ساندویچ پانل طرح چوب

یکی از انواع ساندویچ پانل‌های موجود ساندویچ پانل طرح چوب می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. این نوع از ساندویچ پانل‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری کارایی بسیار خوبی نیز دارند. خریداران می‌توانند انواع ساندویچ پانل مورد نظر خود را از قبیل ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری بین انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنند. ساندویچ پانل‌ طرح چوب دارای کاربرد‌های مختلفی در ساختمان، صنایع مبلمان، قایق‌سازی و… می‌باشند. در این مطلب شما را با این اجرای ساندویچ پانل از این نوع و مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

جنس ساندویچ پانل طرح چوب

“ساندویچ پانل طرح چوب” از ورقه‌هایی از جنس چوب و فایبرگلس ساخته می‌شود که با استفاده از زرین‌ها به هم متصل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پانل از نوع طرح چوب در عین زیبایی و جذابیت بسیاری از مشکلات ساندویچ پانل‌های چوبی را ندارند. به عنوان مثال چوب ممکن است که دچار فساد و یا تورم شود اما چنین مشکلاتی در ساندویچ پانل‌های طرح چوب به وجود نیامده و این نوع از پانل‌ها دارای دوام و طول عمر بیشتری نسبت به پانل‌های چوبی هستند.
در بخش میانی ساندویچ پانل متراژ پایین طرح چوب از مواد فیبری استفاده می‌شود. به طور معمول این مواد فیبری شامل الیاف پشم شیشه می‌شود. در نهایت نیز الیاف پشم شیشه‌ای به قسمت لایه چوبی رویی ساندویچ پانل وصل می‌شود. مقاومت کششی و استحکام پانل‌ها به دلیلی استفاده از همین مواد فیبری افزایش قابل ملاجظه‌ای پیدا می‌کند. جنس مواد به کار رفته در ساندویچ پانل‌های طرح چوب به شکلی است که در مقابل نم و رطوبت نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

ساندویچ های پانل طرح چوب

کاربرد‌های متنوع ساندویچ پانل طرح چوب

ساندویچ پانل‌های طرح چوب دارای کاربرد‌های متنوعی می‌باشند. اجرای ساندویچ پانل از نوع طرح چوب به دلیل زیبایی، کارایی و دوام بسیار خوب در حال حاضر رواج زیادی پیدا کرده است که در ادامه شما را با برخی از ان‌ها آشنا خواهیم کرد.

  1. ساخت مبلمان
    یکی از موارد استفاده از ساندویچ پانل‌ طرح چوب ساخت مبلمان می‌باشد. این نوع از پانل‌ها دارای طرح‌های زیبایی می‌باشد که می‌تواند در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر وجود طرح‌های زیبا استحکام این نوع از پانل‌ها باعث شده است که برای ساخت مبلمان گزینه مناسبی به حساب بیایند. در نهایت نیز مقاوت در برابر نم و رطوبت نیز ویژگی است که در هنگام ساخت و تولید مبلمان به آن توجه زیاد می‌شود.
  2. استفاده در ساختمان‌سازی
    مقاومت و استحکام ساندویچ پانل‌های طرح چوب باعث شده است که استفاد از این نوع پانل‌ها در بخش ساختمان به یک گزینه محبوب و پر طرفدار تبدیل شود. علاوه بر این موضوع با توجه به حجم پانل‌های مورد نیاز در ساختمان‌سازی استفاده از ساندویچ پانل‌های طرح چوب می‌تواند هزینه‌ها را تا حد چشمگیری کاهش دهد. در نهایت نیز وجود طرح‌های زیبا باعث می‌شود که استفاده از این نوع پانل‌ها در ساختمان‌ها طرفداران زیادی داشته باشد.
  3. استفاده در قایق‌سازی
    ساندویچ پانل‌ طرح چوب در ساخت قایق‌ها نیز کاربرد زیادی دارد. از آن جایی که این نوع از پانل‌ها دارای مقاومت بسیار زیادی در مقابل نم و رطوبت هستند در نتیجه به کار بردن آن‌ها در ساخت قایق انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید. مواد به کار رفته در ساخت قایق لازم است که استحکام و مقاومت خوبی نیز داشته باشند که ساندویچ پانل‌های طرح چوب از این مزیت مهم نیز برخوردار می‌باشند.
  4. استفاده در سازه‌های محدب و مقعر
    این نوع از ساندویچ پانل‌ها دارای انعطاف‌پذیری مناسبی هستند و وجود همین خاصیت باعث می‌شود که از آن‌ها در ساخت سازه‌های محدب و مقعر استفاده شود. با توجه به وزن سبک و اجرای سریع استفاده از این نوع پانل‌ها در سازه‌های محدب و مقعر بسیار رایج و پر طرفدار می‌باشد.
 

