور‌بندی، فونداسیون و خاک‌برداری خبری نیست و می‌توان گفت شما می‌توانید دور از انجام فوندانسیون به مزیت استفاده از ساندویچ پانل متراژ پایین در این شرایط پی ببرید. صرفه جویی در وقت را نیز یکی از خصوصیات اصلی برای سوله خرپایی می‌توان در نظر گرفت که البته این نکته نیز بسیار نکته حائز اهمیتی است که در طراحی سوله خرپایی معمولاً برای بارگذاری بارهای مرده و بارهای جانبی باید بسیار اصولی وارد عمل شد. عمدتاً امروزه حتی از قوطی‌های پروفیل همراه با ساندویچ پانل برای ساخت این سوله‌ها استفاده می‌کنند و به همین دلیل، شما کمترین میزان مصرف فولاد را می‌توانید برای ساخت سوله خرپایی انتظار داشته باشید. به خاطر خصوصیات اینچنینی است که امروزه پاسخ این سؤال که سوله خرپایی چیست این گونه مورد توجه قرار گرفته است.

قیمت مناسب

حقیقتاً قیمت سوله‌های خرپایی بسیار مقرون به صرفه است. خصوصاً استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری می‌تواند به صرفه اقتصادی استفاده از این سوله کمک کند. از جمله عوامل تأثیرگذار برای برآورد قیمت سوله خرپایی می‌توان به محل اجرا، وزن سوله، تعداد طبقات، کیفیت متریال مصرفی که ساندویچ پانل است، ابزارآلات مورد استفاده و جرثقیل‌ها اشاره کرد.

قیمت سوله  

عدم محدودیت در کاربرد

حال که در مورد این مسئله که “سوله خرپایی چیست” با شما صحبت می‌کنیم بهتر است بدانید که این سازه هندسی شکل، مستحکم و زیبا برای سالن‌های کشاورزی، سالن‌های نمایشگاهی، سالن‌های صنعتی، سالن‌های پرورش‌دهنده، سالن‌های ورزشی و حتی اسکان‌های اضطراری می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده باشد. با این حساب محدودیتی برای استفاده و کاربرد این سوله وجود ندارد که این خود می‌تواند یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فردی باشد که شما را ترغیب می‎کند تا از این سازه مدرن پیش ساخته بتوانید بدون دغدغه استفاده کنید.

سخن پایانی در مورد سوله خرپایی

همانطور که در متن گفته شد پانل‌ها در ضخامت‌های 5، 6، 8، 10، 12، 15 سانتی متر و عرض 117 سانتی متر با طول‌های متغیر بنا به سفارش مشتری موجود می‌باشند. مواد ورق پوشش پانل معمولاً ورق گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت است.
در مورد فوم استفاده شده در داخل پانل‌ها، از پلی اورتان با وزن مخصوص 25 تا 60 کیلوگرم بر متر مکعب ساخته شده است. هنگام انتخاب و سفارش ساندویچ پانل، توصیه می‌شود به ضخامت ساندویچ پانل و سایر مشخصات پانل‌ها توجه کنید تا بتوانید نوع مورد نیاز خود را تهیه کنید. در این صورت، در اجرای ساندویچ پانل‌ نیز با مشکل مواجه نمی‌شوید.

امتیازدهی