آموزش تولید ساندویچ پانل در تمام روش ها

درواقع آموزش تولید ساندویچ پانل را می‌توان به 2 صورت در نظر گرفت که این 2 روش هرکدام ساختار متفاوت خود را دنبال می‌کنند. در این بین، بهتر است بدانید که ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی با توجه به کاربرد خود می‌تواند یکی از محصولات بسیار کاربردی به شمار آید که در این بین، تولید هرچقدر با کیفیت بالاتری انجام پذیرد، قطعاً عمر مفیدتری را می‌توان انتظار داشت.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

آموزش تولید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

برای اطلاعات بیشتر و خرید ساندویچ پانل دیواری کلیک کنید

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل از جمله سازه‌های پیش ساخته‌ای است که امروزه به خاطر وزن بسیار سبکی که دارد، مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که روش تولید پیوسته و ناپیوسته برای اجرای ساندویچ پانل سقفی و دیواری مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در این بین، بهتر است بدانید که به خاطر ویژگی‌های همچون مقاومت و دوام بالایی که ساندویچ پانل به خود اختصاص می‌دهد در شرایط مختلف محیطی می‌توان از آن استفاده کرد. معمولاً در ساخت و ساز امروزه ساندویچ پانل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. معمولاً از ورق‌های آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌کنند که هرکدام قابلیت‌های متفاوت خود را به نمایش می‌گذارند.

ساندویچ پانل چیست

آموزش تولید ساندویچ پانل به صورت پیوسته

روش پیوسته یکی از روش‌هایی است که برای تولید ساندویچ پانل می‌توان مورد کاربرد قرارداد که به روش پیوسته روش کانتینیوز هم گفته می‌شود و معمولاً اجزای گوناگون ساندویچ پانل را از یک جهت وارد دستگاه می‌کنند و بعد از اینکه محصول آماده برش می‌شود در اندازه دلخواه می‌توان از آن استفاده کرد.

ورق گالوانیزه، فوم پلی یورتان یا حتی به جای پلی اورتان، پلی استایرن و چسب از جمله مواد اولیه برای تولید ساندویچ پانل به شمار می‌آیند که معمولاً در این روش از دستگاه‌های کانتینیوز پلی یورتان و دستگاه کانتینیوزپلی استایرن استفاده می‌کنند.

دستگاه کانتینیوز

دستگاه کانتینیوز پلی یورتان را می‌توان اولین دستگاه در این حوزه نام برد که وارد کشور شده که با 2 یا 4 رول‌گیر توانسته کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. عمدتاً یک ردیف رول‌گیر را می‌توان به ساخت ساندویچ پانل متراژ پایین  اختصاص داد و یک ردیف را برای قسمت زیرین ساندویچ پانل پلی یورتان مورد استفاده قرار می‌دهند.

 در ابتدا دستگاه را باز می‌کنند. رول ورق گالوانیزه را وارد دستگاه می‌کنند و بعد از آماده شدن ورق آن را برای اینکه طرح‌های گوناگونی بتوان به دست آورد را روی قطعه‌های گوناگون قرار می‌دهند و حال نوبت آن است که فرم عایق را به ورق موردنظر تزریق کنند که می‌توان گفت با ترکیب فوم پلی یورتان می‌توان فوم قابل قبولی را تزریق کرد.

 معمولاً فوم پلی یورتان بعد از تزریق خود منبسط می‌شود و در مورد استفاده از دستگاه کانتینیوز پلی استایرن نیز شما می‌توانید روند آن را همانند دستگاه کانتینیوز پلی یورتان در نظر بگیرید که معمولاً از دو غلطک و دستگاه رول فرمینگ استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که تزریق فوم به این شکل است که شیت‌های 2 الی سه متری پلی استایرن را باید برای فرم‌دهی بین 2 لایه ورق قرار دهند، تا بعد از چسب‌کاری بتوان به برش آن اقدام کرد.

آموزش تولید ساندویچ پانل به صورت ناپیوسته

روش دیگری به نام روش دیسکانتینیوز  به عنوان روش غیر پیوسته یا غیر ممتد برای تولید ساندویچ پانل دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش را می‌توان مرحله به مرحله در نظر گرفت. یعنی کلیه مواد و اجزا از یک سمت وارد دستگاه نمی‌شود، بلکه به صورت مرحله به مرحله و جداگانه می‌توان این کار را انجام داد و خط تولید این روش نیز کاملاً مستقل و مجزا است.

یکی از تفاوت‌های اصلی بین روش غیر پیوسته و پیوسته این است که در فرایند تولید پیوسته انسان نقش آن‌چنان پررنگی ندارد و بیشتر دستگاه‌های مکانیزه تولید ساندویچ پانل را انجام می‌دهند اما در روش غیر پیوسته، معمولاً در هر مرحله و ایستگاه انسان می‌تواند نقش خود را به نحو احسن به نمایش بگذارد.

 دستگاه دیسکانتینیوز پلی یورتان در ابتدا ورق را در دستگاه رول قرار می‌دهند و باید توجه داشته باشید که ورق میانی را می‌توان با گرم کردن و خنک کردن به راحتی خشک کرد و آن را از قالب خارج کرده و پانل بعدی را نیز وارد کار کنند.

 در خصوص دستگاه دیسکانتینیوز مانند پلی استایرن نیز تقریباً مرحله به مرحله تولید ساندویچ پانل انجام می‌شود که ورق گالوانیزه در دستگاه‌های رول فرمینگ برش خورده و به صورت جداگانه در ضخامت‌های متفاوت مورد کاربرد قرار می‌گیرند که البته بعد از برش در ضخامت‌های متفاوت چسب مخصوص برای چسبندگی ورق‌های پانل به کار می‌آید و بعد از پرس عملیات خشک شدگی و محصول نهایی را برای تولید می‌توان در نظر گرفت.

کاربرد ساندویچ پانل

برای ساختن انواع کانکس سقفی و دیواری،  سوله اتاق نگهبانی، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های ایزوله، انواع سردخانه‌های ثابت،خانه‌های پیش ساخته، جایگاه سوخت و بسیاری از موارد این‌چنینی دیگر می‌توان به کاربرد ساندویچ پانل اعتماد کرد و همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که به خاطر مقاومت بالا در برابر زلزله و همچنین سرعتی که در نصب و اجرای ساندویچ پانل به نمایش می‌گذارد می‌توان گفت این سازه پیش ساخته قطعاً یک انتخاب عالی و کاربردی در دو روش پیوسته و ناپیوسته به شمار می‌آید. معمولاً از نظر کاربرد شما می‌توانید در دو مدل سقفی و دیواری از ساندویچ پانل استفاده کنید، اما کیفیت مواد در ساخت می‌تواند به طول عمر و ماندگاری آن در طولانی مدت کمک کند.  

سخن پایانی

 هر آنچه برای آموزش تولید ساندویچ پانل لازم و ضروری بود را بیان کرده‌ایم. توجه داشته باشید که امروزه خرید این نوع سازه پیش ساخته بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. در این میان دو روش پیوسته و ناپیوسته را نمی‌توان نادیده گرفت که هرکدام فرایند متفاوت خود را طی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این مجموعه یعنی ام جی سازه در ارتباط باشید.

امتیازدهی