کاربرد‌های متنوع ساندویچ پانل طرح چوب

مزایای استفاده از ساندویچ پانل‌های طرح چوب

ساندویچ پانل‌های طرح چوب وزن سبکی دارند و این یک مزیت قابل توجه برای انواع پانل‌ها و ساندویچ پانل سقفی به حساب می‌آید. با وجود وزن سبک این نوع از پانل‌ها دارای مقاومت و استحکام بسیار خوبی می‌باشند. یکی دیگر از مزیت‌های مهم این نوع از پانل‌ها این است که ساندویچ پانل‌های طرح چوب دارای تاب خوردگی نمی‌باشند. به دلیلی وجود مواد فیبری در این نوع از پانل‌ها مقاومت قابل توجهی در مقابل نم و رطوبت به وجود امده است. علاوه بر این وجود مواد فیبری باعث شده که انعطاف‌پذیری این نوع از پانل‌ها تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.
طرح‌های زیبا و متنوع و همچنین موجود بودن این نوع از پانل‌ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف باعث می‌شود که خریداران گزینه‌های انتخابی زیادی داشته باشند. در مقابل ضربه و فرسایش ساندویچ پانل‌های طرح چوب قادر هستند که مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهند. سهولت در نصب این نوع از پانل‌ها را می‌توان به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های آن به حساب آورد. به طور کلی می‌توان گفت ساندویچ پانل طرح چوب پانلی زیبا، مقاوم،پر کاربرد و نسبتا ارزان به حساب می‌آید.

انواع ساندویچ پانل‌های طرح چوب

ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به عنوان دو مورد از مهمترین انواع ساندویچ پانل‌های طرح چوب به حساب می‌آیند. ساندویچ پانل دیواری در قسمت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار ساندویچ پانل دیواری خریداران می‌توانند از ساندویچ پانل سقفی طرح چوب نیز استفاده کنند که به راحتی نصب شده و نمای بسیار زیبایی را به محیط می‌بخشد. همچنین خریداران می‌توانند با توجه به تنوع موجود ساندویچ پانل طرح چوبی و ساندویچ پانل متراژ پایین و یا متراژ بالا را در اندازه‌های دلخواه سفارش بدهند.

قیمت ساندویچ پانل طرح چوب

مانند بسیاری از اقلام دیگر موجود در بازار قیمت ساندویچ پانل از نوع طرح چوب نیز تا حد قابل توجهی به نوسانات بازار بستگی دارد اما به طور کلی با توجه به مزایای گوناگون این نوع از ساندویچ پانل‌ها و همچنین مقایسه با قیمت انواع دیگر ساندویچ پانل می‌توان گفت که ساندویچ پانل طرح چوب دارای قیمت نسبتاً مناسبی بوده و اجرای آن در محیط‌های مختلف می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

سخن پایانی

انواع مختلفی ساندویچ پانل در بازار موجود می‌باشد که خریداران می‌توانند با توجه به موارد استفاده و نیازی که دارند از بین مدل‌ها و انواع مختلف انتخاب مناسبی را داشته باشند. یکی از ساندویچ پانل‌های محبوب و پر طرفدار ساندویچ پانل‌های طرح چوب می‌باشد. زیبایی، مقاومت، نصب راحت و قیمت مناسب باعث شده که شاهد باشیم روز به روز استفاده از این نوع از ساندویچ پانل‌ها رواج بیشتری پیدا می‌کند.

امتیازدهی